1.139 visninger
|
Oprettet:
Kan man {{forumTopicSubject}}
Hej kan man sætte en 750ccm GSX-R motor over på en 600ccm GSX-f model fra 1996 og hvis man kan hvilke dele er så nødvendige at skaffe udover selve motoren????
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men jeg ville nu vælge en GSX750f motor istedet for GSXR. F'eren har nemlig flere kræfter i mellemområdet, og accelerere hurtigere end den tilsvarende GSXR750.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 2
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Må være dig svar skyldig. Gætter dog på de to motorer kører med samme ladesystem.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
I 1989 da GSX750f kom frem, lavede det danske blad "Motorcyklen" en test af modellen (nr.3 1989)
Her bliver den sammelignet med bla. GSXR750, der i den årgang havde 112hk, og samme motor som F'eren med 108hk. De færre hk på F'eren er givet til fordle for bedre moment, men kræfterne er også reddet, ved at give F'en en kortere udveksling, så den ikke kører/kørte 240 på toppen som R-modellen, men "kun" 222km/t
Til gengæld blev accelerationen en del hurtigere. Citerer direkte fra testen:
"Den lave gearing afspejler sig også i GSX 750 F's præstationsevne. Således er GSX 750F næsten raketagtig hurtig, når talen falder på accelerationstider på de korte distancer. F.eks. fra 0 til 100 km/t er Suzuki GSX 750F klassens hurtigste med tiden 3,6 sekunder, hvilket samtidig er 0,2 sekund hurtigere end søstermodellen GSX-R 750."
Desuden bliver den også rost for at være klassens hurtigste når det gælder mellemacceleration.
Mht. knasterne på F'eren, så er det korrekt at de var ret uheldige. Udsat for pitting, hvilket ødelagde vippetøjet til følge. De motorer der kører i dag, har fået rettet fejlen.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
I samme test, er VFR750f målt til at tage en 0-100 på 3,8 sek, men data siger 3,2 sek.
Det der gør, at F'eren accelerere hurtigere, skal findes i gearingen. R kører med en 15/44 udveksling på sekundær siden, hvor F har 15/47. 3 tænder på bagerste kædehjul kan gøre en masse.
Men ok, man kan smide en 89'er GSXR 750 motor i, og så køre med 47 bagtandhjul. Men kan også være, at 14/45 udveklsingen på 600 mmodellen passer godt til motoren.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 2
Kan man