1.533 visninger
|
Oprettet:
Christian N * 4200 Slagelse *
Tilmeldt:
29. maj 2012 Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Tilmeldt:
29. maj 2012 Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
R1 effekt {{forumTopicSubject}}
Hvad burde en R1'er fra 2005 rn12 lave af effekt på hjulet med pcIII, kn og fuld termignoni udstødning? hvis nogle har ligene setup evt rullet hos FV ville det være fedt at få nogle data på effekt. da der altid er forskel på ydelse imellem de forskellige rullefelt ville effekt tal fra FV være mest brugbare
Mv Christian
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Finn's heste er pålidelige, men ikke så gode når der skal blæres til julefrokosterne
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Her er en R1 SP fra 2006 med stadart udstødning:
https://www.dropbox.com/s/jlen3ohjo8cc2kd/R1SP_2005.pdf?dl=0
Effekten er bremse heste, så hvis det skal samlingens med FV. så skal effekten i BHP x 1.2 = DynoJet 250i
SP modellen er fød med andre indsugningtragte, knaster og anden mapning (I forhold til normal R1) og smider 7 BHP mere.
Komplet udstødningssystem på SP'eren er noget mere taknemlig end på standarten. og giver +5 BHP. Men på bekostning af mellemområde.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Jeg kender ikke en der siger... Jeg kender en zx10 der iflg udskriften har 8 hk mindre hos FV.. Den køre forøvrigt som en drøm
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Dette drejer sig om at en R1'er 05 med fuld org termignoni fra en R1 SP model model, kn filter, PCIII og indkørt "kun" yder 145hk på hjulet(på FV's rullefelt).
Den blev inden indkøring, og montering af kn og udstødning rullet til 153,xxhk hos Bikx - bevares testbænken og efter montering af de nye dele indkørt dernede (igen bikx) på deres rullefelt til 149hk på hjulet. kurven er blevet meget flottere helt sikkert. men stadigt er der altså et effekttab på toppen.
FV motor får så cyklen over og kigger på den. Han justere lidt og igen bliver kurven lidt mere jævn, men stadigt virker kurven meget død i toppen. dette er årsagen til jeg spørg efter effekt resultater med ligene setup målt hos FV. da jeg ved at jeg ikke kan sammenligne resultater på tværs af rullefelt.
Udover dette er der imellem dem første rulning (153hk) og de nye blevet monteret et nyt Continental dæk og det er noget blødere end det gamle. kan det virkelig passe at et blødere dæk æder 10-15hk på hjulet? indtil nu kan jeg ikke se en disse forbedringer i topeffekt kun mellem område. og igen dette er ikke en kritik at nogle personer, men et spørgsmåls tegn til hvorvidt den udstødning er noget værd.
Såfremt at H@sse er oprigtig (hvilket jeg går udfra ) så ville jeg jo mene at den burde lave omkring 150-158hkpå FV's rullefelt. Og forholder vi os til din udtalelse Racing4fun.es så virker det da lidt spøjst at den har fået så flot og jævn en kurve i mellemområdet?! eller hvad?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Fuck it - du har 150 på hjulet... Videre i livet...
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Og såfremt andre kunne komme med erfaringer der bakker op at et nyt bagdæk kan være årsagen til at man mister 10-15hk så fint nok. så gir det jo mening. jeg synes bare det lyder meget vildt!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Hvis der have være en negativ, effekt kurve også. så ville den have sagt lang, mere om effekten. Effekt tab i kæde, gearkasse, dæk, lejer osv modregnes nemlig med den negative kurve. Så BHP + negativ = brugbar effekt måling.
Det at kurven er rettet ud, skal nok passe.. DynoJet og MJP rullefelt er ret kunde venlige på det område. Men der mangler stadig 80,60,40,20,10,5% målinger før der er et brugbart sammenligningsgrundlag.
De skide grillbars accelerere målinger, der er 100% moment styre siger INTET !!
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Derfor den negative måling ret vigtig, fordi den modregner det meste af det her.
Der næst kommer så problemet, med selve rullefelte / hvordan motoren reagere på lige netop, den accelerere den bliver udsat for.
Eks hvis motoren accelerere med 1000 rpm pr sek, regner ECU'en ud accelererepumpeffekten skal være eks 5% ekstra benzin.
Så bliver der retter i fuelmappen og motoren accelerere måske med 1300 Rpm.. Igen udregner ECU, hvor meget ekstra benzin, den skal bruge. Alt det her påvirker effekten, på den måde der er extrem, svært at styre.
