{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.232 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
25. okt 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26

GSX650F vs ER 6F 2008 model {{forumTopicSubject}}

Hej ved jeg har været på banen før med lidt andre mc'er...og er stadig i vildrede smiley
Nu står valget med sikkerhed mellem de to nævnte modeller der er en forskel i prisen på 7k så det er ikke det der er afgørende. Jeg skal bruge den til hygge kørsel og en del ture til arbejdet fra Næstved til Kbh, ca 85 km.
Jeg er i syv sind, Kawa'en tiltaler mig fordi den ser rap ud, er let kørt, en fantastisk begynder cykel(forestiller jeg mig) er vist ok hurtig i accelerationen.
650F'eren er lidt mere gennemført og rolig i designet, en noget tungere cykel både rent fakta og vist også rent manøvremæssigt?
Hvad f..... skal jeg gøre??? Sidder man lige godt bag begge kåber, hvordan mht bagsædepassager, hvilken mc vil jeg mon blive mest glad for i længden?
Det skal siges at det er min absolut første mc, og den lette og manøvre dygtige kawa drøner nok mest rundt i mit hoved! Læser jo kun godt om den!
Det er jo heller ikke en helt uvæsentlig faktor at kawa'en er en kampagnemodel og der sq nok snart ikke er flere...og så hedder prisen altså 105k!!!
Og tillægs spørgsmål, er det tåbeligt at købe en flip up hjelm hvis man gerne vil have lidt ro indenfor hjelmen?? Kiggede på en Shoei, som skulle være ok støjsvag selvom det var en flip up!
....nå men det ender sq nok med at jeg må købe både kawa og suzuki smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX650F vs ER 6F 2008 model
  • #1   13. mar 2009 Mit indtryk af de to modeller er yderst positivt. Du får en rigtig god mc uanset hvad du vælger. GSX'eren er den mest komfortable og bagsædet er klasser bedre end ER6'eren. Den er desuden også den hurtigste af de to og ligeså nem at håndtere i sving. ER6'eren er til gengæld så god/sjov at køre, jeg fik i hvert fald lyst til bøllekørsel, de gange jeg har den. Den er let og det mærkes, desuden er motoren en perle trods den beskedne effekt.

  • #2   13. mar 2009 Ta en tur på begge... vil mene kawaen er mere til sjov, og det med sukien er tungere er kun en fordel når du kører lange stræk.. smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #4   13. mar 2009 Kørte på en ER6 på køreteknisk og havde ellers taget alle mine timer på en Suki 500, tåler nok ikke rigtigt sammenligning de to, men for søren var jo som at komme fra en opel kadett til en Gti model af ukendt oprindelse smiley Men ja de skal vel prøves, men min lokale Suzuki forhandler ville gerne vente en lille måned før han gav prøveture, og det er sådan set sukien jeg gerne vil prøve, for Er6'eren ved jeg godt hvordan kører smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #8   13. mar 2009 Martin>kan sagtens følge din tankegang mht impuls køb, vil sq nødigt foretage det med så vigtig en beslutning, men som sagt så er det en kampagnemodel og på et tidspunkt så slipper lageret sq nok op smiley forhandleren mente han solgte ca 2 om ugen og han lige havde fået de sidste 5 han kunne skaffe...måske et slagstrick smiley men ville sq være surt at skidtet var væk den dag jeg besluttede mig for det skulle være den, for tro mig, jeg personligt kunne sagtens vente en måned mere!

    Og Chris> hvor er du tarvelig....havde valget mellem de to cykler jeg nævnte...og nu kommer du så med en 3' smiley det var sq ikke pænt gjort.

    Er jo mere eller mindre lun på kawa'en men ved sq ikke om jeg kommer til at fortryde når jeg kører mellem næstved og kbh!


  • #11   13. mar 2009 Michael.

    Der er ingen tvivl om.. at der er næsten lige så mange meninger.. som der er folk. og godt nok for det.. smiley

    Ingen tvivl om du først kan tage rigtig stilling til hvad du skal have.. når du har prøvet dem begge. .og gerne et par gange hver..

    Som info til dine tvivl.. kan jeg sige at jeg kører selv på en GSX650F K8. Du spørger til om den er :
    en noget tungere cykel både rent fakta og vist også rent manøvremæssigt?
    Jeg selv hører ikke til de største personer... 161 høj og 52 kg... og har ikke de mindste problemer med at tumle den.. hverken i fart eller i snegletempo hvor den skal "skubbes" rundt...

    Derudover spørger du :
    Og tillægs spørgsmål, er det tåbeligt at købe en flip up hjelm hvis man gerne vil have lidt ro indenfor hjelmen?? Kiggede på en Shoei, som skulle være ok støjsvag selvom det var en flip up!

