GSX650F vs ER 6F 2008 model {{forumTopicSubject}}
Hej ved jeg har været på banen før med lidt andre mc'er...og er stadig i vildrede
Nu står valget med sikkerhed mellem de to nævnte modeller der er en forskel i prisen på 7k så det er ikke det der er afgørende. Jeg skal bruge den til hygge kørsel og en del ture til arbejdet fra Næstved til Kbh, ca 85 km.
Jeg er i syv sind, Kawa'en tiltaler mig fordi den ser rap ud, er let kørt, en fantastisk begynder cykel(forestiller jeg mig) er vist ok hurtig i accelerationen.
650F'eren er lidt mere gennemført og rolig i designet, en noget tungere cykel både rent fakta og vist også rent manøvremæssigt?
Hvad f..... skal jeg gøre??? Sidder man lige godt bag begge kåber, hvordan mht bagsædepassager, hvilken mc vil jeg mon blive mest glad for i længden?
Det skal siges at det er min absolut første mc, og den lette og manøvre dygtige kawa drøner nok mest rundt i mit hoved! Læser jo kun godt om den!
Det er jo heller ikke en helt uvæsentlig faktor at kawa'en er en kampagnemodel og der sq nok snart ikke er flere...og så hedder prisen altså 105k!!!
Og tillægs spørgsmål, er det tåbeligt at købe en flip up hjelm hvis man gerne vil have lidt ro indenfor hjelmen?? Kiggede på en Shoei, som skulle være ok støjsvag selvom det var en flip up!
....nå men det ender sq nok med at jeg må købe både kawa og suzuki
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
okt 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
okt 2008
Og Chris> hvor er du tarvelig....havde valget mellem de to cykler jeg nævnte...og nu kommer du så med en 3' det var sq ikke pænt gjort.
Er jo mere eller mindre lun på kawa'en men ved sq ikke om jeg kommer til at fortryde når jeg kører mellem næstved og kbh!
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 471
Der er ingen tvivl om.. at der er næsten lige så mange meninger.. som der er folk. og godt nok for det..
Ingen tvivl om du først kan tage rigtig stilling til hvad du skal have.. når du har prøvet dem begge. .og gerne et par gange hver..
Som info til dine tvivl.. kan jeg sige at jeg kører selv på en GSX650F K8. Du spørger til om den er :
en noget tungere cykel både rent fakta og vist også rent manøvremæssigt?
Jeg selv hører ikke til de største personer... 161 høj og 52 kg... og har ikke de mindste problemer med at tumle den.. hverken i fart eller i snegletempo hvor den skal "skubbes" rundt...
Derudover spørger du :
Og tillægs spørgsmål, er det tåbeligt at købe en flip up hjelm hvis man gerne vil have lidt ro indenfor hjelmen?? Kiggede på en Shoei, som skulle være ok støjsvag selvom det var en flip up!
Der er for og imod.. igen hvem du spørger.. Prøv dem.. Kører selv med Shuberts C2 flipup.. og er meget meget glad for den..
Jeg kender ikke den anden cykel du nævner andet end af navn.. så kan på ingen måder lave nogle sammenligninger.. kun svare på Suzukiens og mine egne vegne.. Men tøv endelig ikke med at spørge hvis du har flere sp. .:-)
okt 2008
Og mht cyklerne...damn jeg er rundt på gulvet, men må nok have tålmodighed og satse på lageret ikke blir tømt, og så køre nogle ture på dem begge!
sep 2008
Michael J.. .. Ja.. det er svært at vente.... men prøv prøv.:-).. samt prøv tingene..
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Jeg har lige prøve kørt en ER-6n, og den tiltaler mig MEGET mere, den er simpelthen så super lækker at køre på, og bøvler overhovedet ikke med nogen form for dårlig gasrespons
nov 2006
Men super lækker at køre længere ture på maskinen, det er den sgu verdens mester til
nov 2006
Men kan godt lide det lidt specielle udseende som en ER-6n har, og så er jeg meget til de 2 cylindrede
okt 2008
Sq nok svært at forklare på skrift....men prøv
Har iøvrigt været ude og kigge lidt igen idag...og er sq ikke blevet mere sikker.
Sådan som jeg ser det nu: kawa= sjov frækt stykke egoistisk legetøj, der mest er til byen og til nød lidt pendleri og helst alene-
Suki=lidt mere mc for pengene, måske ikke så sjov i byen, men god til pendlerture/lange ture, og gerne med en bagpå.
Og kan fornemme at forskellen på vægten og str kun fornemmes når den skal skubbes, ved fart lyder det som om suzukien også er ok.
nov 2006
Jeg har ejet både 2 cylindret og 4 cylindret, og jeg synes at 2'eren går mere blød uden brok, og der er masser af træk... 4'eren har mere power i toppen.
Men nu skal det siges at GSX 650 F nu også har masser af træk.
Men jeg ville tage til en forhandler som f.eks CVP her i Horsens, som er autoriseret Kawasaki og Suzuki forhandler, og så prøve begge maskiner samme dag!!!
okt 2008
Suk en Suzuki og Kawasaki forhandler i een og samme butik....suk! Det er jo lige det jeg står og mangler! Hmm æv!
Og rigtigt mange tak for al Jeres feed back, hvor er det lækkert
okt 2008
okt 2008
okt 2008
Kawasakien er en fed maskine, meget meget let kørt kan jo lave en u-vending på en cykelsti, men med mit temperament og behov er der ingen tvivl om det skal være Suzukien!
Tusind tak for hjælpen fra Jer alle, det har ærligt været en rigtig rigtig stor hjælp.
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 725
Min kone har en kawa ER6/f og den kører rigtigt godt, nem af veligeholde og pisse sjov på de små veje. Og vi har kørt Jylland Rundt med den og ingen problemer der....
Held og lykke - det bliver godt uanset hvad du køber...
okt 2008
Er jo et temperaments spørgsmål, men jeg var ikke i tvivl. Følte at jeg sad på væsentligt mere kvalitet når jeg kørte på Suzukien. Ingen tvivl om at Kawa'en havde været sjov, men efter et stykke tid tror jeg at jeg ville savne de ting og egenskaber som Suzuki'en havde.
Men hvor er det dog vigtigt at prøve maskinerne....tænk sig jeg var SÅ tæt på at købe Kawa'en uden at prøve den!!! Blot fordi det var en kampagnemodel til rigtig god pris.
Prøvede iøvrigt Suzuki'en igen forleden og allerede på min 2' tur var min balance og fortrolighed med den meget meget bedre!
Dette var blot en lille beskrivelse af mine prøvekørsler, ikke særligt erfarent eller teknisk beskrevet men gjorde mit bedste.
Og igen tusind tak for Jeres svar og forsøg på at beskrive forskellen på de 2 cykler.
Det er jo først nu jeg skal til at drage mine egne erfaringer, og når jeg har kørt MC et stykke tid, bliver mine forventninger måske helt anderledes, hvem ved ,-)
nov 2006
Hvilken årgang prøvede du?
sep 2008
sep 2008
Alle tiders rapportage, du har taget det oppe fra og ned, og kan derfor vælge den rette cykel, det er jo lige efter bogen! :oD
Godt gået.. uanset hvad valget havde været.. for du har gjort noget for det.
aug 2016
Følger: 2 Svar: 1
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Over de sidste 3500km har jeg kørt 17.99km/l i gennemsnit.
Bedste tank hedder 19.45km/l
Dog kører jeg meget motorvej og er en halvstor fætter på 194cm / 100kg
GSX650F vs ER 6F 2008 model