{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.392 visninger | Oprettet:

Skade på MC - Hva nu ? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg var så yderst heldig at have oplevet det alle mc ejere uden garage frygter.. Natten mellem torsdag og fredag er der nogen der har væltet min motorcykel så kåben nu er flækket og ridset, glasset er flækket, bremsegreb er flækket, og en stor bule på udstødningen.. Motorcyklen står med prøveplader på daværende tidspunkt da den skulle på værksted om morgenen.. Den stod ved mit hus/indkørsel på privat grund, og ikke ude på vejen. Da den står på prøveplader er der ikke kasko ( somom jeg kan få det, jeg er 20), er der ikke en forsikring på cyklen der dækker..

BRAND ÆRGELIGT!!

Så er mit spørgsmå.. Mon min indbo vil dække skaden, selvom cyklen ikke er indreg. ? - Og ville den selvom den var?:) Jeg har lærerstandens forsikring..

Håber nogen kan belyse min sag, ellers må jeg jo finde noget tid når jeg er på arb. til at få ringet til dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade på MC - Hva nu ?
  • #1   30. maj 2010 jeg mener helt bestemt at du må sløjfe 5 min af din frokost... og ringe for at få det rette svar..

mvh

• #2   30. maj 2010 det tror jeg bliver på din egen regning skide ærgeligt

• #3   30. maj 2010 Desværre !!
    Intet dækker.
    :O(

• #4   30. maj 2010 det gør indboforsikringen ikke; der er kun en vej, at betale selv...
    har spurgt engeng, hvis man tog en cykel hjem uden forsikring, jammen så kunne man da tegne en seperat forsikring!!!!var svaret..

• #5   30. maj 2010 Jeg er ikke ekspert på forsikringer, men jeg tror godt jeg kan sige at der IKKE er noget der dækker. Eneste chance (og den er nok lille) er at du finder ud af hvem det er der gjort det, og vedkommende så betaler.
    Du må evt. på ebay og finde nogle nye brugte stumper.
    Hvad er det for en cykel?

Kedelig sag, føler med dig....

• #6   30. maj 2010 Nope. Indbo dækker indbo og ikke andet. Jeg har spurgt om næsten det samme i forbindelse med vinteropbevaring af MC i huset uden MC forsikring. Her blev der sagt, at den ikke var dækket af indbo. Den SKAL have sin egen forsikring, hvis sådan en findes og det må man jo sige den gør.

• #7   30. maj 2010 Der følger ansvarsforsikring med på prøveplade, hvis den ellers anvendes relevant. Det kan man ikke sige, at den gør idette tilfælde, idet der ikke køres prøvekørsel - i øvrigt også ligegyldigt, idet dette ikke er en ansvarsskade.

Hvis ikke cyklen står inde i huset bag lukket/låst dør, så skal du ikke forvente noget som helst, men kontakt dit forsikringsselskab og få det stemt af.

Jeg er bange for, at du have vundet retten til at betale gildet selv - sorry:-(

• #8   30. maj 2010 Den er ikke dækket af famieforsikring/indboforsikring - heller ikke selvom den står inde i stuen, Knud. En motorcykel er nemlig ikke indbefattet under definitionen af indbo, hverken almindeligt (møbler o.s.v.) eller særligt indbo (radio, tv, o.s.v.).

• #9   30. maj 2010 Ingen dækning.
    Der er ingen forskel på om der er en MC eller en bil i den sammenhæng, den står uregistreret og uden forsikring, med mindre der er kaskodækning på prøvepladerne, som også dækker for tyveri og hærværk, for det er jo ikke engang en kørselsskade !

Taget fra TRYG's betingelser:
    Stk.3.9 Forsikringen omfatter ikke:
    Motordrevne køretøjer, jf.færdselsloven, haveredskaber over 25 hk,campingvogne, luft- og søfartøjer af enhver art,herunder windsurfere. Dele og tilbehør til ovennævnte genstande dækkes heller ikke. Ved motordrevne køretøjer forstås fx. biler, knallerter,motorcykler og traktorer.

• #10   30. maj 2010 Endnu en grund til at montere en billig/dyr 2 vejs alarm, eller noget der giver lyd fra sig hvis den bliver væltet.

Men pisse ærgeligt er det.

• #11   30. maj 2010 Martin: Ja, for når så alarmen lyder, så kan man nå at løbe ud og gribe den ? smiley

• #12   30. maj 2010 Eller smadre dem der.... - jeg mener fange dem der væltede den.
    Eller i det mindste skabe noget opmærksomhed omkring den, vidner kan være guld værd.

• #13   30. maj 2010 Kan den være væltet i vinden?

