2.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Jeg søger en hjelm med minimal støj? Jeg søger en hjelm med minimal støj?

Hej alle.

Som overskriften siger, søger jeg en hjelm der formår at udelade vindstøj. Jeg har en mild grad tinnitus og det er derfor jeg søger en god støjvenlig hjlem. Prisen har ingen betydning! Så kom gerne med nogle links, eller hvad i nu kan komme på. Jeg ved udemærket at jeg bruge google, men jeg benytter dette forum, da jeg ved at der formentlig er lidt erfaring at hente her :o)

Tak på forhånd !

Peter Scherfig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg søger en hjelm med minimal støj?
  • #1   18. jan 2012 schubert er den mest støjsvage .. om den passer på dig må du jo prøve dig frem til smiley

• #2   18. jan 2012 Allan : tak Allan, jeg vil søge på deres modeller og se hvad de har at byde på :o)

• #3   18. jan 2012 schubert s1 uden tvivl.

• #4   18. jan 2012 Mikkel : den kigger jeg lige på.. skulle gerne finde der nogenlunde matcher min spykedragt eller min kværn. Dog er udgangspunktet er den er mest praktisk frem for udseende!

• #5   18. jan 2012 Ørepropper og en hjelm som passer. Om den er støjsvag, kan det ikke betale sig at gå så højt op i. Sgu vigtigere at hjelmen sidder godt...

• #6   18. jan 2012 Jeg har også minus og køre derfor altid med formstøbte ørepropper, og sammen med en schubert hjelm tror jeg du bliver godt kørende smiley

• #7   18. jan 2012 Morten : jamen jeg er helt enig, og jeg plejer også at kører med propper, men min sidste hjelm var forfærdelig hvad støj angår og det er derfor jeg søger en bedre hjelm.. Selvfølgelig skal den sidde rigtigt godt, ingen tvivl !

• #8   18. jan 2012 selv med den mest støjsvage schubert hjelm, er der stadig så meget vindstøj at hvis du var på arbejde ville der være påbudt høreværn, så brug ørepropper, altid.

• #9   18. jan 2012 Tommy : you got a point ! Jeg har bestemt også tænkt mig at fortsætte med at bruge dem.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #10   18. jan 2012 Scorpion EXO-1000. Det er vigtigst at hjelmen sidder godt - støjen kan man dæmpe sig fra...

• #11   18. jan 2012 Fedt nok. Når du så har fået filtreret støjen i dine øre. Så går du ud og starter din Duc med bøllepotter der får nabokonen til at tabe overmunden ned i kaffen. Små børn og husdyr til henholdsvis at græde og løbe forskræmte væk....

Men OK, nogle af Schuberts modeller er bedre end de fleste andre fabrikater. Specielt dem med et hagestykke der lukker tæt i bunden af hjelmen.
    Industrihøreværn er med hensyn til støjdæmpning bedre end de formstøbte. Eneste fordel med de formstøbte er, at de er formstøbte, og dermed ikke klemmer i øregangen.

• #12   18. jan 2012 Hans : Lyden fra en V-2 kan du sammenligne med Ford mustang, og det er en lyd der kæler for mine ører, også uden propper ! Det er jo ikke lyden fra min Duc jeg angiver som et støj problem, men vinden der larmer via et evt dårligt visir. Min kæreste har selv to hunde som er vanvittig bange for fyrværkeri mm, så tro mig, jeg tager hensyn, også i byen !

Sajmon : tak for din bemærkning, den vil jeg lige tjekke.

• #13   18. jan 2012 @ Hans t.

:-)) har tit undret mig over hvorfor folk ofre en formue på at kværnen skal lyde af noget og så fylder øregangen med skum for at skrue ned igen...

Jeg køre med Arai og er yderst tilfreds. har prøvet en schubert sr1 men araién sad bedre på mit hovede, og støj niveauet var ca det samme.

prøvede også en schubert fliphjelm, men den føles meget tung.

Formstøbte ørepropper har mange fordele. udover at de er rare at have i ørene i lang tid af gangen. så kan man på de dyre skifte filter alt efter hvor meget dæmpning man ønsker. og kan med et close filter dæmpe mere end industri propperne gør.

//Brian
    Perfekt til koncert brug.

• #14   18. jan 2012 Brian : jeg er musiker og har været aktiv igennem de sidst 6 år, og har derfor også formstøbte propper hvori jeg kan skifte filter alt efter behov. Jeg har ikke selv brugt en formue på min duc, den lyder som en duc nu gør. Men jeg forstår sagtens jeres argumenter når vi taler om at reducere lyden efter at man evt har gejlet sin kværn med det helt store! Igen er mit tilfælde anerledes, det er kun vindlyden der tidligere har irriteret da jeg har tinnitus :o)

• #15   18. jan 2012 Brian S
    Jeg har altid brugt Arai for de sidder super godt på mit hoved men
    har faktisk overvejet schubert p.g.a. de er støjsvage, men hvis
    det er din erfaring at de støjer lige meget vil jeg da hellere køre
    med Arai.
    Bruger i øvrigt ALTID ørepropper.

• #16   18. jan 2012 Har selv schubert c3 og er super tilfreds. Den er med flip ud, ellers er s1 også rigtig god

• #17   18. jan 2012 Peter : tak for bemærkningen, jeg har fået læst en del om schubert modellerne, og jeg kan også se at de kan købes til en overkommelig pris i tyskland. Dog syntes jeg også at Arai har nogle rigtig lækre replica modeller, specielt deres RX-7 GP .. Meeen nu må vi se, jeg skal have prøvet begge typer, og så tager jeg den derfra.

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #18   18. jan 2012 Jeg har en C3 ( http://assets1.revzilla.com/product_images/0025/4164/6C3Flu_detail.jpg?1297895142 JEP den ses:-)) som jeg er meget tilfreds med.
    Der er pinlock-viisir i så jeg har aldrig set dug i den. Det er supersmart med solbrillen der kan slås ned.
    Min tilfredshed skal dog ses i lyset af at jeg aldrig har kørt med andet. Det var dog den der sad bedst i butikken.

• torben j
    torben j Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #20   27. jan 2012 prøv at tjekke det netop udkomne BIKE . der er en lille test af scorpion exo 1000 air E11 den beskrives som mere støjsvag end langt dyrer hjelme.
    desuden er den i 25 forskellige designs.

• #21   28. jan 2012 Har selv prøvet forskellige "støjsvage" hjelme, hvor de reklamere med hvor gode de er til at reducere støj, men alligevel har jeg haft bedst resultat med en Nolan hjelm, specielt fordi mange af de andre mærker kun passer hvis man har et std. størrelse hoved, og ikke hvis man har lidt et grødhoved.

• #22   28. jan 2012 Jeg har købt mig en Agv GP tech. Den sidder rigtigt godt på mit hoved og den vejer ikke særlig meget. Prisen var overkommelig, og jeg glæder mig nu til at det bliver godt vejr smiley tusind tak for jeres indlæg !!

• #23   2. feb 2012 Jeg har lige købt en Scorpion Exo 1000 Air Pulse og den sidder fantastisk.. Intet dug, sidder som den skal, minimal støj og luftpumpen er kun en bonus..

Et udmærket foreslag.
    Købt for 23XX,-

Kommentér på:
Jeg søger en hjelm med minimal støj?

Annonce