1.300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

turbo??? turbo???

der skal bygges turbo på min r6, hvordan styre man blandingen af benzin/luft,, hvis man laver en kasse i rustfri stål i stedet for den org luftfilter kasse og sætter tryk ind i den, det kan den da ikke finde ud af??? kan ikke lige regne den ud?? hvor/hvem kan finde ud af og rulle den ind???
og lad være med og skriv køb en r1 gider ikke og have noget alle andre har.... og jeg skal jo have noget og få den kolde tid til og gå med. regner med og lave en ekstra motor også finde en turbo fra en 1,3-1,5 benzin moter også har jeg en org ic fra en seat leon der skal bygges om og en blow fra en bil og en ekstra tyk toppakning, nogle der ved hvor jeg køber den??? alt svejse arbejde og montagse arbejde kan jeg selv lave.. kan bare ikke regne det med karburator ud??? det er en r6 fra 2000.
håber der er nogle der kan hjælpe...



Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle bordfodboldbord 305 kr.
  • Beskæring 300 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Ophængning af gardinstænger i betonvæg (4 stk.) 500 kr.
  • Opsætning af lampe 1.043 kr.
  • Havemand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo???
  • #1   3. nov 2007 Turboen sidder da normalt efter luftfiltret, gør den ikke ?

    A


  • #2   3. nov 2007 hej jonas
    her kommer lige etguldkorn eller to.
    (link fjernet)


  • #3   3. nov 2007 hvis du har probleme så spørg i dragrace og turbo grubben. men du er nød til at sætte dig lidt ind i tingene først. start med karburing og se om du ikke kan få styr på det med statisk og dynamisk tryk. så tar vi den der fra.
    mvh flemming


  • #4   3. nov 2007 jeg er ikke ude efter det store i efekt mere det at der sider turbo og at jeg selv har lavet det... regned også med at der skal nogle andre kåbe dele på som der skal skæres i så der bliver mere plas men også for og gi mere luftkøling på ic og turbo.... også lyden af en blow...

  • #5   3. nov 2007 Der er vel indsprøjtning på din ikk?

  • #6   3. nov 2007 Du regner ikke med det store i effekt ?!???

    Hvad er det du så vil have. Score-status, respekt eller vil du bare blære dig med lyden af en BOV, selv om den måske ikke bliver hurtigere ?

    Jeg har svært ved at forstå hele pointen med det her.

    At bygge turbo på en kværn, kræver en DEL insigt i tingene. Det er jo ikke bare at skrue en bolt-on på og så kører det. Din model er jo med karburatorer, hvilket - hvad jeg ved - bare gør det endnu mere kringlet, da du ikke bare laver et nyt map, som dem med sprøjt gør.

    Men hvad der end sker, så held og lykke med projektet.


  • #7   3. nov 2007 der er ikke indsprøjning på min nej men det gor også det hele mere sjov.. selvføldig bliver der da et makandt sting i efekt men jeg vil ikke gå efter 250 hk så mange af 1000ccm cyklerne har... jeg vil bygge en ekstra motor med turbo. scorestatus min bare røv der er ikke ret mange piger der ved hvad en turbo er... og har også dame. og respekt får man ikke på den måde... men lyden af en blow og det ryk en turbo motor giver det er livet... og jeg ved godt der er rigtig meget arbejde i det men det er også en lang vinter vi har i lille danmark... og man skal lære hver dag... ved bar ikke hvordan i styre det med blandingen af luft og benzin håber der er nogle der selv har prøvet og lave det på en med kaburator... der er nogle der laver dem om til spjæl huse men kan jeg ikke blive fri for det???

  • #9   4. nov 2007 så var den der jonas.

    Der fik du sku lige besøg af janteloven var! man skal passe på herinde ikke at stikke næsen for langt frem.
    Turbo er fed lir siger jeg dig! så bare klø på med stiv pik og håret tilbage.


  • #10   4. nov 2007 ang styring af benin luft der er nogle der siger at jeg skal montere en Megasqiurt og lave mine kaburator om til spjæl hus ved og tage alt ud af dem også styre på spjælet.. også montere en bredbånds lamba sonde i udstødning men hvor fanden før man det€???


  • #11   4. nov 2007 Det kan sagtens køre med karburatore og turbo. Den nemme løsning er at suge igennem en stor karburator og så ind i turboen. Dette giver ofte en en ujævn bund og mellemgas, men virker ved høje omdrejninger.
    Du kan også sætte tryk gennem karburatorerne. Det har jeg på min. Her skal du sørge for at sætte ladetryk til svømmerhusene også. Ellers trykker den benzinen ud af karburatorerne.
    Glem janteloven og gør som du har lyst til.
    Glem også dumpventilen. Er det lyden fra den, som du går efter, så sæt en Thansen fløjte i udstødningen.
    Med det ladetryk, som du kan køre med i en standardmotor, er der ikke behov for den.
    Og det er heller ikke et problem med en hjemmelavet manifold, da du kan sætte den før karburatorerne.
    En rigtig godt råd er at få mere viden omkring TURBO'ER før du gør noget. Søg på danske sider om emnet. der er masser.


Kommentér på:
turbo???

Annonce