{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX-R 400 VS GS500-E ?
  • #1   2. okt 2011 Gs 500 fåes da også med kåbe på

  • #2   2. okt 2011 Yep, men der er ikke særlig meget racer over den smiley Desuden er GS 500 blevet lidt kedelig og vil gerne prøve noget nyt..

  • #3   2. okt 2011 En 400 er ikke meget hurtigere, den lyder bare vildere.
    Desuden er prisen på 400 maskinerne meget høje. Hvorfor ikke kigge på en 600? Prisen er ca den samme.


  • #4   2. okt 2011 Jesper J: det var selvfølgelig også en mulighed. Har cirka 5-6000 kr at smide oven i hatten.

    Men har da set, at en GSX-R400 er oplyst til 210 km/t på toppen og cirka 60 hp, hvilket da er noget mere end GS 500 ?


  • #5   2. okt 2011 Har prøvet en gsxr 400, og den var ihvertfald hurtigt oppe på 190.. Men den skal op over 8000 rpm's før den rigtig begynder at ta' ved, og så fik jeg ondt i håndfladerne efter at have kørt en halv time på den = meget foroverbøjet kørestilling.. Go' til sjov - knab så god til at pendle/ længere tur...

  • #6   2. okt 2011 Kører selv cbr 400 rr som er noget lignede det samme. Følger nemt med 600 cc op til 120. De er kvikke nok, men skal have nogen vendinger før der sker noget smiley Længere ture på lige strækninger er ikke at anbefale

  • #7   2. okt 2011 Er siddestillingen på en 400 R så forskellig fra 250'eren? Denne kørte jeg i hvert fald til Italien på i ét stræk uden problemer i håndled og detslige.

  • #8   2. okt 2011 Jeg får ondt på bare 50 km, hvis det er med "lav" hastidhed"

  • #9   3. okt 2011 Vil det anses som en "opgradering" at gå fra en GS 500 til en GSXR400, selvom det er en nedgang på 100 ccm ?!

    Kan ikke forstå, at en GSXR400 er hurtigere end en GS500 - den har jo flere ccm ?


  • #10   3. okt 2011 G.S. Det er vel også et spørgsmål om hvad man vægter om det er en opgradering. Du må jo ud at prøve en.

    Den har jo nogle flere heste end GS'eren, men tilsvarende et lavere moment. Så det afhænger af kørestil. Der vil klart være et støre racerfeel over den når du lukker op for omdrejningerne, og lyd kan jo give illusionen af mere fart smiley


  • #11   3. okt 2011 Hehe, måske smiley Har aldrig kørt en. Er det bare at rette henvendelse til en forhandler og så få en tur og virke som interesseret køber ?

  • #12   3. okt 2011 Præcis, udfordringen ligger nok i at finde en forhandler i nærheden som har en stående, og dernæst skal den jo også gerne være i orden. De er jo formentlig kørt hårdt i tidens løb. Men selve prøveturen bør ikke blive svær at få hvis du finder forhandleren.

  • #13   3. okt 2011 Det må jeg lige undersøge nærmere. Nogle der kender fordelene/ulemperne ved GSXR 400 ? Gerne lidt mere info og måske lidt sammenligende med GS500' eren ??

  • #15   3. okt 2011 Hvad er fordelen ved flere HK end CCM (GSXR400 med 65 HK kontra GS500 med 46 HK)?

  • #16   3. okt 2011 Gerne lidt mere fordelene/ulemperne ved GSXR 400 ? Gerne lidt mere info og måske lidt sammenligende med GS500' eren ??



  • #17   3. okt 2011 HK giver topfart og et spark i røven når du er oppe i omdrejninger. Til gengæld, fordi den har et lavere moment, skal den netop have nogle omdrejninger for at komme frem. Dvs. ved overhaling skal du lige et gear ned.

    Ved GS'eren ville du nok være tilbøjelig til bare at vride gassen, den har kræfterne lidt længere nede i omdrejningerne. Kraften er mere konstant, og du får ikke et spark i røven.

    GSX-R: Sjov og aktiv kørsel.
    GS: Pendleri snarer end sjov.


  • #18   3. okt 2011 Super - tak for de Jonas. Er en sådan GSXR400 sløj med en passager bagpå ? Det hænder nemlig, at konen er med en tur..

    Og hvordan er den i fysisk størrelse i forhold tl en GS 500 ? Jeg er nemlig en mand på 190 og 92 kg.

    Slutteligt på GSX'eren, hvad er det for en slange, som går fra toppen af tanken og videre ned i gaffelbroen ?


  • #19   4. okt 2011 Jeg har aldrig selv kørt en 400'er, kun set en, og det er nogle år siden. 250'eren er som en knallert med to på. Den skal have nogle tæsk for omtrent bare at følge trafikken. 400'eren er jo naturligvis bedre til det. Men jeg vil tro at din GS'er er bedst til kørsel med 2 personer, også med din statur i tankerne.

    Dine andre spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på.


  • #20   4. okt 2011 Tak for det Jonas smiley

    Andre der kan besvare det ?

    På GSXR400, hvad er det for en slange, som går fra toppen af tanken og videre ned i gaffelbroen ?



  • #21   4. okt 2011 "Kan ikke forstå, at en GSXR400 er hurtigere end en GS500 - den har jo flere ccm ?"

    Epic smiley

    CCM = moment, omdrejninger = effekt..

    moment = gaaab.. effekt = sjov..!

    moment er et udtryk for hvor hårdt den trækker, og mange ccm føles som et godt træk, og er faktisk DET man kan mærke når man giver gas.. effekt er et biprodukt af moment og omdrejninger, og jo flere omdrejninger jo mere effekt, og hvis gearingen passer = hurtigere acceleration..!


  • #22   5. okt 2011 Ville en GSX' eren være sløj med en passager bagpå ?

    Hvad er det i øvrigt for en slange, som går fra toppen af tanken og videre ned i gaffelbroen ?


  • #23   5. okt 2011 Hvordan er GSXR400's fysiske størrelse i forhold til GS'eren ?


Kommentér på:
GSX-R 400 VS GS500-E ?

Annonce