961 visninger
|
Oprettet:
køb af dragt læder kontra andet? {{forumTopicSubject}}
skal desværre ud og købe nyt udstyr igen, dvs ny dragt skal jeg købe læder eller gå en anden vej hvad vil i anbefale? hvad med holdbarhed ved styrt ?
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
Men hvis du gerne vil kunne køre i alt slags vej, er det måske smartere at gå lidt på kompromis med sikkerheden, og så få noget der holder tæt i regnvejr.
Alternativt kan du købe en regndragt til at tage over læderdragten, det har jeg selv, og det fungerer udmærket de 35km. jeg har til arbejde, men om det bliver ubehageligt på længere ture aner jeg ikke, for sådan et kropskondom, af en regndragt, er jo ikke åndbar, så man bliver jo nok våd før eller siden alligevel.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.818
Og til de våde dage er en regndragt super. Har kørt 5-600km i pis-øsende regnvejr, hagl og slud, på motorvej og alm. landevej, uden vandet kom igennem, og jeg havde det ganske behageligt.
Og den der med man sveder i læder når det er varmt, og fryser når det er koldt, er altså kun noget folk der ikke har lædertøj siger.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
Men det koster $$$
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Og så lige - du har ikke altid en regndragt med. Bliver man overrasket af en ordentlig gang regn, bliver læder gennemblødt, og det kan tage dage om at tørre, fordi det skal tørre langsomt. Tekstil bliver ikke nær så let gennnemblødt, og skulle det ske, dan du tørre det på ganske få timer på en radiator:-)
Og endelig - kører du til og fra arbejde, er tekstil meget let at anvende som overtrækstøj til det almindelige kluns. Læder betyder næsten altig regulær omklædning og transport af skiftetøj.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 315
Læder er og bliver nummer et,kan ikke blive bedre
ser altså også bedre ud
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
jeg har begge dele
jeg solgte min tidligere læderdress, og savnede det hver dag lige siden
men har også goretex sæt, og det vil jeg sgu nødig undvære på de våde dage
så mit råd er, kører du kun i de dage hvor der er 30 grader og ingen klatter på himlen, så skal du have læder, og så kan du jo supplere med en ordentlig regndragt, til hvis du skal på ferie
dec 2006
(link fjernet)
bemærk at der ikke var gennemslibning på noget af lædertøjet, som medførte personskade. men at der var det på alle textildragterne.
aug 2005
Det kommer helt an på hvilke tests du ser på. Og så skal man jo ikke glemme at tekstiltøj også skal gennem godkendelsesprocedurer, og sidst men ikke mindst - gennemslibning på en motorbane fra 200 kmt og gennemslibniing på landevejen fra 85 er heller ikke det samme. I øvrigt er det ikke kureturene, der slår MC-ister til lirekassemænd - de gør avs og giver skader, men sjældent noget der ikke uden videre heler op - hurtigt.
Det er når man rammer en parkeret bil, en kantsten eller et træ, man virkelig skal bruge beskyttelse, og der er næppe en døjt forskel.
Jeg har selv begge dele. Tekstilet anvender jeg når det er meget varmt eller meget klamt i vejret - og så i ydersæsonerne, hvor det er godt koldt.
Eller bruger jeg læder - 2/3 mm skotsk oksehud! Ikke blødt og lækkert kænguruskind:-)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Men hvis du bare skal køre på arbejde og sådan noget, så er tekstil nemmest da man kan have normalt tøj på inden under, også er det meste vandtæt.
dec 2006
Den test ADAC har lavet, er gennemført med 100Km/t, så det er vel meget realistisk. Jeg er enig i, at det er når man rammer et hårdt objekt, at det bliver farligt. Men det er da meget rart at slippe for hudafskrapninger hvis man kan
Jeg har også selv begge dele. Men hvis jeg kan vælge foretrækker jeg godt nok læder frem for textil, det er både mere sikkert og jeg synes det er behagligere at køre i.
Man kan jo også bare vælge det bedste fra begge verdner.
Læder på de mest udsatte slidpunkter og resten i textil.
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/index.php?navurl=http://server01.hein-gericke-store.com/openshop/hg?id=00000000000000dd01793286000000042a2e3cbd&Global.Storefront.Protocol=http&Article.call_origin=category&head=&Outside.reset=true&InclArtList.currblock=1&InclArtList.sortitem=&InclArtGroup.group_id=010202&navanchor=2310043
dec 2006
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.323
aug 2005
Jeg er helt enig, og de betyder, at de færreste, der begynder, køber begge dele, så hvis man skal bruge sin ged som reelt transportmiddel, så BEGYND MED TEKSTIL
køb af dragt læder kontra andet?