2.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Første MC: RF 900 R ??? Dumt? generelle fejl? Første MC: RF 900 R ??? Dumt? generelle fejl?

Hej alle.

Jeg starter på mc kort her til februar, og har fundet en RF 900 som jeg muligvis køber nu her.. Er det en MC som kan styres af en begynder? eller er den svær og køre/for hurtig

Det skal siges at jeg er 2 meter høj, så skal have en rimelig stor MC.

er der ellers noget jeg skal kigge efter inden køb, nu hvor jeg ikke engang selv kan prøve køre den? har den generelle fejl?

Vh. Martin


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC: RF 900 R ??? Dumt? generelle fejl?
  • #1   11. jan 2012 Det kommer and på din alder

  • #2   11. jan 2012 Det er en fed og overset maskine, synes jeg. Og den kører super fedt... Meget behagelig og du sidder fint på den med din højde..

  • #3   11. jan 2012 lige fyldt 21, så får kørekort til stoc mc..

    Er glad for fart men vil selfølgelig passe på mig selv og mit kørekort.


  • #4   11. jan 2012 og syntes man får utrolig meget MC til prisen, da gsx 600 og gs 500 jo stort set koster det samme som en rf 900

  • #5   11. jan 2012 Prøv at kigge:

    http://blog.mcpilots.dk/#post7



  • #6   11. jan 2012 Hvis du generelt er lidt forsigtig af natur så kan du sagtens tumle en rf 900 (en dejlig maskine)

    Men er du typen der har svært ved at kapere at en sølle 500cc maskine racer fra din fede 900 og derfor klapper den 2 gear ned og åbner spjældene ( så gnomen ká lære det smiley så ville jeg betænke mig. rf 900 er en temmelig hurtig maskine..

    Jeg ville sætte stor pris på at min knægt havde en sæson på en gs 500 først smiley

    //Brian


  • #7   11. jan 2012 Tak for alle svarene! Nogen der kender til genele fejl og sygdomme? Den er jo fra 94 og 80.000 km. på bagen smiley

  • #8   11. jan 2012 en oliebrænder....

  • #10   11. jan 2012 En RF 900 er kraftig og kræver efter min vurdering en mere erfaren kører...

    Den går vel 150 km/t i 2. gear ....


  • #11   11. jan 2012 Forsikring koster 2800 med ansvar ved GF så længe den er under 1000 ccm så det sku lige meget hvilken model det er smiley

    JEg behøver jo ikke køre de 150 i 2. den kan vel køres stille og roligt til og starte med? smiley (Er MEGET glad for mit kørekort!!!!) smiley


  • #12   11. jan 2012 Skulle den æde meget olie? sælgeren sagde ellers den næsten intet brugte smiley

  • #13   11. jan 2012 hehe ej det tror jeg ikk den gør, bare sørg for den ikk er total kneppet..

  • #15   11. jan 2012 En RF900 er en pragtfuld maskine! Har selv haft 2. (Se evt profil)
    Ja det er er kraftig maskine, men det er altså ikke nogen racer som nogle antyder.. Det er en perfekt sporttuoring maskine.. Jeg er 193-194 høj og sidder fint på sådan en.. Og det gør evt passager også..
    Lidt fejl som går igen er lakken... Den er tynd fra fabrik af.. og det ses på mange af den, specielt de rødmetallic..
    Der var også enkelte der knækkede/revnede i kronrøret..
    Har været superglad for begge mine.. smiley


  • #17   11. jan 2012 jeg må hellere ringe til forsikringen imorgen igen så smiley

  • #19   11. jan 2012 John P-->
    Det er da kun hvis det er med kasko der er forskel på prisen om det er en R eller ej.

    Her er deres 2012 priser:

    (link fjernet)


  • #20   11. jan 2012 John passer ikke!

    Det er MC-revyen som er gældende!

    Hvad har registreringsattesten også med det at gøre.

    Har selv en RF900 r. Er selv 192. Ved ture lidt længere ture på 200+ kan jeg godt få lidt ondt i skuldrene. Og lidt i håndledene.

    Synes også at fodhvilerne kunne sænkes lidt. Bøjningen er lidt skarp.

    Men ellers en fin og velkørt maskine.


  • #21   11. jan 2012 Hvis det er designet du er vild med, kunne du jo også overveje en RF600R.
    Det er stort set samme maskine at se på, men med mindre motor.

    Masser af trækkraft med sine 100 hk, billigere i indkøb, og den har et gear ekstra.


  • #23   11. jan 2012 Fed maskine - køb den men pas på kramper i højre arm

    oO(Det lød sejere før det kom på skrift....)


