Suzuki GSX-R 1000 K1 2001

61.347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 177 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki GSX-R 1000 K1

Årgang:
2001
Motor:
988 cm3
Hestekræfter
154,9 på hjulet.
Fælge
Standard, men bliver formenlig snart malet sorte...
For: 3,5 x 17
Bag: 6,0 x 17
Dæk
For: Dunlop D207RR 120/70/17
Bag: Dunlop D207 190/50/17
Topfart
Opgivet til 292 km/t.
Tuning
Blueflame highlevel racepipe inklusiv mellemrør, som fjerner bageste udstødningsventil. K&N luftfilter. Yoshimura ventilfjedre. QB Carbon oversize airbox. Smart 2G suzuki deristrictor. (Naturligvis omdyset til at modtage og afgive den ekstra luft.)
Styling
Inderskærm med kædeskærm. Crash mushrooms. Miniblinklys for og bag, (Forrest ikke monteret på billedet). Powerbronze DB kåbeglas.
Ekstraudstyr
Digi-tool gearindikator.
Bemærkninger
Hele tiden under udvikling med nye stumper og dele.
Allerede nu den hurtigste cykel jeg nogensinde har kørt på, eller som en kammerat beskrev det: En meget skræmmende oplevelse...



Cyklen er blevet solgt, til fordel for en TL-R...
Kommentér på:
Suzuki GSX-R 1000 K1
  •   26. aug 2011 køb
    hej, jeg overvejer at købe en cykel som din..
    er du glad for modellen ? er kvaliteten ok ?
    måske du har nogle plus og minus du kan oplyse om ?
    på forhånd mange tak..


  •   10. feb 2010 ...
    For satan den er flot...


  •   16. nov 2008 flot cykel
    høj fra mig


  •   3. apr 2007 Virkelig flot Suzuki
    Den ser utrolig flot ud, skal have en høj med her i forårssolen, Håber vi ses der ude.
    Mvh. Paw


  •   17. mar 2007 Fed racer....
    Og held og lykke med den nye... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12855&ipc=50910


  •   2. jul 2006 Xtra høj
    Hej giver lige alle and ejere af denne pragtfuld MC en Xtra høj, er godt nok blevet glad for min da smiley


  •   8. mar 2006 Hei søren
    Det var 3 flotte maskiner du har, sener deg tre høye for di

    Hilsen HK


  •   11. dec 2005 MC
    Feeeeed cykel du har dig smiley

    /Alex


  •   25. jun 2005 FEEED
    hold kæft det er en hammer lækker cykel du har der.... det må man sige...


  •   22. maj 2005 wrthrth
    tjæk min nye bagende og fortæl din mening, sýnes selv maleren har lavet den hvide firkant lidt for stor


  •   14. mar 2005 hvorfor bytte en sej 1000`er
    forstår ik du skodder den gsxr, den er rigtig, blæret med udstødningen


  •   4. mar 2005 fed
    det er da eller en skam, det var ellers en rigtig fin cykel du havede dig der,


  •   13. dec 2004 flot bike...
    kan godt lide stilen... selvom farven måske ikke er så traffiksikker... men hva... ghostrider dk der eller hvad? hehe
    mvh Offslow der glæder sig til det bliver forår....


  •   1. nov 2004 de billeder du manglede
    Her er så nogle nye billeder der er taget idag samtidig med at bladet blev gjort vinter klar.Håber det var det du søgte.
    Din cykel er også fed .hilsen jesper


  •   15. okt 2004 Uha da!
    Damm! en røv du har der. Den ser P.... godt ud! 7 herfra.


  •   17. sep 2004 Svar til Chris...
    Har købt en TL 1000 R...

    Søren


  •   17. sep 2004 ...
    SOLGT...

    Kommer snart en ny...


  •   13. aug 2004 Ja nice ghost rider stil...
    ... er glad for jeg lige fik din at se her i skinnende sort! Sådan vil jeg nemlig også gerne have min til at se ud - den er pt. mat sort, det er meget gangster agtigt, men den type sort du har på din, er altså sejest smiley


  •   13. aug 2004 Total iorden stil !!!
    Jeg er vild med "ghost rider" stilen i helt blank sort.

    Den er simpelthen såååå fed.....

    Der skulle bare et mørkt kåbeglas på, hvide blink og hvidt baglygteglas eller hvid diode baglygte, altså efter min mening.......
    Så er den tæt på den ultimative mc i min verden smiley


  •   20. jul 2004 Tak
    Ok jeg havde håbet du måske havde haft en ligsom min, da jeg går og overvejer at købe en som din, og ku derfor godt tænke mig at høre om den er de flere penge værd, er slet ikke i tvivl om at den er alle pengene værd, men om den i forhold til min er dobbelt så meget i pris og forsikring værd....


  •   20. jul 2004 Herligt!!
    Det lyder bare for godt det der, den bliver helt sikkert iorden!!! Glæder mig til at jeg en dag har råd til en maskine i den duer, var osse lige ude at køre på en zx12r her i forgårs, den tar sq godtnok osse fat når den får noget rulle smiley

    Rune


  •   20. jul 2004 Svar til Rune
    Den bliver meget federe! Men den bliver jo lavet helt efter min smag. Samtidig er der kommet et par opdateringer...
    Öhlins fjedre i forgaffel samt Öhlins gaffelolie. Nye ventiler i gaflen til styring af dæmpningen.
    Komplet sæt stålarmerede bremseslanger. Forreste bremsekit lavet uden link-forbindelse mellem calipperne. Samtidig er der blevet monteret nye racerklodser i sintret metal.
    Har også købt en ny bagskærm med kædeskærm. Den gamle var sgu' ikke så pæn længere...

    Søren


  •   20. jul 2004 re
    jamen det lyder jo til at den bliver mindst lige så fed som den var før smiley det er jo herligt!! glæder mig til at se den færdige mc igen...


  •   20. jul 2004 Svar til Rune...
    Den er ved at være færdig. Den har fået grundlakeringen i sort, plus 3 gange klarlak. Har bestemt mig for at jeg kun får staferinger med skriften. Resten af "udsmykningen" bliver malet på...

    Derudover mangler jeg kun at få monteret de sidste stumper, men de er desværre ikke kommet hjem endnu...

    Men selve cyklen er til at køre på, så jeg har da været ude og trille en lille tur...

    Søren


  •   20. jul 2004 Hey
    Hvordan går det med din mc???


  •   20. jul 2004 Svar til Søren...
    Hej Søren.

    Inden købet af raketten, var jeg den lykkelige ejer af en TL 1000 S. (Den er også oprettet herinde.) Hvis vi går lidt længere tilbage, har jeg ejet en ZX9R '95 og en GSX-F 600...

    Håber det var svar nok. Ellers må du jo skrive igen... smiley

    Søren


  •   19. jul 2004 Lækker!
    Meget lækker cykel du har dig, jeg tænkte hvad havde du før den der??


  •   30. maj 2004 Den fandme flot
    Det må jeg sige Søren, den er godt nok flot.

    Kan godt lide alle de små detaljer!


  •   26. maj 2004 Tænkte jeg nok!!
    Det er jo os en oplagt chance til at få lavet lidt om...
    Glæder mig til at se den "nye".

