Batteri / Lader / Ferie tid {{forumTopicSubject}}
Hej forum
Først og fremmest.. Jeg har en Honda CB500 fra 1995.
Efter 2 ugers ferie hvor jeg ikke har haft min MC i gang var den gået død. Jeg købte en lader og efter mange timers ladning var den klar. Jeg kunne dog stadig ikke starte min MC og efter en del fejlsøgning og gennemgang af alle sikringer måtte jeg købe et nyt batteri.
Det virkede og den virkede med det samme.. Det er måske bare uheldigt at de 2 ugers hviletid og batteriets død lige falder sammen.
Hvad gør jeg fremover bedst når jeg ved at jeg ikke skal bruge min maskine i noget tid.
Er det bedst at...
- Koble batteriet fra og lade den stå?
- Koble batteriet fra og sætte laderen til batteriet i perioden?
- Lade MC stå og dagen før sætte laderen på?
Jeg spørger simphelten bare for at undgå at skulle købe nyt batteri hver gang Nu virkede laderen ikke på det gamle, så jeg håber at det nye virker fremover..
Det skal siges at jeg ikke har kendskab til hvor gammelt det første batteri har været - Men har ikke har bøvl med det overhovedet tidligere. Har højst holdt et par dages pause tidligere.
Bastian
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg tror jeg tager batteriet ind i vinteren og så må jeg tage den derfra.. Evt. lade det op én gang om måneden?
Tak for svar..
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Køb en C-tek pulslader. Forbind den ene ende til batteriet og den anden ende til 220 V (de er forskellige, selv en abe kan ikke tage fejl:)). Tænd for stikkontakten, forget about it. Start ved første forsøg om foråret. Kig eventuelt til det en gang om måneden.
Som sagt ovenfor, en pulslader løser ikke alt, men det er dæleme tæt på. Hvis dit batteri er fuldt opladet kan det tåle 25 graders frost uden at tage skade. Men det er selvfølgelig mere trygt at have det stående indenfor, måske et sted hvor man passerer det hver dag.
mar 2009
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7086133943&n=-1040802165&pn=-1026817235
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
mar 2009
Batteri / Lader / Ferie tid