{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man
  • #1   22. dec 2007 Tjaeeee. Motoren fra GSX-750f er jo magen til den oliekølet GSXR750 fra 1989. Og stellene på de 2 GSX-f modeller er ganske ens. Så det burde kunne lade sig gøre. Skal nok 750 karburatorer til. Din model har 33mm mikunier 750'eren har 36mm.
    Men jeg ville nu vælge en GSX750f motor istedet for GSXR. F'eren har nemlig flere kræfter i mellemområdet, og accelerere hurtigere end den tilsvarende GSXR750.


  • #2   22. dec 2007 hvad med gear forbindelser passer de fra den anden motor over på den store ??? og motorstyring skal den også skiftes???

  • #3   22. dec 2007 Gearforbindelser? Mener du kæden?
    Må være dig svar skyldig. Gætter dog på de to motorer kører med samme ladesystem.


  • #4   22. dec 2007 Mikael P: Det kommer an på årgangen af GSX-R.
    I 1989 da GSX750f kom frem, lavede det danske blad "Motorcyklen" en test af modellen (nr.3 1989)
    Her bliver den sammelignet med bla. GSXR750, der i den årgang havde 112hk, og samme motor som F'eren med 108hk. De færre hk på F'eren er givet til fordle for bedre moment, men kræfterne er også reddet, ved at give F'en en kortere udveksling, så den ikke kører/kørte 240 på toppen som R-modellen, men "kun" 222km/t
    Til gengæld blev accelerationen en del hurtigere. Citerer direkte fra testen:
    "Den lave gearing afspejler sig også i GSX 750 F's præstationsevne. Således er GSX 750F næsten raketagtig hurtig, når talen falder på accelerationstider på de korte distancer. F.eks. fra 0 til 100 km/t er Suzuki GSX 750F klassens hurtigste med tiden 3,6 sekunder, hvilket samtidig er 0,2 sekund hurtigere end søstermodellen GSX-R 750."

    Desuden bliver den også rost for at være klassens hurtigste når det gælder mellemacceleration.

    Mht. knasterne på F'eren, så er det korrekt at de var ret uheldige. Udsat for pitting, hvilket ødelagde vippetøjet til følge. De motorer der kører i dag, har fået rettet fejlen.


  • #5   22. dec 2007 Mikael: de tal jeg kom med er fra målte virkelige test. Data fra papiret er sjældent muligt at opnå i vikelighedens verden.
    I samme test, er VFR750f målt til at tage en 0-100 på 3,8 sek, men data siger 3,2 sek.

    Det der gør, at F'eren accelerere hurtigere, skal findes i gearingen. R kører med en 15/44 udveksling på sekundær siden, hvor F har 15/47. 3 tænder på bagerste kædehjul kan gøre en masse.
    Men ok, man kan smide en 89'er GSXR 750 motor i, og så køre med 47 bagtandhjul. Men kan også være, at 14/45 udveklsingen på 600 mmodellen passer godt til motoren.


  • #6   22. dec 2007 ok.. Men jeg tænkte på selve gear pedalen, for den er nemlig anderledes og kan man da bruge den som sidder på eller skal man lave nogle beslag så den frae 750eren passer på?????

Kommentér på:
Kan man

Annonce