    Vh Rune


  •   26. maj 2004 Svar til Rune...
    Den kommer ikke til at se ud som nu. Der kommer en del nye stumper, og helt ny lakering. Skal selvfølgelig nok tage et par billeder af dyret, når den er færdig...

    Søren


  •   26. maj 2004 Hov smiley
    Jeg så lige at jeg kun havde givet din suzi et 5 tal, jeg ved ikke lige hvofor for den fortjener jo naturligvis en 7ér!!! Så den får du...
    Nu hvor din bike er ved at blive ordnet kommer den til se ud som nu eller laver du en masse om??

    Vh Rune


  •   13. maj 2004 ¨hej
    flot cykel, de er noget pis det med din cykel,

    god sommer når du er kørerklar igen!!!!

    Og selvfølgelig lige en 7ér


  •   8. maj 2004 køb
    min kammerat som har en tl 1000r her inde har lige solgt den og vil nu have en magen til din men er der nogle årgange der er bædre ind andre eller nogle bestemte fejl man skal være bestem opmærksom på så er vi da åben for din viden om den model


  •   6. maj 2004 Hello!!
    Daws!! Er du igrunden ved at være køreklar igen?? Det håber jeg da for dig, for det er sq ikke meget ved ellers...'
    Din suzi er top $$$$

    Vh Rune


  •   25. apr 2004 Kanon
    hallo `den der farve sammen sætning er bare for fed det holder 100...
    tror jeg må strække mig til at sige det er den klart fedeste (design) cykel jeg har set her til dato !!!! meeeen jeg har jo heller ikke været dem alle igennem *S*

    DER er kun en ting der kunne ha været bedre--> det kunne ha været MIN ? *B* ej held og lykke når du for den (samlet) igen igen.....*s*


  •   15. apr 2004 Sindsygt!
    Hej Søren
    Jeg var ude ved Pro-bike i dag, og så godt din cykel derude. Først tænkte jeg den var sat til salg, men så fortalte ejeren hvad der var sket. Sådan en fucking spasser! Godt du fik ram på det svin!
    Ellers synes jeg din cykel ser rigtig fin ud 'in real life'. Den overskinnede klart de andre der holdte ved siden af.
    Held og lykke med opbygning af den igen. Det skal nok gå godt, den så i hvert fald fin ud i dag, på trods af hvad der er sket med den.
    Mvh
    Martin


  •   15. apr 2004 sådan!
    Ja man kan nu ikke lade være med at trække lidt på smile båndet af din historie, for det er sgu tit at både almene bilister og spritbilister slipper fint fra den fare de udsætter os for, når de tror man kører på 45 knallert.
    - En på munden og så kan de sgu lære det!
    - tog du ikke køllen fra ham og bankede ham med denne?
    ærgeligt med din cykel, men det kan jo udbedres.

    7 herfra for en flot cykel ( havde selv lånt GSXR100 i en uge, men det kan jeg ikke styre - kommer til at køre for råddent)


  •   14. apr 2004 Godt du fik fat i ham!
    Ja, man skal passe på de idioter ude i trafikken, hvor vi i sandhed er den svage part; men min bror og jeg var så flade af grin, da vi læste:

    "Dum ide fra hans side. Først ødelægger han min kværn, og så vil han slås..."

    Godt du selv slap uskadt fra episoden, og at din lækre "Gixxer" snart er klar igen. Har også selv være lidt for langt nede i et sving i denne sæson.

    Har heldigvis ikke mødt så mange af den slags mennesker i nu, men hvis der bliver smidt en smade efter mig, kunne jeg nok også godt blive lidt negativ. Lader altid den slags bonderøve overhale, for det ville ærge mig ud i det uendelig, hvis jeg skulle miste kortet, for at køre 80 km/t - især med mit kørekort på prøve, så skal der ikke meget til. Nu har jeg så heller ikke en MC, der er i stand til at give alle biler baghjul - ellers ville det nok også være mere fristende.

    MvH.
    Simon


  •   14. apr 2004 Bilister er syge i hovedet!
    Hvad fanden sker der for folk? En bekendt har engang prøvet at der blev kastet en skovl over en hæk, fordi ham der boede der var træt af motorcykelister... Folk er fanme syge i hovedet!

    Den er heldigvis kun skrammet! Men hele venstre side skal skiftes. Gearskiftet, kåbe, styr, motorcover, tank + det løse... Så den bliver ligesom ny igen!! smiley

    Søren


  •   14. apr 2004 LORT!!!
    Så skete det... Min elskede Suzuki blev smadret...
    Jeg blev påkørt af en spritbilist, som også prøvede at stikke af fra stedet. Han ramte mig, efter han havde forsøgt at køre min makker af vejen. Jeg fik ham dog stoppet ved næste lyskryds. Her steg han ud af sin bil, med en stor trækølle i hånden...
    Dum ide fra hans side. Først ødelægger han min kværn, og så vil han slås... Han ryger dog hurtigt i gulvet, og der bliver ringet til politiet...
    Han er nu blevet sigtet for spirituskørsel, som flugtbilist og for voldeligt overfald...

    SPASSER!!!

    Søren


  •   13. apr 2004 billeder
    så er der nye billeder med den anden farve


  •   28. mar 2004 ram air
    hvad en kværn yder inkl. fartvinden er noget pjat. For ingen normal personer kan måle det på et rullefelt. Så fabrikanten kan oplyse hvad de vil i ram-air-ydelse. og det er noget pjat der får det til at lyde af mere. imo


  •   27. mar 2004 Svar til Jacob...
    Sidder lige her med diverse mc blade og kataloger. Ingen af dem opgiver en ZX12R til mere end 178 hk. Og det sker ved 10.500 omdrejninger. (ikke i tomgang!!! smiley )

    Søren


  •   27. mar 2004 Motor
    Den er da std. for en kawaski ZX12R har 180 Hk på koblingen i tomgang og bliver så fodret med ram air så efekten stiger med 12 hk v/omkring 150 km/t og det giver 192hk.


  •   20. mar 2004 den der TL'er
    er fundet et billed mere
    http://www.powermeet.dk/pictures/2003/index_html?b_start:int=192


  •   18. mar 2004 Hehe
    Jeg sad på fjerde sal til undervisning, da jeg pludselig hørte en fed lyd. Da jeg kigger ud, drøner der en mc forbi, som lignede din extrem meget, og føreren havde en sort/rød jakke på, som jeg også mener du har.
    Jeg var også ude i går for første gang. Det var gensynsglæde af højeste karat:)

    Mvh
    Martin


  •   17. mar 2004 Svar til Martin
    Jeps! Det kunne meget nemt have været mig. Var lige ude på sæsonens første tur idag. FEDT!

    Søren


  •   17. mar 2004 Hej Søren
    Var du ude at lufte dyret omkring Nobelparken i Århus i dag, ca 12.30?


  •   8. mar 2004 ja øv
    lidt kedeligt at der ingen respons er fra ejeren, men Den er på dk plader så den er her jo et eller andet sted.


  •   8. mar 2004 Svar til Bo
    Kan kun give dig ret. Det er enormt irriterende, når man går og regner med en seriøs udveksling af meninger og ideer...

