Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo..
  • #1   7. feb 2011 Udfra dit indlæg vil jeg sige, det kræver for meget og du ved for lidt om hvad du vil igang med, hvis du stiller sådan et spørgsmål...

• #2   7. feb 2011 Kan ikke være mere enig som med Christian, så held og lykke

• #3   7. feb 2011 hvorfor det.. når den alligevel er til salg !!

• #4   7. feb 2011 Nu kender jeg ikke din håndværksmæsige formåen... men for den rette er alt muligt...
    Hvis du er typen der kører bilen til "mekker" for at få skiftet olie og tændrør, så glem det...

• #5   7. feb 2011 det lyder umiddelbart til du mangler resten.
    1. Hvad vil du bruge den til?
    2. Hvad forventer du at få ud af det hk/moment mæssigt?
    3. Hvor meget af det kan du selv lave, - eller skal det hele købes?
    4. Det bliver altid dyrere end man umiddelbart regner med... husk det, - især ved hjemmebyg ryger man ind i noget man ikke havde forudset... eller klassikeren med der lige skal skrues op... også smelter man lige et par stempler.

Men du skal da være så hjertens velkommen til et kig og en snak om det, så kan du se hvordan det er udført på min med karburator. Og det virker og er endnu ikke brændt sammen...

• #6   7. feb 2011 Ok spørgsmålet er måske lidt forkert. den er tilsalg og en af mine venner vil købe den med turboen og giver en del for den med turboen..
    Jeg er pladesmed og kan derfor selv svejse rystfri rør og det til udst og luft. mangler tryk ur og slanger til min intercooler og olie køling til turboen.

men mente om min blok kan holde ti ldet uden af skifte stempler osv.. og omkring hk osv vi jeg gerne omkring de 150-180-200 alt efter hva den kan holde til ude for meget udskiftning af stempler osv. vil helst ikke ti lat skilde blokken fra hinanden.. så mekanisk er jeg ikk selv. har en kontakt som er udlært mekaniker ved yamaha. men vil heller lavet det selv..

• #7   7. feb 2011 inten turbo på en r-maskine uden at sænke kompressionen. medmindre du vil køre med så lidt tryk at du lige så godt kan lade være... ærligt men oprigtigt talt.
    Det kan gøres ved at ligge en tykkere pakning i toppen eller mellem cyl. og motorblok, hvis din kan adskilles der. Men ja den skal fra hinanden. Den bedste løsning vil altid være lavkompressions turbostempler... men det koster også. Og selv på std. stempler kan man med det rette setup hente mange hk ud.

• #8   7. feb 2011 ok.. hvor kan man så skaffe sådan et sæt toppakninger.?

• #9   7. feb 2011 det kan din lokale honda pusher da levere til dig... hvis du vil smide en ekstra toppakning i. Således er det udført på min. Da jeg jo har cyl og krumtaphus i et stykke.

• #10   7. feb 2011 Hvad er det for en Turbo du har købt Model og nr , der findes alså ingen der kører godt både 1000 og 1600 ccm iso

• #11   7. feb 2011 Jeg kan ikke huske om der er indsprøjtning på sådan en Honda, hvis ikke skal du have dig en ny benzinpumpe!
    Du skal under alle omstændigheder have en justerbar benzintryk regulator!
    Du skal også være opmærksom på, at hæver du topstykket, om det er ved at hæve cylinderen eller ved tykkere toppakning vil du flytte knasterne fremad!
    Du skal så have lavet justerbare knasthjul og have timet knaster igen...

Men you go girl!
    Det er ubeskriveligt fedt at køre med:)
    Der er noget ved at kunne lave powerwheely ved 200!!!

• #12   7. feb 2011 så blev der ro på... er den med indbygget wastegate? - og det skal også være til det rigtige tryk... tja. Så vil jeg anbefale jer og give cyklen en doubleesterolie som skulle være bedre til at kunne holde til de højetemperaturer den bliver udsat for i en turboapplikation.

• #13   7. feb 2011 Nu er det ikke alle R modeller der skal have sænket kompressionen for at køre med turbo... Jeg har undersøgt en del om turboladning af mc´er og der er mange der kører helt standart motor med 0,5bar tryk, bl.a kan en GSXR 1000 K1-K3 smide 230hk på bhjulet med 0,55bar i ladetryk på helt standart motor og det kan holde... Har også snakket med et par stykker som siger at hvis man skal over 225hk på gaden, skal man i gang med at ændre længden på bagsvinger osv...

Men det kommer an på hvad den skal bruges til... Hvis det er til almindelig gadekørsel er 0,4-0,5 bar fint til så´n et fejeblad...

/ Bülow...

• #14   8. feb 2011 hvis i nu skulle vælge en turbo. hva skulle det så være for en.? og ja den jeg har er med wastegate. men bülow hvordan finder jeg ud af med min.. hva skal kompressions forholdet være før man ikke behøves at andre det. eller hva skal det være på for at man ikk smadre sin motor med turbo.?

• #15   8. feb 2011 http://www.turbo-bike.com/index.html Her er noget info om turboladning, bl.a et program der kan regne div ting ud vedrørende turbo...

Det kommer an på trykket... Jeg tror sagtens du kan køre med 0,4bar på standart motor, men jeg ved det ikke med sikkerhed... En prøv at søge efter turbo forums eller turbo cbr900...

Du kan jo altid starte med en tykkere toppakning for at sænke kompressionen, hvis du vil...

Bülow...

• #16   8. feb 2011 Der er mange ting og tage hensyn til på en turbocykel. Men du skal gøre dig klart at den kan komme til at selvantænde, ved højere ladetryk hvis du kører med std. kompressionsforhold. Derfor sænker man det, dvs. det der sker er at når du får ladetryk så selvantænder blandingen lidt før top og det du får ud af det er at du brænder hul i stempler...

• #17   8. feb 2011 jeg sætter toppakning nr 2 i. smiley så må jeg til at tage motor ud. smiley sæt i gang.

• #18   8. feb 2011 Nu lige før du køber en ny toppakning , så er der alså lige nogen krøller

Sådan en toppakning består af både alu ringe og paknings masse , hvis du ligger 2 ovenpå hinanden , så er det alså svært at få den tæt , jeg har selv lavet flere Honda Turbo Mcer + div andre , du kan købe en færdig i US eller ved MCexpres , hvis de fører den endnu , eller aller bedst lav en selv ud af noget tynd blødt kobber plade i ca 1,5-2 mm plade , det tager et par timer , og er ikke særligt svært , alle dem jeg har lavet har holdt , alle dem jeg har købt er sprunget
    Du siger du har købt en Turbo , hvad er det for en model bortset fra Garrett , de har alle typeplade og andre oplysninger på krompressor siden

• #19   8. feb 2011 Jeg har stadig en sprit ny der passer på en 900-1000 ccm mc , som vil kunne yde ca 210 bhp på en Fireblade , den er købt hjem til en Kawa ZX9R ,jeg har også en der er til + 350 bhp , men så bliver det ikke et billigt projekt

Kommentér på:
Turbo..

Annonce