{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.670 visninger | Oprettet:

Morten S
Morten S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Hvilken Cruiser er bedst som nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hejsa MCG
Ja så starter jeg på kortet her om en uge og er allerede nu på udkig efter en cykel. Jeg har sporet mig ind på hvilken type cykel jeg kunne se mig selv på, og må erkende min store svaghed ligger hos Cruiser klassen. Det er der flere grunde til men den største er nok at jeg altid har været fascineret af HD,Dragstar osv. Men i den forbindelse kan jeg jo se at mange mærker har lavet cruisers. så mit Spørgsmål er delt op i et par punkter her.

1: God begynder cykel (Cruiser)
2: Tilpas stor til en fyr på 193.
3: Nem at få mods til.
4: Prisleje 25.000 til 35.000
5: Pålidelighed.
6: Er der nogle maskiner man skal holde sig fra (Cruiser)

Håber ikke det var for mange og irrelevante spørgsmål, men søger både hjælp og erfaring fra alle jer herinde, da jeg er ny på området.

Mvh Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Cruiser er bedst som nybegynder
  • #1   25. aug 2012 Grundet din højde, ville jeg nok anbefale en VS 1400. Men så skal du også lige smide 5 eller 10 mere af de lange på bordet.
    Men ellers tror jeg også en LS 650 ville være en fin begynder cykel. Feks. denne her.
    http://www.dba.dk/suzuki-ls-savage-650-ccm/id-84243125/

• #2   25. aug 2012 Spændende smiley Kan godt forstående du er "draget" af HD - men det bliver næppe muligt at finde en i det prisleje du nævner ...... En mulighed kunne selvfølgelig være, at du lægger det beløb du har i udbetaling og afdrager resten - prøv at kikke på Caps hjemmeside. En Dragstar fx. 650 og Intruder er også lidt dyre end det beløb du nævner, men stadig billigere end HD - men lov mig at du holder dig fra Virago!
    Jeg er selv startet ud med en HD og det har jeg aldrig fortrudt - selvom jeg syntes det var mange penge smiley
    Held og lykke med projektet

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

#3   25. aug 2012 @Kim C
    Det var godt nok en fin maskine du fandt der. og det gode er at jeg selv har familie i samme by som den står, så overvejer lidt at køre ned og kigge den, senere idag eller imorgen.

@HarleyMarley
    Ja HD er nok det jeg gerne vil ende ud med, men har det sådan lidt jeg ikke vil ofre mere end maks 35k på min første cykel, da jeg jo først skal til at lære at køre når kortet er i hus. Så ville ærgre mig gul og blå over at have smidt eventuelt 100k i en cykel der "vælter" for mig. Så hellere starte småt da 35k ikke er det store at miste hvis det skulle gå galt.

• #4   25. aug 2012 Dragstar 650 er en fin cykel at starte på, masser af bundtræk, let at køre, kan sagtens køres med en bagpå.
    25-30,000 er ikke mange penge til en mc, offer lidt mere og få en der er lidt nyer, så du ikke får de problemer som er med ældre/slidte mc,
    jeg vil give Harlymarly ret, hold dig langt væk fra Virago
    se denne:-)
    http://www.123mc.dk/yamaha-xvs-650-drag-star-classic/mcid-51714s1

• #5   25. aug 2012 En xvs 650 er der ingen kræfter i, den er alt for kedelig... Så hellere en suzuki vz800... Der føles motoren meget kraftigere....

• Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #6   25. aug 2012 Lars hvis en vz800 føles meget kraftigere, så er en dragstar 650 godtnok en kedelig tingest :o)

• #7   25. aug 2012 Det er den også.
    Var ude at prøve en og var ved at skide i bukserne af skræk, da jeg skulle på motorvejen. Den kan næsten ik slæbe sig selv op i den fart og syntes også kadantræk er direkte ubehageligt.
    Skal ik kunne sige om den jeg prøvede var Kneppet, men ubehagelig, var den i alt fald.
    Så heller en med bæltetræk. Det ser også fedt ud.

• #9   25. aug 2012 Gå ud og prøv de forskellige du kan li så har du et bedre grudlag for dit valg:)

• #10   25. aug 2012 Tjek min vfr 750 den kører bare som en drøm... Ligger rigtig godt på vejen og vil også frem hvis du vrider øret. Perfekt som begynder cykel og ligger i dit prisleje

• #11   25. aug 2012 Som de andre skriver føles den som en knallert i forhold til en vz800...

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
    #13   25. aug 2012 Hvordan er Dragstar sammenlignet med en Savage?

• #14   26. aug 2012 som nat og dag, Dragstar er mere let kørende, god balance bedre gear skift

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    aug 2012

#15   26. aug 2012 Takker for alle de gode indlæg, har ikke kunnet svare før nu, men vil da sige jeg blev så meget klogere at Dragstar i 650 måske bliver en anelse sløv til 193 og 86 kg.
    Men må så sige at den der VFR ser meget godt ud, så den er da et godt bud på en starter cykel.

• #16   26. aug 2012 til de penge er der i mine øjne kun vs750 og ls600 der er verd at se nermere på.

• #17   9. okt 2013 Nu ved jeg godt at det budget du har sat i starten ikke dækker mit bud på hvad jeg syntes er en god maskine både til begynder men også til mange år efter. Yamaha Dragstar XVS 1100 den syntes jeg har det hele.

Kommentér på:
Hvilken Cruiser er bedst som nybegynder

Annonce