GSXR 400 RR , - hvad skal jeg gøre ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle !
Det er desværre så uheldigt, at min GSXR 400 RR fra 1989 er gået i stykker. Den står pt. hos mekanikeren, og de har netop ringet og sagt at de ikke kan finde fejlen, med mindre de skiller alt ad inkl. motoren. Dette kan løbe op i mange arbejdstimer, og dermed også en meget dyr reparation (som jeg desværre ikke ved ender godt eller skidt).
Da motorcyklen nok "kun" har en handelspris på ca. 35-40 tkr (forudsat at den fungere optimalt), går jeg med tanker om at sælge den i defekt stand til væsentlig nedsat pris.
Kaburatorerne er blevet trykprøvet og justeret ind, og de skulle virke rigtig fint. Man tror at det måske er noget mekanisk i motoren.
Problemet er at når motoren bliver varm, så kører den meget ujævnt og går i stå. Og så skal der gå ca 10 min før jeg kan starte den igen.
Jeg har fået udskiftet statoren i generatoren, trykprøvet og justeret kaburatorne, skiftet tændrør, tændspoler og tændrørskabler, olieskift, luftfilter, batteri, osv.
Det der gjorde udslaget til at den røg til reparation, var efter en tur op til Nordsjælland, hvor der pludselig væltede benzin ud af bundkaret i den ene kaburator. På en tur på 40 km havde den brugt en hel tank benzin. Den kørte meget ujævnt til sidst.
Jeg fyldte benzin på og skyndte mig på motorvejen hjem til KBH. Det er min erfaring med den, at når den kommer op i omdrejninger er der ingen problemer.
Jeg har haft den hos 3 forskellige mekanikere det seneste halve år, og indtilvidere har ingen kunnet finde ud af hvorfor den går i stå når den bliver varm.
Iflg. den nuværende mekaniker, undrer de sig over at tændrørerne er våde. De er snart blevet udskiftet en milliard gange, og jeg gider snart ikke bruge flere penge på tændrør og arbejdstimer.
Hvad vil jeres bedst råd til mig være i denne situation ?
Jeg vil faktisk bare gerne af med den nu, men jeg aner ikke om det er klogt at sælge den i defekt stand, eller om jeg bør ofre den mekanikerregning der skal til for at få lavet ovennævnte. Mekanikeren siger at det kan blive en dyr affære. Og hvis det i så fald er motoren, er reservedele mega svære at få fat i.
Håber på nogle gode råd fra jer.
// Morten R.
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 11
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 249
Kan forstå du står i en skidt situation, har du undersøgt hvad en brugt motor koster hos en ophugger, eller evt. i Tyskland ?
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 11
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 11
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 249
Du må vælge om du vil prøve at lave den, ved evt. at købe ny motor.
Eller du vil tage den "nemme" løsning og sælge den defekt.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
Er det kun 1 tændrør der bliver vådt, eller er det dem allesammen? Hvad farve har de? Er de ens? Er de sodede til?
Er det 1 karburator der løber benzin ud af, eller er det allesammen (2? 4?)
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 11
Hvordan kan det være kaburatorne når det er ved varm motor ?
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 150
Det der var galt med min og som måske også kunne være fejlen ved dig er den lile føler som sidder på krumtappen of giver besked om hvor motoren befinder sig henne i takten.. du kunne jo høre makanikeren efter om det kunne være det..
det tog nemlig også rigtig langtid før de fandt frem til fejlen op min..
mvh.. kasper
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Skift dem evt med et par fra ebay. Ser ingen grund til at skifte hele motor!!
Har du prøvet et renovere kaburatorerne. Dvs tjekket svømmere pakninger osv?
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Men det burde en kompetent mekker, kunne spotte!
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 11
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Det er svømmer nålen (evt nålestyr) der er utæt hvis det er.....
Og et kendetegn, er når karboratoren løber over.....
MEN.....det kan også forsages af ukorrekt svømmerstand.......
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
Problemet med at det kun er ved varm motor kan være et chokerproblem. Den skal jo have federe blanding ved kold motor, og hvis blandingen forbliver fed, så¨begynder den at gå dårligt, når den blir varm.
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
P.s ,man kan ikke måle sig frem til fejlen på kold motor, brugte selv en hel sæson på at finde fejlen
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
Men hvis det er noget der er kommet pludseligt tror jeg ikke det er fordi de er slidt
Bare lige lidt erfaring, håber du finder ud af det
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Bed dem om at kigge på de følere, og din karburatorer lyder også til at trænge til en større omgang. Den er 20 år gammel, så de er nok slidte.
sep 2007
Følger: 1 Svar: 1
ville lige hører om du fandt en løsning på dit problem har selv en gsx 400r som jeg netop har noget lign. problem med. Den kører ikke jævnt og nogle gange ikke på alle cylindre. har renset karburatorne og stadig problem så ville hører om du havde fundet problemet ved dig. Og hvis ikke og du stadig har den ville jeg under alle omstændigheder som jeg skal til nu tjekke om ventilerne står ordentligt for du kan fikse nok så meget på karburator og tændspoler og så meget andet, men står ventiler ikke rigtigt ville den aldrig kunne komme til at kører ordentligt... Men har du fundet en løsning så må du meget gerne skrive den til mig kan være jeg har samme problem.
GSXR 400 RR , - hvad skal jeg gøre ?