2.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

fra karburator til indsprøjtning!? fra karburator til indsprøjtning!?

Henter nok et par Honda CBR400RR NC29 i tyskland til vinter, som skal være mine projektcykler denne og muligvis næste vinter. Har god tid og penge bliver ikke et problem. Har tænkt på om det er muligt at konvertere dem fra karburator til indsprøjtning, og hvilke fordele/ulemper der er forbundet ved det. Hvis du ved om det kan lade sig gøre, eller hvad der skal til, så skriv gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fra karburator til indsprøjtning!?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   2. jul 2008 Det er nemmere end man skulle tro - men det kræver at du kender en dygtig maskinarbejder eller selv kan fremskaffe et sæt spjældhuse til den.

Udover det, skal du smide benzinpumpe i tanken, montere dyser, montere ØD føler til motorstyringen, måske en temperaturføler til motorstyringen også - og så selve motorstyringen. Det nemmeste er at tage et generisk produkt som f.eks minisquirt eller wolf3d - og så mappe cyklen helt fra bunden.

• #2   2. jul 2008 er minisquirt mv. et komplet kit der bare skal mappes? link? kan man bruge spjældhuse fra en anden/større maskine?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #3   2. jul 2008 Minisquirt / wolf3d er kun boksen - ledninger osv skal du trække selv.

Samme link til alle tingene - www.google.dk

Du skal bruge noget tid på at lave en masse research om det du vil lave, for du er med al sandsynlighed ikke den første i verden som har fået ideen.

• #4   2. jul 2008 hvilke fordele regner du med at det vil få med insprøjtning?
    For hvis det kan lade sig gøre, så kunne jeg måske også være interesseret smiley

• #5   3. jul 2008 som sagt er tid og pris ligemeget. Kan bare godt lide tanken om en let og hurtig cykel. Så hvis nogen kender til stumper jeg kan bruge, så sig til smiley

• #6   9. jul 2008 ville man kunne tage komplet indsprøjtning fra en cbr 600 og smide på, og mappe den til cbr400?

• #7   9. jul 2008 Jeg ville nok også overveje hvad du præcist får ud af det. Så besværligt er det vel heller ikke at sætter choker på manuelt smiley

• #8   5. mar 2022 Hej folkens
    Kan se opslaget er fra 2008
    Så ville høre om der er kommet nogle erfaringer ud af det
    Jeg står selv med en CBR 1000f hvor jeg overvejer at montere indsprøjtning i håb om at køre flere KM/L

Kommentér på:
fra karburator til indsprøjtning!?

Annonce