Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo
  • #1   22. dec 2012 Jeg har ikke selv, prøvet på en CBR600. Men har arbejdet en del på sådan en med turbo... ret effekt messig, vil jeg ikke sige det var et hit.

• #2   22. dec 2012 ok ja så må der jo en 900 i igen..

• #3   23. dec 2012 tag en 1000'er og smid mølle på også en 0,7-0.8 bar også sker der virkelig sager smiley Det er jo det samme arbejde du skal igennem... også lav det for guds skyld på en model med indsprøjtning af hensyn til at det er nemmere mht. justering.

• #4   23. dec 2012 tro du jeg kan få plads til en 1000 ccm. det er kun lige at jeg kan få en 900rr i..

• #5   23. dec 2012 Nej, mener du bør købe en 1000 også smede turbo på.... Og en. 1100 er der nok heller ikke plads til i højden.

• #6   23. dec 2012 evt. gas til at hive møllen igang , hørte om én nede i tyskland der kørte drag på 600cc cbr - den gik omkring 8sek. på 402meter smiley

• #7   23. dec 2012 Turbo, 600ccm og ca 160 hk er da set så lidt må den jo give.

• #8   23. dec 2012 Ja ca. 160, der en hornet her på galleriet. Jeg var forbi ham der rodede med den og den smed hvis lige knap 160 også fedtede koblingen

• #9   23. dec 2012 Du må da bare købe chases x 11 turbo....

• #10   23. dec 2012 Haha fandt lige den gamle rulle video 233 bhp ved 8500 omd

• #11   23. dec 2012 Det er sku meget helt dernede

• #12   23. dec 2012 Mener vi fik den op på 248 hk ved 10500 omd , og så kunne dyser og kobling ikke klare mere

• #13   23. dec 2012 Var min økonomi til det så skulle der en brugt 1999 busa i huset og så en omgang mcexpress og bare en 3-350hk. Så HÆNGER ingen 1000hk supras på.
    http://www.youtube.com/watch?v=rOWhtVuccMI
    630hk+ busa. 0-1.6km over 410 km/t incl fra still stand, det er sku da sindsyg. En vayron bruger jo 8 km på at nå den hastighed og så kommer den med 200 km/t.

Og der er +150 hk mere i dyret!!!

• #14   23. dec 2012 Ja det er sku meget sjovt smiley

Her er første tur på min Busa

http://www.motorcykelgalleri.dk/video/tuningprojekter/9978-busa_turbo_

• #15   23. dec 2012 Hvad koster det egentligt sådan i runde tal at smide en turbo på en mc?

• #16   23. dec 2012 Det kan man ikke bare sige

hvad koster det at spise, eller gå til tandlægen eller .......................

• #17   23. dec 2012 Okay ja men hvad vil du anslå at det vil koste at smide en turbo på en kawasaki er6 smiley

• #18   24. dec 2012 Projektet er dødsdømt på forhånd på den motor i bund og grund

Men alt lavet udefra på en 600 cm ca 50000

• #19   24. dec 2012 Hvorfor er det døds dømt?

• #20   24. dec 2012 Motor konstuktion

Selfølgelig kan det laves, men med med 2 cyl og svag krumtap vil det aldrig gå

• #21   24. dec 2012 Er der ikke mange drag racer der køre med turbo på harley motor? Men det kan man måske ikke samlinge?

• #22   24. dec 2012 For de penge en er6 og en turbo koster, kan man få en zx10, som kan håndtere kræfterne.

En ER6 er jo ikke en racer, og slet ikke bygget til flere hk end den har.hverken stel, affjedring eller bremser kan holde til det.

En HD har en kraftig bygget konstruktion. Som man kan få orig. Tunings produkter til. Men med turbo, skal den også have adskillige forstærkede stumper.

Desuden så er turbo cykler elendige til andet end drag smiley

• #23   24. dec 2012 Nej det er en hel anden motor konstuktion

du har en meget fin MCmotor med et fint moment forløb som du skal være glad for

Sådan lidt hurtigt fortalt hvis du kan købe en fabriks MC der har HK nok til det du vil så er det den bedste løsning og først derefter kan det betale sig at lege med turbo, selv om det er den billigste vej til flere hk, alt andet lige

• #24   24. dec 2012 "Desuden så er turbo cykler elendige til andet end drag"

Ahhhh det er nu ikke rigtig, men de fleste har en lille skrue som de ikke kan holde fingerne fra, hvis man bygger den op med kun et for øje feks + 30-40 % forøgelse selv om det koster det samme som feks 100 % så kan det virke ganke fint
    Turboer fås idag i så mange varianter at det der i gammel dage hed turbo tøven er en saga blot , ellers styre man det med en boost controller, men igen bare den koster fra ca 6000 kr

• #25   24. dec 2012 Ja det er nok smart at smide pengene i en ny cykel.
    Jeg syntes også min har et god træk men det kunne blive endenu brede?
    Også når er der noget noget som lyden af en turbo. Turbovin smiley

• #26   24. dec 2012 Hæ Hæ Chase.

