{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Rico P
Rico P
Tilmeldt:
4. dec 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Erfaringer med Kawasaki ZX7R '03 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at kigge på en Kawasaki ZX7R fra år 2003, men jeg ved intet om den.
Jeg har kørt på en VFR750 som jo er en sportstourer. Så har jeg forelsket mig i Suzukis SV1000s fra 2005 og frem.
Men nu åbner jeg muligheden for en Kawasaki ZX7R 2003, men kender ikke en skid til den og synes ikke der findes meget af artikler, test og anmeldelser på nettet.

Jeg har dog læst mig til at nogle har problemer med til-isning af karburator eller lignende, men jeg kan ikke finde noget på den sidste, altså 2003-modellen hvor man måske kan forvente at mange børnefejl er rettet. De er vel forventeligt ikke lige så solide som Hondas VFR'ere, som kører over 100,000km uden at tøve.

Det jeg savner er nogen der kan fortælle hvilke fejl de har haft på den, hvilke problemer de oplever eller "føler" for den cykel.
Hvis der er nogen der vil dele deres egen erfaring/historie om HVORFOR de har SOLGT ZX7R'en igen, så må de meget gerne skrive.

Skriv frit fra leveren - også hvis I kan fortælle forskellen på 2003'eren i forhold til de tidligere modeller.

Skriv løs smiley

Venlig Hilsen Rico


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Kawasaki ZX7R '03
  • #1   15. jul 2009 Det med tilisning, kan så vidt jeg husker, rettes ved at skifte nålene i karburatorerne.

    Her er historien fra zxr modellerne. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zxr750h%2090.htm

    Her er der masser af svar på eventuelle spørgsmål:
    http://www.zx7r.co.uk/forum-about-the-zx7r-how-to-maintain-your-motorbike-as-well-as-fun-chat.html

    Jeg kører på forgængeren ZXR750, men de ligner hinanden i store træk.
    Cyklen har altid fået ros for at være stabil i sving, "plantet" som de siger i England. Den kræver lidt muskler at kaste rundt med, men det vender man sig til. Især fordi den er så stabil ved nedlægning og man derfor ikke skal tvivle på om den bliver hængende.
    Nogle vil påstå at den er aaalllt for tung, men det mener jeg er noget sludder.
    Motoren er typisk kawa, hvor der kommer et kraftigt ryk i effekten når den kommer over 7000 rpm. Det er jo en "gammeldags" karburatormotor, så der er ikke det samme lineære effektforløb som på en moderne indsprøjtningsmotor.
    Bremserne er fine (fik meget ros i sin tid), men overvej at smide nogle stålarmerede kabler på. Det giver lidt mere bid.
    Jeg er 184 høj og sidder fint på min. Har tit kørt 300 km. uden at trænge til lægehjælp.
    Hvad angår holdbarheden på motoren. Min egen stod af ved 65.000 og så valgte jeg at smide en zx9 motor i. Men ellers er det vel som sådan noget er. Nogle ejere har mishandlet deres mc, med færre km. til følge.

    Jeg har altid syntes at, både zxr og zx7r, er superfede. De er lidt store i forhold til en racer anno 2009, men jeg synes størrelsen klær cyklen.


  • #2   15. jul 2009 Altså en ZX7R er jo en "ældre" konstruktion, selvom den måtte være fra 2003. Troede faktisk slet ikke at den lavedes mere på det tidspunkt.. Hvis du er vant til din VFR, vil du nok føle at du skal arbejde lidt mere med ZX7'eren og den er lidt mindre letkørt. Til gengæld får du en af de smukkeste maskiner, der nogensinde er lavet (efter min mening).. Du sidder også en del mere "racet" på den, hvorfor du nok vil sidde mere ligesom på din Viffer på en SV1000.. ZX7R er i hvert fald ikke en sportstourer.. Men du må jo op og sidde på en, for at se om den passer dig.. Held og lykke!



  • #3   15. jul 2009 en mega cool mc ..dem der siger andet har ikke kørt på en . du hæver den 6-10mm i bagdæmperens justerings beslag og montere et 180mm bag dæk i stedet for standard størelsen på 190mm.alene de 2 ting får den til at styre som en våd drøm. drop at montere jet kit på den .få den dyset ind med standard nåle osv .fjern pairvalve systemet og bloker vakummet til svømmer huset rund af med et komplet akrapovic system armeret slanger og du har en cykel der følger det meste til dørs. den vejer ja...meeen d r d der sammen med den tillidsfulde styring gør at man kan kan skam køre den på små ujævne danske landeveje og føle sig som en helt .+ du får en af de fedeste kawasaki design ever.en vfr er fin men røvkedelig samlignet . læg mærke til indsugnings lyden fra de dobbelte ram airs ....snøft savner sku ofte min zx7r

  • #4   15. jul 2009 ps isningen løses med karburator sprit når det er meget koldt.motoren er solid og går kun i stykker når folk mishandler dem og ikke servicere dem korrekt.modellen kom i 1996 og de stoppede med at lave dem ca 2000-01
    der var kun farve skift i årgangene til forskel . et tydeligt bevis på at kawa lavede den rigtigt første gang.hvis du har spørgsmål til zx7r så skriver du bare til mig .havde min i 5år så kender den rigtigt godt.


Kommentér på:
Erfaringer med Kawasaki ZX7R '03

Annonce