{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda RVF400 / NC35 1996

8.369 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

* Lange *
Mand | 64 år | Oprettet: 12. dec 2004


Honda RVF400 / NC35

Årgang:
1996
Motor:
Motortype: V4 / 90 grader / Kaburator / 360 grader mellem plejlstangssølerne / Tandhjuls-trukne knastaksler
Maximal omdrejninger: Begrænser sat til 14700 (mod std 14200) men 16000 har været prøvet :-)
Kubik: 399
Hestekræfter
ca 70 HK målt på hjulet efter den seneste finpudsning
Fælge
For 3,5" x 17""
Bag 4,5" x 17""
begge 6 egers alu
Dæk
Bridgestone Slicks : 120/600-17 / 165/620-17
Bridgestone regndæk : 120/600-17 / 160/620-17
Topfart
200+. Ved det ikke, da langsiden på Ring Knutstorp er for kort.
Tuning
HRC stumper:
- Komplet kaburatorkit (Nåle / Nålerør / Fjedre / Dyser / Tragte)
- Komplet luftbokskit incl fødeluftskjold
- Ledningsnet lettet for 1,5Kg
- Close-ratio gearbox
- Slipperkobling (godt nok std, men det er jo så moderne)
- Bremsecalibre med Dual Carbon klodser
- Kølevandsresovoir
Styling
Minus ca 30kg
Alt andet er IMHO overflødigt
Ekstraudstyr
Det løse:
- Tyga Twin Stack udtødning (ingen pics endnu)
- Multifunktions instrument incl. GPS baseret Laptimer & Shiftlight
- Programerbar tændingsboks med 3D tændings map
- Quick Shift
- Justerbar omdr. begrænser
- HyperPro affjedring for og bag
- HyperPro RCS styrdæmper monteret på tværs under gaffelbroerne
- Kortbane gearing med race 520 kæde og alu kædehjul
- Elektrisk vandpumpe
- EBC X-serie flydense bremse skiver for
- Durbahn Alu bremseskive bag
- Quick Action Throttle
- Mini bremseresovoir bag
- Carbon kåbestativ
- Oliekøler
- Snupleklodser
- Kevlar motordæksel beskyttere
- Faste letvæghts fodhvilere / pedaler
- Letvægts generator
- Alu bagstel
- MR-racing letvægts NC30 fibersæt
- Ultra let LiFe batteri (370g).
- K&N krumtapudluftning
- Styrudslagsbegrænser ala HRC.
Bemærkninger
Jeg have i flere år gået som katten om den varme grød mht til disse V4 pocket rockets fra Japan. Ville de være sjove efter at man i mere end 25 år havde kørt 1100ccm og 750ccm maskiner, der havde mange flere kræfter? I efteråret 2004 fik jeg lejlighed til at prøve en CBR400RR på Ring Knutstorp og svaret var et rungende JA. Så RVF'en blev hentet i Tyskland. Serere blev nok en RVF anskaffet til gadebrug.
Her efter 4. sæson på den(m) har jeg ikke et sekund fortrudt at jeg 'nedgraderede'.
Kommentér på:
Honda RVF400 / NC35
Annonce