    Derudover synes jeg det er "luder-agtigt" når man prøver at stjæle frugten af andres arbejde!!! (Undskyld ordvalget)

    Søren


  •   8. mar 2004 TL
    Hej Søren

    Tror du har ret, det er helt sikkert ikke hans egen..... :-((

    Ærgeligt med disse "fake-ejere" når man seriøst tror at man kan få del i de fede oplysninger om al stylingen og tuningen.

    Bo


  •   7. mar 2004 Hej igen!!!
    Tak for det!! Så må jeg jo hellere få kigget lidt på det, kender du (eller andre der ser det her) evt nogle der kan lave den slags billigt-"orange" du ved!!! Hvis du/I gør kan sende en lille hilsen til mig på min mail

    Vh Rune


  •   7. mar 2004 ihgew
    jeg rejer ikke selv en pc og har áldig gjordt det, jeg besøger batr tit min søster og låner den og selfølig lige ved spisetid men vil lige komme tilbage til det når hun kan hjælpe mig.
    jeg ville meget gerne have været oppe til sph i april da jeg skulle kigge på en dragt men kommer fra jylland så det bliver nok lidt dyrt så det bliver nok droppet.


  •   7. mar 2004 sv.allan
    ang. træf så ved jeg ikk hvilke jeg tager til, men sikkert er sph-motors åbent hus d.8-10 april. og nogle få gange til knutstorp med racing4fun.dk
    kan du ikk kopiere den her http://dfm.nathue.dk/bogsxr op i din adr. linie, og så gemme de filer du nu har lyst til at hente ( h.klik og "gem destination )?? men det hjælper lidt med bredbånd pga. str. smiley


  •   7. mar 2004 ihf
    det har jeg ikke rigtig adgang til ellers så er det bare mig der ikke kan finde ud af det. kommer du til nogle spiceller traf


  •   7. mar 2004 sv.allan
    prøv at kigge på http://dfm.nathue.dk/bogsxr der vil du finde 2 klip af R1 turbo ( den der hedder mc-x. har ca. 230hk. ved ikk med den anden ).
    Normalt som du kan se http://www.totalkaosperformance.com/velo/turbo/dyno.html
    sår er kurverne meget "normale" Det er først hvis man kigger på 450+ hk hayabusa'er at kurven stiger +70hk på 1000 omdr. el.l. men på disse gale maskiner, forlænger de oftest også bagsvingeren med 4-10 Tommer! og så løfter den ikk, men alm. sportsgade dæk på. men laver spind i flere af gearne se evt. "450hk. turbo-busa" på min side. ( ca. 7mb. )


  •   7. mar 2004 lihih
    ja i første geer men ikke i anden vis man ikke vil have den til det men vis den nu får de heste man jo gerne vil have ja så har du ret så gør den det jo nok aligevel.
    jeg så bar i bike en efekt måling på en hajabusia da turboen kom fik den lige 100 hk på en gang det tror jeg ikke er til at styre men som sagt du ved det meget bædre ind jeg for jeg har ikke selv prøvet en med turbo men ville sku gerne


  •   7. mar 2004 sv. allan
    det gør din vel også, når den kører i 1gear, og forskellen er nu ikk så stor om man køre i 1g eller 4gear blot hvor nålen peger på speedo'et. man skal alligevel kun køre lige ud når den gør det smiley


  •   6. mar 2004 lide
    ja du må jo vide det men jeg tør bare ikke det må jeg indrømme men synes helt klart at det er fedt at se en cykel med turbo det skal du have.
    det jeg synes er problemet er at når krafterne kommer slipper forhjulet og så er det ikke så fedt at styre mere jo


  •   6. mar 2004 sv. til søren
    vi har bestem alle ret til vores egen mening. og netop kræfterne... dem bruge vi jo kun i udkandten af svinget og resten af vejen hen til nedbremsningen før næste sving.
    Midt i svinget tror jeg nu ikk at der er nogen der vrider rullen helt rundt uanset om de har en 600, 1000'er eller 200hk turbo-ting. Det gør de først når de er på vej ud - og 50 m. efter der der tror jeg nu nok at jeg vil foretrække 200 frem for 150hk. det gør det lidt sjovere, for mig.
    Der er sket meget inden for turbo/mc teknologien siden 80'erne. Turbo'en er let at dosere, når men alt det kan vi snakke om til sommer. måske mødes vi en dag.
    det her klip fylder 16mb. men viser en gsxr1000/turbo-200hk.
    http://dfm.nathue.dk/bogsxr/2x%20gsxr1000turbo.wmv
    eller http://dfm.nathue.dk/bogsxr og "gem destination" / 2xgsxr1000turbo


  •   6. mar 2004 oihrgoh
    kan man bestille de knaster på den side? jeg tager nok til irak til august og tjæner lidt penge så mon ikke der ryger nogle af dem i yamahaen derfor


  •   6. mar 2004 kjfh
    det samme her man kan ikke dusere krafterne i svingene man kan ikke rigtig regne med dem de kommer uventede elles så tør man ikke give den så meget gas i svingene da man ved at de kommer lige pludslig og så kommer der bare for mange af en gang.jeg synes også det er lidt en lappe løsning man ved ikke helt om det kan holde til det osv


  •   6. mar 2004 Svar til Bo
    Det er nu ikke fordi jeg er skræmt af kræfterne, Det er mere fordi jeg altid har været lidt imod brugen af "kunstigt åndedræt"! Synes det er bedre at trække nogle kræfter ud af cyklen på den gamle måde.
    Derudover kan cykler med den slags tuning stort set ikke bruges til andet, end at køre ligeud...!
    Men det er jo bare en personlig vurdering.

    Søren

    Ps.: Desuden er der ingen almindelige kørerer, der kan udnytte så mange kræfter. Min cykel ligger i forvejen lige på grænsen, af hvad jeg kan bruge...


  •   6. mar 2004 nos/turbo...
    når du har haft den et år eller 2 så er du sku nok ik så skræmt af den gixxer1000, og hvis man så gerne vil ha det kick man fik i starten - ja så prøv http://www.totalkaosperformance.com/velo/turbo/dyno.html
    smiley og de her er simple bolt-on kit's man laver ingen ændringer på motoren, og kan derfor gå tilbage til std. og sælge hvis man vil det. men det er mange hk. så man skal være lidt varsom...


  •   5. mar 2004 Tak tak
    Det lyder super...


  •   5. mar 2004 Svar til Rune
    Umiddelbart kan det næsten ikke undgåes, at det er et enkelt dødt punkt. Det er meget normalt i de lave omdrejninger. Det der undrer mig mest, er det døde punkt omkring 9000. Lad mig lige vende tilbage, så prøver jeg lige at forhøre mig lidt frem imorgen...

    Søren


  •   5. mar 2004 Tilføjelse
    De døde punkter er kun de 2 steder...


  •   5. mar 2004 Hjælp....
    Jeg har et lille problem med min mc og nu lyder det som om i ved hvad i snakker om.
    Min mc har nogle "døde" punkter feks ved små 4000 omdr og så igen ved 9000 omdr, jeg har fået at vide at det er svært at undgå når man har jet kit, man kan godt stille de men problemet vil komme tilbage igen-altså bare noget jeg har hørt!!! men kan man ik gøre noget ved det ud over at pille jet kittet ud??? Har i nogle gode råd?? eller kan i anbefale nogen der kan kigge på det???

