2.296 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Tina F
Tina F
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 21

Endnu en nybegynder. Endnu en nybegynder.

Hej med jer kloge mennesker herinde.

Jeg har nu brugt nogle aftener på at læse i dette og andre fora vedrørende valg af cykel, ganske underholdende må man sige. Nå men altså. Jeg er en Q på 43 og har ikke fået kortet endnu, men teorien er bestået.Skal op til køreprøve om ca 3 uger. Jeg har kigget en del på motorcykler og er faldet pladsk for en Yamaha xj600 diversion, men har ikke haft mulighed for at prøve den endnu.(det der med kørekortet). Min kørerlærer har en Kawasaki er-6f som jeg kan magte men jeg synes ikke den går så jævnt som f.eks en Bandit 600, som jeg har prøvet på køreteknik på Ring Djursland. Problemet er nu at Yamahaen og Banditten vejer ca det samme, men føles Yamahaen lige så klodset og uhåndterbar, som banditten? Jeg er 175 cm høj så det er ikke der prøblemet ligger, måske det bare er magel på "krudt" i overarmene.

Vil da også lige nævne at der sikkert er lidt mormor over min kørsel, har sgu en voldsom respekt for maskineriet.

Gode råd ønskes, på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu en nybegynder.
  • #1   18. maj 2012 Yamaha'en er meget letkørt, og har et lavere tyngdepunt end Banditten. Men banditten er bestemt ikke klodset eller håndterbar.

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

#3   18. maj 2012 Tak Jesper P.

Det er nok overarmene den er gal med. Banditten er federe at køre på en Kawaen, men jeg synes detner meget træls at skubbe rundt med, og lave slamlomkørsel med, men det er for pokker vel også kun til køreprøven man laver den slags idioti, eller.............?

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

#4   18. maj 2012 I tankerne er er den købt, 1300 km med abs 80k, det kan vist ikke gøres billigere. MEN jeg er ikke nordjyde for ingenting. Jeg køber ikke noget jeg ikke har prøvet. Så må håber den stadig holder der når det eftertragtede stempel er på kortet.

• #5   18. maj 2012 80.000 inkl ABS, Så er det ikke XJ60 Diversion du har kik på, men XJ6 Diversion.
    Stor forskel.

• #6   18. maj 2012 Køb en GSX650F som denne her: http://www.dba.dk/suzuki-gsx-650-f-650-ccm/id-82841116/
    Det er en banditmotor i "GSX-tøj" og den største omgang køreoptur du finder som begynder, men også efter 3 eller 5 somre smiley

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

#7   18. maj 2012 Du har nok ret Jesper I kataloget står der xj6 Diversion f abs. Men hvad ved jeg kartoffel kartoffel. Har da vist en del at lære smiley

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

#8   18. maj 2012 Åh nej Claus, nu troede jeg da lige jeg havde fået sporet mig ind på 2 cykler, Det fik du lige ødelagt med dit link. Ja den ser rigtig fin ud værd at kigge nærmere på.

• #9   18. maj 2012 Jamen så vil jeg kaste endnu en ind i spillet. Suzuki SFV 650 Gladius.

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

#10   18. maj 2012 Dejligt. Den skal være med ABS, det har jeg trods min ringe erfaring, ikke lyst til at undvære, det gør ondt i knæet. smiley

• #11   18. maj 2012 zx6r ninja.. mvh hc

• #12   18. maj 2012 Hvis du kigger på en XJ6 så vil jeg anbefale dig at prøve en tur på en FZ6 S2 også. Det er en god maskine, og den er lavet i en bedre kvalitet end lillesøsteren. Den kan også fåes til en god pris brugt.

• #13   18. maj 2012 ska du ikkel have sådan en her:

http://www.123mc.dk/honda-cbf-1000-a/mcid-46739s1

den er til salg hos Xpedit i Ølgod- de er i øvrigt også forhandlere af kawasaki, og er flinke til at give prøveture, måske du skal et smut derned ?i

• Tina F
    Tina F Tilmeldt:
    maj 2012

#14   18. maj 2012 Henrik S. Hondaen er for stor. Jeg¨skal ikke have noget jeg ikke har magten over. jeg skal lige øve mig først så kan det da godt være jeg skal have en 1000 ccm eller størrer på et tidspunkt.

• Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
    #15   18. maj 2012 Jeg ville vælge Kawaèn som du lærer at køre på. I øjeblikket kan du få en ny 09 model for 80k.Jeg synes den er letkørt og sjov at køre på.

• #16   18. maj 2012 Vil ikke forsøge at påvirke dit valg af mc, men blot nævne at jeg sidste år " startede" som nybegynder efter 16 år i mørket ( læs: uden mc). Mit valg faldt på en Honda CBF 600 SA. 78 hk, god komfort, sædet kan justeres op/ ned+-3cm, ABS kombibremser, og meget letkørt og lige til at gå til !
    Held og lykke med køreprøven og med dit 1. køb!

• #17   19. maj 2012 De er ret nye, men en Gladius er bestemt et kanon bud.

Den har en god størrelse og vægtfordeling, og den har rigeligt med power til dig.

Og modsat hvad mange siger, så er Suzuki på ingen måde eknisk ringere end noget som helst andet fra japanesien.

• #18   19. maj 2012 Hvis du syntes banditten var for tung at tumle med, er gsx650f ikke noget for dig. Den er lidt tungere.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #19   19. maj 2012 Du mangler ikke krudt i overarmene, du spænder bare for meget når du kører.
    Man skal ikke tvinge en cykel til at styre, men guide den i rigtig retning smiley

Men ikke noget forkert i det, det gør næsten alle der første gang sætter sig op på en MC. Stopper af sig selv når man er blevet mere dus med cyklen og sine evner.
    Kan anbefale dig at tage et kørekursus, pengene er ikke spildt.

• #20   19. maj 2012 Sv 650 med abs

• #21   19. maj 2012 Al rød Monster 695, brugte, 85k hos FI Motorcykle ved Sorø. Meget let at køre. Kun 170kg.

http://www.fimotorcykler.dk/modules/Cataloger/Cataloger.Image.php?i=m695_f_1_400_0.jpg&ac=04956

• #22   19. maj 2012 jeg tror ikke hondaen er for stor til dig. jeg er ca . 185 høj og ikke nogen muskelmand, og jeg har tumlet en goldwing( 1200 kubik 330 kg) uden problemer. CBF 1000´eren er meget letkørt og du vil synes der er pænt med kræfter også efter du er blevet mere erfaren.
    kommer du til XPEDIT eller andet sted hvor de har en så prøv den.
    De fleste af dem er med ABS

• #23   19. maj 2012 Det nytter ikke noget, at cbf1000 har de kræfter man skal bruge når man er erfaren, når man som uerfaren ikke føler sig dus med den, eller på forhånd synes det er for stor en mundfuld. Der vil den mindre cbf600 bedre kunne give selvtillid til at man så kan avancere til den større senere hen.

• #24   19. maj 2012 der findes mange lækre mc, og fine tanker du allerede har, få kortet i hus, og så ud og prøve lidt der ik andet for, det er en personlig sag at købe mc, og alle en vane at tumle og nyde.
    min faster "nok lisom dig aldersmæssigt" købte os en xj6 diversion det var den hun li følte sig tryk ved. men prøv lidt forskelligt, og tænk over om det bare er til en bette aftenstur el os til ferie, og hva hastighed man evt tænker at køre med, da det der komforten ska være hvis du vil køre længere ture.
    og så det bare ud i et industrikvarter og lære din egen mc at kende, bremse maks op og og dreje lidt rundt om kegler, så blir du fortrolig og dus med dit valg.
    jeg er nok en drengerøv som mange andre, vi kan godt køre pænt og nyde det, men ligeså tit glemmer man hovedet derhjemme. men pudser og leger stadig med teknikken i industrikvarteret os i regn, man ved aldrig hvornår man får brug for det smiley

held og lykke med købet, følg dine følelser så ska du nok bli glad for det du vælger uanset mærke.

• #25   19. maj 2012 Her er lidt om dem
    http://www.magacin.dk/motorcykler/program-12-30072009/vi28/

Kommentér på:
Endnu en nybegynder.

Annonce