{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

tuning af olie {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har læst på internettet at der er en gut i England der specialiserer sig i tuning af motorolie sådan at motorcyklen får mellem 5 -15 hk mere afhængigt af modellen. Jeg ved ikke om der er nogen af jeg der har prøvet det, men hvis i har så har jeg lige en række spørgsmål jeg gerne vil have besvaret

1. Kan motoren ta' skade i den tid hvor min olie er til tuning hvis jeg kun kører 500 km om dagen til og fra på arbejdet?

2. Er det alt olie der skal afmonteres motoren og hvad med luftfilteret, skal den sendes med?

3. Er det ligemeget hvad olie det er, eller skal det være 2 takts olie med en crosser på etiketten?

4. Og sidst skal det fortoldes når det kommer hjem igen, eller kan man være heldig at det er ligesom med hash at de ikke opdager pakken i posten?

Jeg vil være glad for hvis i kenne være mig behjælpelige, og jeg deler gerne ud med erfaringer når jeg ingang har fået den rullet med det nye olie

mvh
Janus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af olie
  • #1   13. sep 2009 Jeg har selv gode erfaringer med at køre med symaskineolie på min FZR. Men kun på søndage hvor temperaturen er over 20 grader, ellers bliver den dobbelte plejlstangsaktuator sodet til - og den gider jeg ikke skilde ad.

  • #2   13. sep 2009 Haha...

    Bare drop olien, så sparer du et par kg


  • #3   13. sep 2009 1. Mens din olie er til tuning topper du bare motoren op med acetone, det er godt nok lidt mere tyndt men smører ligeså godt, regn med at du skal bruge ca en halv gang MERE acetone end olie, for at opnå den samme smøring.

    2. Hvis du vil have den fulde effekt skal AL olie afsted, hvis du har krumtaps udluftning i luftfilterkassen, skal luft filteret også med, det er meget vigtigt at du erstatter lufttilteret med et ligende matriale indtil du får det rigtige igen, jeg har selv gode erfaringer med skum svampe til rengøring, hvor der er en ru og en blød side, vend dem med den bløde side OP, min erfaring viser at der er højest flow igennem de LYSERØDE svampe. Husk at vende dem rigtigt, hvis den ru side vender op risikere du og brænde dine ventiler af.

    3. Den mest optimale olie og bruge, er en med stor bredde, f.eks. 0w-120 det behøver ikke være to-takts.

    4. Som hovedregel skal til fra england ikke fortoldes, men fordi olie er en råvare, skal der nok betales 15% import moms.

    Held og lykke, og pas nu på kørekortet, for det bliver så nemt at rykke den på rullen i både 5 og 6 gear.


  • #4   13. sep 2009 Jeg kører kun på olivenolie, da jeg har hørt det skulle have nogenlunde samme effekt. For at den dog ikke skal blive alt for vild, blander jeg den 50/50 med vand... Det kan man godt, hvis man bare ryster det godt nok...

  • #5   13. sep 2009 ok tak for hjælpen .... men jeres svar afføder lige en række nye spørgsmål.

    1. er symaskine/olivenolie magnetisk? for jeg har hørt at alm. slidspåner fra gearkassen skal ledes væk fra samme med olie og forbrændes i krumtappen? vand er polær ... ødelægger det så ikke svinghjulet?

    2. de svampe der skal istedet luftfilter, de passer ikke helt men de passer i gummistudserne efter karburatorerne og topstykket, er det ok at montere dem der?



  • #6   13. sep 2009 Kan du ikke prøve og skære svampene til så de passer i luftfilter kassen??

  • #7   14. sep 2009 Tror desværre det kan betale sig at sende dine dæk til tyskland - Der er en gut der kan "tune" luften i dem med forskellige ædelgasser! Og den gennemsnitlige forbedring i heste på forhjulet er 9 % og 16 % på baghjulet.

    /K


Kommentér på:
tuning af olie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce