{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo
  • #1   12. nov 2011 nu er det vel ikke nok at købe en turbo-der medfølger en masse modifikationer og indkøring på rulle felt,,efter min vurdering må du slippe mellem 20-30 kilo inden du er færdig,,,,det køber man satme meget benzin for

  • #2   12. nov 2011 Jeg ved sgu ikke så meget om turbo på MC, men jeg ved at jeg har haft tre biler med turbolader - en diesel og to på benzin, - og ved almindelig afslappet kørsel var de alle tre langt mere økonomiske end de tilsvarende biler uden turbo.

    Til gengæld kunne de øse en del igennem, hvis de fik smæk - især benzinmotorerne.


  • #3   12. nov 2011 det rigtigt knud smiley dog skal man satme køre mega langt inden en eftermonteret ditto er tjent hjem

  • #4   12. nov 2011 Korrekt Lau

    Og min egen oplevelse er da også, at turbo er noget man skal have, hvis man ønsker sig adgang til nem overskudspower - helt som meget stort slagvolumen. Ønsker man ikke det, så er der nok mere økonomi i at trille med en mindre Maskine. Uden at kende Dennis' motiver skulle man nok overveje om man i det hele taget skal tænke brændstof økonomi med en STOR motor.

    Min VFR kan kun køres rimeligt økonomisk melle 140 og 160 kmt - hm....

    s¨den kører jeg ikke på for at spare benzin - det har helt andre årsager:-)


  • #5   12. nov 2011 Med al respekt Dennis, men hvorfor købte du ikke en BOSS HOSS til at begynde med ?

  • #6   12. nov 2011 kom til at tænke lidt over motor størrelsen drejningsmommentet og om ikke det var en kompressor du dennis skal tænke i??? de fleste turbo"er kommer først i omdrejninger omkring 2000-2200 omdrejninger-mon ikke dit drejningsmomment kommer lidt før,,uden at kloge mig i zuki

  • #7   12. nov 2011 vil give lau, ret du skal monter en af disse forekyllinger ( kompressor )
    Forslag en fra en wv G60 mener den sad på en 1800 motor.
    den mindre G40 var vist til en 1300 motor
    du skal Event. søge her inde der er vist fler der har monteret turbo men det er på raketter = høje omd.


  • #8   12. nov 2011 der er mega forskel på en 1800 og ca 4000 omdrejninger og en 600 med ca 14000 omdrejninger

  • #9   13. nov 2011 en anden bette ting er afstanden mellem forrørene-og v motorens skæve fordeling af krumtapslag-det kan vel indvirke på flow og ydelse,der er det meget nemmere med en rækkemotor smiley

  • #10   13. nov 2011 Som jeg skrev så legede jeg bare med tanken , jeg har læst om en fra USA som havde fået et tunings firma til at monterer turbo på hans VTX og som han skrev så skulle den kunne bruges til almindelig kørsel ikke kun til ræs , er godt klar over at en turbo kræver en del omdrejninger før der kommer en effekt ud af det , de havde fået 40hp mere ved 4500omd det er 1000omd fra max ca , så var det jo jeg tænkte , hold da kæft det er da li godt grov , men vil den så tømme tanken på ingen tid ved alm tøffe kørsel eller er det kun når man vrider håndtaget helt i bund og kan power commander styrer benzin indsprøjtningen ??? hold da kæft det var en lang smører ik.

  • #11   19. nov 2011 Ombyg den til en stor børsteløs motor også LiPo batterier. Så skal du nok få træk i knallerten ;O)

Kommentér på:
Turbo

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce