{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Momentet er det samme??? {{forumTopicSubject}}

Kære MG
Jeg har erhvervet mig en Suzuki GSXR 750 fra 93 der har kørt 32.000km i alt.. Da jeg er under 21 kan jeg ikke få den med de 121 så den bliver droslet til 34..
Forhandleren der solgte den til mig påstod at momentet ville være det samme selvom man droslede den.. det kan da ikke være rigtigt?? Det er 1 ring "tragt" i hver karburator som begrænsning... Momentet er også optrækket ikke?

Dvs den ville stadig have optræk som en 750ccm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Momentet er det samme???
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #1   6. apr 2010 Momentet er det samme, men effekten er ikke.

    Han har ret - men det er så en sandhed med modifikationer, da du bare kører på en MC som max kan give 1/3 gas, dvs du har det moment til rådighed som 1/3 giver dig.


  • #2   6. apr 2010 Det er nok den største røverhistorie jeg har hørt til dags dato.

    NEJ, momentet vil også være lavere. Hvor lavt, det er ikke til at sige, det skal måles.


  • #3   6. apr 2010 Sajmon, din teori er korrekt hvis det var gasspjældet begrænsningen sad i, begrænsningen er en 2krone nærmest der sørger for der kommer mindre benzin flow fra studserne til cyllerne
    Så momentet ville bare svare til en 34hk motorcykel smiley ?


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #4   6. apr 2010 Momentet op til ca. 4000 omdrejninger vil sikkert være det samme, men herover vil det blive mindre sammen med effekten.

  • #5   6. apr 2010 Oki det tror jeg også at jeg vil være tilfreds med til at starte smiley
    Så ville den trække rimelig hurtigt op på 100 i 2 gear med den teori


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #6   6. apr 2010 Aha.

    Så der er altså forskel om det er en plade eller et gasspjæld der åbner for luften?

    Øhm.... Den må du lige forklare... :o)


  • #7   6. apr 2010 Min opfattelse er da at når man begrænser via gasspjældet så begrænser man bare gassen, det svarer til at når man giver fuld gas så svarer det til 1/3 af gassen

    hvorimod begrænsning i cylinderne begrænser mængden af benzin/luft mængden i cylinderne..


  • #8   6. apr 2010 Sajmon: Hvis droslingen ligger i, at gaspjældet ikke kan åbnes helt, så har du ret i, at momentet er det samme frem til den åbning.
    Men er det en drosling der mindsker karburatorens diameter, som her hvor der er tale om en tragt, så giver den også en anden luftgennemstrømning, og dermed også andet momentforløb.


  • #9   6. apr 2010 Det er en begrænsning der placeres i hver cylinder mellem karburator og cylinder... inde i selve studsen.. Det er ikke en tragt som sådan men en metal skive med et mindre hul i som placeres i alle 4 studse...

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #10   6. apr 2010 Hvis man begrænser en 750 racer model med 90 heste, så begrænser man altså også momentet da det ligger tæt på topeffekten, det havde været noget andet hvis det var en v 2 chopper eller lignende.

  • #11   6. apr 2010 Jeps Fanta.

    Det her er den nøjagtige grund til at jeg faktisk altid anbefaler folk en eller to cylindrede cykler til drosling. De har nemlig oftest så meget slaglængde, at deres momentkurve flader ud ved langt lavere omdrejningstal, hvorfor de ikke mærkbart mister moment på samme måde som de fleste 4cylindrede gør.

    En r4 er helt generelt noget LORT at drosle. Det udvikler sjældent noget som helst moment under 5000 omdr, og her begynder droslingen på ydelse at slå igennem.

    Den cykelhandler trådstarter taler om her er enten ukvalificeret eller en værre bandit!!!

    .... i hvert fald efter min beskedne mening


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #12   6. apr 2010 Niels K: det gir det samme om man begrænser luft gennemstrømningen med et mindre hul i karburatoren (20%gas) eller i manifolden med en skive, det er mængden af gas der kommer ind i cylinderen der bestemmer effekten.
    men ellers som Knud skriver, har 1 og 2 cylindrede momentet ved meget lavere omdrejninger,


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #13   6. apr 2010 Nej det er netop det vi siger den ikke har.

  • #14   7. apr 2010 rolig nu Grand D, nu skal kontruktørene også holde sig inde for nogle tolerancer, du mindsker jo motorens levetid hver gang du presser den..

    Og så er der de åndsvage støj/miljø emissions krav.. Så jo, der kan være meget at hente ved at smide åbne potter samt fjerne kat fra en cykel..



  • #15   7. apr 2010 Grand d 15 hk i forskæl fordi min cykel kom til at kører alt for fed med min potte.

  • #17   7. apr 2010 Grand D

    Måske fik min SV ikke mere end 6-7 hk mere i toppen ved at montere PC og div + indkøring ved FV motor men den fik mere moment og flere hk i mellemområdet så jo det kan betale sig at trimme ..


Kommentér på:
Momentet er det samme???

Annonce