{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.583 visninger | Oprettet:

GSXR 400 RR , - hvad skal jeg gøre ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle !

Det er desværre så uheldigt, at min GSXR 400 RR fra 1989 er gået i stykker. Den står pt. hos mekanikeren, og de har netop ringet og sagt at de ikke kan finde fejlen, med mindre de skiller alt ad inkl. motoren. Dette kan løbe op i mange arbejdstimer, og dermed også en meget dyr reparation (som jeg desværre ikke ved ender godt eller skidt).

Da motorcyklen nok "kun" har en handelspris på ca. 35-40 tkr (forudsat at den fungere optimalt), går jeg med tanker om at sælge den i defekt stand til væsentlig nedsat pris.

Kaburatorerne er blevet trykprøvet og justeret ind, og de skulle virke rigtig fint. Man tror at det måske er noget mekanisk i motoren.

Problemet er at når motoren bliver varm, så kører den meget ujævnt og går i stå. Og så skal der gå ca 10 min før jeg kan starte den igen.
Jeg har fået udskiftet statoren i generatoren, trykprøvet og justeret kaburatorne, skiftet tændrør, tændspoler og tændrørskabler, olieskift, luftfilter, batteri, osv.

Det der gjorde udslaget til at den røg til reparation, var efter en tur op til Nordsjælland, hvor der pludselig væltede benzin ud af bundkaret i den ene kaburator. På en tur på 40 km havde den brugt en hel tank benzin. Den kørte meget ujævnt til sidst.
Jeg fyldte benzin på og skyndte mig på motorvejen hjem til KBH. Det er min erfaring med den, at når den kommer op i omdrejninger er der ingen problemer.

Jeg har haft den hos 3 forskellige mekanikere det seneste halve år, og indtilvidere har ingen kunnet finde ud af hvorfor den går i stå når den bliver varm.

Iflg. den nuværende mekaniker, undrer de sig over at tændrørerne er våde. De er snart blevet udskiftet en milliard gange, og jeg gider snart ikke bruge flere penge på tændrør og arbejdstimer.

Hvad vil jeres bedst råd til mig være i denne situation ?

Jeg vil faktisk bare gerne af med den nu, men jeg aner ikke om det er klogt at sælge den i defekt stand, eller om jeg bør ofre den mekanikerregning der skal til for at få lavet ovennævnte. Mekanikeren siger at det kan blive en dyr affære. Og hvis det i så fald er motoren, er reservedele mega svære at få fat i.


Håber på nogle gode råd fra jer.


// Morten R.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR 400 RR , - hvad skal jeg gøre ?
  • #1   14. apr 2009 Og hvad vil I tro jeg kan få for den i defekt stand ?

  • #2   14. apr 2009 Hej Morten,

    Kan forstå du står i en skidt situation, har du undersøgt hvad en brugt motor koster hos en ophugger, eller evt. i Tyskland ?


  • #3   14. apr 2009 Jeg kender en der har en motor, men hvis det så ikke engang er motoren der er noget i vejen med, så er det stadig mange penge at skulle bruge. Mekanikeren siger at det tager 1 dags tid at montere en ny motor. Det er hurtigt 3-4000 kr bare i arbejdsløn.


  • #4   14. apr 2009 Som Christian B siger, så ville jeg også undersøge hvad en brugt motor koster. Hvis du ikke selv er en haj til sådan noget, så kan du evt. prøve at kontakte ham her http://www.mchusetringe.dk/ , jeg ved at han gør det rigtig meget i import af motorcykler, motore og andre reservedele fra tyskland.

  • #5   14. apr 2009 et motorskift kan du godt selv klare, hvis bare du alierer dig med en, der har lidt styr på det - og det behøver ikke at tage en hel dag smiley

  • #6   14. apr 2009 Men I vil også mene at det sandsynligt er motoren der er noget galt med ?

  • #8   14. apr 2009 Jeg vil tror det er motoren det er galt med. Men man kan aldrig vide det 100 %.

    Du må vælge om du vil prøve at lave den, ved evt. at købe ny motor.

    Eller du vil tage den "nemme" løsning og sælge den defekt.


  • #9   14. apr 2009 Det lyder umiddelbart som et karburatorproblem... Evt kun på en enkelt karburator...

    Er det kun 1 tændrør der bliver vådt, eller er det dem allesammen? Hvad farve har de? Er de ens? Er de sodede til?

    Er det 1 karburator der løber benzin ud af, eller er det allesammen (2? 4?)


  • #10   14. apr 2009 Har selv haft en gsxr 400. der var det en svømmer der var utæt. måske det kan være der problemet ligger..???

  • #11   14. apr 2009 Det virker bare mærkeligt, fordi problemet omkring at den går i stå, er kun ved varm motor. Når jeg kørte rundt i marts måned, hvor det var ret så koldt, så var problemet ret begrænset...

    Hvordan kan det være kaburatorne når det er ved varm motor ?


  • #12   14. apr 2009 Har faktisk selv haft ligende problem med min at den fik i stå og gik ujævnt..