    Vh Rune


  •   5. mar 2004 uih
    var også lige selv inde og kigge men er sku ikke en hej til det pc noget har ikke engang en selv besøger bare tit min søster, det er da ikke fordi det er det helt vilde vis de altsor er gode, kan du ikke lige sig hvordan du kom frem til det, var det på den side du fandt det. nå vil lige se noget discovery nu for det kommer noget mc ting nu, snakkes


  •   5. mar 2004 Svar til Allan
    Jeg skal dælme heller ikke nyde noget af et NOS-anlæg på min cykel, eller turbo. Det er ikke lige mig. Den er sgu' vild nok, som den er...

    Var lige inde og se hvad et sæt racing-knaster koster til din R1'er. De står i 700 $ + fragt + told(4,7%) + moms...

    Søren


  •   5. mar 2004 fhhf
    min kammerrat fandt et sted på nettet hvor man kunne købe et nos kit lige til din lige til at bolte på over kaboratoerne og gav ca 60 hk vis man har lyst til at prøve det men det er nu også mest forde de så fedt ud man kigger på det for jeg skulle sku ikke nyde noget af den slags, hjemme siden hed nogget med muzzy men det var mest kawasaki de gik op i


  •   5. mar 2004 ikedwj
    på midfyns mc hjemme side kan man se lidt men der er der jo også lavet lidt andre ting men han gør det det ved jeg. hvor finder man de knaster ved du det


  •   5. mar 2004 Svar til Allan
    http://www.yoshimura-rd.com/
    Prøv dette link. Håber det hjælper. Ved kun de laver til mange nye sportscykler...

    Søren


  •   5. mar 2004 Svar til Allan
    Jeg kender ikke nogen som kan lave det, men har hørt at Finn Villadsen skulle være god. Ellers er der altid muligheden for at investere i nogle nye...

    Søren


  •   5. mar 2004 knaster
    hvad ligger sådan nogle knaster i nu til dags og hvor finder du dem på nettet


  •   5. mar 2004 knaster
    jeg skal jo have min stilt nu her engang og overvejer at få taimet mine knaster men kan ikke rigtig finde nogen der har fået det gjordt for at se om det er pengene værd kender du noget til det


  •   5. mar 2004 Svar til Allan
    Overvejer nemlig også et sæt Yoshimura knaster...

    Søren


  •   5. mar 2004 Svar til Allan
    Det var egentlig mest for forsøgets skyld, at de blev købt. Det var for at se om man kunne opnå en bedre ventil-timing og bedre lukning, for at få en renere motorgang... Om de har den store effekt kan vel diskuteres, men nu er de der da!!!

    Søren


  •   5. mar 2004 fjedre
    hvorfor andre ventil fjedre entlig? jeg har ladet mig fortelle af en der køre løb på en magen til at de max må flytte begranseren 200 omdrejninger på den model for ellers siger de bang på et tidspungt.


  • K Z
    K Z Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
      4. mar 2004 Bragende lækker
    og jeg drømmer videre ;O)


  •   22. feb 2004 msn
    Hej Søren
    Tænkte på om du ikke har msn? Vil gerne snakke lidt om ekstra udstyr og rullefelt hvis du har tid/lyst?

    mvh

    Jan


  • Jan  T
    Jan T Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
      20. feb 2004 Genial Kværn!!!
    Helt klart et 7-tal fra mig

    //Jan-400bikes.dk


  •   18. feb 2004 whaaauu
    Virkelig dejlig kværn! Standard er den jo ganske kvik, så din må jo være.... ja hvorfor ikke...skræmmende


  •   18. feb 2004 Svar til Martin og Bo
    Den nye TL'er er ikke lige min stil. Den ser ud til at være utrolig flot lavet og lakeret. Men streetfighter-stilen er ikke lige mig. Det har fjernet noget af det hooligan-image som cyklen havde. Personligt ville jeg nok have valgt en anden form for ombygning, men flot det er den da... Meget!

    Jeg har ikke set det røde lyn herinde længe. Havde han den ikke også til salg. Det kan jo være derfor han er forsvundet... Selvom det er træls når brugerne forsvinder.

    Søren


  •   17. feb 2004 Rød R1
    Hej Søren.

    Er han forsvundet ham med R1'eren der stod indenfor i et køkken/alrum på fliser ??

    Bo


  •   16. feb 2004 Lidt for hurtig
    Det fik jeg så sagt lidt for hurtigt, for den nye Suki er satme sprød, det må lige være noget for dig, som gammel TL-ejer:)


  •   16. feb 2004 Hej Søren
    Lækkert med nogle flere billeder af kværnen. Du burde ligge på førstepladsen!
    Der er helt sikkert ikke andre herinde der overgår den, pt.
    Thumbs up, for de nye billeder.

    Mvh
    Martin


  •   15. feb 2004 Dejlig!
    Det var dejlig med nye billeder, kanon lækker cykel! Du bliver selvfølgelig ved med at beholde dit syv tal fra mig!
    Mvh.
    Lars K


  •   14. feb 2004 Svar til Simon
    Tak tak... Bagenden er næsten standard. Der er kommet små blinkere på, savet 12-15 cm af skærmen og så er bagenden blevet hævet ca 4 cm...

    Søren


  •   14. feb 2004 7+
    Godt at se du endelig fik taget billeder fra alle vinkler og kanter. "Gixxeren" tager sig bestemt meget godt ud. Især bagenden - er den virkelig standard?

    Lyder spændende med ny topkåbe; og tror lige du skal have de blinkere ud af skabet 8)

    MvH.
    Simon


  •   14. feb 2004 Så kom de endelig...
    Så er der nye billeder!!! Håber i kan lide dem. Giv lige en lille tilkendegivelse...

    Søren


  •   14. feb 2004 Svar til Nick...
    Jeg fik først cyklen sidste sommer, og valgte derfor at koncentrere mig om indsugning/udstødning og motorgang først. Jeg ville gerne have en mere jævn motorgang i bunden og mellemregisteret.

    Dernæst fik jeg købt et par småting, som gearindikator, kædeskærm, crashmushrooms osv. osv...

    Næste plan er en sædebund og en ny topkåbe. Har set en fra Pyramid, med en dobbelt lygteombygning som den på Duc's 999. Og så ellers en helt ny lakering. Så den visuelle styling er på vej. (Hvis finanserne tillader det...)

    Søren


  •   13. feb 2004 Fed SUKI!!!
    Hej Søren!!
    Tak for ordene. Jeg vil give dig et 4-tal, da du ikke har gjort mere ud af Din visuelle styling. Ellers afgjort en fed cykel.


