turbo??? turbo???
der skal bygges turbo på min r6, hvordan styre man blandingen af benzin/luft,, hvis man laver en kasse i rustfri stål i stedet for den org luftfilter kasse og sætter tryk ind i den, det kan den da ikke finde ud af??? kan ikke lige regne den ud?? hvor/hvem kan finde ud af og rulle den ind???
og lad være med og skriv køb en r1 gider ikke og have noget alle andre har.... og jeg skal jo have noget og få den kolde tid til og gå med. regner med og lave en ekstra motor også finde en turbo fra en 1,3-1,5 benzin moter også har jeg en org ic fra en seat leon der skal bygges om og en blow fra en bil og en ekstra tyk toppakning, nogle der ved hvor jeg køber den??? alt svejse arbejde og montagse arbejde kan jeg selv lave.. kan bare ikke regne det med karburator ud??? det er en r6 fra 2000.
håber der er nogle der kan hjælpe...
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
A
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
her kommer lige etguldkorn eller to.
(link fjernet)
dec 2004
mvh flemming
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 31 Svar: 75
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 526
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Hvad er det du så vil have. Score-status, respekt eller vil du bare blære dig med lyden af en BOV, selv om den måske ikke bliver hurtigere ?
Jeg har svært ved at forstå hele pointen med det her.
At bygge turbo på en kværn, kræver en DEL insigt i tingene. Det er jo ikke bare at skrue en bolt-on på og så kører det. Din model er jo med karburatorer, hvilket - hvad jeg ved - bare gør det endnu mere kringlet, da du ikke bare laver et nyt map, som dem med sprøjt gør.
Men hvad der end sker, så held og lykke med projektet.
mar 2007
dec 2004
dec 2004
Der fik du sku lige besøg af janteloven var! man skal passe på herinde ikke at stikke næsen for langt frem.
Turbo er fed lir siger jeg dig! så bare klø på med stiv pik og håret tilbage.
mar 2007
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
Du kan også sætte tryk gennem karburatorerne. Det har jeg på min. Her skal du sørge for at sætte ladetryk til svømmerhusene også. Ellers trykker den benzinen ud af karburatorerne.
Glem janteloven og gør som du har lyst til.
Glem også dumpventilen. Er det lyden fra den, som du går efter, så sæt en Thansen fløjte i udstødningen.
Med det ladetryk, som du kan køre med i en standardmotor, er der ikke behov for den.
Og det er heller ikke et problem med en hjemmelavet manifold, da du kan sætte den før karburatorerne.
En rigtig godt råd er at få mere viden omkring TURBO'ER før du gør noget. Søg på danske sider om emnet. der er masser.
turbo???