hjælp!! går kun på 3-cylindre.. hjælp!! går kun på 3-cylindre..
Hej drenge! (og piger), jeg har et problem med min kawasaki gpz600 fra 1988..
Når motorcyklen er kold føles det som om den ene cylinder går fra nogle gange (andre gange kører den fint)... Der er stort set ingen trækkraft, og den hoster og pruster.. Det varer cirka i 30 sekundter til 1 minut ad gangen, og der er INTET når motorcyklen er varm.. Problemet er blevet mere hyppigt på det seneste!!
Hvad kan problemet være??,
Det kan vel ikke være et defekt membran eller karburator når det kun sker når cyklen er kold???
Kan det være tændspolerne der trænger til en skiftning???
Eller noget helt andet??
Cyklen har kørt lidt over 55k, hvis det kunne hjælpe..
På forhånd tak for hjælpen!!!
/Nikolaj Stephansen
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 95
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 95
I må meget gerne skrive hvis i har andre løsningsforslag eller har oplevet noget lignende!!!
/nikolaj
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 86 Svar: 371
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 95
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Tændspoler holde normalt op med at virke, når de bliver varme(!) så den tror jeg ikke på.
Så er der en svag mulighed for, ar du har et tændrør med lidt for lille modstand i, men.....
Jeg ville først går efter en delvit tilstoppet karburator, oge derefter et tændrør. Løses det ikke hermed, kunne jeg godt frygte, at Mikkel H har ret
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 186
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 67 Svar: 580
jun 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 13
Jeg har en GPX600R fra ´96, ca. 36.000 km, som jeg sidste år havde lignende problemer med:
Når jeg kørte, begyndte den pludseligt at lyde underligt, og havde slet ingen trækkraft. Jeg kunne mærke på det ene afgangsrør, at det blev helt koldt, og troede også derfor, at den kun gik på tre cylindre, men når jeg mærkede efter var det både rør 2 og 4, der var kolde, den gik altså kun på to cylindre. Jeg blev anbefalet at skifte tændrør - det hjalp ikke. Jeg fik at vide at det måtte være en tændspole, der var defekt. Jeg byttede rundt på de to tændspoler, men det var stadig samme cylindre, der "slukkede". Næste mulighed i systemet var tændingsboksen... Jeg fandt en brugt tændingsboks inde på markedet og monterede den - problem løst, og jeg var glad, da jeg skulle på tur til Norge to dage senere :-).
Det var bare min lille historie - ved ikke, om det er det samme på din, men det var en mulighed.
Mvh
Martin
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 95
Så satser på det er den ene af tændspolerne der er lettere defekt!!! skriver lige igen når jeg har fundet ud af det..
Hvis det ikke virker må jeg tjekke karburatorene.. og hvis den ikke går så ryger svinet sku en tur til mekanikeren
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 95
Så sprøjtede jeg bare et ordentligt lag wd 40 på både tændingsboksen, og på ledningerne...
så kørte jeg en tur på en halv time i regnvejret, og der var cyklen bare fjong!!!!... så mit problem er igen løst med hjælp fra vidundermidlet wd-40!!
tak for hjælpen gutter og kør sikkert!
/Nikolaj S
hjælp!! går kun på 3-cylindre..