Effekt på hjulet vs fabriks opgivelse? {{forumTopicSubject}}
Hey drenge og piger...
Jeg har gået og tænkt lidt over hvor meget forskel der er på hvad de forskellige cykler smider på hjulet kontra hvad de er opgivet til at have på motoren.
Hvis f.eks man kigger på nyere 1000cc synes jeg ikk der er den store forskel på hvad de smider på hjulet, men derimod er der forksel på hvad de er opgivet til at have på motoren fra std?
Er det mig der er helt galt på den her eller ?
f.eks en 07 R1 med 180 HK uden ramair og 189 HK med ram air std.
Rullet til 160 HK på hjulet og med komplet akrapovic KN filter og PC3 mappet af mr dyno 163 hk på hjulet...
Så er der en GSXR 1000 K1 med slip on potte rullet til 154.9 Hk på hjulet - som er opgivet til 160Hk på motoren std.
Så også en cbr1000rr 04 herinde som ligger 147.5 med anden potte
Ved godt det kan variere med forskellige rullefelter osv.
Men det jeg vil frem til er bare, er at jeg synes ikke der er så stor forskel hvad de smider på hjulet i forhold til deres opgivelser - eller er det mig der overser noget ?
Peace out
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
Hvordan hænger det lige sammen?
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
det har også undret mig, min sv650 blev målt til 75 hk på baghjulet og er opgivet til 71 hk fra fabrikken.
og efter hvad andre skriver skulle en hornet som jeg har nu kun have ca.86 hk på hjulet hvor den er opgivet til 98 hk. fra fabrikken.
Tror nogle fabrikker er lige optimistiske nok, synes suzuki er dem der er mest præcise hvad hk angår.
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
Jeg er udemærket klar over transmissions tab....
MEN!
hvordan kan det være en cykel der er opgivet til at give 180 HK på motoren uden ram air og 189 HK med ram air "kun" giver 160 HK på hjulet.
Når en cykel der er opgivet til 160HK på motoren giver 155hk på hjulet...
?
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 222
den første var 92 hk på baghjul - den anden var 97,5 på baghjul - den er opgivet til 105 på motor så den første er nok den mest realistiske - og man kan ikke bruge nogen af dem til ret meget
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 90
Tror jeg nok :=)
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.387
Det er meget muligt at opgivelserne er en smule optimistiske på nyere cykler, men hvor den bliver rullet har altså også rigtigt meget at sige. Der kan være op til 15hk forskel fra et felt til et andet. Mht. Suzuki'ens 160hk motor HK. Hvis den bliver rullet til 156hk og man skal gå ud fra at det er "ægte ægte ægte HK", så har den jo en DEL mere på motoren end de 160, den er opgivet til. Så enten er det et meget optimistisk felt, eller så har de bare en del mere end fabrikken har opgivet dem til.
Men en ting er hk, en anden er hvordan den smider dem i jorden og hvor godt cyklen ellers er til sving og her er jeg ikke et sekund i tvivl om at K1'eren bliver jordet for syyyygt af en R1 07'er på bane, svingture osv, til HVER en tid
apr 2004
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 541
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 93
Historie fra det virkelige liv uanset hvad fabrikken siger... (citat FV Motor i Sabroe..
R1 ca 160-161 hk på hjul
Gsxr1000 ca 170 hk på hjul
Honda cbr 1000rr ca 148 hk på hjul
zx10 omkring 160hk på hjul...
han laver ikke andet end at indkøre PC (powercamander)
jul 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 353
i det nye bike siger de 174,6 hvor er mine manglede hk... vei ikke udstødning de er røget med.....
såske jeg skulle prøve samme bænk som dem
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
Når ja eks en K1/K2 smider mellem 146 og 155hk på hjulet std/med slip on - når den "kun" skal have 160.
Svingegenskaberne er en helt anden snak, synes RN12 føles tungere og smide rundt end min K2'er SELVOM jeg hellere ville have RN12'eren, det er det pæneste cykel der er lavet til dato IMO...
Jeg mener bare, er det de helt nye cykler der er opgivet optimistisk eller de ældre der er underdrevet?
Og igen - ja jeg er udemærket klar over transmisionstab og forskel på felter.
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
Det eneste jeg kan se der kan variere at luft temp og ikke mindst lufttryk. synes bare stadig det er underligt at der ikke er mere forskel..
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
Jeg kan iøvrigt berette at jeg er ikke så lidt imponeret af den nye ZX10r-08... Den smider 170HK på baghjulet fuldstændig standart, vel at mærke i samme felt hvor en R1-04 med powercommander og fuldt akrapovic smider 160HK...
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 60
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
Men ja jeg skal også til træf i uge 33, skal også op og have min cykel mappet ind af Ove (aka Mr. Dyno) nu på Torsdag, så det bliver spændende nok.
Mvh Christian
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 93
no mater what, så bliver du formentlig glad for at få den kørt ind... det bliver sikkert en anden cykel i mellemgas området.. held og lykke!
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
fik den rullet til 158 hk standart til et åbent hus og året efter her med alle de ting der er lavet ved den, på samme feldt 158 hk, det er jo ikke skide meget forøgelse
cyklen
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13631
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
Men det jeg tænker på er bare om de nyere cykler er for optimistiske mht opgivelser ?
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.387
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 56
Standard smed den 102,05HK på hjulet og efter (med fuld akrapovic+PCIII) smed den 111,82HK på hjulet. Det er da ok med +9HK på hjulet for en 600ccm
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=130
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 60
Det kan de jo sagtens mene når sådan en racer bliver skilt ad noget mere end en gadecykel.
Ps de med tilkørring med fuld hane har jeg fra en tysk enginør på bmw.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Effekt på hjulet vs fabriks opgivelse?