  •   10. feb 2004 Svar til Bo
    Jeg har hørt nøjagtig det samme. Cyklerne skulle være så godt stillet fra fabrikkernes side, at et nyt udstødningssystem faktisk kun virker sammen med anden form for tuning. Det er vel mest udstødningsproducenterne, som stadig lover en markant stigning i ydelse, udelukkende ved montering af deres system. Et eksempel:
    Jeg har en kammerat som sidste forår købte en sprit nyZX6R årgang 2003. Han fik samtidig monteret et komplet Akrapovic-system. Fra fabrikkens side lover de en forøgelse på 14 bhp. Cyklen yder derimod ikke over 110 bhp på hjulet. Altså kun en forøgelse på under 4 bhp, inklusiv omdysning....
    Så nej! Jeg tvivler på at udstødningssystemerne er så effektive som alle fabrikanterne lover!

    Søren


  •   10. feb 2004 HK
    Hej Søren.
    Jeg synes det kan være interressant at høre ham med den nye Gixxer1000 hvor meget han fik ud af at monterer Akrapovic/omprogramering, fordi hvis man læser om div. tests i Bike osv. så vise det sig at nye og moderne sportsmaskiner er så godt optimeret fra fabrikken at det dårligt nok kan betale sig at skifte udstødning. Med mindre det er lyden/looket at man går efter.

    Hvad tror du ????

    Bo


  •   7. feb 2004 Hey Søren
    Så skuller der være svar på dine spørgsmål.

    Jeg kan ikke helt finde ud af det her forum.... hvis jeg svare inde på min profil kan du så se at jeg har svaret???? eller skal jeg ind og svare ved dig???

    Mhv. KLUK


  •   4. feb 2004 Billeder...
    Nye billeder kommer snart. Skal bare lige have fremkaldt filmen, da jeg ikke har et digitalkamera...

    Søren


  •   29. jan 2004 Udfordring
    Det var faktisk et tæt løb hele vejen. Jeg var lige ved at være nervøs... Men skønheden vandt alligevel over Bøllen... :-)))
    Tak for kampen.


  •   29. jan 2004 Hej Gutter
    En Ducati 916 har efter min mening et tidsløst design, som mange andre bruger ideer fra også på nye cykler idag.

    Jeg vil nu siger at min duke ikke halter bagefter med heste og
    kilo tjaaa 207kg køreklar med fuld tank, det er da et par kilo mere end div 1000cc men de 10-15 kilo skiller vist ikke bukken fra fårene.

    MVH HHR


  •   28. jan 2004 Svar til Lars
    Det er der omkring. Priserne ligger mellem 180 og 195 tusse-basser.

    Søren


  •   28. jan 2004 Svar til Bo
    Tusinde tak Bo. Det var lige netop det der er ment, med den tekst jeg har skrevet, da jeg accepterede udfordringen.

    Søren


  •   28. jan 2004 Gixxer Vs Duc
    Nogle legender er sejlivet. Og den gamle 916 er en sådan. Men den er kørt agterud især motormæssigt og den vejer ca 30 kg mere. Derfor min stemme til gixxer'en.

    Bo


  •   28. jan 2004 Til Lars T
    (Go home Black Prince)! (også kaldet Pascal)

    Ja det må man sige for han er død

    men GR er langt bedre smiley

    Bo


  •   26. jan 2004 Polering
    Polering af dine fælge og stel kunne være fedt sammen med den fede højglanspoleret udstødning.

    HHR


  •   24. jan 2004 Svar til Rune
    Har overvejet de polerede fælge, men går i stedet efter de sorte. Vil gerne have rim-stripes på. Som dem Rossi introducerede i år 2002...

    Med hensyn til kræfterne er cyklen overraskende letkørt. Kræfterne er lettere at styre end man regner med. Ihvertfald til daglig brug. Det er nok en anden sag, hvis man skulle på bane, hvor den skal skydes af hele tiden... Men jo, den er meget hidsig!

    Søren


  •   23. jan 2004 Fælgene....
    Hey Søren!!!
    Det er nu en flot suzi du har dig der!!! Dit udstødning ser perfekt ud på, det må jeg nok sige! Nu skriver du at du vil male dine fælge sorte, har du overvejet at polere dem helt blanke??? det kan de super fedt ud , og er sikker på at det osse vil gøre det på din! Poleret fælge og du havde fået de vildeste topkarekter...

    Er den mc ikke bare for vildt ustyrlig??? smiley

    Rune


  •   22. jan 2004 Potten
    jeg har overvejet en kun 30cm lang "dump-pipe" som lige akkuret stikker ud af siden på kåben. men mon ik man så bliver stoppet af policen før man har forladt p-pladsen smiley


  •   22. jan 2004 Svar til Bo
    Har jeg prøvet, da jeg satte min slip-on på. Det lyder monster godt! Næsten for meget af det gode... Men kun næsten. :-))))

    Søren


  •   22. jan 2004 Støj - lækker lyd...
    hvis du synes den larmer, så skulle du prøve at pille potten af smiley
    mens jeg har rodet med min 7½ her i dag, prøvede jeg lige at starte den uden slip-on'en på... Nøøøøøøøjjjj sikke da en dejlig lyd, Og for pokker hvor var der meget af den smiley men du har nok ret, jeg tror ikk naboen tænkte det samme.


  •   22. jan 2004 Svar til Martin
    Jeg har godt lagt mærke til det! :-)))) Og tak til alle, for de mange stemmer!

    Der er vist snart ingen vej udenom. Jeg må hellere snart se at få taget nogle billeder, og få lagt dem herind. Havde egentlig planlagt at cyklen skulle have en større overhaling inden inden der kom nye billeder, det er der så ikke tid til. Skal arbejde hele weekenden, men så...

    Søren


  •   22. jan 2004 Re:
    Ah ok, jeg blev sgu lige i tvivl da du snakkede om det classic bikes. Jeg ville sgu føle mig lidt dum, hvis jeg først havde opdaget det nu.
    Er du ellers ved at være klar med nogle flere billeder snart? Jeg tror vi er en del der gerne vil se flere af den.
    Det forpligter jo at ligge på førstepladsen, som den bedst bedømte:)


  •   22. jan 2004 Svar til Martin
    Det er ikke hos classic bikes. Det er hos Pro-Bike i Lystrup. Jeg var kun nede hos classic bikes, fordi jeg havde en kammerat, som skulle have en CBR-6 på felt. Så tænkte vi det kunne være sjovt at se forskellen...

    Søren


  •   22. jan 2004 Undren
    Nu kom jeg lige til at sidde og læse nogle gamle posts, og så var det det slog mig. Ham mekeren du kender i lystrup, og som du handler ved, er det ham classic-bikes, eller den anden(som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu, pinligt)???

    For hvis det er ham classic-bike, så tror jeg vi har talt om 2 forskellige steder, dengang vi havde den diskussion for noget tid siden, haha...
    Beklager, det er nok min fejl, men jeg glemte sgu helt der var/er 2 steder i Lystrup.


  •   22. jan 2004 Svar til Jacob
    Jeg har ikke den store erfaring vedrørende lapning af kåber. Men mit klart bedste bud ville være glasfiber. Det er klart stærkere end plastik, og rimeligt nemt at arbejde med.

    Ellers vil jeg helst ikke udtale mig for meget, om noget jeg ikke er helt sikker på. Men under alle omstændigheder, så held og lykke med det!