    Der er for og imod.. igen hvem du spørger.. Prøv dem.. Kører selv med Shuberts C2 flipup.. og er meget meget glad for den..

    Jeg kender ikke den anden cykel du nævner andet end af navn.. så kan på ingen måder lave nogle sammenligninger.. kun svare på Suzukiens og mine egne vegne.. Men tøv endelig ikke med at spørge hvis du har flere sp. .:-)


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #14   13. mar 2009 M@F>> Tak smiley faldt iøvrigt over Schuberts nye C3...den må jeg sq nok lige prøve tror jeg .-)
    Og mht cyklerne...damn jeg er rundt på gulvet, men må nok have tålmodighed og satse på lageret ikke blir tømt, og så køre nogle ture på dem begge!


  • #15   13. mar 2009 Martin W....... Jamen jamen. .den står da der ikke længere.. har da hældt den ud..... :-).. så nu fræser jeg rundt og gør Aalborg og omegn usikker... ......... Forresten.. hvad mener du med MIDT i stuen smiley


    Michael J.. .. Ja.. det er svært at vente.... men prøv prøv.:-).. samt prøv tingene..



  • #16   13. mar 2009 Jeg har solgt min Bandit 650 i 2008, og det er præcis den maskine der sidder under kåben på en GSX 650 F... Jeg blev træt af on/off gassen også kaldet gas responsen, også selv om jeg fik motoren justeret... og så synes jeg at den var sindsyg tung... Og jeg havde endda nøgen modellen... Den næste bike jeg køber bliver en ER-6n.

    Jeg har lige prøve kørt en ER-6n, og den tiltaler mig MEGET mere, den er simpelthen så super lækker at køre på, og bøvler overhovedet ikke med nogen form for dårlig gasrespons smiley


  • #17   13. mar 2009 Men jeg mener forresten ikke at GSX 650 F er en dårlig bike, tvært imod... Men den er bare ikke noget for mig.

    Men super lækker at køre længere ture på maskinen, det er den sgu verdens mester til smiley


  • #19   14. mar 2009 Den har super god ballance, og var så lækker at køre på, især på længere ture smiley

    Men kan godt lide det lidt specielle udseende som en ER-6n har, og så er jeg meget til de 2 cylindrede smiley


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #20   14. mar 2009 Tak smiley ja jeg er jo helt blank....undskyld mig men kan jo lissom godt indrømme det, hvordan føles den store forskel i 2 og 4 cylindre??
    Sq nok svært at forklare på skrift....men prøv smiley
    Har iøvrigt været ude og kigge lidt igen idag...og er sq ikke blevet mere sikker.
    Sådan som jeg ser det nu: kawa= sjov frækt stykke egoistisk legetøj, der mest er til byen og til nød lidt pendleri og helst alene-
    Suki=lidt mere mc for pengene, måske ikke så sjov i byen, men god til pendlerture/lange ture, og gerne med en bagpå.
    Og kan fornemme at forskellen på vægten og str kun fornemmes når den skal skubbes, ved fart lyder det som om suzukien også er ok.


  • #21   14. mar 2009 Kawaen er også kanon til længere ture, ingen problem der smiley

    Jeg har ejet både 2 cylindret og 4 cylindret, og jeg synes at 2'eren går mere blød uden brok, og der er masser af træk... 4'eren har mere power i toppen.

    Men nu skal det siges at GSX 650 F nu også har masser af træk.

    Men jeg ville tage til en forhandler som f.eks CVP her i Horsens, som er autoriseret Kawasaki og Suzuki forhandler, og så prøve begge maskiner samme dag!!!


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #22   14. mar 2009 Gert>> Ja det ville sq være genialt hvis jeg ikke lige boede på den anden side af jordkloden næsten.....eller Næstved...men alligevel!
    Suk en Suzuki og Kawasaki forhandler i een og samme butik....suk! Det er jo lige det jeg står og mangler! Hmm æv!
    Og rigtigt mange tak for al Jeres feed back, hvor er det lækkert smiley


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #23   14. mar 2009 Googlede lige lidt og så at der er en forhandler i Slagelse der har både Kawasaki og Suzuki så der går turen nok til på mandag smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #25   15. mar 2009 Martin>> Jo måske, så skal han ha' en brugt Suzuki stående, er da et besøg værd.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #27   21. mar 2009 Så har jeg prøvekørt begge maskiner, og den ene op til flere gange og det bliver helt sikkert GSX650F, jeg er helt klart til 4 cylindre det kunne jeg mærke straks.
    Kawasakien er en fed maskine, meget meget let kørt kan jo lave en u-vending på en cykelsti, men med mit temperament og behov er der ingen tvivl om det skal være Suzukien!
    Tusind tak for hjælpen fra Jer alle, det har ærligt været en rigtig rigtig stor hjælp.