• #14   30. maj 2010 tjaaa lad være med at lave det.... få kasko og håbe på at den vælter til samme side igen smiley

• #15   30. maj 2010 Det kaldes forsikringssvig og straffes med fængsel.

• #16   30. maj 2010 Det med indbo kan sagtens være, det kommer an på din aftale. min Indbo dækker nemlig normale cykler ( dem med pedaler ) helt op til 55.000,- og så sagde jeg at sådan en ejede jeg ikke, men jeg havde en MC, som står samme sted som folks cykler, nemlig aflåst gård. og det sagde de var fint, så ville de godt dække til 55.000,-

jeg ved dog ikke om det kun er ved tyveri / brand, eller om det også gælder små skader ved evt. vælt eller hvordan. men man kunne da spørge smiley

• #17   30. maj 2010 Jeg mener heller ikke, at den i udgangspunktet kan være forsikret indendørs, men udendørs er den da selt ikke - sorry, hvis jeg udtrykte mig uklart:-)

• #18   30. maj 2010 Suzuki 450 Byttes med andet .

Kommer vel an på hvor stive de er når de gør det.
    Eller hvor tæt din cykel er på din hoveddør.

Kan godt se du ser meget tegnefilm, du behøver ikke prale mere af din begrænsede hjernekapacitet.

• #19   30. maj 2010 Det er da muligt at Andreas [Københavm] K 's
    forsikring er skruet sådan sammen.
    Men at købe forsikringer idag er efterhånden også ligesom at handle på et tyrkisk gedemarked ! Der er ikke nogen sammenhæng mellem sund fornuft og virkligheden.

• #20   30. maj 2010 Andreas [Københavm] K

hvilket forsikringsselskab har du

mvh

• #21   30. maj 2010 Ja det vil jeg da egentlig også godt vide

• #22   30. maj 2010 Top Danmark. det var med den gamle 750'er. jeg sagde den repræsenterede en værdi af 30.000,- og de fik reg. nummer. og hun sagde at hvis den blev stjålet FRA GÅRDEN, og kun fra gården, ville de dække den.

og sund fornuft eller ej, hvis de vil dække en pedal cykel til 55.000,- og jeg ingen pedal cykel har, men derimod en mc til 30.000,- hvorfor så ikke ?

nu blev den jo så aldrig stjålet, så om de ville dække når det kom til stykket aner jeg jo selvfølgelig ikke. det var bare hvad hun sagde, den søde dame der skulle sælge nogle forsikringer smiley

• #23   30. maj 2010 "og sund fornuft eller ej, hvis de vil dække en pedal cykel til 55.000,- og jeg ingen pedal cykel har, men derimod en mc til 30.000,- hvorfor så ikke ?"

Fordi jo færre ting, de dækker, jo sjældnere skal de til lommerne. Og jeg vil umiddelbart tro, at der er mange flere mennesker, der har en motorcykel til 55k end en pedalcykel til 55k.

Det er lidt som at sige:

"Og sund fornuft eller ej, hvis de vil dække at jeg styrter på vejen, men jeg kun kører på bane, hvorfor skulle de så ikke dække mine uheld på bane?"

Jeg kan godt se din pointe, men sådan hænger tingene SOM REGEL ikke sammen med forsikringsselskaber. smiley

• #24   30. maj 2010 "og sund fornuft eller ej, hvis de vil dække en pedal cykel til 55.000,- og jeg ingen pedal cykel har, men derimod en mc til 30.000,- hvorfor så ikke ?"

Prisen på tingene har intet at sge i den her sammenhæng.. Det er i dagens danmark ikke muligt at dobbeltforsikre et køretøj.. Det vil sige, at du IKKE kan få dækket noget som helst køretøj, der i forvejen har en lovpligtig forsirkring.. Man kan derimod betale f.eks for at få dækket ekstra løsøre, som repræsenterer den værdi, din mc har.

• #25   30. maj 2010 BDOg.
    Mener ikke du har ret,
    mener godt man kan dobbeltforsikre, men det er ikke i en ejermands normale interesse.
    Da der ikke kan udbetales en større sum end hvad mcen er værd.
    Dvs at assurandørene bare deles om at betale skaden.
    Forsikringstageren kan på intet tidspunkt "tjene" penge på at smadre ting der er dobbeltforsikret.

• #26   30. maj 2010 Martin
    Det er rigtigt.
    Men som jeg læser det, mente BDog at man ikke kan have ansvar et sted og kasko et andet.

@BDog
    - kan se du har et autofirma.
    Hvis du har en forhandler/værkstedsforsikring er de af dine kunders køretøjer der kun har en lovpligtig ansvarsforsikring, også omfattet af kaskodækningen på din forsikring, så længe de er i din varetægt.
    Så på den måde kan det lade sig gøre, men ejeren kan ikke selv splitte forsikringen mellem to selskaber.

