1.136 visninger
|
Oprettet:
Jeg søger en bestemt forsikringstråd {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger, leder jeg med lys og lygte efter en bestemt tråd hvor der var skrevet om vinterdækning osv.
I denne tråd var der en der havde fået lavet sit police om, ansvar, til at dække i vintermåneder også. Dette skete ved top danmark, det eneste han skulle betale var 39 kr i bearbejdning..
Har kigget på så mange tråde nu, så måtte opgive, måske en af jer kan huske lige denne tråd, eftersom at der findes en milliard af disse tråde herinde.
Ville være superflot hvis i kunne hjælpe...
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
sep 2014
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 26
jul 2011
Følger: 43 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
Men dette bliver gjort imorgen og så kommer der et update...
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 396
jul 2011
Følger: 43 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 457
Hvis man har kasko på, kan den være at den kun dækker 9 måneder om året, men ansvarsdelen vil altså stadig dække i alle 12 måneder.
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
mar 2013
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
"Så længe du har plader på, så er du dækket af ansvar..
Hvis man har kasko på, kan den være at den kun dækker 9 måneder om året, men ansvarsdelen vil altså stadig dække i alle 12 måneder. "
Man skal IKKE tage svar om forsikring herinde for gode varer, med mindre den der svarer kan dokumentere at svaret er korrekt.
Nummerpladen er IKKE en garanti for at man er dækket af sin ansvarsforsikring, selvom der er nogen der tror det, for derefter at ophøje deres gætterier til noget der kan forveksles med kendsgerninger, som så venligt 'oplyser' andre mennesker om.
Er der noget specielt psykologisk der gør sig gældende, når folk føler trang til at udtale sig om noget de ikke ved noget om?
Det kan medføre at der faktisk er nogen der tror på det, og derfor risikerer at stå med en gæld der vil forfølge dem resten af livet.
Hvis der ikke er vinterdækning på motorcykler, og der står i policen at kørselsskader ikke er dækket i vinterperioden, SÅ ER DER HELLER INGEN ANSVARSDÆKNING!
Det fremgår af bekendtgørelse om ansvarsforsikring af motorkøretøjer § 3,3 at: "Det kan mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren med den begrænsning, der følger af færdselslovens § 108, stk. 2, aftales, at forsikringstageren helt eller delvist skal bære risikoen for de under forsikringen hørende skader. Det kan ikke mellem disse parter aftales, at skadelidte helt eller delvist skal bære risikoen. "
Altså hæfter selskabet overfor skadelidte, men da der er udbetalt erstatning for en skade som forsikringstageren selv bærer risikoen for, kræver selskabet sit udlæg retur fra skadevolder.
Så kan man så forsøge sig i retten med at sige "Jamen, - Mikkel skrev på Motorcykelgalleriet ar min forsikring dækker når jeg har plader på"
Jeg tvivler dog på at det har den store effekt.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
det 10 skriver om er jo tydeligvis kasko da den dækker stilstands skader
mar 2013
Jeg søger en bestemt forsikringstråd