{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

CB350 Twin 1964 ryster {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Min kusines mands Honda CB 350 Twin, den ryster i takt med omdrejninger.
Altså flere omdrejninger, betyder mere rystelse/vibrationer.
Jeg tog en tur på den på 30km og da jeg kom tilbage var mine baller nærmest sovende.
Temmelig ubehageligt.
Min fars gamle ven der er uddannet mekaniker i 60erne siger at det kan være svinghjulet der er ude af ballance eller motorophænget der ikke er spændt godt nok.
Jeg har spændt det efter, uden held, men kan se at gummiet ved motorophænget under tanken ser noget mørt ud.
Der sidder en HD tank på, som er knækket i en svejning pga rystelserne, går jeg ud fra.

Eventuelle idéer til hvad der kan være galt, modtages meget gerne.

ps. Det er ikke originalsædet som der sidder på den, men det er ikke derfor at den føles rystende, for mine fødder kunne også mærke det meget tydeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB350 Twin 1964 ryster
  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #1   9. apr 2012 Ja- motorophæng er da et godt bud.
    Er det ikke en parallel twin? (stempler følges ad) For så vil den ryste meget.


  • #2   9. apr 2012 Jeg tror at den er parallel, men den pensionerede mekaniker siger at den ikke bør ryste så meget, så det ikke er rart at ha fødderne på fodhvilerne.

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #3   9. apr 2012 På de første Yamaha XS 650 kunne krumtappen blive skæv.
    De 2 (3) sider i krumtappen kunne dreje sig om sølen hvilket gav vibrationer mere end normalt, måske dette også gjalt for de gamle Hondaer?


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #4   9. apr 2012 CB 350 Twin kom da vist først i 1968,
    Det er ikke en CB77???


  • #5   9. apr 2012 Hvis det er en CB77 eller CB350, så er det en paralleltwin, men med det lille twist at stemplerne ikke følges ad som i en englænder. De er 180 grader forskudt, altså en 180 graders twin. Det giver færre vibrationer fordi stemplerne og plejlstænger udligner hinanden, men man får et lille rokkende moment i stedet for. CB77 blev brugt meget til road racing, men her skilte man ofte krumtappen ad og samlede igen så det blev en almindelig 360 graders paralleltwin hvor stemplerne fulgtes ad. Det gav lidt flere hypper, spørg mig ikke hvorfor, men de rystede en hel del.

    Hvis din erfaring med MC er moderne 4-cylindrede,så vil enCB77 eller CB350, for slet ikke at tale om en enlænder eller tidlig Yamaha, føles som meget rystende at køre på. Efter et race på 30 min på en tidlig Yamaha var man helt følelsesløs i hænderne bagefter.

    Jeg tror ikke din kusines mands MC er vendt i krumptappen, men hvis motorgummierne ser lidt slaskede ud, så er det et godt sted at begynde under alle omstændigheder.

    Der findes en meget aktiv Honda veterangruppe, de må vide alt om det.


  • #6   9. apr 2012 Link til denne gruppe evt? Jeg er ikke sikker på årgangen, men om den kører 180grader eller 360grader, det finder jeg ud ved at køre stemplet i top og se om nabostemplet også er i top. Hvis den er 360grader, ville det så hjælpe en del på rysteriet, hvis jeg splittede den og vendte den til 180grader? Og hvad platinerne? De skal vel ændres? Jeg tror dog ikke at den er vendt, for den er ikke særlig hurtig. Den har heller intet speedometer, for den er custom mod til rat bike. Jeg napper lidt billeder af den og dens motorophæng næste jeg er hos min kusine og smider dem herind.

  • #7   9. apr 2012 Jeg tænkte på den her:

    http://www.hondaclub.dk

    men de mangler p.t. en bestyrelse ser det ud til.


Kommentér på:
CB350 Twin 1964 ryster

Annonce