{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.821 visninger | Oprettet:

Cruiser til nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er helt ny på dette forum og har søgt lidt rundt efter inspiration til min første cykel smiley Jeg har ikke kørekortet helt endnu, så det er selvfølgelig ikke slået i sten, men jeg tænker jeg vil have en cruiser. Når jeg har kortet skal jeg ud og prøve lidt forskellige, men indtil videre er jeg ved at se hvilke cruisers der er at vælge imellem. Jeg er helt grøn, så jeg kender ikke til ret mange forskellige modeller.

Jeg kunne godt tænke mig min. 800 cc, da jeg tænker de ellers kan blive for sløve i optrækket? Jeg kommer til at pendle omkring 80-100 km. til og fra arbejde på de dage, hvor jeg tager mc'en, så komforten skal være OK.

Jeg har kigget lidt på Suzuki VZ 800 Marauder og Intruder. Fås de med større motor?

Derudover har jeg kigget på Honda Rebel 500, mest fordi jeg har hørt lidt rygter om at de kommer med en 1100 cc udgave i år ( selvom den nok er uden for mit budget.... smiley )

Jeg kan godt lide udseendet af sportsters, men jeg må jo indrømme at jeg reelt set ikke ved om jeg kan lide at sidde på en. Det må tiden vise smiley

Har i nogle gode forslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cruiser til nybegynder
  • #1   27. jul 2020 ærlig talt, så tror jeg du vil opleve 800cc på en cruiser som værende alt for lidt for længere ture på motorvejen.


  • #2   27. jul 2020 Okay, fair nok smiley Hvilke modeller kan du anbefaler til en nybegynder, hvor budgettet ikke springer helt i luften? Selvfølgelig brugt

  • #3   27. jul 2020 Nu er der kun omkring 20-25 km af min pendler rute som er på motorvej, når jeg tager bilen. Landevej er også en mulighed. Det tager samme tid smiley

  • #4   27. jul 2020 Hvad med Honda Shadow?

  • #5   27. jul 2020 Intruder er mavet op til 1800ccm
    Har prøvet en VL1500 Intruder. Den var sløv på alle punkter, og en VZ800 trækker let fra den ved lyskrydset


  • #6   27. jul 2020 Troll smiley

  • #7   27. jul 2020 #Bertil A hvad mener du med Troll? smiley

  • #8   27. jul 2020 #Jesper hvordan kan det være, når motoren er så meget mindre? Vægt, moment?

  • #9   27. jul 2020 Hvis man er interesseret i en cruiser er topfart og super acceleration vel heller ikke førsteprioritet? Selv en 800cc cruiser har vel kræfter nok til snildt at holde 130km/t og lidt til.

  • #10   27. jul 2020 Pjat at 800 ccm er for lidt til motorvej.
    Hvis du har +50 Hk er det fint til motorvej.

    Min Savage har 31 Hk og det går fint til 110 km/t, men jeg ville ikke køre 130 i længere tid.
    Og så får man lange arme på sådan en fætter så jeg kører sjældent over 100 alligevel.....


  • #11   27. jul 2020 #Claus det var også min oprindelige tanke. Jeg er ikke på udkig efter en "Crotch rocket", men en cruiser. Den skal selvfølgelig ikke være sten død i optrækket, men det er en 800cc vel heller ikke. Antal af gear er vel også vigtigt ifht. motorvej? Man går vel ikke efter en 4 gears, hvis man ved man skal køre lange ture på motorvej, eller ? hvad ved jeg, er helt grøn smiley

  • #13   27. jul 2020 Spørgsmålet er, om en Cruiser er den rette cykel, at pendle 80-100km pr. dag.
    Jeg vil mene, at en sportstourer, vil måske være et bedre valg. En Honda VFR800 eller en Yamaha Tracer 700 ville måske være et bedre valg.


  • #14   27. jul 2020 Jeg kommer til at pendle, men ikke hver dag smiley Jeg vil dog lige tage et par kig på noget sportstourer

  • Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #15   27. jul 2020 Du nævner at du kan lide udseendet af Sportsters. Så mener du vel Harley Davidson Sportster?

    Det er en lidt tung maskine, og de fleste har en meget begrænset nedlægningsvinkel, som kan få nybegynderen i alvorlige vanskeligheder. (Styrt)


  • #16   27. jul 2020 Det var mere ment som den type motorcykler. smiley Og ja, jeg kan godt lide en HD sportster, det er slet ikke det. Men det er ikke en maskine jeg skal have lige nu smiley

  • #17   27. jul 2020 Og kan lige smide ind at jeg er superglad for min Bandit (MC) Suzuki 650. Fra 2008 med indsprøjtning og ABS. Jeg bruger den så vidt muligt alle årets måneder men har en gl slæde med 4 hjul hvis vejret bliver for træls. Bare for at sige at den er rigtig fin til motorvej/landevejs cruising og jeg har det rigtig sjovt i svingene - specielt hvis man kommer på tur nord/syd på og skal svinge sig gennem op/ned turerne. Man kan vel kalde det en allround mc der dog ikke er fed på en grusvej eller det der er værre.

