{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Reg afgift spørgsmål: kan man betale afgift 2 gange på samme {{forumTopicSubject}}

Kigger på en mc som står tilsalg uden afgift...

Det er sådan at den er først blevet importeret og været på plader... Derefter eksporteret igen og fået afgift retur... Nu er den så importeret igen.. Og står tilsalg.

Synes at have læst at man ikke kan få den på plader igen så ( læst omkring en bil)

Hvad siger i?? Nogen der ved om det er et no go??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reg afgift spørgsmål: kan man betale afgift 2 gange på samme
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   22. jun 2012 Det kan man sagtens.

• #2   22. jun 2012 Kan den told og reg.synes siger SKAT ikke nej til penge.

• #3   22. jun 2012 Hvis det har kunnet betale sig at eksportere den (hvor sælger kun har fået 85% af den vurderede afgift retur), mon så det kan betale sig at betale fornyet (100%) afgift? Måske - men jeg ville tro at den blev eksporteret fordi Skat havde en højere vurdering af cyklens markedspris i Danmark - end hvad sælger faktisk kunne sælge den til. Nu skal du så - alt andet lige - give mere for at få den på plader igen. Correct me if I'm wrong.

• #4   23. jun 2012 Den kan jo ha stået så længe at den er faldet godt i pris.

• #5   23. jun 2012 Hmmm... jeg kan ikke lige se at det skulle blive dyrere for mig at den har været indregistreret før. SKATs pris bliver vel ikke højere fordi den har været indregistreret den før??? Der kan jo være flere grunde til at han har eksporteret den ud igen smiley Jeg ser bare sådan på..... at det er lige nøjagtigt den model MC jeg er ude efter... og om jeg køber "denne model som har været imp/ekspoteret før " eller om jeg køber en selv fra Tyskland/Italien.... så burde afgiften jo være den samme??
    Og hvis jeg kigger på tilsvarende model i de 2 lande.... så er prisen på denne maskine jeg har kig på... den samme måske en anelse billigere. Men jeg slipper for en lang transport og jeg har muligeden for at prøve og se den først... er sgu lidt lettere fra Danmark smiley

Correct me if Iam wrong smiley

• #6   23. jun 2012 Enig Bjørn, hvis det er lige den du vil have. Men på grund af lave brugtpriser i DK og Skats høje vurderinger har været tvivlsomt om det kunne betale sig at importere de senere år. Omvendt har det kunnet betale sig at eksportere. Det var blot en betragtning. Du har jo mulighed for at regne på de rigtige tal.

Kommentér på:
Reg afgift spørgsmål: kan man betale afgift 2 gange på samme

Annonce