19. sep 2012
Når alt er tæt i og omkring luftfilterkassen og til indsugningsmanifolden, så har man rigtig gode chancer for at få en knallert der trækker Jeg måtte gå fra dyse 130 til 145 med den nye potte også fin justerer mig til resten. Så slår den en sikker skid hver gang jeg slukker den !
19. sep 2012
Nu kjøller er på bamen, så benyt dig lidt af det. Han er formentlig en af dem her til lands, der har brændt sin røv værst ved at pille i karburator og filtre til en savage:-)
19. sep 2012
Hvorfor fjerne breather slangen? Det er slet ikke nødvendigt. Jeg tror det er et trick fra 80'erne - ikke noget der giver nogen effekt. Har forsøgt og ingen grund til dette - du får derimod bare skidt til at blæse ind igennem det hul!
Dernæst er det uklogt at ændre på filter typer, KN element eller lign - brug et originalt.
Hehe Knud, ja den sveder hvis man ikke har fikset den! Der er ting der er blevet forbedret siden den blev lavet - bare ikke knast kæde strammeren!
18. sep 2012
Misfarvningen kan være alt. det er ikke et dobbeltrør, og det begynder oftest med at den er gullig og så bliver den mere blålig. procesforløbet afhænger en del at metalkvaliteten. Slangen hive du bare ud og lader ligge. Den vil svine lidt men de fleste svagager sveder alligevel lidt fra en pakring i ventildækslet. Det har ingen betydning - bortset fra den kosmetiske. Masser af værksteder benytter sig af lejligheden til at skifte en toppakning, selv om dette er helt unødvendigt og kun bør gøres ved kompressionstab - meget sjældent forekommende.
Hold lidt kig med knastkædestrammeren, og skift den for hver 35000. så kan den knallert gå nærmest evigt:-)
18. sep 2012
Misfarningen ksn poleres væk, men den kommer igen. Brug kun det originale luftfilter glem hi-flo eller lignende kn- dimmere. Bare ud men breather slangen og rvt lidt større dyse. Skryzukis ingeniører vidste sgu godt hvad de lavede da de designide den ged
18. sep 2012
Savagen har CV karburering, og det eneste din nye potte gør, er at øge luftgennemstrømning,. Det gør du du også på indsugningssiden ved at pille slangen ud af filterkassen - der derved får et hul på læ-siden. Så skal der blot lidt mere benzin til en lidt større dyse.
Hvis du gerne vil bruge penge på et jetkit så velbekomme, men det er rent spild:-)
18. sep 2012
Det er altså ikke nødvendigt også at ændre nålen? Jeg havde ellers forstået det sådan at omtalte jetkit skulle have indflydelse på motorydelsen ved bund- & mellemgas, da en åben udstødning som den jeg har købt netop har den kedelige indflydelse på motorydelsen. Jeg er ikke ekspert og derfor lytter jeg også til de råd jeg får her på siden. Det er godt nok nemt at blive forvirret!
18. sep 2012
Lad være med at pille i den maskines karburering! Jeg og mange andre har rigtigt dårlige erfaringer med det. Gå evt 5 dysestørrelser op og smid så slangen fra krumtapsudluftningen ud af luftfilterkassen. Det er den bedste løsning med den åbne potte - nix weiter.
18. sep 2012
Tak for jeres kommentarer & tak for velkomsten! Jeg ved godt at der ikke står så meget (endnu), men man skal jo lige i gang først, så..... bær over med mig. Der skal nok komme mere til.
17. sep 2012
Din profil er sgu noget tynd, men det er en fin MC. Jeg har selv haft fornøjesen af at både skrue og køre på sådan en.
Gør dig selv en meget stor tjeneste. Pil det gedebukkestyr og de fabriksmonterede risers af, Sæt så 10-15 cm lodrette risers på og et lige styr - smalt 80 cm eller et bredere dragbar. Du vil erfare at cyklen nu bliver ligefrem velstyrende.
Suzuki LS650 Savage
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
at jeg suger til mig af alle jeres råd og vejledninger!
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Dernæst er det uklogt at ændre på filter typer, KN element eller lign - brug et originalt.
Hehe Knud, ja den sveder hvis man ikke har fikset den! Der er ting der er blevet forbedret siden den blev lavet - bare ikke knast kæde strammeren!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hold lidt kig med knastkædestrammeren, og skift den for hver 35000. så kan den knallert gå nærmest evigt:-)
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
Skal slangen helt fjernes eller hænge nedenud, så oliedampene
slipper væk ad den vej?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
slangen fra krumtapsudluftningen?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvis du gerne vil bruge penge på et jetkit så velbekomme, men det er rent spild:-)
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
så motoren bedre kan få luft.
Hvad mener I andre om dén påstand?
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
Jeg havde ellers forstået det sådan at omtalte jetkit
skulle have indflydelse på motorydelsen ved bund- &
mellemgas, da en åben udstødning som den jeg har
købt netop har den kedelige indflydelse på motorydelsen.
Jeg er ikke ekspert og derfor lytter jeg også til de råd
jeg får her på siden. Det er godt nok nemt at blive forvirret!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
Mon ikke det kan løse varmeproblemet med
den type udstødning, som jeg har monteret?
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
Jeg ved godt at der ikke står så meget (endnu),
men man skal jo lige i gang først, så.....
bær over med mig.
Der skal nok komme mere til.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 52
Men vil helt klart give Knud ret, ville pynte meget
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Gør dig selv en meget stor tjeneste. Pil det gedebukkestyr og de fabriksmonterede risers af, Sæt så 10-15 cm lodrette risers på og et lige styr - smalt 80 cm eller et bredere dragbar. Du vil erfare at cyklen nu bliver ligefrem velstyrende.