  • #18   27. jul 2020 #Naja Hvad synes du om din Rebel? Er der "power" nok i den ? smiley

  • #20   27. jul 2020 #8: Vægt, omdrejningsvillighed osv osv

  • #21   27. jul 2020 Tak for svar smiley Jeg har en kammerat som vil sælge sin 1988 Super Magna 750. Det kunne også være en ide

  • #22   28. jul 2020 Køb en racer, så Kan du sove et kvarter længere smiley

  • #23   28. jul 2020 Hvis budgettet er på på 40+ så prøv en vs1400
    Ellers er der vs700-800

    De små klarer motorvej ganske fint, men de lidt større cykler ligger mere roligt.



  • #24   28. jul 2020 Du nævner ikke noget om det kun er solokørsel din mc skal bruges til.
    Jeg har haft adskellige motorcykler, over en periode på 42 år, og min egen personlige erfaring siger mig, at en god allround mc, skal ha nogle " muller".
    Fabrikatet kan altid diskuteres, men langt de fleste maskiner, er med almindeligt vedligehold, meget driftsikre.
    Med 2 voksne personer, mener jeg, at omkring 50 hk, og 800 ccm er i underkanten, og det er altså træls, at sidde på en mc, hvor man føler der er " udsolgt".


  • #25   28. jul 2020 Godmorgen ??.
    Fik min første mc i en alder på 48.
    Købte en VZ800 Marauder, en rigtig god start cykel. Den har det hele, lav vægt (200 kg) lav sidehøjde og god kørkomfort. Spoorster er hård at køre på, hvis du vælger en super low.
    Jeg var meget glad for min VZ800 ??.


  • #26   28. jul 2020 #Keld Jeg har også kigget på dem smiley de er mege fede, men jeg skal ud og kigge på den ved siden af en intruder og måske en shadow, for virkelig at kunne danne mig et ordentligt indtryk


  • #27   28. jul 2020 Du kan sagtens få noget 800 ccm eller mindre med godt skud i, skal du pendle skal der være kåbe på, og der findes mange gode 650-800 der klarer opgaven med bravour.
    Suzuki SV650 er rigeligt fint til en person.


  • #28   28. jul 2020 Du skal også finde ud af om det skal være v4-r4-v2-eller twin motor

  • #29   28. jul 2020 VZ800 har en en topfart på 160 kmt og faktisk hæderlige køre egenskaber, det sikre hit til en velkørende cruiser der er til at betale..

  • #30   29. jul 2020 Når man som dig vil bruge en mc til at pendle især 80-100 km pr dag, så bliver alle problemerne ved en mc forstørret. Jo, mere turen stresser dig, det kan være turbolens ved hjelmen eller forkert gearing, jo mere er du træt når du ankommer til jobbet eller hjemmet.

    Mit problem med en 800 cc cruiser( og jeg har selv ejet en, hvor jeg pendlede) det er ofte gearing er for lav, så larmen og dermed stresset er højere end det burde være. Der kan også være andre ting. Men det kommer an på føreren.

    Man behøver ikke en stor motor, men det hjælper ofte at man ikke behøver gear op og ned så mange gange.

    Hvis jeg selv skulle vælge en ren pendler mc, så ville jeg nok vælge en honda nc 750 med dct. 102.000 kr helt nu, automatisk gearkasse og kører langt på liter samt billig at forsikre, også smide en højere kåbe på. Eller vælge noget mere sporttouring, under 1000cc


  • #31   29. jul 2020 Du kan tage ud og prøve en Yamaha Bolt.. den har 54hk på 950cc og ved at YSR har dem med højt styr bland andet

  • #32   29. jul 2020 #Jesper

    Jeg kommer som sagt ikke til at pendle på den hver dag, da den ikke bliver mit primære køretøj. Det er nævnt fordi jeg kunne finde på at tage turen en gang imellem, nok især i starten smiley Det er ikke dens primære formål. Jeg vil alligevel lige tjekke dem ud som du skriver smiley tak!

    #TheMan
    Jeg har faktisk kigget på dem. De ser super fine ud, men er du sikker på 950cc ? jeg synes jeg kiggede på nogle omkring 750, men jeg husker måske forkert. Jeg har fundet ud af at jeg virkelig godt kan lide den her slags styr: https://www.youtube.com/watch?v=4FbKFtOwSVk

    Det virker forholdsvis ergonomisk, ifht. håndled osv


  • #33   29. jul 2020 Planen er, når jeg har mit kørekort, at jeg tager ud til en stor forhandler og så prøver nogle forskellige cruisers i mit prisleje, for at få mig et ordentligt indtryk. Tak for alle jeres svar. Har i flere forslag, så hold jer endelig ikke tilbage smiley

  • #34   29. jul 2020 Har en Yamaha 950 bolt nu efter min VZ800. Sidder rigtig godt på den.

