1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Første Mc Første Mc

Hej mcg
Da jeg inden længe står med mc pappet i hånden skal jeg til at købe min første mc. Jeg har kigget på lidt forskelligt som er:
Yamaha szr 660
Suzuki gsf 600
Suzuki gsx 600f
Suzuki rf 600
Suzuki sv 650
Honda cb 600 Hornet

Jeg er 26, 180 høj og vejer 80kg alm af bygning
Mit budget er på ca. 30.000kr det begrænser selvfølgelig lidt.
Håber på lidt gode svar fra jer erfarne Mc-ister så jeg kan spore mig lidt ind på hvad jeg skal vælge

Mvh Adil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første Mc
  • #1   17. apr 2012 Er de 30000 både til mc og udstyr?

• #2   17. apr 2012 Nej har alt i udstyr, så det er rent til cyklen smiley

• #3   17. apr 2012 jeg ville kigge på en honda cbr 600 hvis det var mig der havde 30000kr

• #4   18. apr 2012
    har lige købt en fin cbr 600 fra 1996 med små 50k på klokken
    gav lidt under 30k, så det vil jeg absolut anbefale

og nej, den er ikke til salg smiley

• #5   18. apr 2012 Okay. Har også hørt det er en fed mc. Hvordan er kørestillingen? Hvad siger forsikringsselskabet til sådan en? Til sammenligning skulle jeg give 6000kr for en Hornet i kasko.

• #6   18. apr 2012 Hvorfor ikke droppe kaskoen når cyklen ikke er dyrere?

Du kan jo få ansvar til omkring 2000 ca.

• #7   18. apr 2012 Tjo, det har du vel egentlig ret i. Det er der jo ingen grund til. Hehe

• #8   18. apr 2012 Kørestilling er lettere foroverbøjet, men den har et langt sæde, så du kan skifte stilling.
    Personligt giver jeg kun 2200 m/kasko, men er elite - dette er igennem Tryg (tjenestemændenes forsikring)

• #9   18. apr 2012 Okay da den også skal bruges som transportmiddel er det jo vigtigt. Det er til art have med at gøre. Skulle også kun give 2000kr på Hornet'en i ansvar.

• #10   18. apr 2012 Hos Topdanmark

• #11   18. apr 2012 Yamaha szr 660 - Den er for lille og for svag konklusion: Kun for tøser.
    Suzuki gsf 600 - Udemærker maskine men noget kedelig konklusion: Man skal være mindst 55 år eller morfar.
    Suzuki gsx 600f - Den er for gammel i konstruktionen og ligner lo## konklusion: Nej, og så kører den som en pakke pølser.
    Suzuki rf 600 - Sukkis forkrøblede svar på Ferrari/CBR 600 wanna be - konklusion: Hvis ikke du er hovedkuls forelsket i design, ja så køb en CBR600 istedet.
    Suzuki sv 650 - En bette fin og velkørende maskine at starte på konklusion: Glimrende valg og meget cykel for pengene.
    Honda cb 600 Hornet - Bestemt en sjov og sund maskine konklusion: En CBR 600 med "naked" egen skaber.

Når dagen er omme ville jeg kigge efter:
    CBR600F
    CBR 600 Hornet
    Sukki SV 650

Havde dog personligt valgt en af de to øverste.

Der kan forekomme både sarkasme og ironi i dette indlæg, min mening om enkelte modeller er ikke genstand for et debat oplæg. Den repræsenterer udelukkende mine egne erfaringer, her har jeg et indædt had mod GSX600 F der er baseret på et års ejer skab af modellen.

• #12   18. apr 2012 hvor finder man en hornet til 30000kr ??

• #14   18. apr 2012 syntes også at du skulle vælge en cbr...

• #15   18. apr 2012 Tag nu og vælg den du selv helst vil have / kan li` , du får intet ud af at spørge andre, ud over forvirring, en kan kun lide honda, og en suzuki, og en kawa, og en mz....
    Glem det og tag ud og prøv alt det du syntes om, og vælg den som DU sidder godt på, og den DU kan li`, det med holdbarhed er som regel et vedligeholdelse spørgsmål.
    Det er ikke særlig fedt at have en cykel hvor du efter 10 km er total ødelagt i nakke, ryg, håndled pga. du sider af helved til..... men hvis det er meget vigtigt hvad andre syntes du skal køre på, ja så forsæt bare den vej og bliv træt af mc kørsel inden du kommer igang.....
    Vælg den DU vil ha` og nyd det dejlige ved mc kørsel, med verdens største smil i hjelmen... held og lykke med prøven og kør som om alle andre prøver at køre dig ned ( altså forsigtig i trafikken ) og hvis du vil prøve dig af, så snup nogle bane dage, men pas på .... du vil blive bidt af det, det er så fedt, og skønne folk over alt.......

• #16   18. apr 2012 SV650 !! Alt andet ville være dumt smiley .. Fantastisk maskine !

• #17   18. apr 2012 Enig med Alexander.. SV650 er en glimerende maskine, pisse sjov og godt med træk.. og en del nyere end de andre maskiner du nævner..
    Ellers andet valg ville være CBR600

• #18   18. apr 2012 Jeg er ihvertfald glad for min FZR 600, betalte dog kun 21 for den smiley

• #19   18. apr 2012 køb en pegaso, fedt moment og sjov starter kværn

• #20   18. apr 2012 Hvorfor skal alle fortælle hvilken MC der er bedst at starte på ???
    det er ingen mc der er bedst at starte på jeg startet fx på min Yamaha R1 og det var jeg sq glad for da jeg ikke skal ha flere penge op af lommen for at skifte mc hele tiden smiley start med den DU bedst kan li og den DU synes køre bedst
    og ik hør på all os tosser her inde da det er dig der skal være glad for din nye MC
    ja mange mener at mit valg med en R1 som start MC er dumt men det er kun fordi de ikke selv kan styre H-hånd... jeg har som sagt være MEGET glad for min R1 selvom den har en del år bag sig men selv i dag rander den fra det meste hvis det er det jeg ønsker smiley

så tag ud og prøv en masse maskiner når du har dit kort og og se hvilken en du bedst kan li at køre på smiley bar du er glad så kan ALT andet være ligemeget...
    Go´sommer

• #21   18. apr 2012 Skal det være lidt nyere så Hyosung GT 650. Kan sikkert findes med fuldkåbe til de penge.

• #22   20. apr 2012 Men hyosung er bare dødere end død selv med 50cc mere end gsx 600f har den hmm 10 eller 20 hp mindre kan ikke huske det, men sad selv og kiggede på speccs i det område og hyosung virkede ret død udfra speccs.

• #23   20. apr 2012 Jeg takker for svarene. Men er kommet frem til jeg vil starte på en lille maskine for også at finde mine egne grænser. og så derefter rykke op af. Det betyder ikke så meget hvad jeg kører på bare jeg kan mærke det er mig og ikke maskinen der har kontrollen. Vil nødig ende som mine 2 kammerater der kørte sig i døden på deres mc'er for nogle år siden.
    Hvad kan i anbefale af mindre/gode begynder cykler?

• #24   20. apr 2012 Kawasaki, Honda og Hyosung alle i 250 cc. Hvis det skal være det sportslige.
    Eller denne: http://www.rcholm.dk/shop/mc-108c1.html Der er en herinde fra, som har offroaderen.

Kommentér på:
Første Mc

Annonce