    Søren


  • Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 2
      22. jan 2004 Spørgsmål til Søren
    Du ligner en der er "gør det selv argtig", så mit spørgsmål er: Min kåbe er noget være lort, den er ved at flække de steder hvor den er skruet sammen!!!! Så'en noget pis......... Har du nogle gode råd til hvordan man kan få lappet den sammen på en fornuftigt måde??????


  •   22. jan 2004 Svar til Jacob
    Tak for de rosende ord.
    Jeg synes ihvertfald selv den lyder hamrende godt. Naboerne klager lidt, men hvad f...... Det er ikke min skyld, Jeg bare er en forvokset drengerøv... :-))))

    Søren


  • Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 2
      22. jan 2004 Fed Bike!!!!
    Super fed bike du triller på, det må jo siges at være enhvers drøm.......Der er vel også en okay super lyd i den!!!!!


  •   21. jan 2004 hk
    Søren jeg mente reelt ikk at du har en slatten smiley kværn eller har gjort en dårlig handel. jeg hentydede mere til om andres opg. ikk er lidt optimistiske. ref en anden tråd med en blå yamaha. som allan skriver, og kan ses på powermeet.dk så gir en std. '98-00 R1 ca. 130 på hjulet og 135-140 med kit/potte osv.
    og en ny R6'er her på galleriet er målt til 123hk!! smiley hvor alle test ( div. blade ) måler dem til ca. 100hk. hmm

    Der skal alligvel en del til, før en std. 1000ccm gir 150hk. på hjulet. jeg mener ikk det er set endnu? ( <2003 ) mener at huske at '03'ere gsxr gav ca. 140-145hk. så du har skam en go forøgelse der.
    Rullefelterne giver meget forskellige målinger, udover de forskellige fab. af felter, så er der også forskel mht. luft temp. og tryk.
    og ellers en lækker kværn du har, jeg har selv brugt en del $ på flere hk. de er sku sjove at ha.


  •   21. jan 2004 J. S
    Ond kværn!


  •   20. jan 2004 hk
    fandt lige et godt sted med en del efektmålinger ( www.akrapovic-ai.si ) der er mange målinger standart og efter montering af udstøgninger og en 98 r1er vises til ca 130 på baghjulet standart skufende men sandt og efter et complet evolution system ca 141 hk der er også data over en suzuki som din.
    jeg synes han har nogle mærklige meninger ham på den blå med spidometervisning og heste men lad nu ham om det.


  •   20. jan 2004 Svar til Bo
    Du har ret... Umiddelbart lyder det som en "dårlig handel", med kun 154,9.. Men som jeg tidligere har skrevet, er der en del forskel på rullefelter. Jeg har fået den målt hos Classic Bikes i lystrup, hvor målingen viste 170,4. Jeg har så valgt at opgive den laveste, da jeg tror det er den mest korrekte. 154,9 hk på hjulet, svarer jo til ca 180 på motoren. dette er en forøgelse på omkring 20 heste, i forhold til standard...

    Søren


  •   20. jan 2004 sorry
    fordi jeg blander mig lidt, men du skriver at en std. 1000gsxr har 155hk. er det så ikk lidt kedeligt at thomas har "kun" 154,9 modificeret? smiley

    og så er jeg også lidt nysgerrig om i har powercomander også, for at justere efter i har fået nye potter på?


  •   15. jan 2004 Bakkeåbning
    Naaaa, det er nu ikke alle de kategorier du nævner her som køre med. Det er ikke "velset" at andre end mc'ere køre med (desværre jo, politiet :-))

    Her inden for de sidte par gange har jeg "kun" set et par Aprilia'er på 45plader som kørte med. (og de havde ingen problemer med at følge med, for de var tunet)

    Mvh
    Bo

    Vi ses på Nørrebrogade ( husk det Søren) ;-))


  •   15. jan 2004 Re:
    Ja jeg undrede mig godt nok også den første, og eneste, gang jeg var til det. Der så jeg adskillige scootere, det holder ikke helt. Men de står vel af, når man rammer motorvejen...


  •   15. jan 2004 Svar til Martin
    Gider faktisk ikke. Det siger mig ikke rigtig noget... Har været derovre et par gange, og efterhånden synes jeg det er blevet alle med et to-hjulet køretøj, som dukker op. Både Knallerter og scooter 45 og diverse puch-maxi.

    Søren


  •   15. jan 2004 Bakken
    Hej Søren
    Skal du slet ikke med til åbning på Bakken?

    Mvh
    Martin


  •   14. jan 2004 Svar til Simon
    Jeg tror godt din skærm kan holde til at du slikker på den!!! :-))))

    Uden tvivl, er den nye R1'er den hotteste nyhed i år. Den er mega fed...!

    Søren


  •   13. jan 2004 R1 '04...
    Kan godt Yamaha's flagskib ikke kan levere de lovede heste på baghjulet, men til gengæld er det måske markedets mest blærede motorcykel.

    Nogle dage sidder jeg og salver over de nye R1-billeder mere end hvad godt er! Ved godt, at I ikke har det på samme måde, nu, hvor I allerede har 1000ccm-racercykler, men det virker næsten meningsløst at modificere den rent udseendemæssigt.

    R1 var i forvejen lækker, men den nye udstødning, der er oplagt under passagersædet, er virkelig prikket over i'et...

    MvH.
    Simon


  •   13. jan 2004 R1 04'
    Ja, det tror jeg også.
    Snakkede med en forhandler/værksted om de lovede hk fra den nye R1'er, og svarede også med sådan en "Ja ja, lad os nu se"-agtig facon, fordi hans erfaring var at det knebet med Yamaha's hk-opgivelser (det gør det nu også med Suzuki, men nok ikke så meget).

    Bo


  •   13. jan 2004 Svar til Bo
    Har lige været inde og tjekke dit link. Det lader til at Yamaha vist har skudt lidt over målet, når de lover 180 hk...

    Søren


  •   13. jan 2004 Svar til Bo
    Jeg tror såmænd godt det kan lade sig gøre, men ikke kun via et nyt udstødningssystem. For at opnå de kræfter på en R1'er, tror jeg der skal en del flere ændringer til. Måske nye knaster, hårdere ventiltjedre, titanium pejlstænger, portet top, og højere kompression. Måske også et sæt nye kaburatorer. Men alt er muligt... :-))))

    Søren


  •   13. jan 2004 Yamaha R1 "04
    Ja, jeg kan ikke rigtig se at den "gamle" R1 skulle kunne få så mange hk på baghjulet

    Her er der kommet nogle Dyno målinger på den nye R1, både stock og med Force Full system.
    Stock = 150,7 hk
    Force = 158,7 hk
    Det ser jo ikke ikke lovende ud. Selv den eksisterende Gixxer "03 har flere hk på baghjulet (stock 155)

    Link: http://www.labusas.org/photopost/data/2/204yzf-r1_chart_sz_cr.jpg?8874

    http://www.labusas.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45246

    Bo


  •   8. jan 2004 Re:
    Hov, det blev lige postet 2 gange, men linket skulle vist virke fint nok.


  •   8. jan 2004 Re:
    Det er helt ok, tænkte nok det var en fejl.