Vis mig den turbo cykel som æder en std racer på banen smiley

• #27   24. dec 2012 Brian nu skriver du banen igen, bestem dig om det er til hverdagsbrug eller til banen

Og det vil en turbo mc gøre hvis banen kræver mange Hk , og det er der så ingen i DK der kræver
    En Boostcontroller som min egen AMS 1000 , bestemmer du selv hvad tryk du vil have i hvad gear og hvor hurtig det skal komme og tid osv , så hvis dit eks er en 600 ccm med 110 hk , kan du lave en 600 ccm turbo med 150 hk og bare udnytte de hk ned af feks langsiden alså kun i 4-5-6 gear
    Ellers må du finde svagheden for mig så skal jeg punktere den for dig smiley

• #28   24. dec 2012 Glemte da lige linket til den ams 1000 som er den mest populære

http://www.ams1000.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=60

• #29   24. dec 2012 hov hov hov.. ville bare lige høre om hvad der var best.. turbo på en gamle cbr 600 f3. eller ligge en 900rr.. i igen..
    nu skal i ikke blive uvenner.:

• #30   24. dec 2012 Maja det gør vi skam heller ikke og der er brugt masse af smilyer indtil nu smiley

Og i et af mine svar er der indbygget et svar til dig også ik smiley

• #31   24. dec 2012 Vi bliver ikke uvenner smiley

Som svar på dit spørgsmål.
    Ingen af delene. Sælg den 600 og køb en 900 som er lovlig at trille rundt på smiley

Og til Chase.
    Nu snakker jeg ikke om en 110hk 600cc. Med "racer" mener jeg en gsxr1000,r1.duc 1098 eller lign. Og her vil ingen have hjælp af en turbo. På en racerbane, de har de heste de har brug for, og vil hellere ned i vægt end slæbe rundt på en blæser...

Men turboen er så fed når vejen er lige ... Eller næsten lige smiley

• #32   24. dec 2012 Ja Brian det er også det jeg skriver tidliger

men alt det gamle med turbo tøven hører fortiden til , eller fordi man bruger det i et andet regi, der er ingen problem med at bygge jævn tryk op fra 35-4000 omd idag og, så lave omd kommer der vist ingen RR mcer ned på, jo måske lige de der amputerede 2 cyl duc smiley

• #33   24. dec 2012 ja køb en 900 og smid en blackbird motor i, hvis det er fordi du tænker det kunne være sjovt med 160 hk. Det er den billigste og mest stabile ting du kan gøre.
    og ja det med turbotøven... og det er håbløst at køre på vil jeg nu ikke sige, man skal som alt andet her i livet bare have respekt for det.

• #34   24. dec 2012 turboer nu om dage snurrer noget nemmere end dengang fabrikkerne prøvede med honda´s cx500 og yamahas 650ere - selvfølgelig kan det sættes op som brugbart

• #35   24. dec 2012 man kan sige så meget om det, men du får lidt mere moment med turbo, plus man får en sjov karakteristik, mere udpræget end de tidligere 90'er racere. Det er det jeg ser som plus. Men man skal tænke sig om hvis det er byg-selv, det er ikke bare lige... og ja det kommer altid til at koste mere end man lige regner med! - også derfor jeg selv i sin tid fandt en færdig bygget cykel jeg fandt fornuftig. Ellers kig på blocket.se eller psykobike der er turbocykler til salg.

• #36   25. dec 2012 Skal der sætes tald på er det jo well rimlig nemt. Inden dit turbo projekt er tilvejs ende så skal du ikke blvie overrasket over en blown moter osv og så en 20-30000kr, medmindre du kan lave alt selv og har adgang til et meget billig rullefelt når den skal justeres ind op til flere gange. HVis en 900ccm, passer i en i 600 sådan give or take er det jo klart det billigste.. Men her er en cbr900 med en turbo blackbird1100 motor http://www.youtube.com/watch?v=3EKerwxrrak

• #37   25. dec 2012 Brians jeg kan da linke masser af videos af turbo cykler som kører fra stock bikes på en drag race bane:) Det er jo det vi snakker om når vi snakker turbo. Turbo hører jo ikke hjemme på en svingbane.
    Men sådan en nyere gixxer som du har med turbo smider jo et pænt stykker over 200hk og ikke 90nm men næsten 150nm i drejningsmoment.. Det er 2 forskellige verdener. Den mc du har nu kan du styrer og give fuld skrure mere eller mindre hele tiden uden at den lave nummere.. smiley Med en turbo får den karakter. jeg hører absolut til den verden at jeg skal ahve en turbo kværn og det bliver en gammle færge af en busa.

• #38   25. dec 2012 Der findes et turbo-kit til cbr 600 i england til 40.000 kr.

145 hk på baghjul

du køre bare visa-dankort igennem og køber det kit !
    alle snakker om turbo men igen tør at købe det ! se billede længere ned i link !

(link fjernet)

hilsen Kenneth.

• #39   25. dec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=oLQaHyS1YRc
    Suzuki gsxr600 med turbo.. Sådan er det at have mange hk og kun 600ccm, Den vil OP.

• #40   26. dec 2012 det giver lidt karakter af, hvis nogen af jer har prøvet en 125 ccm 2-takts crosser. Når den bygger tryk op smider den mange flere hk indenfor et kort omdrejningsregister... som et eksempel der dog selvfølgelig er ekstremt, kan siges at den turbobusa der vandt powermeet i nogle år steg med ca 150 hk på hjul fra 5000-7000 omdrejninger... og ja hvad kan det bruges til?

Mine egne erfaringer med min r1 var at ja det kørte godt... og jeg har aldrig haft problemer udover et sprunget spændebånd og en knækket kædestrammer. Til gengæld så kan jeg fortælle at den lættede som bare fanden. Sidste tur efter jeg dysede den lidt op, ladede den 1 bar i top gear, der kunne jeg køre 220 også vride gassen også gik den på hjul... vel og mærke i 6. gear med standard gearing. smiley

Kommentér på:
turbo

Annonce