    Det der var galt med min og som måske også kunne være fejlen ved dig er den lile føler som sidder på krumtappen of giver besked om hvor motoren befinder sig henne i takten.. du kunne jo høre makanikeren efter om det kunne være det..

    det tog nemlig også rigtig langtid før de fandt frem til fejlen op min..

    mvh.. kasper


  • #13   14. apr 2009 lyder som kaburator problem.
    Skift dem evt med et par fra ebay. Ser ingen grund til at skifte hele motor!!

    Har du prøvet et renovere kaburatorerne. Dvs tjekket svømmere pakninger osv?


  • #14   14. apr 2009 godt bud. En utæt svømmer vil skabe for høj benzinstand i kaburatoren (svømmerhuset). Og sende for meget benzin ind i indsugningen (hvorfor det først/mest mærkes ved varm motor) eller ud af overløbet.

    Men det burde en kompetent mekker, kunne spotte!


  • #15   14. apr 2009 Hvordan kan man se på en svømmer at den er utæt ?


  • #16   14. apr 2009 Der kan f.eks. være en lille revne i lodningen på svømmeren. så bezinen løber ind der.

  • #17   14. apr 2009 morten R

    Det er svømmer nålen (evt nålestyr) der er utæt hvis det er.....

    Og et kendetegn, er når karboratoren løber over.....

    MEN.....det kan også forsages af ukorrekt svømmerstand.......


  • #18   14. apr 2009 Det kan også forårsages af f.eks et sandkorn der hvor nålen skal stoppe for benzinen..

    Problemet med at det kun er ved varm motor kan være et chokerproblem. Den skal jo have federe blanding ved kold motor, og hvis blandingen forbliver fed, så¨begynder den at gå dårligt, når den blir varm.


  • #19   14. apr 2009 har prøvet nøjagtig det samme med en 400 impulse... som deler motor med gsx-r 400. Fejlen ligger i følerne til tændingen ( dem der sidder i motorens højre side, kaldes vist nok pickupèr) problemet er at der kan opstå revner i forsejlingen på dem og når motoren så bliver rigtig varm udvider revnerne sig og motoren sætter ud pga manglende "forbindelse". Når motoren så er "kølet" ned igen efter små 10-15 minutter, som du skriver, starter den og kører uden problemer til den bliver rigtig varm igen, hvorved fejlen opstår igen.
    P.s ,man kan ikke måle sig frem til fejlen på kold motor, brugte selv en hel sæson på at finde fejlen smiley


  • #20   14. apr 2009 rettelse..... følerne sidder i venstre side af motoren smiley

  • #21   14. apr 2009 Annonce: "Motorcykel sælges billigt, kører perfekt, prøvetur ikke mulig, jeg afleverer den hos dig" (Den sidste del er vigtig, da folk ellers opdager det, når de skal hente den hos dig, og så bliver de pisse-sure, når de opdager, at du har snydt dem og så løber du indenfor og låser døren og så banker de løs i 20 minutter inden de endelig kører og du ånder lettet op, men en time efter kommer de tilbage med nogle store fyre og begynder at kaste ting gennem dit soveværelsesvindue og sparke til dine havenisser, indtil du indvilliger i at give dem pengene tilbage... har jeg hørt. Så det er meget bedre at du smider den af hos dem, får pengene og skynder dig væk.) smiley

  • #22   14. apr 2009 selv været der ... sælg den ... pisse træls situation

  • #23   14. apr 2009 hvor mange km har den gået? har været udsat for samme problem på to andre suzukier en bandit 600 og en bandit 400, der var det simpelt hen kaburatorene der var slidt op, og mekanikeren kunne ikke finde fejlen, men dyserørene var slidt en smule ovale og så kører den bare ikke ret godt. Fandt et sæt brugte kaburatore til 600'eren og så kørte den bare igen. 400'eren kunne vi justere.

    Men hvis det er noget der er kommet pludseligt tror jeg ikke det er fordi de er slidt

    Bare lige lidt erfaring, håber du finder ud af det


  • #24   14. apr 2009 Allan P har måske fat i noget?


  • #25   14. apr 2009 Nu er det næppe motorens skyld at karburatoren flyder over. Så at skulle skille en hel motor ad er da en overdrivelse.

    Bed dem om at kigge på de følere, og din karburatorer lyder også til at trænge til en større omgang. Den er 20 år gammel, så de er nok slidte.


  • rene j
    rene j Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   12. aug 2009 hej morten r.
    ville lige hører om du fandt en løsning på dit problem har selv en gsx 400r som jeg netop har noget lign. problem med. Den kører ikke jævnt og nogle gange ikke på alle cylindre. har renset karburatorne og stadig problem så ville hører om du havde fundet problemet ved dig. Og hvis ikke og du stadig har den ville jeg under alle omstændigheder som jeg skal til nu tjekke om ventilerne står ordentligt for du kan fikse nok så meget på karburator og tændspoler og så meget andet, men står ventiler ikke rigtigt ville den aldrig kunne komme til at kører ordentligt... Men har du fundet en løsning så må du meget gerne skrive den til mig kan være jeg har samme problem.


Kommentér på:
GSXR 400 RR , - hvad skal jeg gøre ?

Annonce