{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Dyse valg i karburator {{forumTopicSubject}}

Hey!
Er der mon én herinde, der har erfaringer med Yamaha DT 125 R? Min har svært ved at forbrænde benzinen over 8000 omdr. Jeg har pt. en 220´er dyse i. Tændrøret ser fornuftigt ud, efter min mening, og det gør stemplet også. Jeg har også lige justeret YPVS ventilen. Kan det være den får for lidt benz? Jeg har læst om nogle, der har haft en 240´er i...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyse valg i karburator
  • #1   1. apr 2013 er det din der er billede af ?? tænker på udstødning og anden tuning

    er din karburator moddet ?? når du siger tændrøret ser fornuftigt ud hvordan er det så ?

    kom med lidt flere oplysninger , det er lidt svært at dianostigsere udfra modellen



  • #2   2. apr 2013 Yes, det er min. Jeg ved ikke mht forrør og lyddæmper, men så vidt jeg er informeret er det hele Jeg standart. Jeg er heller ikke umiddelbart ude på at tune den, men bare få den til at trække bedre, og mere rent. Tændrøret er en smule fugtigt, uden at være helt snasket ind i olie. Mht. trækkraft og forbrænding kan jeg tilføje, cyl. er honet + stempel og stempelringe er skriftet for 1500km, og er lige blevet inspiceret igen, så dér burde ikke være nogen problemer.


  • #3   2. apr 2013 udstødningen er ikke std det er en fresco/big one , ved ikke hvordan den er med dysning men på min egen har jeg en D.E.P udstødning og sammen med hi-tech membraner og et lille karburatormod (ikke et der har noget at sige mht hoveddysning)

    der er jeg endt med en 240 og den brænder pænt mørkebrunt , kunne nok godt tåle at gå ned til 230 men better safe than sorry smiley

    men mangler den effekt oppe i de høje RPM ?
    jeg ville nok lige tjekke at ypvs-ventilen står korrekt en ekstra gang


  • #4   2. apr 2013 Med udstødningen, mener du så forrør + lyddæmper ikke er standart? Jeg var lige nede ved den lokale mc mand, der mente, jeg skulle prøve at lette på luftfilteret og så se om den trækker bedre, hvilket, hvis den gør, vil betyde den får for meget benz. Jeg har på hans vejledning bestilt en 215 dyse.
    Problemet i de høje omdr. er, den 4 takter ofte, og trækker ikke altid op til de 10500-11000, som den vist bør. Jeg har dog til en forveksling lige prøvet at tanke den med 95 oktan i stedet for 92. Jeg ved ikke om det er dét, der har ændret noget, men den havde nemmere ved tage omdr.
    Jeg kan lige nævne, den af og til cutter tændingen fuldstændigt ved 9000 omdr., men det problem har selfølgelig ikke noget med karb´en at gøre smiley Men er det noget du har hørt om før?
    Nå ja, mht YVPS så så det ud til der skulle have været noget på enden af YVPS akslen/ventilen som hjulet kablerne sidder i, men det er knækket af på min, og istedet er der sat en lille gevindstang i, så den kan jo nemmere gå ud af justering. Men justeringen passede i hvert fald i går smiley


  • #5   2. apr 2013 ja mente forrør og dæmper smiley

    men først og fremmest skal den ypvs ventil stå korrekt , ved ikke hvordan du har justeret den men den sikre metode er at afmontere potten og kigge/føle i porten at den åbner helt , der kan være temmeligt meget slør der hvor man sætter trækket til kablerne på selve ventilen så fabriksmærkerne er ubrugelige
    en anden ting hvilket tændrør sidder der i ?? og har du prøvet at skifte det ? der skal ikke meget olie til at dræbe et tændrør uden man kan se det
    er der thermostat i ?
    hvilket stempel er der monteret efter opboring ?(meget vigtigt)


  • #6   5. apr 2013 Jeg har justeret ypvs med forrøret afmonteret, og efterfølgende justeret kablerne, der justerer ventilen, så der ikke er for meget slør. Så har jeg tjekket ventilen gennem hullet til forrøret, mens jeg har slået tændingen til og fra, så jeg vil mene det burde være nogenlunde rigtig justeret?!?
    Jeg kan ikke huske hvilket tændrør der sidder i, eller om jeg har skriftet det sidste sommer, men det er da forholdsvis nemt at tjekke smiley
    Der er termostat i og motoren har en ret konstant temp. så jeg tror termostaten virker. Mht. stempel ved jeg ikke, men det var en erfaren mc mekaniker, der honede cylinder, og fandt passende stempel til.


  • #7   6. apr 2013 justeringsmetoden har du styr på bortsetfra en lille detalje , står den åben eller lukket når tændingen er sat til ?

    tændrør er noget der skal skiftes rimeligt ofte i en 2-takter hvis ikke den får prygl konstant , start med et nyt og se hvad der sker , de er jo ikke så dyre til sådan en , http://www.thansen.dk/product.asp?c=3369123209&n=1686035170&pn=1686046612

    thermostat og temp ok , tjek

    stempelspørgsmålet kommer sig af jeg engang fik boret og tunet en LC 2 cylinder hos en ellers reskepteret motocrossforhandler/tuner men da jeg fik den retur og monterede den manglede den seriøst topende men havde en ide om at det måske var fordi den havde fået mere mellemområde stemplet kørte vel 3 måneder (1000km) før det gav op på en offroadtur med rødderne , gode dyr var rådne da jeg skulle på job aftenen efter , mem i røg et gaaaaammelt slidt stempel fra en crosser jeg engang havde , det var lidt kortere men med membranindsug er det ikke noget problem og , så skal jeg da lige love for den kom til kræfter , aldrig havde den haft så meget power , da den senere blev boret igen fik den igen et org yamahakit og der var stadig masser af power iden , så det kinøjser(gæt)stempel var i hvertfal ikke pengene værd
    så hold dig til enten org eller kendt aftermarket som ex wiseco


  • #8   7. apr 2013 Jeg kan ikke lige huske, hvordan ventilen står, når jeg sætter tænding på, men jeg har set utalige videoer på youtube, med justering af YVPS. Så med andre ord, vil jeg tro den del af justeringen er i orden? ( Men jeg må hellere lige tjekke en ekstra gang smiley
    Jeg prøver lige at skrifte tændrøret som du siger, og ser om det gør en forskel. Men jeg tror måske også jeg skal til at tanke 95 oktan. Jeg plejer at hælde 92 oktan i tanken, men så prøvede jeg med 95, og så trak den væsentligt bedre. Men jeg roder lidt med den og så må vi se, om det bliver bedre. Men du skal have mange tak for at du gad at hjælpe med tips og idéer!!!


Kommentér på:
Dyse valg i karburator

Annonce