Vedr. dækning af uregistreret MC på indbo.
    Se første punkt:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=112585

• #27   30. maj 2010 Fik stjålet min nøgle til min gamle Audi, fra mekanikerens værksted.. Det var med nøgle, alarm og startspærre.. Måtte selv betale for at få skigtet hele svineriet, da man som forsikringen sagde "ikke kan få mekanikeren til at betale, da bilen allerede er forsikret.. Sålænge skadesforvolder ikke er kendt, skal min egen forsikring dække det"..

Da jeg lavede min forsikring på mit eget væksted, fik jeg denne besked af forsikringsmægleren, da jeg ville have dækket min Virago uden afgift, ved brand og tyveri: "Da dit køretøj allerede er forsikret, eller i hvert fald forsikres som et køretøj normalt, er den eneste måde at dække den på, selvom den er uden afgift, at lave en løsøre forsikring på beløbet, som dækker den.."

• #28   30. maj 2010 Steffen.. Det er også en helt anden snak.. Hvis jeg laver en skade på en kundes bil, så er jeg skadesforvolder, og derfor kan min forsikring dække det.. Men sker der noget på mit værksted, mens jeg ikke er tilstede (f.eks indbrud) så vil min forsikring ikke dække det, selvom der kun er ansvar på den pågældende bil...

Dog er det ikke et auto firma jeg har, men sælger bilstereo til biler :0)

• #29   30. maj 2010 Jeg fik at vide flg. (og det lød til at være helt normalt): Hvis en genstand kan forsikres med en selvstændig forsikring, så vil en anden forsikring ALDRIG dække samme genstand. Med andre ord. Findes der en særskilt forsikring til MC'en (øhh, JA), så skal denne være tegnet, hvis der skal gøres krav.

• #30   30. maj 2010 Lyder ikke særlig rimeligt.
    Så kan man jo ikke aflevere sin mc og nøgler uden skriftlig ingået aftale om at værkstedet har ansvaret for mcen indtil at nøglerne bliver udleveret.

• #31   30. maj 2010 D700.. Præcis..

• #32   30. maj 2010 BDog tjek lige at du har sådan en Forhandler- og Værkstedsforsikring som Steffen omtaler. Hvis den dækker skade på bilen som forvolder ved en fejl eller uheld, så dækker den formentlig også f.eks. tyveri af kundens bil, hvis ejeren ikke selv har kaskoforsikring.

M.h.t. til at tegne en erhvervsløsøreforsikring med dækning for brand og tyveri - så vær opmærksom på, at man normalt kun får dækning for indbrudstyveri fra lukket og aflåst bygning.

• #33   30. maj 2010
    Hvis du har en forhandler/værkstedsforsikring dækker den også kundens uforsikrede (kun ansvar) køretøj ved indbrud.
    Vel at mærke hvis køretøjet står der i forbindelse med den virksomhed der er registreret på policen.
    Men det er nok overkill at have sådan en forsikring, hvis det kun handler om stereoanlæg.

På din løsørepolice kan du tilvælge en sum til 3. mands ejendom.
    Det bruger MC-forhandlerne f.eks når de tilbyder vinteropbevaring - den dækker så kun brand, tyveri og vandskade..

• #34   30. maj 2010 Styg.. Min forsikring i forhold til spørgsmålet er irrelevant.. Jeg ved hvad jeg fik af informationer af min forsikringsmægler og det er hvad jeg har skrevet.. Jeg laver som sagt kun bilstereo og har ingen grund til at betale 10.000,- årligt, for en forsikring jeg ikke skal bruge til noget som helst..

• #35   30. maj 2010 altså min ven fik stjålet hans fælge mens bilen var på værksted, de havde klippet hegnet og snuppet hans hjul, det var inde på værkstedets grund, og de er ansvarlige. min vens kasko ville normalt dække, men der var kun ansvar. han fik de 4 nye hjul alligevel, han skulle fremvise en kvit, og derfra ingen probs.

· Snetyven · : kan godt se hvad de mener med bane, jeg syntes dog stadig der er forskel, da bane kørsel handler om at fyre den af.
    og det er jo ikke "flere ting" de skal forsikre, pedal cyklen skiftes jo ud med motorcyklen. og de 55.000 til pedal cykel er jo MED i basis parken. det er ikke noget der er tegnet efter. så det må de jo mene de kan klare til alle. og pedal cyklen og motorcyklen står jo samme sted, så jeg vil slet ikke mene der er nogen form for forhøjet risiko eller noget i denne sammenhæng.

det var mest det jeg mente.

Kommentér på:
Skade på MC - Hva nu ?

Annonce