Erfaringer med Kawasaki ZX7R '03 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er ved at kigge på en Kawasaki ZX7R fra år 2003, men jeg ved intet om den.
Jeg har kørt på en VFR750 som jo er en sportstourer. Så har jeg forelsket mig i Suzukis SV1000s fra 2005 og frem.
Men nu åbner jeg muligheden for en Kawasaki ZX7R 2003, men kender ikke en skid til den og synes ikke der findes meget af artikler, test og anmeldelser på nettet.
Jeg har dog læst mig til at nogle har problemer med til-isning af karburator eller lignende, men jeg kan ikke finde noget på den sidste, altså 2003-modellen hvor man måske kan forvente at mange børnefejl er rettet. De er vel forventeligt ikke lige så solide som Hondas VFR'ere, som kører over 100,000km uden at tøve.
Det jeg savner er nogen der kan fortælle hvilke fejl de har haft på den, hvilke problemer de oplever eller "føler" for den cykel.
Hvis der er nogen der vil dele deres egen erfaring/historie om HVORFOR de har SOLGT ZX7R'en igen, så må de meget gerne skrive.
Skriv frit fra leveren - også hvis I kan fortælle forskellen på 2003'eren i forhold til de tidligere modeller.
Skriv løs
Venlig Hilsen Rico
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
Her er historien fra zxr modellerne. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zxr750h%2090.htm
Her er der masser af svar på eventuelle spørgsmål:
http://www.zx7r.co.uk/forum-about-the-zx7r-how-to-maintain-your-motorbike-as-well-as-fun-chat.html
Jeg kører på forgængeren ZXR750, men de ligner hinanden i store træk.
Cyklen har altid fået ros for at være stabil i sving, "plantet" som de siger i England. Den kræver lidt muskler at kaste rundt med, men det vender man sig til. Især fordi den er så stabil ved nedlægning og man derfor ikke skal tvivle på om den bliver hængende.
Nogle vil påstå at den er aaalllt for tung, men det mener jeg er noget sludder.
Motoren er typisk kawa, hvor der kommer et kraftigt ryk i effekten når den kommer over 7000 rpm. Det er jo en "gammeldags" karburatormotor, så der er ikke det samme lineære effektforløb som på en moderne indsprøjtningsmotor.
Bremserne er fine (fik meget ros i sin tid), men overvej at smide nogle stålarmerede kabler på. Det giver lidt mere bid.
Jeg er 184 høj og sidder fint på min. Har tit kørt 300 km. uden at trænge til lægehjælp.
Hvad angår holdbarheden på motoren. Min egen stod af ved 65.000 og så valgte jeg at smide en zx9 motor i. Men ellers er det vel som sådan noget er. Nogle ejere har mishandlet deres mc, med færre km. til følge.
Jeg har altid syntes at, både zxr og zx7r, er superfede. De er lidt store i forhold til en racer anno 2009, men jeg synes størrelsen klær cyklen.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
der var kun farve skift i årgangene til forskel . et tydeligt bevis på at kawa lavede den rigtigt første gang.hvis du har spørgsmål til zx7r så skriver du bare til mig .havde min i 5år så kender den rigtigt godt.
Erfaringer med Kawasaki ZX7R '03