Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille/stort kørekort
  • René (Herning) J
    René (Herning) J Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Svar: 26
    #1   12. jan 2006 Nårh du bliver 20 (præcis 2 år efter du fik kortet) må du helt automatisk køre på stor mc, der sker vist nok ikke nogen forskel på selve dit kørekort smiley
    Men ingen prøve eller noget - Som sådan er de regler lidt latterlige for man skal bare have haft kortet, intet krav til at man kører eller noget smiley

• #2   12. jan 2006 hmmm er det ikke først når man bliver de 21år ? altså hvis man tager den som 18årig skal der gå 3 år inden man må køre på stor maskine?

• #3   12. jan 2006 2 år med MC kort ELLER Tag kortet når du er 21+ og tag til stort

• #4   12. jan 2006 du skal ikke lave kortet om selvom der står lille mc på dit kort.

• #7   12. jan 2006 rene J
    du må sgu vente!

• #8   13. jan 2006 a hvad sir i?? dvs a når jeg får kortet her til sommer så i sommeren 08 må jeg godt køre stor mc?? har kun fået det andet a vide at man skulle til ny køreprøve osv når man blev 21..

• #9   13. jan 2006 Skal man bare have kortet eller skal man kunne bevise at man har haft mc??

Jeg står nemlig i situationen smiley

• #10   13. jan 2006 reglerne er

at hvis man har taget kortet fra før man er 21.. så efter 2 år får man automatisk stort kort .. (man får ikke nyt kort.. man kigger bare på datoeren)
    - så hvis man tager lille kort som 18 årig.. må man køre stor mc som 20 årig

- hvis man tager lille kort som 20 årig .. må man køre stor mc (igen automatisk) som 22 årig .. men .. man kan når man bliver 21 gå op til en ekstra køreprøve.. og så få stor mc kort der(hvis man består smiley ) .

og det er ligemeget om man har kørt på mc imens. . eller om kortet bare har lagt og blevet støvet til smiley

- Jan

• #11   13. jan 2006 det er fandeme da fedt.. tak til de kloge hoveder der gav os unge nogle kloge ord..;)

• #12   13. jan 2006 Jeg siger også tak...
    Wiie, så har jeg stort mc kørekort den 5. juli... Sejt!

• #16   13. jan 2006 Det er helt korrekt som Jan Hobro skriver. Kan dog lige tilføje at at når man skal have det store koster det i følge policen ikke noget, man skal blot indlevere sit gamle kørekort + et pasfoto, så laver de et nyt hvor der er dato i det 'store' felt. Og man burde mene at dato'en på det lille kort var nok til at se om man har adgang til de store maskiner, og det er det også i DK, men ikke i udlandet! Grunden er at de ikke kender til de samme regler som vi har herhjemme. Så folk der har lille kørekort, men har retten/ancineteten til at køre stor mc, bør gå op til policen og få lavet det om -specielt hvis de skal udenlands på mc..

• #17   13. jan 2006 martin k: ja det er det rigtige kørekort.. det er da de fedeste a dem;) har kun en et sidet.. dvs knallertkort.. må man desværre ikk køre mc på.. heh

• #18   14. jan 2006 Race-x...

Hvis du tager lille kørekort skal du vente 2 år før du må køre stor cykel, lige meget om du tager det som 18 eller som 45 årig...

Dog kan du ganske rigtig gå op til en prøve til stor cykel som 21 årig, selv om du ikke har haft lille i 2 år...

/rumle

Kommentér på:
Lille/stort kørekort

Annonce