    Har du prøvet en Honda Hornet nogensinde?
    Jeg synes det virker som en rigtig fed mc, og måske en fin én at fortsætte på efter gs500'eren.
    Jeg fandt en på www.mobile.de som er ganske fed. Du kan jo lige kigge på den, hvis du har lyst.
    http://www.mobile.de/SIDvKKqim-BB8ZvNPduhQVH2g-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1073576460A1LsearchPublicIMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B59p-t-vMkMoSm_X_xsO~BSRA6E11000FCB600FFCB600FA2A0A0/cgi-bin/da.pl?top=2&bereich=krad&id=11111111130523090&


  •   8. jan 2004 Re:
    Det er helt ok, tænkte nok det var en fejl.

    Har du prøvet en Honda Hornet nogensinde?
    Jeg synes det virker som en rigtig fed mc, og måske en fin én at fortsætte på efter gs500'eren.
    Jeg fandt en på www.mobile.de som er ganske fed. Du kan jo lige kigge på den, hvis du har lyst.
    http://www.mobile.de/SIDvKKqim-BB8ZvNPduhQVH2g-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1073576460A1LsearchPublicIMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B59p-t-vMkMoSm_X_xsO~BSRA6E11000FCB600FFCB600FA2A0A0/cgi-bin/da.pl?top=2&bereich=krad&id=11111111130523090&


  •   7. jan 2004 en 10'er mere
    den er sgu flot


  •   6. jan 2004 Re:
    Hej Søren
    Jeg skal have indbo og ulykkes hos dem ligeså.
    Min eneste bekymring er hvor meget den kasko på min mc dækker, i tilfælde af ulykke, tyveri, 7.....9.....13. Nu sender han tilbudet til mig, og så må jeg kigge på det.

    Da jeg oplyste ham hvilken model jeg har, spurgte han om der ikke manglede et 'R' i gs500. Det måtte jeg desværre sige nej til:(
    Oh well, min tid skal nok komme, trøster jeg mig selv med, haha.


  •   6. jan 2004 Svar til Martin
    Tjek lige alle dine andre forsikringer også. Jeg sparede penge på ALLE mine forsikringer, samtidig med at der også er bedre dækning...

    Søren


  •   6. jan 2004 Re:
    Så har jeg snakket med dem. De kan give mig kasko for 5300 kr. Mit nuværende selvskab(FAIR) koster mig næsten 6000kr årligt, og det er ikke engang kasko, men ansvar og tyveri!!!!
    Der er vist ikke så meget tvivl om at jeg skal have skiftet i en fart.


  •   6. jan 2004 Svar til Martin
    Ring på nummer 33117755, de kan oplyse om din lokale tegningskonsulent...

    Søren


  •   6. jan 2004 Re:
    Det er satme billigt.
    Jeg ringer til dem fluks, jeg er nemlig lærerstuderende, så det burde være muligt for mig.
    Har du et nummer til deres lokale afdeling her i Århus-området?


  •   6. jan 2004 Svar til Martin
    Nej, jeg er ikke lærer. Jeg arbejder i en projektafdeling, med tilknytning til et opholdssted, for svært belastede unge. En stilling med en social-pædagogisk funktion. Dette gør at jeg kan blive forsikret gennem LB.

    Og Bo har ret! LB er bare billigere. Jeg havde TL'eren forsikret for lige under 4400 om året, igen med fuld kasko. Så der gik ikke lang tid, før jeg flyttede alle mine forsikringer derover...

    Søren


  •   6. jan 2004 Re:
    Hej Søren
    Sig mig, er du lærer?
    Jeg overvejer også et skifte til Lærerstandens Brandforsikring. Det skulle efter sigende(HayaBOsa) være billigere end de fleste andre.


  •   6. jan 2004 Svar til Tim
    Jeg er så heldig, at jeg kan få cyklen forsikret gennem Lærerstandens Brandforsikring. Nu smadrede jeg jo min gamle cykel sidste år, så min forsikring steg en smule. Jeg slipper dog stadig med 6793,- om året, med fuld kasko. Dette inkluderer så ikke vinterkørsel. (December, januar og febuar). Men hvem gider at køre på nuværende tidspunkt alligevel... smiley

    Søren


  •   5. jan 2004 wow
    jeg kan ikke sige andet end WOW..
    Den står rigtig flot og skindende..
    Fed udstødning.
    Det er en motorcykel du kan være meget stolt af..
    hvad koster sådanne en dig i forsikring?
    kigger selv på nu maskine men forsikringerne koster en bondegård.


  •   5. jan 2004 Re:
    Rigtig god hjemmeside, en skam der ikke er lyd til alle. TL1000'eren er dog stadig den som har overrasket mig mest. Den lyd glemmer jeg ikke!


  •   5. jan 2004 Svar til Martin
    www.twobros.com Der er mange fede. Bare søg under exhausts-system...


  •   5. jan 2004 Re:
    Nej det har jeg slet ikke hørt om.


  •   5. jan 2004 Svar til Martin
    Har du hørt alle dem, som er på Two Brothers hjemmeside?


  •   5. jan 2004 Lyd
    Hej Søren.
    Har du ikke nogle flere link til lydklips?

    Mvh
    Martin


  •   31. dec 2003 Svar til Nico
    Det jeg mener med det er, at jeg ikke har råd til begge cykler...!

    Søren


  •   31. dec 2003 Svar til Bo
    Du har ret! Der er nu ikke noget, som slår "The real thing"...


  •   31. dec 2003 lydbid
    Ja, man kan virkelig høre at der er foreskel på volumen i motorstørrelsen. Lyder rigtig godt, ligefør jeg selv stod med "rullen" i hånden,,, :-))

    Bo


  •   27. dec 2003 Svar til Bo
    Det lyder sværere end det er... :-))))


  •   26. dec 2003 Tekniske detaljer
    Det er jo ren videnskab smiley

    Bo


  •   26. dec 2003 Svar til Bo
    Cyklen er fra fabrikkens side, begrænset i 1., 2., 3. og 6. gear. Dette er gjort ved at ændre på tændingen. Cyklen yder til gengæld fuld power i 4. og 5. gear. Deristrictoren snyder cyklen til hele tiden at tro den er i 5. gear. (Dette har absolut ingen indflydelse på en gearindikator.) Dette gøres på denne måde: Cyklen har en ECM-box som styrer indsprøjtningen. Denne box modtager konstant informationer fra cyklens Gear Position Sensor (GPS). ECM'en skal narres til at tro den heletiden er i et Max Power Gear (MPG). Dette gøres ved at ændre modstanden i de begrænsede gear, så de får samme modstand som i et MPG. Der er en modstand i 5. gear på 6,8k ohm, og deristrictoren går ind og leverer samme modstand til ECM'en i alle gear.

    Instalationen er relativt nem og kan ordnes på et par timer, hvis man har en smule fingernemhed... smiley

    Ja, det er blevet gjort på min cykel. Det har resulteret i mere moment,et par ekstra æsler og en klart bedre gas-respons. Jeg var selv meget skeptisk inden instalationen, men den skepsis blev manet til jorden, da jeg prøvede cyklen efterfølgende... Kan sgu' kun sige at den hjælper!

    Hilsen Søren.

    Ps.: Den fjerner også fartbegrænsningen på de nye cykler. :-))))


  •   26. dec 2003 Begrænsninger
    Hej Søren

    Jeg ved også at på generelt alle nyere større suki'er er der begrænsninger på.

