3.924 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hjælp!! går kun på 3-cylindre.. hjælp!! går kun på 3-cylindre..

Hej drenge! (og piger), jeg har et problem med min kawasaki gpz600 fra 1988..

Når motorcyklen er kold føles det som om den ene cylinder går fra nogle gange (andre gange kører den fint)... Der er stort set ingen trækkraft, og den hoster og pruster.. Det varer cirka i 30 sekundter til 1 minut ad gangen, og der er INTET når motorcyklen er varm.. Problemet er blevet mere hyppigt på det seneste!!

Hvad kan problemet være??,

Det kan vel ikke være et defekt membran eller karburator når det kun sker når cyklen er kold???

Kan det være tændspolerne der trænger til en skiftning???

Eller noget helt andet??

Cyklen har kørt lidt over 55k, hvis det kunne hjælpe..

På forhånd tak for hjælpen!!!

/Nikolaj Stephansen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!! går kun på 3-cylindre..
  • #2   14. aug 2009 Måske??.. de blev bare skiftet for 14 måneder siden??? så de kan da ikke allerede være fucked?? eller hvad??

• #3   14. aug 2009 OK!... jeg prøver at smide et sæt nye tændrør på, og smøre lidt WD-40 på kablerne, så ser vi om den siger noget til det :)...

I må meget gerne skrive hvis i har andre løsningsforslag eller har oplevet noget lignende!!!

/nikolaj

• #5   14. aug 2009 start den når den er kold og mærk på uds rør den der ikke bliver varm er det galt med

• #6   14. aug 2009 Tak skal i have!... det prøver jeg at gøre hvis det ikke virker at skifte tændrørene.

• #7   14. aug 2009 Den tror bare, at den er en triumph ! ;oP

• #8   14. aug 2009 Hit ud af, hvilken cylinder der er problematisk. Måske har du en chokerdyse i en karburator, der er stoppet.

Tændspoler holde normalt op med at virke, når de bliver varme(!) så den tror jeg ikke på.

Så er der en svag mulighed for, ar du har et tændrør med lidt for lille modstand i, men.....

Jeg ville først går efter en delvit tilstoppet karburator, oge derefter et tændrør. Løses det ikke hermed, kunne jeg godt frygte, at Mikkel H har ret

• #9   14. aug 2009 Blærerøv min går kun på 2

• #10   14. aug 2009 på min cb 900 var det tændrørene det var galt med. og den gjorde det samme som din, og de kunne godt finde på at "gå" efter kort tid.

• #11   14. aug 2009 Hej,

Jeg har en GPX600R fra ´96, ca. 36.000 km, som jeg sidste år havde lignende problemer med:
    Når jeg kørte, begyndte den pludseligt at lyde underligt, og havde slet ingen trækkraft. Jeg kunne mærke på det ene afgangsrør, at det blev helt koldt, og troede også derfor, at den kun gik på tre cylindre, men når jeg mærkede efter var det både rør 2 og 4, der var kolde, den gik altså kun på to cylindre. Jeg blev anbefalet at skifte tændrør - det hjalp ikke. Jeg fik at vide at det måtte være en tændspole, der var defekt. Jeg byttede rundt på de to tændspoler, men det var stadig samme cylindre, der "slukkede". Næste mulighed i systemet var tændingsboksen... Jeg fandt en brugt tændingsboks inde på markedet og monterede den - problem løst, og jeg var glad, da jeg skulle på tur til Norge to dage senere :-).

Det var bare min lille historie - ved ikke, om det er det samme på din, men det var en mulighed.

Mvh
    Martin

• #12   16. aug 2009 jeg prøver at skifte tændspoler her en af de følgende dage.... Det er hvert fald ikke tændingsboksen den er gal med(har lige tjekket den med ohmmeter ifølge min haynes manual og alt var som det skulle være)

Så satser på det er den ene af tændspolerne der er lettere defekt!!! skriver lige igen når jeg har fundet ud af det..

Hvis det ikke virker må jeg tjekke karburatorene.. og hvis den ikke går så ryger svinet sku en tur til mekanikeren

• #13   16. aug 2009 Doh!!!... så kom jeg i tanke om, at det kunne være forbindelsen mellem tændingsboks og ledninger (min far der påpegede det!)
    Så sprøjtede jeg bare et ordentligt lag wd 40 på både tændingsboksen, og på ledningerne...

så kørte jeg en tur på en halv time i regnvejret, og der var cyklen bare fjong!!!!... så mit problem er igen løst med hjælp fra vidundermidlet wd-40!!

tak for hjælpen gutter og kør sikkert!

/Nikolaj S

Kommentér på:
hjælp!! går kun på 3-cylindre..

Annonce