  • #29   21. mar 2009 Du skal bare huske på at man køber ikke en mc for at alle dine venner synes den er sej...du skal købe en mc som opfylder dit behov og jeg er sikket på at Suzuki er en lækker mc.
    Min kone har en kawa ER6/f og den kører rigtigt godt, nem af veligeholde og pisse sjov på de små veje. Og vi har kørt Jylland Rundt med den og ingen problemer der....
    Held og lykke - det bliver godt uanset hvad du køber...


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #31   22. mar 2009 Martin>> Jeg var hos forhandler og prøve begge. Prøvede først Suzuki'en. Kørte lidt rundt i et industrikvarter lidt først, for at prøve den under langsomme forhold for at se om den var meget tung ved langsomme sving a'la bykørsel. Derefter tog jeg den ud på nogle snoede landeveje. Skulle vænne mig til at den var lidt tung ved langsom kørsel, men dertil skal lægges at jeg lige har fået kortet og er således slet ikke erfaren og mangler måske lige det sidste i at få en ordentlig balance osv. Men da jeg fik den op i fart, var det jo en drøm at køre, syntes der var masser af træk i den, også fra bunden, men igen min erfaring og forventninger er jo heller ikke store der ....endnu. Syntes bundtrækket var rigeligt til mig, og blev overrasket over at man stort set kan køre den mc i 6' gear uanset hvor man befinder sig. Instrumenteringen er behagelig og lækker og man vænner sig sq desværre alt for hurtigt til gear indikatoren smiley Følte alt i alt at jeg sad på en rigtig lækker motorcykel som også ville være rigtigt behagelig på en motorvej eller længere ture. Skiftede til Kawazaki'en, kørte nøjagtigt samme tur, først rundt i industrikvarteret og der mærkede jeg jo straks første forskel! Den er utroligt let kørt, balance og manøvredygtighed var jo en drøm, skulle jeg kun bruge den til korte ture og i byen var mit valg ikke svært...så skulle det være den her! Men allerede ude på landet kunne jeg mærke at det ikke skulle være den, den er jo meget mere "urolig" i motoren og jeg syntes jeg skulle fedte op og ned i de gear for at få noget ordentlig accelleration og træk. Men igen, lavede nogle slalom sving med begge cykler og her var 6F jo meget mere villig og let. Instrumenteringen er lidt mere sparsom og "kedelig" på Kawaski'en og det jeg lagde meget mærke til var at kåben bævrede, rystede og larmede ved forskellige omdrejninger, sikkert meget normalt ved 2 cylindre, men igen har ingen erfaring med hverken det ene eller det andet smiley
    Er jo et temperaments spørgsmål, men jeg var ikke i tvivl. Følte at jeg sad på væsentligt mere kvalitet når jeg kørte på Suzukien. Ingen tvivl om at Kawa'en havde været sjov, men efter et stykke tid tror jeg at jeg ville savne de ting og egenskaber som Suzuki'en havde.
    Men hvor er det dog vigtigt at prøve maskinerne....tænk sig jeg var SÅ tæt på at købe Kawa'en uden at prøve den!!! Blot fordi det var en kampagnemodel til rigtig god pris.
    Prøvede iøvrigt Suzuki'en igen forleden og allerede på min 2' tur var min balance og fortrolighed med den meget meget bedre!
    Dette var blot en lille beskrivelse af mine prøvekørsler, ikke særligt erfarent eller teknisk beskrevet men gjorde mit bedste.
    Og igen tusind tak for Jeres svar og forsøg på at beskrive forskellen på de 2 cykler.
    Det er jo først nu jeg skal til at drage mine egne erfaringer, og når jeg har kørt MC et stykke tid, bliver mine forventninger måske helt anderledes, hvem ved ,-)


  • #33   22. mar 2009 Har den fået gear indikator???

    Hvilken årgang prøvede du?


  • #34   22. mar 2009 Gert.. GSX650F har altid haft gear indikator lige siden kom frem i 2008 ;-).. Det er den han hentyder til.

  • #35   22. mar 2009 Ja.. som martin også skriver. :

    Alle tiders rapportage, du har taget det oppe fra og ned, og kan derfor vælge den rette cykel, det er jo lige efter bogen! :oD


    Godt gået.. uanset hvad valget havde været.. for du har gjort noget for det. smiley


  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 2 Svar: 1
    #36   6. aug 2017 Hvor langt går din gsx650f på literen?

  • #37   6. aug 2017 36#
    Over de sidste 3500km har jeg kørt 17.99km/l i gennemsnit.
    Bedste tank hedder 19.45km/l
    Dog kører jeg meget motorvej og er en halvstor fætter på 194cm / 100kg


Kommentér på:
GSX650F vs ER 6F 2008 model

Annonce