1.140 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Turbo.. Turbo..
Jeg har anskaffet mig en turbi til 1000-1600ccm. og har tænkt mig at bygge den på min CBR 900 S33.. hvordan lyder det.
Er det noget jeg kan eller kræver det for meget....?
0 synes godt om
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
aug 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 184
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Hvis du er typen der kører bilen til "mekker" for at få skiftet olie og tændrør, så glem det...
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
1. Hvad vil du bruge den til?
2. Hvad forventer du at få ud af det hk/moment mæssigt?
3. Hvor meget af det kan du selv lave, - eller skal det hele købes?
4. Det bliver altid dyrere end man umiddelbart regner med... husk det, - især ved hjemmebyg ryger man ind i noget man ikke havde forudset... eller klassikeren med der lige skal skrues op... også smelter man lige et par stempler.
Men du skal da være så hjertens velkommen til et kig og en snak om det, så kan du se hvordan det er udført på min med karburator. Og det virker og er endnu ikke brændt sammen...
apr 2009
Følger: 65 Følgere: 65 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 103
Jeg er pladesmed og kan derfor selv svejse rystfri rør og det til udst og luft. mangler tryk ur og slanger til min intercooler og olie køling til turboen.
men mente om min blok kan holde ti ldet uden af skifte stempler osv.. og omkring hk osv vi jeg gerne omkring de 150-180-200 alt efter hva den kan holde til ude for meget udskiftning af stempler osv. vil helst ikke ti lat skilde blokken fra hinanden.. så mekanisk er jeg ikk selv. har en kontakt som er udlært mekaniker ved yamaha. men vil heller lavet det selv..
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Det kan gøres ved at ligge en tykkere pakning i toppen eller mellem cyl. og motorblok, hvis din kan adskilles der. Men ja den skal fra hinanden. Den bedste løsning vil altid være lavkompressions turbostempler... men det koster også. Og selv på std. stempler kan man med det rette setup hente mange hk ud.
apr 2009
Følger: 65 Følgere: 65 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 103
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Du skal under alle omstændigheder have en justerbar benzintryk regulator!
Du skal også være opmærksom på, at hæver du topstykket, om det er ved at hæve cylinderen eller ved tykkere toppakning vil du flytte knasterne fremad!
Du skal så have lavet justerbare knasthjul og have timet knaster igen...
Men you go girl!
Det er ubeskriveligt fedt at køre med:)
Der er noget ved at kunne lave powerwheely ved 200!!!
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Men det kommer an på hvad den skal bruges til... Hvis det er til almindelig gadekørsel er 0,4-0,5 bar fint til så´n et fejeblad...
/ Bülow...
apr 2009
Følger: 65 Følgere: 65 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 103
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Det kommer an på trykket... Jeg tror sagtens du kan køre med 0,4bar på standart motor, men jeg ved det ikke med sikkerhed... En prøv at søge efter turbo forums eller turbo cbr900...
Du kan jo altid starte med en tykkere toppakning for at sænke kompressionen, hvis du vil...
Bülow...
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
apr 2009
Følger: 65 Følgere: 65 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 103
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Sådan en toppakning består af både alu ringe og paknings masse , hvis du ligger 2 ovenpå hinanden , så er det alså svært at få den tæt , jeg har selv lavet flere Honda Turbo Mcer + div andre , du kan købe en færdig i US eller ved MCexpres , hvis de fører den endnu , eller aller bedst lav en selv ud af noget tynd blødt kobber plade i ca 1,5-2 mm plade , det tager et par timer , og er ikke særligt svært , alle dem jeg har lavet har holdt , alle dem jeg har købt er sprunget
Du siger du har købt en Turbo , hvad er det for en model bortset fra Garrett , de har alle typeplade og andre oplysninger på krompressor siden
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Turbo..