962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mere kraft. Mere kraft.

Hej.

Har et spørgsmål omkring flere krafter til min cykel.
Jeg læste et svar den anden dag hvor der var en der efterspurgte om mere optræk.. nu har jeg tænkt lidt over det og kan selvfølgelig ikke finde hvor jeg har læst det.
Men svaret gik ud på at man kunne sætte et andet tandhjul på med færre/flere tænder som så skulle give noget mere drivkraft.. kan det bekræftes og i så fald kan man også gøre det må sådan en cykel som min?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere kraft.
  • #1   7. sep 2006 Ja det kan man.
    Hvis du sætter et med færre tænder på får du mere optræk og ringere topfart og lige omvendt hvis du sætter større på.

• #2   8. sep 2006 gearede min bandit lidt højere 2 tænder mindre bag mener jeg da jeg os kørte med 600 ccm motor , sys at den kørte lidt bedre , men du skal ikke regne men den vilde forskel , hvis du geare den ned i stedet tror jeg ikk du for meget ud af da du bare for mange omdr i stedet for at du kommer hurtigt afsted

• #3   8. sep 2006 Så dårlig ide at gøre det?

• #4   8. sep 2006 Det giver forskellige resultater alt efter om der skiftes for eller bag tandhjul. Martin omtaler fortandhjulet.

Hus det kan være der skal pilles led af kæden - alt efter hvor drastisk du går til værks smiley

• #5   8. sep 2006 Dårlig og dårlig - har læst om flere der har gearet en tand ned på fortandhjulet på falco´r og derved få roligere kørsel i 1. gear, da denne er temmeligt høj gearet.

Det er vel et billigt forsøg at gøre, men er det ikke en større maskine du skal have fat i - normalt regner man med ca 1000 kr pr heste når der tunes

• #6   8. sep 2006 Må ud at have den Gsx-R1000 så smiley

• #7   8. sep 2006 http://www.mc-xpress.com/

Et kit til en GSXR kan vel tilpasses hehe

• #8   8. sep 2006 Kom nu dem så ike har prøvet det luk. gear en tand ned på fortanden og det føles so 10 hk.. Cyjlen får så meget meget mere power man tror det løgn og uden at overdrive. den flipper ikke dig af. Men tro mig det giver især i 6. gear bund power for ikke at snakke om hvis man er glad for at kører på 1 hjul bliver det meget lettere:). Men istedet for at pille en tand af fortand hjulet så tilføj 3 bagpå, samme effekt en du slider mindre på gummiet på din bagsvinger:)

• #9   8. sep 2006 Du kan gøre følgene:
    Større for tandhjul og mindre bag tandhjul = Topfart
    Mindre for tandhjul og større bag tandhjul = Acceleration
    Skal selv til at geare min knallert snart så den får topfart :o)...

• #10   8. sep 2006 Jeg har gearet min R6 ned

Det er det fedeste jeg har fået gjort længe...
    Jeg kan rive den på baghjul så let som ingenting...

Nu skal jeg så bare lære at administrere det baghjulskørsel smiley

• #11   8. sep 2006 Nikolaj: Det er ikke hestene man øger ved det. Det ekstra spark du kan mærke skyldes at momentet bliver øget. Og det er det der er noget værd når man skal overhale i trafikken.

/
    Jesper

• #12   8. sep 2006 Kwak: Ingen Ævl, bare fysikkens love. Når man ændre på udvekslingen har det en effekt på momentet, det er netop derfor man mærker et andet ryk. Ellers ville det hele ske med samme acceleration, men med lavere tophastighed i de enkelte gear.
    Det er ikke momentet i motoren man ændre, men momentet i den totale udveksling.
    Så ingen Ævl, bare fysikkens love :o)
    Var der mere :o)

/
    Jesper

• #13   8. sep 2006 OK. Men ændre momentudvekslingen. Motoren for jo lettere ved at skyde MC'en frem fordi momentet i udvekslinegn er større. Det er i og for sig det samme princip man udnytter ved trisser og taljetræk. Man ædnre på udvekslingen for nemmer at kunne udføre arbejdet. Og der er momentet der arbejder.
    Det er en af de ting vi kan have en god diskussion over efter en halv kasse øl :o)

Kommentér på:
Mere kraft.

Annonce