2.304 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tømme tank - Via karb? Tømme tank - Via karb?

En hurtig en;

Skal tømme min tank(for gammel benzin) ..

I stedet for at skrue den helt af, kan jeg så ikke bare, på en gammel MC som min, skrue karburator af, og stille den på sideben.. Og så bruge trakt --> ned i spand? Er det ikke nemmere(og muligt) ?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tømme tank - Via karb?
  • #1   27. apr 2011 Jo, men vær opmærksom på eventuel vacuumanordning i hanen og en eventuel benzinpumpe:-)

• #2   27. apr 2011 Helt klart , hanen skal vel åbnes, men så er der vel ikke mere hokus pokus?

Men million dollar question .. Hvor kan jeg dumpe det? smiley

• #3   27. apr 2011 Det kan vel godt bruges på plæneklipperen? smiley

Ellers skal det vel på genbrugspladsen/lossepladsen..

• #4   27. apr 2011 Benzin skal afleveres på din lokale modtagestation for farligt affald.

• #5   27. apr 2011 Planeklipper har jeg ingen af smiley men tak for hjælpen ..

• #6   27. apr 2011 Lyder besværligt at skrue karburatorne af for det.
    Sæt benzinhanen på off. En slange fra hanen til en benzindunk. Drej benzinhanen over på res. Der er ikke vakumfunktion i benzinhanen på en CB400f.
    Så løber benzinen direkte ned i beholderen. Men hvorfor tømme den? Benzin skal være meget for gammelt for ikke at have en brændværdi der er høj nok til din gamle 400/4. Alternativt kan du hælde lidt i tanken af gangen sammen med frisk benzin.

• #7   27. apr 2011 Har sendt pb jesper smiley så forklarer jeg lidt.. men ja, lidt friskt i tanken kunne overvejes, den er kun halvt fyldt lige pt - virker dog risky, hvis det så slet ikke virker ellers!

• #8   27. apr 2011 Du kan tappe det over i en dunk af gennemsigtig type, så kan du se skidt, benzin og vand og hælde det fra og bruge benzinen i plæneklipperen!

• #9   27. apr 2011 Hvis "gammel" benzin er fra i efteråret, virker det lidt overdrevent at det skal hældes væk. Jeg kører altid videre på den tankfuld der har overvintret.

• #10   27. apr 2011 Henning V

Det bunder sig i, at jeg nærmest har prøvet alt for at få den igang nu. Den kan starte, og stå i tomgang, men når den får gas, så drukner den. Til min store undren kunne den pludselig starte - i 1. hug, uden problemer, og så kørte jeg en tur. Dagen efter druknede den dog igen og igen, bare den fik lidt gas.. Og den skal løbes igang før den vil noget.

Har bare fået afvide, at for gammel benzin kunne have været problemet. Men hvad ellers? Jeg er selv tom for idéer, desværre

• #11   27. apr 2011 Jeg tror desværre ikke kun det er benzinen. Benzinen er er sikkert helt fin. Nu ved jeg du siger at den drukner(at den får for meget benzin), men jeg tænker nærmere at den ikke får noget. Der kan nemt sætte sig skidt i brændstoftilførelsen. Du siger at den kører fint når den kører, derfor så kan vi nok i første omgang udelukke tændingen.
    Jeg vil prøve at få lidt liv i mine karburatorer. Jeg ved ikke hvor meget tid du har, men enden tag dem af og rens dem eller den hurtige version blæse dem igennem med noget trykluft

• #12   27. apr 2011 Ja jeg kender det godt, at man bliver lidt desperat, og er klar til at prøve alt. Jeg er dog helt sikker på at du skal finde fejlen et andet sted.
    Som Lars H skriver, vil jeg også begynde med karburatorene og checke benzin tilførslen. På min cb 650 var benzinhanen fx delvist tilstoppet i reservestilling. Hvis den drukner kan det også være snavs i svømmerventilen på en karburator.

• #13   27. apr 2011 christian L. har du haft dine karburator af og renset dem HELT, ?

• #14   27. apr 2011 Stik den en gang karburator sprit og fyld op med ny benzin, ud og kør solen sort, så det med benzinen klaret.

Smæk eventuelt et filter på slangen til at samle skidtet

• #15   27. apr 2011 Alternativt find en dunk lav en slange på sæt den til i stedet for det fra tanken, og se om det virker så har du udelukket en fejlkilde.

PS gammel benzin - det klarer tordenskjold

• #16   27. apr 2011 Filtertøs: Siden juni 2010 har der været sprit i al benzin, så ingen grund til at tilsætte yderligere sprit. Desuden hjælper det ikke hvis problemet er den får for meget benzin og drukner.

• #17   27. apr 2011 Nichlas L

Nej, det har jeg ikke. Det bliver missionen imorgen. Opdaterer derefter.

Tak for hjælp alle sammen - håber sgu den kommer ud og køre snart!

• #18   28. apr 2011 Lyder som om nålen ikke bliver løftet, har oplevet samme ting..
    der sidder en clips i toppen af en nål, kan være den som er faldet af,
    Var det i mit tilfælde.. ved ik om det kan bruges..

• #19   28. apr 2011 ahh der er jo to carbs.. går den på 2 cyl inden den går ud..??

• #20   28. apr 2011 Allan J: Nej, der er 4 karburatorer på den.

Kommentér på:
Tømme tank - Via karb?

Annonce