1.332 visninger
|
Oprettet:
Dyse valg i karburator {{forumTopicSubject}}
Hey!
Er der mon én herinde, der har erfaringer med Yamaha DT 125 R? Min har svært ved at forbrænde benzinen over 8000 omdr. Jeg har pt. en 220´er dyse i. Tændrøret ser fornuftigt ud, efter min mening, og det gør stemplet også. Jeg har også lige justeret YPVS ventilen. Kan det være den får for lidt benz? Jeg har læst om nogle, der har haft en 240´er i...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
er din karburator moddet ?? når du siger tændrøret ser fornuftigt ud hvordan er det så ?
kom med lidt flere oplysninger , det er lidt svært at dianostigsere udfra modellen
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
der er jeg endt med en 240 og den brænder pænt mørkebrunt , kunne nok godt tåle at gå ned til 230 men better safe than sorry
men mangler den effekt oppe i de høje RPM ?
jeg ville nok lige tjekke at ypvs-ventilen står korrekt en ekstra gang
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Problemet i de høje omdr. er, den 4 takter ofte, og trækker ikke altid op til de 10500-11000, som den vist bør. Jeg har dog til en forveksling lige prøvet at tanke den med 95 oktan i stedet for 92. Jeg ved ikke om det er dét, der har ændret noget, men den havde nemmere ved tage omdr.
Jeg kan lige nævne, den af og til cutter tændingen fuldstændigt ved 9000 omdr., men det problem har selfølgelig ikke noget med karb´en at gøre Men er det noget du har hørt om før?
Nå ja, mht YVPS så så det ud til der skulle have været noget på enden af YVPS akslen/ventilen som hjulet kablerne sidder i, men det er knækket af på min, og istedet er der sat en lille gevindstang i, så den kan jo nemmere gå ud af justering. Men justeringen passede i hvert fald i går
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
men først og fremmest skal den ypvs ventil stå korrekt , ved ikke hvordan du har justeret den men den sikre metode er at afmontere potten og kigge/føle i porten at den åbner helt , der kan være temmeligt meget slør der hvor man sætter trækket til kablerne på selve ventilen så fabriksmærkerne er ubrugelige
en anden ting hvilket tændrør sidder der i ?? og har du prøvet at skifte det ? der skal ikke meget olie til at dræbe et tændrør uden man kan se det
er der thermostat i ?
hvilket stempel er der monteret efter opboring ?(meget vigtigt)
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg kan ikke huske hvilket tændrør der sidder i, eller om jeg har skriftet det sidste sommer, men det er da forholdsvis nemt at tjekke
Der er termostat i og motoren har en ret konstant temp. så jeg tror termostaten virker. Mht. stempel ved jeg ikke, men det var en erfaren mc mekaniker, der honede cylinder, og fandt passende stempel til.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
tændrør er noget der skal skiftes rimeligt ofte i en 2-takter hvis ikke den får prygl konstant , start med et nyt og se hvad der sker , de er jo ikke så dyre til sådan en , http://www.thansen.dk/product.asp?c=3369123209&n=1686035170&pn=1686046612
thermostat og temp ok , tjek
stempelspørgsmålet kommer sig af jeg engang fik boret og tunet en LC 2 cylinder hos en ellers reskepteret motocrossforhandler/tuner men da jeg fik den retur og monterede den manglede den seriøst topende men havde en ide om at det måske var fordi den havde fået mere mellemområde stemplet kørte vel 3 måneder (1000km) før det gav op på en offroadtur med rødderne , gode dyr var rådne da jeg skulle på job aftenen efter , mem i røg et gaaaaammelt slidt stempel fra en crosser jeg engang havde , det var lidt kortere men med membranindsug er det ikke noget problem og , så skal jeg da lige love for den kom til kræfter , aldrig havde den haft så meget power , da den senere blev boret igen fik den igen et org yamahakit og der var stadig masser af power iden , så det kinøjser(gæt)stempel var i hvertfal ikke pengene værd
så hold dig til enten org eller kendt aftermarket som ex wiseco
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg prøver lige at skrifte tændrøret som du siger, og ser om det gør en forskel. Men jeg tror måske også jeg skal til at tanke 95 oktan. Jeg plejer at hælde 92 oktan i tanken, men så prøvede jeg med 95, og så trak den væsentligt bedre. Men jeg roder lidt med den og så må vi se, om det bliver bedre. Men du skal have mange tak for at du gad at hjælpe med tips og idéer!!!
Dyse valg i karburator