1.258 visninger
|
Oprettet:
Momentet er det samme??? {{forumTopicSubject}}
Kære MG
Jeg har erhvervet mig en Suzuki GSXR 750 fra 93 der har kørt 32.000km i alt.. Da jeg er under 21 kan jeg ikke få den med de 121 så den bliver droslet til 34..
Forhandleren der solgte den til mig påstod at momentet ville være det samme selvom man droslede den.. det kan da ikke være rigtigt?? Det er 1 ring "tragt" i hver karburator som begrænsning... Momentet er også optrækket ikke?
Dvs den ville stadig have optræk som en 750ccm?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
Han har ret - men det er så en sandhed med modifikationer, da du bare kører på en MC som max kan give 1/3 gas, dvs du har det moment til rådighed som 1/3 giver dig.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
NEJ, momentet vil også være lavere. Hvor lavt, det er ikke til at sige, det skal måles.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
Så momentet ville bare svare til en 34hk motorcykel ?
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
Så ville den trække rimelig hurtigt op på 100 i 2 gear med den teori
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
Så der er altså forskel om det er en plade eller et gasspjæld der åbner for luften?
Øhm.... Den må du lige forklare... :o)
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
hvorimod begrænsning i cylinderne begrænser mængden af benzin/luft mængden i cylinderne..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Men er det en drosling der mindsker karburatorens diameter, som her hvor der er tale om en tragt, så giver den også en anden luftgennemstrømning, og dermed også andet momentforløb.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det her er den nøjagtige grund til at jeg faktisk altid anbefaler folk en eller to cylindrede cykler til drosling. De har nemlig oftest så meget slaglængde, at deres momentkurve flader ud ved langt lavere omdrejningstal, hvorfor de ikke mærkbart mister moment på samme måde som de fleste 4cylindrede gør.
En r4 er helt generelt noget LORT at drosle. Det udvikler sjældent noget som helst moment under 5000 omdr, og her begynder droslingen på ydelse at slå igennem.
Den cykelhandler trådstarter taler om her er enten ukvalificeret eller en værre bandit!!!
.... i hvert fald efter min beskedne mening
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
men ellers som Knud skriver, har 1 og 2 cylindrede momentet ved meget lavere omdrejninger,
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
Og så er der de åndsvage støj/miljø emissions krav.. Så jo, der kan være meget at hente ved at smide åbne potter samt fjerne kat fra en cykel..
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Måske fik min SV ikke mere end 6-7 hk mere i toppen ved at montere PC og div + indkøring ved FV motor men den fik mere moment og flere hk i mellemområdet så jo det kan betale sig at trimme ..
Momentet er det samme???