{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

R1 effekt {{forumTopicSubject}}

Hvad burde en R1'er fra 2005 rn12 lave af effekt på hjulet med pcIII, kn og fuld termignoni udstødning? hvis nogle har ligene setup evt rullet hos FV ville det være fedt at få nogle data på effekt. da der altid er forskel på ydelse imellem de forskellige rullefelt ville effekt tal fra FV være mest brugbare smiley

Mv Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 effekt
  • #1   16. sep 2014 150-160hk

  • #2   16. sep 2014 Bliver nok nødt til at omformulere. hvad har i hørt eller set at en R1'er laver hos fv motr med ligene setup! smiley

  • #3   16. sep 2014 Den jeg havde med stort set det samme som du beskriver dog med micron udstødninger smed 154 ved Fv!

  • #4   16. sep 2014 okay. super var det komplet eller slipon? smiley håber der er lidt flere som kan byde ind med nogle tal smiley

  • #5   16. sep 2014 Kender en zx10 der har 8 hk mere på bikx's felt end hos FV.
    Finn's heste er pålidelige, men ikke så gode når der skal blæres til julefrokosterne smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #8   16. sep 2014 Men der står et rullefelt dernede ved Bikx. smiley

  • #10   16. sep 2014 Jeg ved ikke lige hvorfor, topeffekt er så interessant. Det er alt andet der bliver brugt hele tiden. En effekt kurve skal ses i 3D ikke 2D.

    Her er en R1 SP fra 2006 med stadart udstødning:
    https://www.dropbox.com/s/jlen3ohjo8cc2kd/R1SP_2005.pdf?dl=0
    Effekten er bremse heste, så hvis det skal samlingens med FV. så skal effekten i BHP x 1.2 = DynoJet 250i

    SP modellen er fød med andre indsugningtragte, knaster og anden mapning (I forhold til normal R1) og smider 7 BHP mere.
    Komplet udstødningssystem på SP'eren er noget mere taknemlig end på standarten. og giver +5 BHP. Men på bekostning af mellemområde.






    profilbillede
  • #11   16. sep 2014 @troels

    Jeg kender ikke en der siger... Jeg kender en zx10 der iflg udskriften har 8 hk mindre hos FV.. Den køre forøvrigt som en drøm smiley


  • #12   16. sep 2014 ALLE kawasakier kører som en drøm, sådan er det bare... Det er noget helt specielt kun de kan! smiley

  • #14   17. sep 2014 Tak for svarene. først og fremmest vil jeg gerne slå fast at dette ikke er et spørgsmål om at være fikseret på topeffekt. ej heller er det et spørgsmål eller en debat om at nogen er dårlig til at mappe eller ej. ingen kritik til nogen på de punkter. smiley

    Dette drejer sig om at en R1'er 05 med fuld org termignoni fra en R1 SP model model, kn filter, PCIII og indkørt "kun" yder 145hk på hjulet(på FV's rullefelt).

    Den blev inden indkøring, og montering af kn og udstødning rullet til 153,xxhk hos Bikx - bevares testbænken og efter montering af de nye dele indkørt dernede (igen bikx) på deres rullefelt til 149hk på hjulet. kurven er blevet meget flottere helt sikkert. men stadigt er der altså et effekttab på toppen.

    FV motor får så cyklen over og kigger på den. Han justere lidt og igen bliver kurven lidt mere jævn, men stadigt virker kurven meget død i toppen. dette er årsagen til jeg spørg efter effekt resultater med ligene setup målt hos FV. da jeg ved at jeg ikke kan sammenligne resultater på tværs af rullefelt.

    Udover dette er der imellem dem første rulning (153hk) og de nye blevet monteret et nyt Continental dæk og det er noget blødere end det gamle. kan det virkelig passe at et blødere dæk æder 10-15hk på hjulet? indtil nu kan jeg ikke se en disse forbedringer i topeffekt kun mellem område. og igen dette er ikke en kritik at nogle personer, men et spørgsmåls tegn til hvorvidt den udstødning er noget værd.

    Såfremt at H@sse er oprigtig (hvilket jeg går udfra smiley ) så ville jeg jo mene at den burde lave omkring 150-158hkpå FV's rullefelt. Og forholder vi os til din udtalelse Racing4fun.es så virker det da lidt spøjst at den har fået så flot og jævn en kurve i mellemområdet?! eller hvad?


    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #15   17. sep 2014 Så man mangler i værste fald 10hk...

    Fuck it - du har 150 på hjulet... Videre i livet... smiley


  • #16   17. sep 2014 Sajmon - haha jeg tror vi to har to meget forskellige holdninger til hvornår man skal videre i livet smiley Kan absolut ikke se grund til IKKE at undersøge hvorfor den laver mindre effekt nu end tidligere. Mener bare, det jo ikke fordi man køber et fuldsystem bare for at det skal se fedt ud!!! så kunne man bare have købt nogle andre potter. smiley

    Og såfremt andre kunne komme med erfaringer der bakker op at et nyt bagdæk kan være årsagen til at man mister 10-15hk så fint nok. så gir det jo mening. jeg synes bare det lyder meget vildt! smiley


  • #17   17. sep 2014 Den effekt måling du viser er sådan set ubrugelig..

    Hvis der have være en negativ, effekt kurve også. så ville den have sagt lang, mere om effekten. Effekt tab i kæde, gearkasse, dæk, lejer osv modregnes nemlig med den negative kurve. Så BHP + negativ = brugbar effekt måling.

    Det at kurven er rettet ud, skal nok passe.. DynoJet og MJP rullefelt er ret kunde venlige på det område. Men der mangler stadig 80,60,40,20,10,5% målinger før der er et brugbart sammenligningsgrundlag.
    De skide grillbars accelerere målinger, der er 100% moment styre siger INTET !!


  • #18   17. sep 2014 Så du mener at den vedhæftede rullefelt som den jeg ligger op, på ingen måde viser om der har været en fordel/ulempe ved de ændringer der er fortaget på cyklen? Det har jeg svært ved at forholde mig til. smiley Kan sagtens forholde mig til at resultatet er ukorrekt på denne måde kontra andre måde at måle effekt på. Men hvis det er samme rullefelt og samme cykel! Så vil jeg da påstår at du skal kunne aflæse om den trækker bedre eller dårligere i de respektive område. Og så kan det godt være rullefeltet påstår at cyklen laver 2000hk hvilket er urealistisk. Men hvis den immervæk er på 1900hk efter optimering, så trods det urealistiske effekt tal, må cyklen da have mistet noget effekt?? Jeg synes det er nemt at sige at du ikke kan bruge dem til noget. Du får det til at lyde som om at de ligeså godt kunne have printet et Katja kean plakat ud til ham! smiley

  • #19   17. sep 2014 Nu er der 117 ting der spilde ind på en effekt måling. Nogle af de ting der kan give forskelden er: Temp i motoren, vand / olie. kædens tilstand, dæk tryk temp osv.
    Derfor den negative måling ret vigtig, fordi den modregner det meste af det her.

    Der næst kommer så problemet, med selve rullefelte / hvordan motoren reagere på lige netop, den accelerere den bliver udsat for.
    Eks hvis motoren accelerere med 1000 rpm pr sek, regner ECU'en ud accelererepumpeffekten skal være eks 5% ekstra benzin.
    Så bliver der retter i fuelmappen og motoren accelerere måske med 1300 Rpm.. Igen udregner ECU, hvor meget ekstra benzin, den skal bruge. Alt det her påvirker effekten, på den måde der er extrem, svært at styre.

    Jeg har endnu til gode, at lave to ens effekt måling. På sammen accelerere rullefelt / samme cykel med flere dages mellem rum. Uden at bruge negativ effekt måling.

    Det er sku da total til grin, vi skriver 2014 og har aldrig haft så meget, computer kraft til rådighed. Og så ikke engang være i stand, til at oplyse noget som helst. Om hvordan indsprøjtningen opføre sig. ingen gas tal, INTET brugbart !!!
    Der ligger MANGE beregninger, til baggrund for en fuelmap.

    10-0 til Katja kean... Store patter siger sku mere end den udskrift. smiley


  • #20   17. sep 2014 Ikke om jeg fatter den besættelse af HK, nææ, giv mig kørbarhed og moment i lange baner, det kan da bruges til noget smiley

  • #21   17. sep 2014 Racing4fun.es tak for svaret, og kan godt følge det du skriver.

    Fast Eddie21... ikke om jeg fatter at folk skriver ligegyldige kommentar smiley som jeg har prøvet at forklare så er det ikke et spørgsmål og at være fikseret på topeffekt som såen. men et spørgsmål om at få afklaret hvorvidt der er noget galt? ejeren synes selv at cyklen kører meget bedre nu i mellem området, men at den ikke trækker ligeså godt som før når den får kniven og kommer op at ringe.

    Man har vel lov til at være lidt skeptisk, der er fandme 47.000 kloge tosser som alle sammen ved bedst og mener at alle andre tage fejl smiley . en gang imellem er det nødvendigt at undersøge lidt selv fra forskellige steder før man kan danne sig et fornuftigt indtryk selv. smiley

    Racing4fun.es et sidste spørgsmål. Du synes altså ikke at det virker spøjst at den laver 145hk på FV motor's felt når ~Mr_Hovenbauer ~ i #3 efter sigende skulle lave 154 med samme type cykel på samme felt og stort set samme setup? da måden den er rullet på ikke er pålidelig?!

    jeg vil gerne gøre det klart at jeg ikke fisker efter om Finn har gjort noget forkert da han kun har rullet den. smiley


  • #22   17. sep 2014 Har cyklerne kørt lige langt ?
    Lidt slidte knaster, og lidt lavere kompression kan sagtens betyde den nævnte afvigelse.


