935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kigge efter ved køb af brugt rs 125 Kigge efter ved køb af brugt rs 125

Hej folkens. syns ikke jeg kan finde andre indlæg om dette, så i må bære over med mig hvis det ofte kommer op. smiley
Jeg står og skal til at have mig en Aprilia rs 125. Skal kigge på en på tirsdag, der er fra 98 og har kørt 9.000 km.

Nu til mit spørgsmål:
Hvad skal jeg holde øje med og kigge efter, når jeg skal se på motorcyklen? Altså om der er noget generelt man altid skal tjekke, eller om der er noget specifikt for rs'eren.

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kigge efter ved køb af brugt rs 125
  • #1   19. jun 2009 Du skal kun købe den, hvis du er vild med at rode med mekanik - motoren er ikke stabil!

Ellers sørg for, at kåbe og plast er intakt og i god stand.

Det er den bedst styrende mc jeg har haft - men ville ikke eje den igen medmidre der lå en 4-taktsmotor i stellet!

• #2   19. jun 2009 Hvad du skal kigge efter???

En anden cykel, hvis du ikke er helt vild med mærkværdige højtydene, ustabile, arbejdskrævende om meget omkostningstunge to-taktere...

smiley

• #3   19. jun 2009 Det er skam den jeg skal have... smiley Men skal bare vide hvad jeg skal se på ved den inden jeg køber den.

• #4   19. jun 2009 Er du skarp til at skrue i totaktsmotorer?

• #5   19. jun 2009 Du skal kigge efter service. Spør ejeren om hvordan den er blevet serviceret.
    Er den velholdt er der ikke meget der skal skrues på den. Faktisk mindre end hvad en Intruder skal pudses :o)

Ventilen i udstødningen skal holdes velsmurt for at virke.

• #6   19. jun 2009 Hey.. det er nok mest motoren du skal kigge på.. hvis du kan komme til det så se om kablet der trækker i rave ventilen ( den port der sidder over udstødningsporten) virker som det skal.. ved 7/8000 omdrejninger skulle kablet gerne trække i ventilen.. prøv at gi lidt gas i tomgang og kig..
    lyt efter mislyde.. den larmer nok lidt når den står i frigear men trækker du koblingen bliver det nok bedre.. ellers bare tjek for utætheder osv.

klodser, skiver, forgaffel og bagstøddæmper..

Da jeg købte min var gummistudsen mellem karburator og cylinder helt mørnet, bagstøddæmperen var defekt og kablet til rave ventilen var knækket..

mvh Mathias

• #7   19. jun 2009 ov ja og så husk lige, som de andre siger at du skal kunne skrue i sådan en motor hvis du køber den.. det kan meget let ske at du bliver nød til det.. motoren er presset til det yderste, så der skal ikke meget til den springer i luften.. har selv haft min fuldstændig skilt ad.. Dele er dog billige i england og tyskland..

mvh Mathias

• #8   19. jun 2009 Folk har sgu godt nok travlt med at svine 2-takts motorene, den yamaha som jeg køre på har jeg kørt ca. 30.000 på over de seneste 3-4 år og rent mekanisk har jeg ikke har nogle probs med den, så med mindre at aprilla laver lorte motorer så er de påstande i kommer med ekstremt overdrevne. jeg ville ikke have noget imod at købe en 2-takter igen, specielt ikke hvis det var min første mc.
    jeg har lige købt en suzuki sv 1000 s og jeg kan se at alt hvad der kommer på den bliver vænentligt mere avanceret en på min yamaha rd 350 r

• #9   19. jun 2009 Det med at skrue meget.
    Sådan en RS125 har været gennem mange hænder, og derfor ikke altid serviceret som den skal. Så du skal finde en hvor ejeren har været meget omhyggelig med at passe den. Så giver den ingen problemer.
    2-taktere kræver ikke mere skruen, bare at man er god til at overholde service

• #10   19. jun 2009 Tak for svarene gutter.

Jeg kan sagtens selv skrue på den hvis det er, da jeg har haft en 2-takts crosser, som nok ligner den meget. Den blev indregistreret for to år siden, så vil tro der er passet godt på den.

Glæder mig bare til at få noget at køre på.. smiley

• #11   19. jun 2009 Hvis den er fra 1998 og først blev indregistreret for 2 år siden har den nok været brugt på bane.

• #12   19. jun 2009 Ja det er meget sansynligt.

Og 9000 km - så skal der snart nyt stempel på den.

Kommentér på:
Kigge efter ved køb af brugt rs 125

Annonce