1.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Turbo! Turbo!

Jeg går med et lille projekt om at bygge turbo på min Honda Cd50.
Ved godt det kun er en knallert, men motoren er da en 110 cc... Så ville jeg hører jer herinde hvor jeg kan finde den mindste turbo henne, hvor finder i dem i bruger når i bygger det på jeres mororcykler??? Og er der andre gode ideer er jeg åben....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo!
  • #1   10. apr 2005 Hej Tommy
    Prøv at kikke på denne side. Det er simpelt, billigt og kan ikke se hvorfor det ikke også skulle virke for dig... :o)

    www.oldskoolsuzuki.info

    Klik på: Seven-Eleven
    Klik på: knarF's water injection system

    Det kunne måske være sjov at prøve.... og hvis du gør, så lad endelig høre fra dig :o)

    Vh
    Jens


  • #2   10. apr 2005 Det "water injection system" gør.
    Er det samme som et NOS anlæg gør.... næsten, bare MEGET billigere!...


  • #3   11. apr 2005 Eh.. Er din cykel ikke en 2-takter? Hvis den er det kan man da ikke bruge turbo - eller er det mig der er galt på den? Og nos er også svært/umuligt at få til at virke, da cylinderen og krumtapslejer tører ud.

    Hygge


  • #4   11. apr 2005 Hey mads B Jo man kan godt sæt turbo til en 2 takt. Da en turbo kun gør en ting, næmlig at smide mere luft ind, i cylænder.

  • #5   11. apr 2005 Det er en honda 4-takt motor, med overliggende knastaksel...

  • #6   11. apr 2005 Peter [Horsens]: Det er nogle problemer ved at sætte en turbo på en totakter, hvis du ved hvordan et 2t udstødning fungerer så vil en turbo ødelægger udstødningsimpulsen, desuden skal det være en drejeventilsmotor for at fungerer.

    Mads B: Men ovenstående turbo snak er faktisk overflødig, det hører vel med til almindelig viden at en Cd 50 er en 4takter.


  • #7   11. apr 2005 Peter H. K: Det gjorde det så åbenbart ikke - i hvert fald ikke i mit tilfælde smiley

    Hygge


  • #8   11. apr 2005 Hmm, hvordan virker det der Water injection??? Skal det bruge tryk for udstødningen? eller hvordan bliver det presset ind i indsugningen?

    Hvor finder i de turbo'er i bruger??


  • #9   11. apr 2005 he he ok. så har jeg da lært noget nyt idag.. smiley
    Ment bare at det virke til en 2takt motor.


  • #10   11. apr 2005 Skal den bare selv suge det vand den kan.. Hvis man begynder at tvangs fodre den med vand drukner den vel rimlig hurtigt??

    Kan i give mig nogen flere links til sådan noget Water injection?


  • #11   11. apr 2005 ang Water inj. !!!!
    ved ikke om i har lagt mærke til det men vand brænder ret dårligt smiley water inj. er bare for at KØLE luften så der kan være flere ilt atomer pr cm3 !!! ikkr lidt i stil med når man kører om aftenen, der rykker motoeren lidt mere ! specielt på 2takts....
    tror ikke du vill få en skid ud af det så længe der ikke er turbo på cin Dax...


  • #12   11. apr 2005 water injection er som rene w siger kun til køling, det bør nok kunne lade sig gøre at få turbo på hvis man er virkelig snild til motorer. da det er en 4 takter kan man tage drivkraften fra udstødningen( 2 takt skal man ombygge udstødningen så turboen har samme modstand som en tunudstødning har ( praktisk umuligt))
    stor karburator med den største dyse du kan finde til at starte med. vandkølings system som er mixet 50/50 med methanol(hoppyforetning) pluds du skal sænke kompressionen, får drejet stemplet 1 millimeter ned i toopen eller få en speciel alupaknig til topstykket.. nu er det eneste du mangler at få karburateren til at gå ordenligt og det kræver en del. lur lige på www.powerpage.dk der kan man lære meget evntuelt ring til ham


  • #13   12. apr 2005 Tusind tak marius... Lyder som om det kan lade sig gøre, skal bare ha fundet en meget lile turbo stadig væk!!!

    Og skal lige høre det der methanol skal det være rent methanol?


  • #14   17. apr 2005 ja men en ting er sikkert er at der findes ikke turboer til knallerter eller motorcykler under 1000ccm jeg har selv været på adskillige hjemmesider og rådført mig med div specialister det kan ikke lade sig gøre uden en totalt tåbelig modifikation der vil koste en bondegård. men ellers held og lykke
    selv har jeg en GSXR 750ccm der ikke er stor nok til en turbo


  • #15   18. apr 2005 Hvad er det for en modifikation??

  • #16   18. apr 2005 Med hensyn til turbo under 1000 ccm: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1613

  • #17   18. apr 2005 Hmm jeg kan ikke skrive til ham da jeg ikke har motorcykel herinde... Men burde min honda få sådan en turbo til at dreje rundt?? Den skal jo alligevel op i rimlig meget tryk!

    Det er ellers skide godt lavet det turbo noget der smiley


  • #18   18. apr 2005 Simon: Lige for at være bedre viden et øjeblik smiley Så giver 1 L vand 1700.3 L vanddamp

  • #19   18. apr 2005 Jamen måske ville water inj give noget på min knallert... Det udvider sig og methanolen sprænger så træker den helt vildt og alt muligt fedt!

  • #20   18. apr 2005 ja ja kan godt se det spg ham lige lidt om spec.


  • #21   2. maj 2005 Hvis du vil have en rigtig lille turbo skal du nok kigge efter en rigtig lille turbodiesel bil så langt undr 1000 ccm som muligt... men det er da íkke andet at gøre en at prøve.. det kan da ikke være noget lættere end at bygge en manifold til en 1 cylindret maskine.
    klø på !! det ville da være mega fedt hvis det kunne køre.

    Og man kan altså sagtens få en turbo som kan spile med en en 750ccm motor.


  • #22   2. maj 2005 Jimi P...

    En T2 ville da passe fint til din cykel endda en T25 kunne du sikkert også få til at køre. Adskillige kuglelejeladere også..

    Mange folk kigger udelukkende på vulumen i en motor når de er ude efter en turbo... det er er mærkelig ide.. Tag og kig på hvilken effekt den kan levere og hvad ens mål er. '
    Hvis du ser på en bil med en T2 som leverer de 160 hk som den står til (de fleste steder) er det ved et max rpm tal.. sikkert max 8000. Og hvor har sådan en 750ccm, cykel som din, max effekt.... det har den jo sikkert et sted over 10.000 rpm så kommer der altså også en hel del liter luft til at drive turboen... samt at varmen i udstødningen har har rigtig meget at sige....


  • #23   2. maj 2005 Så din drøm er altså ikke helt uopnåelig =)

Kommentér på:
Turbo!

Annonce