{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.503 visninger | Oprettet:

Tuning af 2 takter {{forumTopicSubject}}

Hey

Har haft min Mito i omkring 1 år og har fået gode ideer med hensyn til motoren.

Har fundet et 165 ccm Polini cylinderkit og en tunudstødning som passer til.

http://www.50cc.nl/zoek_e.asp?M=cagiva&T=mito125&TA=CagMit&I=48

Gå ind i Cagiva og så Mito 125

Men hvis jeg ny sætter cylinderkittet og udstødningen på.
Vil det så kræve meget indstilling og justering af karburator osv.

Måske et nyt filter så den for mere luft eller noget?

Håber der er nogle 2 takst eksperter her.

David G


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af 2 takter
  • #1   12. feb 2006 en to takter kan man som hovederegel høre og se på tændrør, hvordan den går, så rent indstillingsmæssigt vil jeg ikke tro det er det storeproblem, når det så er sagt skal det så siges at jeg har mest erfaring med gokart motorer to takts med drejeventil og fladspjældskabrator..

  • #2   12. feb 2006 Hej David

    Ja du skal passe på med at den får nok det er bedre den 4 takter lidt, for vis den sætter sig kan du ment rive cylinderet og så får du også problemer med at rillerne til stempelringene bliver for store, så den kommer til at klire bag efter, det hjælper ikke at tilsætte mere olie du skal bruge det der er foreskrevet, tilsæt heller lidt sprit det køler lidt og forhøjer oktantallet


  • #3   12. feb 2006 Hvorfor ikke sælge mitoen, og købe en anden bike der er det hurtigere? Kan meget bedre betale sig!

  • #4   12. feb 2006 Ville nok vælge at sætte en ny kabu på, hvis jeg var dig.. smiley Har tunet rigtig meget 2-takt, og det er MEGET vigtigt, at en stor (tunings) cylinder får RILGELIGT at leve af.. smiley

  • #5   14. feb 2006 I teorien kan din standard karburator sagtens levere nok benzin til det kit. Du skal bare dyse en hel del op og finde et andet luftfilter. Tændrøret skal også skiftes til en koldere type (Højere varmetal).

  • #6   16. feb 2006 der skal ikke de helt store justeringer til da motoren skal ha samme benzin/luft blandingsforhold som før. men det kan da være den skal ha et nummer mere eller mindre i dyse str. men du vil bliver glad for at stille tændingstidspunktet lidt tilbage så forbrændingstrykket er maksimalt på det rigtige tidspunkt, dette er en større videnskab. send mig boring, slaglængde og tændingstidpunktet på det originale og boringen på den nye cylinder så skal jeg regne det ud for dig.

Kommentér på:
Tuning af 2 takter

Annonce