Jeg har endnu til gode, at lave to ens effekt måling. På sammen accelerere rullefelt / samme cykel med flere dages mellem rum. Uden at bruge negativ effekt måling.
Det er sku da total til grin, vi skriver 2014 og har aldrig haft så meget, computer kraft til rådighed. Og så ikke engang være i stand, til at oplyse noget som helst. Om hvordan indsprøjtningen opføre sig. ingen gas tal, INTET brugbart !!!
Der ligger MANGE beregninger, til baggrund for en fuelmap.
10-0 til Katja kean... Store patter siger sku mere end den udskrift.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Fast Eddie21... ikke om jeg fatter at folk skriver ligegyldige kommentar som jeg har prøvet at forklare så er det ikke et spørgsmål og at være fikseret på topeffekt som såen. men et spørgsmål om at få afklaret hvorvidt der er noget galt? ejeren synes selv at cyklen kører meget bedre nu i mellem området, men at den ikke trækker ligeså godt som før når den får kniven og kommer op at ringe.
Man har vel lov til at være lidt skeptisk, der er fandme 47.000 kloge tosser som alle sammen ved bedst og mener at alle andre tage fejl . en gang imellem er det nødvendigt at undersøge lidt selv fra forskellige steder før man kan danne sig et fornuftigt indtryk selv.
Racing4fun.es et sidste spørgsmål. Du synes altså ikke at det virker spøjst at den laver 145hk på FV motor's felt når ~Mr_Hovenbauer ~ i #3 efter sigende skulle lave 154 med samme type cykel på samme felt og stort set samme setup? da måden den er rullet på ikke er pålidelig?!
jeg vil gerne gøre det klart at jeg ikke fisker efter om Finn har gjort noget forkert da han kun har rullet den.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Lidt slidte knaster, og lidt lavere kompression kan sagtens betyde den nævnte afvigelse.
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
En ret vælig ting er, hvad gear der bliver brugt. Jeg bruger ALTID top gear, for det tager man aldrig fejl af. Mange andre bruger 4,5 eller 6, problemet er så bare hvis man ikke lige, kan huske fra gang til gang. Hvad der blev brugt første gang.
Lad os så antage, der er brugt 4. gear første gang og 5. anden gang. Det kan let forklare 3-5 Hk. En kæde der måske skulle smøres 2-3 Hk mere. Dæktryk / anden type dæk er også let 1-2 hk. En forkert afbalancering, koster også let et par hk.
Men igen havde der være en negativ måling, så har vi et lang bedre sammenligningsgrundlag.
En anden ting, der påvirker effekten ret meget, er flowet i dyserne. Desvære er hverken MJP eller DynoJet rullefelte udstyret med gasmålere. Så det er ikke lige noget man ser på deres målinger.
Jeg må så indrømme, jeg er total bremse fanatiker. For lige så snart man, sætter en motore under statisk belastning. Fjerne man nemlig rigtig mange af de overnævnte problemer. I kan bare prøvet at søge på, de seriøse tunings firma i USA. De bruger ALLE bremser, enten til statisk eller kontrolleret accelerere.
Statisk måling er så bare, forbundet med RIGTIG meget varme.
https://www.youtube.com/watch?v=Y8JzkYBb71w
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
Sajmon vis du vil nøjes så gør da det, men der er vel også en grund til at du har lavet de ting som du har gjort, ved din mc.
Har lige fundet et tysk plad hvor man samlinger målinger på en rullefeltet med forskellige ting, vil lige oploade dem på mandag.
Der er målinger med den samme maskine, med forskellige dæktryk, slap kæde stram kæde, kold motor varm motor, og nogle andre ting. Lidt sjov læsning..
Skrev blandt andet til en her inder der havde lagt han målings resultater ind igennem årenes løb på den samme cykel, det ene år havde den 145 hk ved rydbjerg mc og året efter 155 hk, jeg skrev til ham hvad han havde lavet ved den i mellemtiden, og hans svar var intet overhovedet, så ja samme rullefelt kan svinge meget.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
5hk fra eller til, betyder oftest intet - og hvis der ikke er lavet noget som helst andet ved cyklen i mellemtiden, kan den uregelmæssige måling og ejerens følelse af den fladere effektkurve, sagtens være grunden til han oplever den som værende sløv.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Så må man i gang med fejlfinding. Sværere er det jo ikke...
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 184
R1 effekt