  • #24   11. jan 2012 http://www.magacin.dk/motorcykler/de-stoerste-japanske-flop/ar2388/
    Her står der også noget om RF modellen.. ca 23 linier nede..


  • #25   11. jan 2012 Det er kun een mands mening.

  • #26   11. jan 2012 Det er bare ud at købe . Vi har både en 600 og en 900 og de fejler ikke noget. 600 har gået 75000 km og der er ikke mislyde eller olie forbrug. Det Tommy skriver at 900 kun har 125 hk er løjn mim har 124 på bagdækket målt ved Power Meet i Grenå 2 år i træk. De er nogel dejlige motorcykler.

  • #27   11. jan 2012 Man bliver ufattelig dum af at komme op på en mc.
    Jeg er selv 21, og har kørt siden jeg blev 18, nok omkring 70.000km (har ikke bil)
    Jeg syntes personligt ikke at man har brug for mere end 100 hk. Så vil nok overveje en RF600, da den både tager flere omdrejninger på toppen (lydder ufatteligt fedt) og går længere på en litter benz, hvilket har meget stor betydning, hvis du vil på en længere tur.
    Hvis du bare skal bruge den som en adrenalin pumpe, så vil jeg finde en 400 racer, og nogle snoede veje - det er altså noget nær toppen + der er lidt tid til at tænke, istedet for bare at ende som en plet på et træ...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #28   11. jan 2012 Blød, grænsende til slatten affjedring.
    Dårlig finish en del steder på stellet, gaffelbroer og bagstel.
    Tungt styrende, høj egenvægt (sorry - 203 kilo, som i virkeligheden er nærmere 220 er altså en tung MC), kun middelgode bremser og en rimeligt tam motorkarakteristik.

    Tilføj så 80.000km og fortæl mig om det bliver værre eller bedre af det... :o)
    Det bedste jeg kan sige om en RF900, er at hvis man kan manøvrere rundt med en RF, vil de fleste andre MC'er føles nemme.

    SOM MINIMUM må man aldrig købe en MC uden man har prøvet den og en masse andre for sammenligningens skyld!!!!

    Peter ( Auning ) S - Et rullefelt er ca det mest upålidelige måleinstrument der findes - og det er skægt nok altid til den positive side det måler forkert når det handler om MC'er... smiley



  • #29   11. jan 2012 RF600 og RF900 kan i øvrigt ikke sammenlignes...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #30   11. jan 2012 Slet ikke...

  • #31   11. jan 2012 100hk er sku for lidt, jeg kommer aldirg ned på det igen medmindre det er en motard.

  • #32   11. jan 2012 100 hk er mere end rigeligt at starte ud med.

  • #33   11. jan 2012 Køb en mc du har respekt for fra starten - det sætter sin naturlige begrænsning på gas håndtaget...

    Henrik.

    Ps. man kan køre sig til lirekasse mand på en 45 knallert - hvis man da ellers er dum nok.....



  • #34   11. jan 2012 Det med at have mange heste er bare noget der kompencere for førens evner på landevej - har kørt fra en næsten ny (ikke brugt) CBR 600 f4i på min gamle CBR 600 f2 med næsten 80.000 på klokken på en lige vej - f4i'en skulle have omkring 15hk mere end min, men fordi jeg kender min ged og kan holde den til ilden så stikker min af, når den anden chaufør kun køre når solen skinder og konen har det røde.
    Har ligeledes banket en gut på en BMW HP2 med 130 hk på en gammel VFR 750 fra '88, som jeg lånte af en klubkamerart på en tysklands tur, men der var sving så det har ikke så meget med power at gøre...
    Med andre ord, fuck hvor hurtig mc'en kan være, du skal finde en mc hvor du kan lære at give den noget hammer, så du ikke ender som alle de andre gamle mænd nede på tanken der mener at ccm er lig evner...
    Og Nik N du kan bare kikke forbi så skal jeg nok vise at dine 141 suzuki hk ikke har noget at skulle have sagt mod en gammel CBR, på lidt lettere kryllet astfalt hehe smiley


  • #35   12. jan 2012 Ok, nu bliver det sgu svært at holde kommentarer tilbage smiley
    Men fair nok, fyr den af Chris.


  • #36   12. jan 2012 Jeg var nøjagtig lige som Chris G da jeg var 20 og temmelig beruset. så var der faktisk heller ikke noget mig og min kværn ikke kunne klare :-))



  • #37   12. jan 2012 Chris G....

    Du er godt nok en dygtig karl.... Og så ved du lige hvordan det hele hænger sammen..... Sejt... smiley


  • #38   12. jan 2012 Chris G AKA ROSSI smiley

  • #40   12. jan 2012 Og Honda finder støbeformen fra `92 frem igen. den hedengangne f2er slår jo alt ;-))

  • #41   12. jan 2012 Jeg tror sg stadig ikke på, at det er antallet af heste, der slår dig i hjel men antallet af hjerneceller (læs: mangel på samme)... Og evt. andre folks dumheder, selvfølgelig...

  • #42   12. jan 2012 "Du er godt nok en dygtig karl.... Og så ved du lige hvordan det hele hænger sammen..... Sejt... ;-)"

    hehe som du kan sige det smiley


  • #44   12. jan 2012 Der er intet jeg skrev om jeg ikke har gjort, og pointen var, som MiChRev rigtig nok forstod, at det ikke er alle der udnytter alle hk aligevel.
    Og jeg siger ikke at han ikke kan køre fra min gamle f2'er, men at han godt må prøve, vil gerne se ham udnytte alle 141hk på andet end en lige vej over 200km/t
    Ham på BMW'en var desuden en skide københavner - ren rå vand på møllen, når han mente at han var total verdensmester og kunne køre fra alt og alle - netop fordi han haved flest hk. Men det viste sig så ikke at være sant at det var hk der gjorde forskellen.
    Men nej - mener heller ikke selv jeg er Rossi eller nogle af de andre piloter - for de kan satme køre motorcykel !


  • #45   12. jan 2012 Rossi er mig..

  • #46   12. jan 2012 Har prøvet en RF600 med RF900 motor i... det er klart den optimale løsning, når man snakker Suzuki RF.... som flere siger er der utrolig meget forskel på en RF600 og RF900..

  • #47   12. jan 2012 Hellere en smart-ass Kjøvenhavner end end Rossi-wannabe i fiskelugtende overalls ;o)

  • #48   12. jan 2012 I øvrigt skal jeg være den første til at indrømme at jeg ikke kan køre fra nogen som helst, he he

  • #49   12. jan 2012 Puha, Jabbekot, jeg er glad for du for at du på alles vegne var den første til at tage bladet fra munden..


    ok nu kommer det.. endelig luft efter næsten 20 år på diverse tunede knallerter, crossmaskiner, almindelige motorcykler, sporsmaskiner, superbikes.. og 1000 ccm potensforlængere..

    jeg har aldrig (aldrig - aldrig) kunne køre fra nogen eller noget som helst, derfor steg jeg i efteråret af grillbars-hesten..
    Jeg har i gennem mange år forsøgt at kompensere for mine manglende talent med at købe større og hurtigere MC'er med mere og mere dyrt isenkram som rigtig kunne skinne nede foran grillen, langelinie træfpladser rundt om i landet osv..

    Men her i efteråret kom jeg videre, i 37' leveår ramte erkendelsen min endelig.. jeg har aldrig kunne køre fra nogen, og da slet ikke en veltrimmet 800 år gammel honda med en kvik ung mand på ryggen... Jeg solgte min 1000ccm sportsmaskine ... og købte en afslappet 1 cyl 650'er med en kørestilling der passer til min gamle afdankede krop...

    Jeg vil i øvrigt gerne benytte lejligheden til at sige undskyld for alle de gange hvor jeg glemte at jeg ikke kunne køre fra nogen som helst... dem af jer som har oplevet at komme bagud i et sving, blive accelereret fra eller udbremset.. tag jer ikke af det.. det var rent held.... det var fordi jeg havde glemt at bedre og nyere MC'er med bedre affjedring og bremser og lavere vægt, flere HK og 15-20 år som MC'ist intet kan handle op med en snothvalp på en gammel udkneppet honda..


  • #50   12. jan 2012 smiley

  • #52   12. jan 2012 Damn... glæden ved fedt værktøj forstår I heller..

  • #53   12. jan 2012 ..ikke..

  • #55   12. jan 2012 Spiller aldrig fodbold... og jeg ejer desværre ikke stilletter...
    men jeg har engang kørt på en RSV Mille iført træsko uden hæl..


  • #57   13. jan 2012 Fordelen ved mange hk, er at de stærke cykler kan det samme som de svage...... + en masse mere...... Derfor har jeg valgt en kraftig maskine....

  • #58   13. jan 2012 Neeej... de kan ikke.. fat det nu ... smiley

  • #59   13. jan 2012 Fuck antal hk, det vigtigste er, at man sidder perfekt på sin maskine...

  • #60   13. jan 2012 Nemli Jabbe !! om man har 180 eller 184 hk til rådighed betyder intet :O))

Kommentér på:
Første MC: RF 900 R ??? Dumt? generelle fejl?

Annonce