{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Dansk skadet mc + mc uden afgift {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg køber en skadet cykel, eller stel (dansk m afgift), bygger alt over fra en mc uden agift, og kører til syn, hvad sker der så?

Lad os sige at stellet er med reg. attest og skadeanmeldelse, eller er godkendt til genopbyg, er det så muligt, eller kommer man til at betale afgift, som hvis det var/er en cykel uden afgift?

Kan læse at der er noget med en 105%'s regel herinde i forummet.

Kan alt dette kun lade sig gøre hvis skaden ikke er meldt til forsikringen?

Håber nogen herinde ved lidt mere om reglerne end mig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk skadet mc + mc uden afgift
  • #1   3. maj 2006 Hej Andreas.
    Lige præcis det du der beskriver gjorde jeg i 2003. Jeg købte en uden afgift og plukkede alle de dele fra den som jeg skulle bruge, og fik at vide at jeg måtte bruge alt undtagen stellet. Jeg betalte genopbygningsafgift, og det var noget mindre end hvis det havde været en cykel uden afgift. Og den cykel jeg byggede op var min egen, som jeg købte tilbage fra forsikringsselskabet efter en totalskade.
    Mvh. Michael.

• #2   3. maj 2006 Er der en bestemt genopbygningsafgift, eller afhænger det af hvor stor skaden er?

• #3   3. maj 2006 afgiften kommer an på skadens str.. jeg har lige købt min skadet mc tilbage og fået reg. atesten med, men de har sat et stempel på den hvor der står, kan ikk genopbygges uden at betale ny reg. afgift.. så det kommer altså an på hvor meget den er skadet, men der er jo ikk noget ivejen for at købe en uden afgift og bygge den over på..
    leif.

• #4   3. maj 2006 Jeg ved det faktisk ikke, men jeg kunne forestille mig at det afhænger af model og årgang osv..I de papirer jeg fik, stod der bare at skaden overskred grænsen for afgiftsfri genopbyggelse. Det er vel noget med at når den er totalskadet, og afmeldt og ude af systemet, så skal den registreres på ny, og derfor genopbygningsafgift.

• #5   3. maj 2006 michael (mcfreak)
    det med den afgift på de 105% har noget med skadens str. hvis den er mere end 60% skadet er der fuld afgift på, det er derfor de skriver det på reg. aftesten.. en cykel kan jo godt være skadet for under 60% og stadig blive dømt uden, hvis ejer ikk vil have den lavet.. eller hvis genopbykningens prisen over stiger de 60% , prisen og ikk skaden på cykelen..
    leif.

Kommentér på:
Dansk skadet mc + mc uden afgift

Annonce