1.203 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er vi danskere for snobbede?? Er vi danskere for snobbede??

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52399

Ikke sikkert det bliver til noget pga. manglende tilmelding...
"Finanskrise" eller ej, så er 50.000,- ikka mange penge i dagens danmark for at kunne deltage i dette. Havde jeg tiden til det kunna jeg sagtens skaffe de penge.
Havde det været en SV650s cup eller R6 cup, havde der sikkert været en del flere tilmeldte...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er vi danskere for snobbede??
  • #1   12. mar 2009 Så vidt jeg har læst mig til i den cup, er den pris på 50 k for cykel og udstyr. Transport, dæk, benzin og tilmeldingegebyr er ikke includeret. Så er det jo en hel anden pris der snakkes om.

Correct me if i´m wrong...

• #2   12. mar 2009 Kan godt forstå mange vælger at køre nede i Tyskland i stedet, tror ikk Hyosung cup er meget billigere end r6 cup i Tyskland...

• #3   12. mar 2009 Intet at gøre med snob at gøre, om så jeg var ejer af en R1 og det var en R1 cup,- så ville jeg under ingen omstændigheder give 50.000 kr for det arrangement.
    For mig er 50.000 kr mange penge, ville aldrig i livet give det for at få lov til at fise lidt rundt på baner, så hellere tage ud og rejse.

• #4   12. mar 2009 Michael: Nu er prisen incl. cykel og alt udstyr. Hjelm, dragt osv.. Så man kan sige at hvis man så helt ny kører uden cykel og udstyr, ville det være en fin måde at komme igang. Men jeg ville som dig heller ikke bruge de penge til andet end en lang tur rundt i verden..:-)

• #5   12. mar 2009 Men på en trackday kører man jo ikke race. Der kører man mod sig selv eller en kammerat hvis det er aftalt.

Amatørrace handler jo ikke om HVAD man kører, men hvordan man kører og hvor sjovt man har det imens.
    I det store udland køres der racerløb på Honda CB160/175 fra 60'erne, de maskiner har 18-21hk og de racerløb siges at være utrolig underholdende, både for deltagere og tilskuere...

• #6   12. mar 2009 Jeg ville nu også nok sige, at det bedre kan svare sig at købe en brugt 600'er, som allerede har været brugt til banedage/race, og så stille op i Rookie-klassen el. lig.....og for 50 k skulle det ikke være noget problem at finde en fin maskine, med gode affjedringskomponenter, armerede bremseslanger osv. + tøj...

• #7   12. mar 2009 Havde jeg pengene til det, sprang jeg på Hyusung-cuppen på stedet. Det er en billig måde at komme i gang med race på. At prisen ikke inkluderer transport, fri mekaniker, gratis mad og drikke, burde de fleste ude fra blå stue vide!
    Til de 50 kg, får man spritny racer og personlig udstyr. Det er sgu' billigt!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #8   13. mar 2009 Til de 50k får man en 210 kilo tung maskine med 80hk og billig lorteaffjedring. Stabilitet og driftsikkerhed snakker vi ikke om i den her sammenhæng, for det går jeg ud fra er sørget for fra arrangørens side...

Det synes jeg bare ikke lugter en dyt af race uanset hvad folk siger - og i finanskrise tider er 50k meget når det ikke er alle udgifter dækket.
    Jeg vil da til hver en tid holde på at det er uvæsentligt hvad man kører på, så længe man giver nok gas - men der er simpelthen en nedre grænse for hvad der giver mig stiv tissetrold - og der ligger en Hyosung langt langt under.

Kald mig bare en snob - det kunne ikke rage mig mindre. Alle der kender mig, ved så også at det ikke kunne være mindre rigtigt i sådan et tilfælde. smiley

• #9   13. mar 2009 MIG...SNOBBET...??

Næææ.......

Men 50 klik er mange penge (at skulle ud af ens "hverdags-budget".......Og det er det MANGE andre der også syntes...

• #10   13. mar 2009 Jesper Virum --> Til mange trackdays syd for grænsen, er det da bestemt muligt at køre race... Dine omgangstider vil ofte blive brugt til kvalifikation i flere race i løbet af weekenden...

• #11   13. mar 2009 Hehe... 50k for startpakken eller ej...

Jeg fatter ikke, at folk har råd til at fare land og rige rundt + Sverige, Tyskland og Polen flere gange om året, men det er nok bare mig, der er kedelig smiley

Allan
    - fattig...

• #12   13. mar 2009 Sajmon: Lige bortset fra vægten lyder det som en SV-cup...

• #13   13. mar 2009 Tjaaa. Nu er motorsport jo en dyr fornøjelse – koster at erhverve sig maskine, holde den kørende, transport til og fra områder mm. Men det er jo et spørgsmål om at tage et valg – hvad vil du have råd til… vil du have en ny bil, eller vil du have det sjovt på MC, og så kører i en ”gammel” kasse…

Well – med hensyn til snob eller ej. Nu er min motorsport – nemlig Trial – nok placeret længere nede i motorsport hierarkiet, end Hoysung cup – så jeg skal sq nok ikke sætte næsen for langt frem – og alligevel vil jeg gøre forsøget. :o)

Jeg syntes ligesom at man passe på med ikke at sammenligne æbler og pærer. I min bog er der forskel mellem at kører en cup, eller at tage et par banedage i ny og næ – det er forskellen om det er en sport eller det er noget man gør for sjov. (begge ting har sin plads – og hver ting har sit publikum). Om man kan kører Rokkie Cup til samme pris – eller billiger – skal jeg ikke kloge mig på, ej heller hvor god Hoysung er til formålet – men 50.000 for at komme i gang med at kører…. Det er sq – i min bog – billigt….

/Thomas

• #14   13. mar 2009 Oooorkk ja Jesper, hvis jeg havde tid, så var det osse bare et greb i lommen. Herregud hvem render ikke rundt med 50K i dagens Danmark, men lige nøjagtigt den dag er det jo afdøde faster Oda´s fødselsdag, så vi skal på kirkegården og vande tulipanerne. Ellers havde jeg været der, så nej jeg er heller ikke snobbet smiley

Kommentér på:
Er vi danskere for snobbede??

Annonce