{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

tuning af 2 takter. {{forumTopicSubject}}

jep nu skal der ske et eller andet.
jeg har en DT175 der egentligt går ok nok, men jeg har midstet 20 km på toppen, hvad kan jeg gøre for at få dem tilbage?
nogen der kender forhold mellem tænder på tandhjulet og km/t?
og til sidst vil jeg gerne hører angående udstødninger.
jeg er ligeglad med at de larmer, men min maskine skal bare yde max, hvad kan jeg gøre ved udstødningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af 2 takter.
  • #1   18. maj 2007 Udstødningen kan du ikke selv lave så meget ved, da forrøret er det som udgør effekten i den. Så der skal anden udstødning på hvis det er.

    Ellers kan du som du selv siger lege lidt med tandhjul, men det giver oftes lidt mere på toppen og lidt mindre træk og omvendt.

    Så er der også membran, karburator og studs som du kan lege lidt med, altså smide carbon plader i, større karburator og studs.


    Men det lyder mærkeligt at du har mistet 20km/t på toppen, har du rodet med noget? For ellers så tjek det hele igennem.


  • #2   18. maj 2007 hehe ja det skete efter 3200km hvor jeg kørte den lidt hårdt i terræn, så nu klikker motoren så dejligt. tror det er stempelringende, men har ikke kigget endnu.

    hvad kan jeg gøre ved karburatoren og membranen siger du? og hvad gør det og kan motoren holde til det.


  • #3   18. maj 2007 Du kan smide carbon membranplader i, og hvis du sætter større karburator på kan du få lidt mere optræk.

    Det kunne godt være stempelringene / nyt stempel der skal i.

    Men tjek det hele igennem inden du begynder at pille mere ved den.


  • #4   18. maj 2007 prøv at læse mange af de gode fif på knallert tunings sider. det er jo samme teknik. lyder mærkeligt med at den køre langsommere kunne være tændrør, luft filter, brændstof filter, skidt i karburatoren. ellers tror jeg der kan hentes en del ved at plane toppen en millimeter, polere kanaler og omdysse karburator, menbranen kan fås i carbon eller poler den gamle op og bukke styret til den lidt. det er kun fantasien der sætter grænser

  • #5   18. maj 2007 jeg er sikker på at det er stemplet da det skete under en tur i terræn. på vej derud kørte den 130 og på vej hjem efter en dårlig lyd i motoren kørte den 110.
    men nu er det jo en dt175 som egentligt ikke burde kører mere end 110.
    jeg har aldrig rodet med knallerter så kender intet til det hele, jeg har bare hæderne skruet ordentligt på og kan lave det meste, når bare boltene ikke er irret til. hehe
    hvad kan jeg få ud af at omdysse karburatoren og er det det værd? jeg har kigget karburatoren igennem og den er pinlig ren.
    kunne godt bruge 20 kmt mere på toppen, kan jeg opnå det med et mindre tandhjul på baghjulet? og i så fald hvor mange tænder skal jeg ned på, mener der er 46 på nu?


  • #6   19. maj 2007 jeg tror du skal starte med at kigge til dit stempel/cylinder. Det er omsonst at rode med alt det andet, hvis det er fordi den trænger til nyt stempel/honing af cylinderen !

  • #7   19. maj 2007 Jeg tror også det vil være mere fordel agtigt at se hvordan stempel og nåle har det.
    Udstødningens koks niveau betyder ikke SÅ meget igen på en sådan maskine, og kan ikke pludselig give 20 km/t til forskel..

    Og skal den renses, så er stålwire på en boremaskine både hurtigere, nemmere og mindre farligt.


  • #8   19. maj 2007 prøv at søge om knallert tuning det er foresten pisse sjovt at rode med og koster ikke en skid

  • #9   22. maj 2007 min 175 gjorde det samme en dag jeg havde kørt friskt med ´mange omdr.

    honede cyl. nyt stempel og så gav jeg det en tand mindre foran så gik den 135 igen


Kommentér på:
tuning af 2 takter.

Annonce