{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Effekt på hjulet vs fabriks opgivelse? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og piger...
Jeg har gået og tænkt lidt over hvor meget forskel der er på hvad de forskellige cykler smider på hjulet kontra hvad de er opgivet til at have på motoren.
Hvis f.eks man kigger på nyere 1000cc synes jeg ikk der er den store forskel på hvad de smider på hjulet, men derimod er der forksel på hvad de er opgivet til at have på motoren fra std?
Er det mig der er helt galt på den her eller ?
f.eks en 07 R1 med 180 HK uden ramair og 189 HK med ram air std.
Rullet til 160 HK på hjulet og med komplet akrapovic KN filter og PC3 mappet af mr dyno 163 hk på hjulet...
Så er der en GSXR 1000 K1 med slip on potte rullet til 154.9 Hk på hjulet - som er opgivet til 160Hk på motoren std.
Så også en cbr1000rr 04 herinde som ligger 147.5 med anden potte
Ved godt det kan variere med forskellige rullefelter osv.
Men det jeg vil frem til er bare, er at jeg synes ikke der er så stor forskel hvad de smider på hjulet i forhold til deres opgivelser - eller er det mig der overser noget ?

Peace out


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effekt på hjulet vs fabriks opgivelse?
  • #1   18. jul 2008 min smider 105 og er opgivet til 121 så det er ok

  • #2   18. jul 2008 hehe det var ikke hvad andre folks gav, men hvorfor de fleste nyere 1000 cc smider mellem 150 og 160 HK op hjulet, altså der er ikke de store afvigelser på effekten på hjulet. men i fabriksopgivelserne er der op til 20HK + i forskel?
    Hvordan hænger det lige sammen?


  • #3   18. jul 2008 Hej
    det har også undret mig, min sv650 blev målt til 75 hk på baghjulet og er opgivet til 71 hk fra fabrikken.
    og efter hvad andre skriver skulle en hornet som jeg har nu kun have ca.86 hk på hjulet hvor den er opgivet til 98 hk. fra fabrikken.
    Tror nogle fabrikker er lige optimistiske nok, synes suzuki er dem der er mest præcise hvad hk angår.


  • #4   18. jul 2008 nej nej, i læser ikke hvad jeg skriver...
    Jeg er udemærket klar over transmissions tab....
    MEN!
    hvordan kan det være en cykel der er opgivet til at give 180 HK på motoren uden ram air og 189 HK med ram air "kun" giver 160 HK på hjulet.
    Når en cykel der er opgivet til 160HK på motoren giver 155hk på hjulet...
    ?


  • #5   18. jul 2008 jeg har fået min rullet 2 gange med 14 dage imellem på 2 forskellige ruller
    den første var 92 hk på baghjul - den anden var 97,5 på baghjul - den er opgivet til 105 på motor så den første er nok den mest realistiske - og man kan ikke bruge nogen af dem til ret meget smiley


  • #6   18. jul 2008 Det er fordi at fabriks opgivelserne er på motoren og med ram-air tryk, på de gamle er der ikke så stor forskel fordi at der ikke er ram-air på...
    Tror jeg nok :=)


  • #7   18. jul 2008 Tror bare Christian er glad for hans Suzuki og nu skal de andre lige have "kniven" smiley

    Det er meget muligt at opgivelserne er en smule optimistiske på nyere cykler, men hvor den bliver rullet har altså også rigtigt meget at sige. Der kan være op til 15hk forskel fra et felt til et andet. Mht. Suzuki'ens 160hk motor HK. Hvis den bliver rullet til 156hk og man skal gå ud fra at det er "ægte ægte ægte HK", så har den jo en DEL mere på motoren end de 160, den er opgivet til. Så enten er det et meget optimistisk felt, eller så har de bare en del mere end fabrikken har opgivet dem til.

    Men en ting er hk, en anden er hvordan den smider dem i jorden og hvor godt cyklen ellers er til sving og her er jeg ikke et sekund i tvivl om at K1'eren bliver jordet for syyyygt af en R1 07'er på bane, svingture osv, til HVER en tid smiley


  • #8   18. jul 2008 Gsxr 1000 K1 burde heller ikke ha 154,5 hk på hjulet med en slip-on - burde nærmere ligge omkring de 145-147 mod de opgivne 161 hk i motoren. Cbr1000rr (2004) er opgivet til 172 hk i motoren, men har som du siger 147,5 hk på baghjulet, så jeg synes ikke du har helt ret i din påstand.......At forskellen er blevet endnu større med de nye cykler, er måske fordi producenterne er begyndt at overdrive mere (Iøvrigt har man i rigtig mange tests rundt omkring i verden målt den nye R1 (07/08) til at have tæt på 170 hk på hjulet.

  • #9   18. jul 2008 christian der er altid effekttab fra motor til hjul...
    Historie fra det virkelige liv uanset hvad fabrikken siger... (citat FV Motor i Sabroe..

    R1 ca 160-161 hk på hjul
    Gsxr1000 ca 170 hk på hjul
    Honda cbr 1000rr ca 148 hk på hjul
    zx10 omkring 160hk på hjul...

    han laver ikke andet end at indkøre PC (powercamander)


  • #10   18. jul 2008 hmm min gixxer 1000 gav (kun) 163,56 på hjulet hos enghave

    i det nye bike siger de 174,6 hvor er mine manglede hk... vei ikke udstødning de er røget med.....

    såske jeg skulle prøve samme bænk som dem


  • #12   18. jul 2008 Nej, men undre mig bare over at en R1 (som er den fedeste maksine til dato) ikke smider mere end omkring 160HK på hjulet og 163 med komplet akrapovic og PC3 og KN filter, kørt ind af mr dyno, når den er std opgivet til 180 uden tryk og 189 med tryk.
    Når ja eks en K1/K2 smider mellem 146 og 155hk på hjulet std/med slip on - når den "kun" skal have 160.
    Svingegenskaberne er en helt anden snak, synes RN12 føles tungere og smide rundt end min K2'er SELVOM jeg hellere ville have RN12'eren, det er det pæneste cykel der er lavet til dato IMO...
    Jeg mener bare, er det de helt nye cykler der er opgivet optimistisk eller de ældre der er underdrevet?