  • #35   29. jul 2020 Hvis de økonomiske rammer er helt oppe i yamaha bolt, så ville jeg lige prøve en xvs1300 midnight star først. Gerne med originale sidetasker.. De rummer nærmest en hel indkøbsvogn og siddekomfort er absolut i top

  • #36   29. jul 2020 Nej, jeg har lige tjekket brugtmarkedet. Det er langt over mit budget desværre. Det må blive en fremtidig "investering" smiley Jeg vil lige prøve det af først, før jeg sprænger pengepungen helt i luften. Som sagt, har en kammerat måske en 1988 super magna (orange lakering) til salg. Det er en v4 cruiser. Han vil have 35k for den. Har vedhæftet billede. Er det en ok pris? Jeg ved ikke hvor mange km. den har gået

    profilbillede
  • #37   30. jul 2020 Den ligger nok i den høje inde af priserne på dem

  • #38   30. jul 2020 Prisen på den skal jeg ikke kunne sige noget om, men kan du selv fikse små-ting? Selv hvis standen er rigtig god, så er det stadigt en MC fra 1988. Det kan godt ske at sådan en MC ikke bliver presset ret meget, men der er stadigt mange ting der bare blive slidt med alderen, så du skal være opmærksom på hvorvidt du selv kan lave småting eller skal have den på værksted hver gang - det sidste blive træls (og dyrt) i længden.

    Få eventuelt snakket godt med din kammerat om hvor mange små-ting der er lavet (inklusiv diverse justeringer) det sidste års tid, så du ved hvad du går ind til - det er aldrig rigtigt fedt at blive overrasket i en handel, og faktisk til tider endnu mindre når det er mellem venner.


  • #40   30. jul 2020 #Naja

    Tak for besked smiley Jeg synes nemlig også prisen var lidt i den høje ende. Jeg tænker måske 25K ville være mere fair, men hvad ved jeg. Jeg har ikke den store mekaniker erfaring, men jeg er frisk på at lære at gøre det selv. Som sagt, det bliver ikke mit primære køretøj, så hvis den står stille i et par uger, så er der ingen der dør af det smiley Har du nogle forslag til andre, i samme stil omkring 30-40 tusind? Jeg er nok egentlig mere til lyden af en V2, end en V4 som der er på en super magna. Selvom den har flere HK


  • #41   30. jul 2020 #Jacob

    Du har helt ret, det er nok også det største minus ved at købe af en kammerat. Jeg er altid meget påpasselig med sådan noget, da man aldrig ved hvad der dukker op efter sådan en handel. Specielt med en gammel cykel. MC priserne i DK er bare helt vanvittige og så synes jeg egentlig også det klassiske er meget fedt smiley


  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
    #42   30. jul 2020 Sådan en super magna synes jeg er mega fed. En rigtig klassik power cruiser med massere af overskud, også til motorvej. Man sidder rimeligt langt nede, men ellers en behagelig kørsels position. Har set par stykker til 25000 kr. engros ved forhandler. Hvis den er nylakeret og ellers vedligeholdt, så spiller alder ikke den store rolle. Jeg havde nok budt 30000 kr. for den. Du kan også prøve at kigge på kawasaki zl 900 eliminator. Også en fed power cruiser som kan lidt;-) De dukker op en gang i mellem til små penge

  • #43   30. jul 2020 Den er ikke nylakeret, men det gør mig ikke det store. Den står vidst rimeligt pænt. Jeg har ikke kortet endnu, så jeg er spændt på om han stadig har den til salg til den tid. Så må jeg lige ud og prøve en tur på den. Stadig en handel imellem venner, den er lidt svær synes jeg. Jeg vil lige tjekke kawasaki'en ud smiley

  • #44   30. jul 2020

    profilbillede
  • #45   30. jul 2020 Den koster 40.000kr men der står kom med bud den er i guloggratis

    profilbillede
  • #47   30. jul 2020 Tak! Det er en kawasaki Vulcan ikke? Jeg kan ikke huske om det er en v2 eller v4. Jeg er lidt forvirret når jeg googler, da nogle af modellerne generelt hedder andre ting udenfor Europa. For eksempel har jeg set en video på youtube af en gut som kører på noget han kalder Suzuki Boulevard C50, men jeg kan ikke finde nogen på det danske marked. For mig ligner det en bestemt årgang af Intruder, eller tager jeg helt fejl?

    https://youtu.be/zTipD4bALcw?t=19


  • #49   30. jul 2020 Den model hedder C80@ Intruder herhjemme.
    Og ja, Kawasaki kalder deres choppere for Vulcan over i Amerika. Herhjemme hedder de blot VN800A/Classic.
    Gå ind på www.sydfynmc.dk under mc data, der kan du se de fleste af motorcyklerne for de forskellige årgange.


  • #50   30. jul 2020 Tak!

  • #51   30. jul 2020 kammeratens Honda er fin, den er bare 10.000 for dyr, men ellers driftsikker og har absolut kræfter til alt.
    Min gamle makker har lige solgt sin for kr 25 og han gav 52 for 11 år siden.


  • #52   30. jul 2020 Alright. Tak for svar smiley

Kommentér på:
Cruiser til nybegynder

Annonce