1.896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvilke ældre mc'er har ikke bundkæde? Hvilke ældre mc'er har ikke bundkæde?

Hvilke ældre mc'er har ikke bundkæde?

Min egen ældre yamaha xj 600 har bundkæde, og har fået at vide at det er den som rasler når mc'en står i tomgang.

Nu er jeg så på udkig efter en anden mc uden nogen form for raslen i motoren.

Jeg vil gerne havde en ældre solid mc som bare holder efter som jeg er på elev løn/lærlinge løn i min uddannelse som IT-supporter.

Jeg har fået at vide at suzuki gsx 550/750 es modellerne ikke har bundkæde, passer det og er det en god mc?

Hvad med denne suzuki gsx 750 esd, den ser velholdt ud?
:(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke ældre mc'er har ikke bundkæde?
  • #1   1. aug 2011 Hvilke ældre motorcykler vil i anbefale at købe i stedet for den jeg har nu?

det må godt være en maskine som er udemærket hurtig, da den også skal kunne klare at køre motorvej og samtidig havde krafter til at kunne overhale ved forskellige situationer som opstår i trafikken.

Skal lige siges at jeg er 1.98 cm høj, så det har også en stor betydning for mig at jeg passer på maskinen smiley

• #2   1. aug 2011 køb en vfr 750 rc36-1 er ikke til at slide op i motoren ....................

• #3   1. aug 2011 eller en rc 24, hvis en rc36 er for dyr....

• #4   1. aug 2011 michael L

Okay der er en nabo som har en rc 24 den gamle vfr i helt hvid farve. ser ellers meget fed ud.

Kunne godt være en muligt valg.
    Er der andre maskiner? smiley

• #5   1. aug 2011 Alrså nu rasler motoren jo ikke hvis kæden og strammeren er i orden. Så hvis det kun er pga raslelysen ikke skal være der, så skal du jo bare se efter en mc hvor det ikke er slidt på smiley

• #6   1. aug 2011 Jesper J - ( Lemvig )

Tjo det kan der være noget om.

Men gider bare ikke havde chancen for at det kan opstår på endnu en mc som jeg kommer til at eje.

Men går udfra at det kan opstår på de fleste maskiner. Det handler nok også om hvordan maskinen er blevet passet og kørt på.

• #7   1. aug 2011 Men jeg søger en slidstærk og bundsolid maskine som jeg kan regne med på det tidspunkt når jeg får sparet lidt mere op.

Lige nu kunne jeg bare godt tænke mig at vide hvilke maskiner som er rigtig gode mekanisk.

• #8   1. aug 2011 XJ 550, 600, 650, 700, 750, 900 er bundsolide mc'er, der meget sjældent byder på nogle problemer.
    De gamle Kawa z 650, 750 og 1000 er også til at få for menneske penge og er yderst solide.
    Suzuki's GS modeller det samme.
    Hondas gamle CB 750 har i øvrigt bundkæde. Den på min mc skulle skiftes allerede ved 185.000 km. Men sådan er der jo altid nogle, der bliver slidt før tid!

Egentlig er det lettere, at finde en gammel Japaner, der ikke er særlig god mekanisk end at skulle remse alle de, der er gode!

• #9   1. aug 2011 Kasper K

Okay men der bliver jeg nød til at være uenig angående min xj 600. Jeg har lidt problemer blandt andet bundkæde som jeg tror det er + kronrørs leje som er slidt. :S

Men ja det har du ret i at det bliver svært at remse alle disse maskiner op.

• #10   1. aug 2011 Det er 2 almindelige sliddele du hentyder til. Både kronrørslejer og kæde er altså til at skifte for en ret overkommelig pris.

• #11   1. aug 2011 Jesper J - ( Lemvig )

Ikke bundkæden. Det som jeg fik at vide ville koste mere at få skiftet bundkæden til det løber op for hvor meget mc'en har kostet.

Så er fremgangs metoden også at hele krumtapshuset i bunden af motoren skal splittes ad for at skifte bundkæden.

Dette har jeg fået at vide af en mc mekaniker. Ved dog ikke om det helt passer. :S

• #12   1. aug 2011 Tjae, det kan da være, at du har været uheldig med din XJ 600. Jeg tror dog, at du kan finde flere, der er RIGTIG tilfredse med deres XJ'ere!
    Deriblandt undertegnede!

• #13   1. aug 2011 Kasper K

Uheldig kan man vidst godt sige. :O)

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #14   1. aug 2011 Sådan er det, kvinder og gamle motorcykler, er dyre i drift, og skal man ha` en tur, er der altid noget galt smiley

Kommentér på:
Hvilke ældre mc'er har ikke bundkæde?

Annonce