{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Jeg søger en bestemt forsikringstråd {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, leder jeg med lys og lygte efter en bestemt tråd hvor der var skrevet om vinterdækning osv.
I denne tråd var der en der havde fået lavet sit police om, ansvar, til at dække i vintermåneder også. Dette skete ved top danmark, det eneste han skulle betale var 39 kr i bearbejdning..
Har kigget på så mange tråde nu, så måtte opgive, måske en af jer kan huske lige denne tråd, eftersom at der findes en milliard af disse tråde herinde.
Ville være superflot hvis i kunne hjælpe... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg søger en bestemt forsikringstråd
  • #1   10. nov 2014 Var det ikke både nemmere og hurtigere bare at spørge dit forsikringsselskab? smiley

• #2   10. nov 2014 Desværre det må være en røver han har fortalt dig. For det første er det knap længre lovligt at kører de 3 mdr og har hørt om venner der har for et par år sidden da tingene stadigvæk ik var helt ånsvage som nu, sku betale noget der ligner det dobbelte af hva de som elite mc kørere betalte pr år. Så tror sku det overhovedet kunne lade sig gøre stadigvæk at det ville være for ånsvagt i pris. Før i tiden sku man afleverer sine plader de 3 mdr nu har man bare skåret over en kam og sagt det ik er lovligt de 3 mdr så det ved politiet og gør det derfor let for dem sku de se en a os derude på nær dem selv. Så tror desværre ham der har fortalt dig om 39kr har taget helt fejl. Desuden koster omskrivning a forsikrings dokumenter minimum 750kr alene

• #3   10. nov 2014 Hvis jeg havde vurderet af det var både hurtiger og nemmere til dette tidspunkt, havde jeg jo kontaktet forsikring smiley ...
    Men dette bliver gjort imorgen og så kommer der et update...

• #4   10. nov 2014 Det er muligt, det er sådan hos nogle selskaber, men ikke alle. Der er f.eks. ingen restriktioner i mit nuværende selskab Aros Forsikring. Jeg er dækket hele året smiley

• #5   10. nov 2014 John det kommer an på din forsikring... Jeg skulle betale lige præcis 0 kr for at få lavet min forsikring om. Jeg gav et par hundrede ekstra (tror det var 3-400) for at vinterforsikre. Og den med at det ikke er lovligt at køre det er ganske enkelt en and. Selvfølgelig er det lovligt!

• #6   10. nov 2014 Jepz, det er Top Danmark jeg snakker om og desuden er det faktisk så'n at så længe man har plader på skal der være lovpligtig ansvar, vi snakker ikke kasko... Ellers kommer Bent betjent og henter pladerne...

• #7   10. nov 2014 Så længe du har plader på, så er du dækket af ansvar..
    Hvis man har kasko på, kan den være at den kun dækker 9 måneder om året, men ansvarsdelen vil altså stadig dække i alle 12 måneder.

• #8   11. nov 2014 Hmm, nu vil jeg ikke sige jer imod, men jeg er da overbevist om, at dette ikke gælder min forsikring, aldså jeg har kasko med stilstand fra 30/11 til 1/3 og må ikke køre i den periode, ( det gider jeg så heller ikke) men mc'en er stadig dækket ved tyveri/brand o.s.v

• #9   11. nov 2014 Selvfølgelig er det lovligt at køre om vinteren? Politiet er sku da ligeglade sålænge der er ansvar på. Begge mine cykler(XT250, SR500) har vinterforsikring og det samme har min Daddys XV750. Alle 3 kun ansvar hele året. Koster naturligvis lidt ekstra.

• #11   11. nov 2014 Lige Præsis den forsikring jeg har #10, og jeg læser den nederste linje som om at der ikke dækkes kørslesskader i vinterperioden = ingen ansvar..... Men det kan godt være jeg er forkert på den, men jeg har dog ingen interesse i at køre om vinteren alligevel.

• #12   11. nov 2014 # 7

"Så længe du har plader på, så er du dækket af ansvar..
    Hvis man har kasko på, kan den være at den kun dækker 9 måneder om året, men ansvarsdelen vil altså stadig dække i alle 12 måneder. "

Man skal IKKE tage svar om forsikring herinde for gode varer, med mindre den der svarer kan dokumentere at svaret er korrekt.
    Nummerpladen er IKKE en garanti for at man er dækket af sin ansvarsforsikring, selvom der er nogen der tror det, for derefter at ophøje deres gætterier til noget der kan forveksles med kendsgerninger, som så venligt 'oplyser' andre mennesker om.

Er der noget specielt psykologisk der gør sig gældende, når folk føler trang til at udtale sig om noget de ikke ved noget om?

Det kan medføre at der faktisk er nogen der tror på det, og derfor risikerer at stå med en gæld der vil forfølge dem resten af livet.

Hvis der ikke er vinterdækning på motorcykler, og der står i policen at kørselsskader ikke er dækket i vinterperioden, SÅ ER DER HELLER INGEN ANSVARSDÆKNING!

Det fremgår af bekendtgørelse om ansvarsforsikring af motorkøretøjer § 3,3 at: "Det kan mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren med den begrænsning, der følger af færdselslovens § 108, stk. 2, aftales, at forsikringstageren helt eller delvist skal bære risikoen for de under forsikringen hørende skader. Det kan ikke mellem disse parter aftales, at skadelidte helt eller delvist skal bære risikoen. "

Altså hæfter selskabet overfor skadelidte, men da der er udbetalt erstatning for en skade som forsikringstageren selv bærer risikoen for, kræver selskabet sit udlæg retur fra skadevolder.

Så kan man så forsøge sig i retten med at sige "Jamen, - Mikkel skrev på Motorcykelgalleriet ar min forsikring dækker når jeg har plader på"
    Jeg tvivler dog på at det har den store effekt.

• #13   11. nov 2014 #11
    det 10 skriver om er jo tydeligvis kasko da den dækker stilstands skader

• #14   11. nov 2014 Tja, jeg læser det nu anderledes, men kører alligevel ikke, såå never mind, tror at jer der kører gør klogt i at ringe til jeres forsikring og forhører jer, over and out, herfra

Kommentér på:
Jeg søger en bestemt forsikringstråd

Annonce