    På GsxR serien skulle der være momentbegrænser i 2. som skal ordnes med en anden modstand og så er der noget med gear/omdrejninger i 5 og 6.

    Er det ordnet på din ??? smiley

    Bo


  •   25. dec 2003 Derestrictor...
    Til dem som har læst mit indlæg under min TL 1000 S, vedrørende derestriction af suzuki-cykler med indsprøjtning. Er der nogen interesserede, så ligger jeg inde med en komplet vejledning til montering af en sådan. Mailer den gerne!!!

    Hilsen Søren


  •   24. dec 2003 Glædelig jul
    Hej Søren
    Vil bare lige ønske dig en glædelig jul.
    Vi ses på vejene til sommer.

    Mvh
    Martin


  •   24. dec 2003 evt ny bøllemc
    nå men bliver det til noget, så bare sig til, så skal jeg nok køre den til smiley


  •   24. dec 2003 :-))))
    Tror desværre ikke jeg har fået udtrykt mig klart nok. TL'eren kører ikke mere. Det er min gamle cykel, som desværre blev totalskadet sidste år, efter et ordenligt styrt.
    Herefter købte jeg Gixxeren. Ellers kunne jeg nu godt forstå de misundelige kommentarer!!!
    Desværre er der ikke i budgettet til at købe en ny TL'er også lige nu, men jeg overvejer det da stærkt. Det kunne jo være lidt fedt at få bøllecyklen tilbage... smiley

    Undskyld hvis det har været lidt misvisende information...

    Søren

    Ps.: BILLEDERNE ER AF MIN EGEN TL'er!!!


  •   23. dec 2003 Heldig mand ?????
    Næ hør hov, det er lige før det grænser til noget griseri, to sukier, adw bwadr godt det ikke er mig der er sådan en matrialist .. :-))))))

    Skal jeg passe den ene her til sommer (hvis nu den trænger til at blive luftet lidt mere), så bare sig til.. he he

    Bo


  •   23. dec 2003 Heldig mand !
    Hej
    Du er en heldig mand !
    en TL 1000 og en GSX-R 1000, begge drømme cykler !
    Specialt GSX-Reren er altså bare for lækker.
    Respekt og 10 til begge her fra !


  •   21. dec 2003 Halvt plastik?!?
    Jeg kan nu også godt lide når man kan se noget motor. Deraf valget af min gamle cykel, en Suzuki TL 1000 S. Det var dog stadig en sportscykel, men med lidt bølle-stil over den...

    Søren


  •   21. dec 2003 Plastik??
    Tak for din hilsen!
    Din er nu heller ikke så tosset! Hvis man er til den slags! :0) Foretrækker nu altid en cykel uden for meget plastik. Man skal kunne se motoren!


  •   21. dec 2003 Heyy !!
    Lækker SUKI

    Har lige bestilt sådan en gearindikator til min egen cykel, så er jeg fri for at lede efter 7. gear hele tiden !!!

    Kender kun alt for godt til dit dækproblem, har været på et par lange ture i år hvor jeg har kørt på Michelin Pilot Road bagpå og har faktisk klemt næsten 5000km ud af sådan et dæk på en frisk Europa tur.
    Pilot Sport holder ca 1300-1500km når det bruges til at lege rundt på herhjemme.


    Vi ses derude !!!


  •   20. dec 2003 Re.
    Du kan bare komme an!!! smiley

    Søren


  •   20. dec 2003 Re:
    Det er stadig ikke særlig meget, synes jeg, men sådan er det at køre sportsmaskine;)


  •   20. dec 2003 Svar til Martin
    Det med dækkene er ikke noget problem, da jeg har en kammerat derovre.
    Afmontering af kåben er nu ikke det store problem, igen, når man har sin HAYNES manual... (Havde heller ikke været det store problem uden). Med hensyn til kvaliteten af kåben, må den siges at være ganske almindelig. Kraftig plastik i begge ender... smiley

    Søren

    Ps.: Du har ret... Det med kun 800 km på et bagdæk, blev alt for dyrt! Derfor skiftet til et almindeligt D207. Det holder trods alt næsten 3000 km...


  •   20. dec 2003 Re:
    800 km på et bægdæk!!!!! Shit en dyr fornøjelse.
    Er det ikke problematisk at hente dæk hjem fra England? Jeg tænker på postvæsenet og så'n.
    Og jeg troede faktisk eftersyn var dyrere på sådan en maskine, så det overrasker mig positivt!
    Er kåben 'let' at få af, og hvad kvalitet er det? Min kåbe er jo næsten bare en gang tynd plastic, som ikke virker speciel holdbar.


  •   20. dec 2003 Svar til Martin
    Tak for de rosende ord!
    Et almindeligt eftersyn koster vel omkring 1500, og et stort omkring det dobbelte.
    Nye dæk derimod er lidt af en udgift. Cyklen har nemlig en rimelig sund appetit, for især bagdæk. (Noget du kender Bo.) Du har sikkert lagt mærke til at jeg kører med Dunlop D 207 RR foran, og et alm. D 207 bagpå. Har prøvet RR udgaven bagpå, men det holdt kun ca. 800 km. Prisen på disse dæk er herhjemme ca. 3700 kr for et sæt, eller 2150 for et bagdæk. Jeg plejer derimod at købe dem i England, hvor man kan få et sæt for under 200 £.

    Svar nok? Ellers glæder jeg mig til at høre fra dig igen...

    Søren


  •   20. dec 2003 .
    Den cykel imponerer mig mere og mere, jo oftere jeg kigger på den. Den skinner jo som kattepis i måneskin.
    Hvad koster det egentlig at få lavet service på sådan en fætter?
    Og hvad koster et nyt bagdæk?


  •   20. dec 2003 Jep...
    Jep... Stadig kun et enkelt billede. Jeg har sgu' ikke flere lige nu, men det kommer jo nok. Har trods alt kun haft cyklen siden juni...

    Søren


  •   20. dec 2003 Gearindikator
    Welcome back. HUH ??? Stadig kun med et billede, ejjj altså !!!!

    Det med den gearindikator er jeg så småt også blevet lun på, så jeg må også lige undersøge dit link nærmere.


  •   20. dec 2003 Svar til Simon
    Den gearindikator jeg kåøbte, kostede 70 £ på nettet. Det er meget nemt at installere, da der følger en meget udførlig brugsanvisning med. (Dog på engelsk). Der findes to forskellige slags, en til cykler meg analog visning, og en til cykler med digital speedometer. Prøv dette link: http://www.bikehps.com/acatalog/BikeHPS_OnlineStore_Gear_Indicators_24.html

    Håber dette besvarede dit spørgsmål.

    Hilsen Søren


  •   20. dec 2003 Sikker 10'er...
    Velkommen tilbage, stadig superlækker MC.

    Jeg sad lige og tænkte, hvad skal man slippe for sådan en gear-indikator og er den specielt svær at "installere" på motorcyklen?

    MvH.
    Simon


  •   20. dec 2003 På igen...
    Så er den gale gixxer-mand på igen! læg lige en besked igen, når i kigger forbi...

    Hilsen Søren


Annonce