{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CB400F SOLGT [Tidl. motorcykel] 1976

9.488 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 36 år | Oprettet: 13. maj 2006


Honda CB400F SOLGT

Årgang:
1976
Motor:
4-cylindret, 4-takts rækkemotor med en enkelt overliggende knastaksel.
Slagvolumen: 412ccm(Originalt 408ccm) - Boring/Slaglængde: 51.25(originalt 51mm)/50mm.
Kompressionsforhold: 9,4:1
Karburering: 4 stk. 20 mm. Keihin spjældkarburatorer.
Transmission: 6 trins gearkasse, flerpladekobling i oliebad,
kædetræk.
El-system: 12-volt, 156w vekselstrøm. Nyt gell batteri.
Stel: Semidobbelt rørstel.
Affjedring: For: Hydraulisk teleskop forgaffel. Bag: Svinggaffel med oliedæmpede fjederben (helt nye).
Bremser: For: 214 mm. hydraulisk skivebremse. Bag: 160 mm. mekanisk tromlebremse.
Mål og vægt: Tankkapacitet: 14L.
Egenvægt: 183kg.
Totallængde: 207cm - Akselafstand: 135cm.
Benzinforbrug: 2,8L pr. 100km (ca. 35 km/l) v. 60 km/t
Benzinforbrug efter reno: mellem 17km/l (hård kørsel) og 25km/l (fuldt oppakket og inklusiv motorvej).

Hestekræfter
Ydelse: 37 DIN-HK v. 8500 omd.
Moment: 3,8 DIN-KgM (37,4 nm) v. 7500 omd.
Måske lidt mere med de nye stempler ;)
Fælge
Egerfælge. ... lidt rustne desværre.

NYT: Splinternye fælge jeg selv har egret op. Hephey!
Dæk
3.00x18 for og 3.50x18 bag. Helt nye Metzeler. Skiftet til noget nyt michelin gummi.
Topfart
Teoretisk i 1976: 170 km/t. Nu ca. 150-160 km/t.
Foreløbig personlig rekord: 145 km/t.
0-100 (prøvet i en test): 6,7 sek.
Tuning
Boret op til 412ccm med 0,25mm overstørrelse stempler.
Ny knastkæde, og nyjusterede karburatorer.
Nyt kædekit.
Styling
Lidt overfladerust...Ny blank potte (med bule) :-)
Nyt sæde.
Skærme er blevet afkortet, slebet og malet matsorte. Sideskjolde er malet matsorte. Nye fælge og egre. Nav for og bag er blevet malet matsorte, også bagbremsen. Tanken er slebet til sin naturlige farve (aluminium) og sprøjtet til med klarlak. Nye blinklys bag. Hjemmegjort sæde a la Café Racer med baglygten indbygget. Er igang med alu instrumenthus.
Vil prøve at bruge de gamle stempler til noget styling :)
Vil lave alukasser til el- halløjet på venstre side, dvs blinkrelæ, sikringer osv. Vil lave alukasse til batteriet.
Kæææmpe bagblinklys som jeg troede var mindre...
Stålarmerede bremseslanger.
Ekstraudstyr
Saddeltasker fra davidsilver. B&O oplukker :)
Bemærkninger
Af en motorcykel fra 1976 at være, har den en rigtig god lyd og trækker uden at kny helt til 10000 omdrejninger.
Fra 6000omd. tager den virkelig ved.
Blev hentet i Støvring lidt syd for Aalborg og kørt hjem til Sydals ad rute 170 (hovedvejen) og den tur kan klart anbefales alle! :-)
Tidligere mc: Honda XL250R fra '88.
Tjek evt. mit fotoalbum. Det er fra et utroligt museum i Sydtyskland. Et besøg værd hvis ferieturen går den vej.

Alle billeder (også fotoalbum) er taget med Konica Minolta Dimage Z5 og Canon EOS 400D

D.28/7: Endelig fik jeg skiftet forbremsen. Dvs. ny (brugt) kaliber, nye klodser og en masse smørelse.

Motoren er nu restaureret, med nye stempler, opboring og honing, ny knastkæde og nye pakninger + nyt oliefilter og ny olie, desuden nyt indsugningsgummi...og justering af karb.
Nye dele til knastkædestrammeren og nyt kædekit kommer nu også på. :) ... Der kom så også en grundig rensning af karburatorerne og nye nåle.
Så har jeg kørt en gor tur på 2300 til ialt 5 lande, og Hondaen klarede det med bravour (og 25km/l). Efter hjemkomst fik den skiftet toppakning fordi den svedte MEGET. Samtidig blev der tømt sand ud af indsugningen :S og kæden blev smurt.
Nu er jeg igang med større projekt, med malen, sliben, og skiften af: bremseklodser, koblingskabel, bagerste blinklys, forbremse afstandsskruen. Og så er der kommet nye fælge med egre til som jeg selv har egret op og vil sætte de nye dæk over på når jeg får købt dækjern. Har også brugt en 50'er på en ekstra låsering til bagtandhjulet, fordi det har en 3mm frigang og dermed rykker frem og tilbage engang imellem hvilket rykker i hele cyklen.

DØBT Hosianna efter klokken i Knud H. Thomsens bog: "Klokken i Makedonien"
Kommentér på:
Honda CB400F SOLGT
Annonce