CB350 Twin 1964 ryster {{forumTopicSubject}}
Hej gutter.
Min kusines mands Honda CB 350 Twin, den ryster i takt med omdrejninger.
Altså flere omdrejninger, betyder mere rystelse/vibrationer.
Jeg tog en tur på den på 30km og da jeg kom tilbage var mine baller nærmest sovende.
Temmelig ubehageligt.
Min fars gamle ven der er uddannet mekaniker i 60erne siger at det kan være svinghjulet der er ude af ballance eller motorophænget der ikke er spændt godt nok.
Jeg har spændt det efter, uden held, men kan se at gummiet ved motorophænget under tanken ser noget mørt ud.
Der sidder en HD tank på, som er knækket i en svejning pga rystelserne, går jeg ud fra.
Eventuelle idéer til hvad der kan være galt, modtages meget gerne.
ps. Det er ikke originalsædet som der sidder på den, men det er ikke derfor at den føles rystende, for mine fødder kunne også mærke det meget tydeligt.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
Er det ikke en parallel twin? (stempler følges ad) For så vil den ryste meget.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 529
maj 2010
De 2 (3) sider i krumtappen kunne dreje sig om sølen hvilket gav vibrationer mere end normalt, måske dette også gjalt for de gamle Hondaer?
maj 2010
Det er ikke en CB77???
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Hvis din erfaring med MC er moderne 4-cylindrede,så vil enCB77 eller CB350, for slet ikke at tale om en enlænder eller tidlig Yamaha, føles som meget rystende at køre på. Efter et race på 30 min på en tidlig Yamaha var man helt følelsesløs i hænderne bagefter.
Jeg tror ikke din kusines mands MC er vendt i krumptappen, men hvis motorgummierne ser lidt slaskede ud, så er det et godt sted at begynde under alle omstændigheder.
Der findes en meget aktiv Honda veterangruppe, de må vide alt om det.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 529
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
http://www.hondaclub.dk
men de mangler p.t. en bestyrelse ser det ud til.
CB350 Twin 1964 ryster