    Og igen - ja jeg er udemærket klar over transmisionstab og forskel på felter.


  • #14   18. jul 2008 Spørg lige en der bygger racermotorer om de kører deres motorer "til" hehe eller nærmere hvordan de kører dem til...
    Det eneste jeg kan se der kan variere at luft temp og ikke mindst lufttryk. synes bare stadig det er underligt at der ikke er mere forskel..


  • #15   19. jul 2008 Kom ud til fyns mc-festival her i næste måned... Der bliver der powermeet, og så kan du se hvad de forskellige cykler ligger på lakridsen. Du kan evt tilmelde din egen, så dit sammenligningsgrundlag bliver bedre...

    Jeg kan iøvrigt berette at jeg er ikke så lidt imponeret af den nye ZX10r-08... Den smider 170HK på baghjulet fuldstændig standart, vel at mærke i samme felt hvor en R1-04 med powercommander og fuldt akrapovic smider 160HK...


  • #16   19. jul 2008 Det har vel også noget at sige at nogle cykler er så fint afstemt m.h.t. udstødning fra fabrikken at de reelt mister hk med en uorignal udstødning.Det jeg savner når der bliver opgivet et hk antal på en cykel fra ejeren er en måling på cyklen inden ændringer.Men det er der jo ikke mange der får lavet.Min cykel er en sv 1000s k7 og den er opgivet til 124 hk på motoren, men om den har 108 eller 130hk ved jeg jo ikke før den er målt.Det har jo også noget at sige hvordan den er kørt til.Har den fået kniven fra starten op til det røde, eller er den holdt på lave omd.til stempelringene er slidt til i cyllindrene?.Det sidste er vist ikke godt da plejstængerne giver sig med omdr. og bliver længere og derfor kommer ringene til at køre et sted de ikke har været før og det er efter at de er kørt til.

  • #17   19. jul 2008 Det med indkøring, har hørt flere der bygger racer motorer siger at det er noget pjat.
    Men ja jeg skal også til træf i uge 33, skal også op og have min cykel mappet ind af Ove (aka Mr. Dyno) nu på Torsdag, så det bliver spændende nok.

    Mvh Christian


  • #18   19. jul 2008 ja gu er det da noget pjat...om den har 5 hk fra eller til på hjul har nok ikke den hel store indflydelse... det kommer i sidste ende nok an på hvem der kører... når det så er sagt, så er der jo alligevel noget psygologisk i det..?? det er jo altid "rart" når man har nogle tal at sammenligne med.. om vi vil det eller ej..
    no mater what, så bliver du formentlig glad for at få den kørt ind... det bliver sikkert en anden cykel i mellemgas området.. held og lykke!


  • #19   19. jul 2008 Hehe ja jeg tror sgu heller ikke jeg kan mærke 5 hk - men jo tak, glæder mig til at se hvad den smider før og efter smiley

  • #20   19. jul 2008 tror det er min r1er du hentyder til, ja synes også den burde smide lidt mere end den gør for det hele har sku ikke rigtig givet noget på top efekten og så kan folk sige hvad de vil for jeg bruger gerne top efekten tit,
    fik den rullet til 158 hk standart til et åbent hus og året efter her med alle de ting der er lavet ved den, på samme feldt 158 hk, det er jo ikke skide meget forøgelse

    cyklen

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13631


  • #21   19. jul 2008 Jep Allan, det er din super lækre R1 jeg tænkte på..
    Men det jeg tænker på er bare om de nyere cykler er for optimistiske mht opgivelser ?


  • #22   19. jul 2008 Allan: Der står da +3hk i din profil ? Men ja, det er ikke meget man får ved at bruge 20k på udstødning, pc3 osv, faktisk er det noget jeg slet ikke gad ofre penge på, for det er KUN bling og INTET andet smiley

  • #23   19. jul 2008 Jeg fik også rullet min før og efter i forrige uge.
    Standard smed den 102,05HK på hjulet og efter (med fuld akrapovic+PCIII) smed den 111,82HK på hjulet. Det er da ok med +9HK på hjulet for en 600ccm


  • #24   19. jul 2008 den måling der er på min profil er ved ks motor som standart og efter udstøgning filter og powerkomander, men den blev meget bedre at køre på det skal den have, den er blevet en meget bedre cykel at køre på, men ville da helt sikkert gerne have nogle flere hk på toppen, at jeg ikke fik de store hk betyder ikke at det ikke virker for min gamle r1er havde godt med hk så det havde jo virket meget godt.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=130


  • #25   20. jul 2008 ("Det med indkøring, har hørt flere der bygger racer motorer siger at det er noget pjat".)
    Det kan de jo sagtens mene når sådan en racer bliver skilt ad noget mere end en gadecykel.
    Ps de med tilkørring med fuld hane har jeg fra en tysk enginør på bmw.


  • #26   20. jul 2008 Hvis I er bange for effekttab til baghjulet, skal I nok overveje en Bandit 1250. I Bike, hvor den bliver testet, bliver den målt til 109 hk på baghjulet - den er opgivet til 98hk på krumtappen:-)

Kommentér på:
Effekt på hjulet vs fabriks opgivelse?

Annonce