7.510 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
49 Svar
2 takt vs 4 takt? 2 takt vs 4 takt?
hva er fordelene og ulemperne ved at køre på med 2takter i stedet for 4takter?
self ved jeg jo en 2t er mere tørstig osv.. men derudover..
og det det med den lyder som en knallert... HVORFOR MON JEG VIL HAVE SÅRN EN!
overvejer mig nemli en 125 RS eller TZR til hverdag..
gider nemli ik det der 4takt ###
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Fordel
Flere heste
ulempe.
Slides meget mere end 4 takt
støjer
stinker
forurener
T
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
jeg har stadig en dunk castrol tts, fra min gama500 tid, den er som en dyr rødvin for mig.,den skal kun åbnes ved en særlig lejlighed...
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
+ Mere rap i det
+ Nice gasrespons
+ Flere HK i forhold til motorstørrelse
- Hurtig slidtage
- Forurener
- De dør som regel ret hurtig ud når man kommer over 100 km/t(kun små 2T)
Mht. de specifikke modeller du snakker om, så køb en billig Kawasaki ER-5(jeg har en til salg) eller Suzuki GS-500 eller Honda CB500. Det vil du blive meget gladere for.
Eller en GSX-R400 (minder mere om de 2T'er der, den kører bare meget bedre).
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 15 Emner: 136 Svar: 706
ville bare høre jeres mening om den...
og det der med slidtage osv... så svært er du sku heller ik at skifte lidt lejer og et enkelt stempel af og til
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Jeg er mere til noget moment, og der kan 2takteren ikke være med
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
Mht. til vedligeholdelse, så har du da ret, de har det bare med at være lidt upålidelige. Hvis du kun kører små-ture er det heller ikke noget kæmpe problem.
Jeg kørte engang en TZR fra Aalborg til Horsens for en kammerat. Det gør jeg ALDRIG igen, hold kæft hvor er den ubekvemt, slet ikke hurtig nok til at køre motorvej.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 15 Emner: 136 Svar: 706
og jeg syntes de er gode at køre på...
det bar til sommerkørsel til og fra arbejde... og så lidt rundt af og til
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Tror mest det er på SG at 2 takter er mere populær end 4 takter.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
du er altid bagerst når i kører flere, ingen gider ha den dunst i næsen
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
Hvis du synes de er gode at køre på, så er det enten er lidt usædvanlig smagssag. Eller så har du ikke prøvet ret mange 4T'ere
Hver sin smag..
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 15 Emner: 136 Svar: 706
og fordi at en 2takter passer bedst i mit fag..
men ville sårnset bare høre mere om deres fordele og ulemper osv
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
Omvendt så tror jeg det er meget normalt når man kommer fra en scooter at man har en vis mistillid til en 4 takter, for man er af den overbevisning at de er sløve og langsomme. Men det vokser du fra.... som 18 årig for du nok mest hk i en TZR eller RS 125 som du selv skriver....
jul 2004
Følger: 50 Følgere: 40 MC-er: 12 Emner: 39 Svar: 193
goo for it
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 15 Emner: 136 Svar: 706
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 15 Emner: 136 Svar: 706
det nytter jo ik hvis de er 4taktet vel`?
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 15 Emner: 136 Svar: 706
så blir naboerne mere sure end de er i forrvejen...
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
fedeste argument ever
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Personligt er jeg nu mere til "omph" end "weee"
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Mht. slid, tager det så ikke nogenlunde lige lang tid at skifte stempel/stempelringe på en 1-cylindret 2T, som det gør at justere ventiler, skifte olie x antal gange etc. på fx en 4-cylindret 4T over samme antal km?
Sammenlignet med min egen 1-cyl 4T SZR, så hedder det over 24.000 km så vidt jeg husker:
Olieskift for hver 6.000 km, olifilter hver anden gang og ventil tjek/justering for hver 6.000 km.
Det giver 4 x olieskift, 2 x oliefilterskift og 4 x ventil tjek/justering = X antal timer...
Jeg går ud fra at de fleste 2T kan køre 20.000 km før der skal skiftes stempel/stempelringe, hvis man behandler dem pænt?
Så må det jo blive til: 1 x udskiftning af stempelringe/stempel = X antal timer...
Så er det store spørgsmål jo, om hvor stor forskellen reelt er, når man sammenligner med en 4T med relativt korte service-intervaller?
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 76
som du skriver "De små 2T'ere giver overhovedet ikke følelsen af en motorcykel".
Self.. gør de det, bare (følesen) på en anden måde, måske sjover på små veje/byer, end store maskiner. :o)
Mvh Ronny
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 346
Jeg har flere gange overvejet at bytte min R750'er ud med en RGV250.
Hvis ikke sådan en lille upraktisk hidsig 2-takts racer kan tænde en, bør man kravle tilbage i sin vw og surmule.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Skulle jeg vælge mellem en 400 cm² 4-takter eller en 250 / 350 cm² 2-takter, tog jeg 2-takteren til enhver tid!
En ordentlig "Jolly-moto", "Gianelli" eller "Gibson" udstødning får det hele til at lyde tidt finere samt propper en hyphest eller to mere i folden!
http://www.youtube.com/watch?v=txwSmtYMbXg
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 259
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Køb du en 2t 125'er og sus rundt på sådan en stinkende larmemaskine på dine 100 km om dagen.
Skulle man købe en 2t ville jeg nok vælge en gammel RG'er eller GT'er
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 259
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Tag 4 takt, så får du noget for pengene, synes jeg!
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
SÅ regner jeg med at du ved hvad fordel og ulemper er.
T
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Du skulle gerne ende op med at 4 takten gør det genialt og 2 takteren forbliver i knallerten/ scooter.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
2-taktere kræver man kan finde ud af at køre en MC. Manglende talent og evne kan jævnes ud ved at vælge en 4-takter med mere smidig motor.
EN MC føles som MC uanset om det er en 125'er eller 1250'er
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
Ronny L - Nej det har jeg ikke. Jeg kan se på specs at den yder rimeligt godt. Mht. følelsen af MC, så er det vel et definitionsspørgsmål. Jeg vil altid have følelsen af forvokset knallert når jeg kører 2T.
Smags sag...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
Okay - fair nok, det er ikke nogen knallert, men det er ikke ligefrem lignende modeller der er tale om i denne tråd.
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Knægten spørger om Yamaha TZR eller Aprillia RS 125 kontra 4-taktere og så begynder man at sammenligne gamle GT 250 suzuki'er med lige så antikke honda 550'er!
Kom med en kvalificeret kritik med pro & kontra på problemstillingen og kast allerhøjest en lille personlig slutbemærkning om, hvad man selv ville gøre!
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
c",)
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 94
Jeg synes det fedt med to takts...men kun for sjov. Jeg tænker på klima og tøj der lugter
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
For en ung mand, der temmelig sikkert også vil give noget gas på et tidspunkt, er det den sikre rute til smeltede stempler og et stel viklet rundt om et vejtræ, fordi, at det gamle lort hverken kan styre eller bremse!
Misforstå mig ikke! Jeg ville såmænd gerne have en gammel GT 550'er at lege på, og er da også generelt interesseret i de gamle 70'er kæmper, både 2- og 4-takt, men som start cykel? Nej!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Fandt lige dette klip fra Dec. Det viser, hvad en vaks fører på en TZR 250 RACER kan stille op mod en GSX-R 1000!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
- Ja, faktisk, så er det 2-takterne, der har farvet himlen blå!
http://www.youtube.com/watch?v=Z3Zmdx336_A
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=593
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
go jagt
2 takt vs 4 takt?