  • #23   17. sep 2014 Se det kan jeg ikke udtale mig om. Min kammerats har vidst kørt ca 32000km mener jeg. Kan man hører om knaster er slidte eller kan de sagtens være det uden man lægger mærke til det?

  • #24   17. sep 2014 Kan du rent faktisk mærke effekt "tabet" i praksis eller er det kun på papiret det viser sig ? Hvis kørbarheden og momentet er forbedret og oplevelsen god er det da ret ligegyldigt om den viser det ene eller andet antal HK på et stykke papir! Som der bliver skrevet af Racing så er de dyno resultater ofte som vinden blæser.

  • #25   17. sep 2014 Det er stadigt ikke min cykel. smiley Men min kammerat synes at han kan mærke at den er mindre aggressiv når han kommer over 10000omdr. Og jeg synes bestem heller ikke at kører bedre end tidligere. Men det kan jeg kun bygge på når vi trækker mod hinanden.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #26   17. sep 2014 Naturligvis er den mindre aggressiv når effektkurven er fladere. Det er netop aggressiviteten man vil justere ud af den, så den er mere letkørt.

  • #27   17. sep 2014 Der er bare mange ting der påvirker målinger..

    En ret vælig ting er, hvad gear der bliver brugt. Jeg bruger ALTID top gear, for det tager man aldrig fejl af. Mange andre bruger 4,5 eller 6, problemet er så bare hvis man ikke lige, kan huske fra gang til gang. Hvad der blev brugt første gang.
    Lad os så antage, der er brugt 4. gear første gang og 5. anden gang. Det kan let forklare 3-5 Hk. En kæde der måske skulle smøres 2-3 Hk mere. Dæktryk / anden type dæk er også let 1-2 hk. En forkert afbalancering, koster også let et par hk.
    Men igen havde der være en negativ måling, så har vi et lang bedre sammenligningsgrundlag.

    En anden ting, der påvirker effekten ret meget, er flowet i dyserne. Desvære er hverken MJP eller DynoJet rullefelte udstyret med gasmålere. Så det er ikke lige noget man ser på deres målinger.

    Jeg må så indrømme, jeg er total bremse fanatiker. For lige så snart man, sætter en motore under statisk belastning. Fjerne man nemlig rigtig mange af de overnævnte problemer. I kan bare prøvet at søge på, de seriøse tunings firma i USA. De bruger ALLE bremser, enten til statisk eller kontrolleret accelerere.

    Statisk måling er så bare, forbundet med RIGTIG meget varme.

    https://www.youtube.com/watch?v=Y8JzkYBb71w


  • #28   19. sep 2014 Man kan da ikke bebrejde manden for at ville finde flere hk vis man kan, kan da godt være den er fint kørbare med 145 hk men en med 155 hk er sku da også fint kørbare, den er også bare hurtigere når det skal bruges, vis man kan få det hele hvorfor så nøjes. Alt der kan gøres bedre kan man da lige så godt gøre bedre vis man kan.
    Sajmon vis du vil nøjes så gør da det, men der er vel også en grund til at du har lavet de ting som du har gjort, ved din mc.
    Har lige fundet et tysk plad hvor man samlinger målinger på en rullefeltet med forskellige ting, vil lige oploade dem på mandag.
    Der er målinger med den samme maskine, med forskellige dæktryk, slap kæde stram kæde, kold motor varm motor, og nogle andre ting. Lidt sjov læsning..
    Skrev blandt andet til en her inder der havde lagt han målings resultater ind igennem årenes løb på den samme cykel, det ene år havde den 145 hk ved rydbjerg mc og året efter 155 hk, jeg skrev til ham hvad han havde lavet ved den i mellemtiden, og hans svar var intet overhovedet, så ja samme rullefelt kan svinge meget.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #29   19. sep 2014 Og det var netop min pointe... smiley

    5hk fra eller til, betyder oftest intet - og hvis der ikke er lavet noget som helst andet ved cyklen i mellemtiden, kan den uregelmæssige måling og ejerens følelse af den fladere effektkurve, sagtens være grunden til han oplever den som værende sløv.


  • #30   19. sep 2014 Men mangler de hk skal de da findes igen.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #31   19. sep 2014 Så længe der er så stor variation i effektmålinger, er der ingen som ved om de reelt set mangler...

  • #32   19. sep 2014 Nej ved vi ikke, men mangler de reelt skal de da findes det er der da ingen der kan være uenig i

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #33   19. sep 2014 Det er der sikkert masser af mennesker som kan... smiley

    Så må man i gang med fejlfinding. Sværere er det jo ikke...


  • #34   19. sep 2014 Altså vi snakker om at den lavede 153 før montering af fuld udstødning og kn. Og 149 efter montering og indkøring på samme felt. Begge rulninger indenfor en måned. Dog med et andet dæk.

Kommentér på:
R1 effekt

Annonce