733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Air/fuel ratio Air/fuel ratio

Ved hvilken ratio vil en mc udvikle mest power ???

Har haft min mc ved FV motor, og den går virkelig godt, men kan se at ved 80% gas starter den med en ratio på ca. 13.6 og går ned til 13.0 efter 5000 rpm. Herefter vandret kurve ved 13.0

Ved 100% gas starter den på ca. 13.8 og går ned til 13.2 ved 5500 rpm. Herefter vandret kurve ved 13.2.

Troede bare at en mc altid ydede mest ved ca. 13.0 air/fuel, men måske ikke ???

Er slet ikke i tvivl om at Finn ved hvad han gør, men glemte bare at få ham spurgt...

Og endte på 174 heste og 129 Nm moment, så der er kræfter nok smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Air/fuel ratio
  • #1   23. jun 2008 Jeg er IKKE ekspert, men mange kritisere den måde at kører ind på, altså KUN at kører air/fuel ratio! Du kan f.eks. spørge CM H herinde der har mc hospitalet, kan gør det helt anderledes med andre værdier, men det er nok en religion.

• #2   23. jun 2008 Det er jo også derfor jeg spørger, FV motor kører den jo åbenbart ikke kun ind efter air/fuel ratio...

• #3   23. jun 2008 Jo, tror bare ikke man kan have den ratio hele vejen op. Ej ved faktisk ikke en dyt om det:)
    Ring og spørg:)

• #4   24. jun 2008 Her er hvad der står på Wideband commanders FAQ:

What A/F ratio should I be looking for when I'm tuning?

On a naturally aspirated engine, you'll make best / safe power between 12.8-13.2. Vehicles running "power adders" will need to run a little richer, between 11.5-12.5 for best / safe power.

• #5   26. jun 2008 Den optimale blanding er 13-1

Nu ved jeg du har en gammel pc2r monteret, og med den "gamle" type pc er det svært at justere den 100% til 13-1.. Det kan gøres en del bedre med den pc3usb.

Men jeg kan forsikre dig om at fordi den svinger en smule betyder ingen tilng.. På min gade maskine er air/fuel kurven lige som en linial.. På bane maskinen er den hurtug mappet og air/fuel kurven svinger en lille smule - Men resultatet er lige så godt..

• #6   28. jun 2008 Den blanding der giver mest effekt i en benzinmotor er 13:1

Det støkiometriske forhold som det så fint hedder, er et kompromis mellem effekt og økonomi. Det er på biler med katalysator og EFI 14.7:1

• #7   3. jul 2008 Hvis man ønsker mere effekt og knap så meget økonomi på ens motor "plejer" man at sætte luften 10% ned, dvs trække 10% fra de 14,7 og vupti så lander man på ca.13:1. Det er lige meget om det er på en mc motor eller bil, tryk eller sug.

Kommentér på:
Air/fuel ratio

Annonce