1.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Er i vildrede.... Gsr 600, fz 6, z 750 Er i vildrede.... Gsr 600, fz 6, z 750

Jeg er kommet i den både heldige og uheldige situation at jeg har 60.000 til motorcykel. Jeg har tidligere kørt race og vil ikke have noget med kåbe, for så ligger jeg altid på 250+ km/t. startede med at gå efter udseendet og ville egentlig vælge en z 750 pga decideret streetfighter look, men nu har jeg fået øje på gsr 600 og fz 6. Ved godt det drejer sig om at komme ud og prøve dem, og føke hvilken jeg føler mig tilpas på, men tænker mere på deciderede svagheder, som svag knast osv. Cyklen vil blive brugt til leg på 1 hjul, højest muligst svinghastighed og lidt leg på motorvejen en sjælden gang, så altså udelukkende et legetøj smiley

På forhånd tusind tak for svarerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er i vildrede.... Gsr 600, fz 6, z 750
  • #1   26. feb 2012 Gsr 600 ville jeg vælge

• #2   26. feb 2012 Michael L: Super, men hvorfor hvis jeg må spørge?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #4   26. feb 2012 Z750 bør være nyere end 2007 før den er "god nok" Affjedringen på tidligere modeller, er håbløs og kan ikke justeres nogen steder, og efter 2007 har den så fået USD gaffel, som er en bedre løsning. Desværre er den også tung og lidt kedelig i motorkarakteristikken.
    Den har ingen tekniske svagheder...

GSR600 er ret letbenet og frisk at køre på, og den er fræk at se på. Motoren er en modificeret version af GSXR600, så den er tæt på skudsikker rent teknisk. Affjedringen er noget skarpere end Z750 og cyklen er knap 18 kilo lettere, som klart kan mærkes...

FZ6 har jeg kun prøvet en kort tur på, og udover en ret kedelig motorkarakteristik (den skal skamprygles for rigtigt at flytte sig, og det bliver man træt af), er det en fin cykel.

• Sajmon ™

#5   26. feb 2012 Jeg ville vælge GSR'en...

• #6   26. feb 2012 Z750 synes jeg er for tung og gammel dags
    Fz6 er fin,men ikke så fed som gsr600 .....

• #7   26. feb 2012 syntes lige du skal kigge på triumph speed four, jeg stod lidt i samme situation inden jeg købte min speed 4. jeg gik efter enten z750 el fz6 men syntes klart at alt på triumphen var lavet bedere og mere gennemtænkt og ikke mindst så kørte/styred den bedere end dem jeg prøvede z750, fz6 og bandit 600.

• #8   26. feb 2012 Tror sku det bliver gsr 600 så, skal ud og kigge på en i morgen. Hvordan ser det ud med denne:(link fjernet)

Altså pris kontra alder og km tal?

• Sajmon ™

#9   26. feb 2012 Den skal koste 60.000 inklusive levering - og så skal du have originalpotten med...

• #10   26. feb 2012 Sajmon, super det siger jeg til dem smiley Kender du/i lidt til dem om de er til at handle med? Skal nemlig have fat i støvler, rygskinne og bukser. Alt mit gamle fra race, blev desværre stjålet, kort efter jeg stoppede med at køre.. smiley

• #11   26. feb 2012 Din triumph ser gammel og tung ud i forhold til en gsr600....... I mine øjne altså .

• #12   26. feb 2012 Kigger lidt på at de giver 2 års fuld garanti, og det er vel ganske udemærket.. Også taget i betragtning af min kørsel. skal ikke være en hemmelighed at højre hånd ikke altid følger fornuftens anvisninger, tværtimod...

• Sajmon ™

#13   26. feb 2012 Hvis ikke den kommer ned i pris, så skal du have noget tøj.

• #14   26. feb 2012 michael L: ja det er jo en smags sag og kan ikke diskuteres. smiley men den er abselut ikke tung.

• #15   26. feb 2012 hehe men michael L jeg er da glad for din mening men nu var det jo ikke dig jeg prøvede og hjælpe. (nu vægter din mening i min verden ikke særlig høj da du jo nok har verdens kedeligste mc smiley ) i mine øjne

• #16   26. feb 2012 jeg vil gerne for god ordens skyld, takke alle for deres input. Umiddelbart bliver første køretur på en gsr 600 (da pengene desværre ikke rækker til en 750'er) smiley

• #17   26. feb 2012 Tja, og af samme grund har jeg ikke foreslået min egen cykel ???

• #18   26. feb 2012 Af de 3 så også klart GSR. Den er lettere og mere adræt end Z750, og bedre træk i mellemområdet end FZ6.
    Z750 har udseendet med sig, ingen tvivl om det. Men den er markant tungere end de andre i klassen, samtidig med den har et højere tyngdepunkt. Så der tages mere fat når man skal ændre retning på en snoet vej, sammenlignet med de andre.
    Som sajmon er inde på, så har FZ6 en motorkarakter der gør den skal op i høje omdrejninger før motoren leverer kræfterne. Men når man kører den hårdt, er den sjov. Derfor tiltaler den racerrødderne meget.

• #19   26. feb 2012 Vil bare bliver træt af altid at skulle prygle den, fordi jeg altid ligge rog leger... Btw, hvorfor få de originale udstødninger med til den gsr jeg vil ud og kigge på?

• Sajmon ™

#20   26. feb 2012 Det er kun EN potte du skal have, og uden den kan du ikke syne cyklen engang når den skal sælges igen...

• #21   26. feb 2012 puha, der kan man se hvor meget der er forsvundet på de sidste 4 år jeg ikke har kørt race,... smiley

• #22   27. feb 2012 Ville også vælge gsr modellen, og det er ud fra jeg har prøvet dem alle du nævner, og valgte selv at købe en gsr fra 2008, min var bare sort overalt ( se profil) syntes det så meget federe ud, end den røde farve på sædet osv.
    Jeg syntes styret på gsr er ufattelig morfar agtigt, så vil anbefale dig at skifte styret ud, med fx sån et som sad på min, det virkede perfekt, om jeg så var på bane en er ude og lege med drengene.
    Motoren kører perfekt, udseendet er super fedt! Og så er jeg vild med instrumenteringen på den!

Z750 syntes jeg er høj og bøvlet at køre på syntes jeg, men den kan virkelig arbejde!
    Fz: er bare generelt tam overall!

Held og lykke med købet , har evt en 15 kilos kædelås til salg på knap 1.5 meter i længde hvis det var noget smiley

Kommentér på:
Er i vildrede.... Gsr 600, fz 6, z 750

Annonce