1.150 visninger
|
Oprettet:
tuning af 2 takter. {{forumTopicSubject}}
jep nu skal der ske et eller andet.
jeg har en DT175 der egentligt går ok nok, men jeg har midstet 20 km på toppen, hvad kan jeg gøre for at få dem tilbage?
nogen der kender forhold mellem tænder på tandhjulet og km/t?
og til sidst vil jeg gerne hører angående udstødninger.
jeg er ligeglad med at de larmer, men min maskine skal bare yde max, hvad kan jeg gøre ved udstødningen?
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Ellers kan du som du selv siger lege lidt med tandhjul, men det giver oftes lidt mere på toppen og lidt mindre træk og omvendt.
Så er der også membran, karburator og studs som du kan lege lidt med, altså smide carbon plader i, større karburator og studs.
Men det lyder mærkeligt at du har mistet 20km/t på toppen, har du rodet med noget? For ellers så tjek det hele igennem.
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
hvad kan jeg gøre ved karburatoren og membranen siger du? og hvad gør det og kan motoren holde til det.
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Det kunne godt være stempelringene / nyt stempel der skal i.
Men tjek det hele igennem inden du begynder at pille mere ved den.
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 28
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
men nu er det jo en dt175 som egentligt ikke burde kører mere end 110.
jeg har aldrig rodet med knallerter så kender intet til det hele, jeg har bare hæderne skruet ordentligt på og kan lave det meste, når bare boltene ikke er irret til. hehe
hvad kan jeg få ud af at omdysse karburatoren og er det det værd? jeg har kigget karburatoren igennem og den er pinlig ren.
kunne godt bruge 20 kmt mere på toppen, kan jeg opnå det med et mindre tandhjul på baghjulet? og i så fald hvor mange tænder skal jeg ned på, mener der er 46 på nu?
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Udstødningens koks niveau betyder ikke SÅ meget igen på en sådan maskine, og kan ikke pludselig give 20 km/t til forskel..
Og skal den renses, så er stålwire på en boremaskine både hurtigere, nemmere og mindre farligt.
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 28
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 323
honede cyl. nyt stempel og så gav jeg det en tand mindre foran så gik den 135 igen
tuning af 2 takter.