2.151 visninger
|
Oprettet:
Motorskift, syn, Afgift? {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter
Jeg er ved at købe en Z750 med en Z1000 motor monteret. Ud over motorskifte er der ikke ændret på cyklen. Effektforøgelsen er under 20% Jeg har siddet og læst dette mange gange: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=110568&vId=201714&i=262#i110568 og er kommet frem til at det skulle være ok (og er også klar over jeg ikke kan eftermontere bedre bremser, forgaffel etc. senere, så falder hammeren) Syn skulle også være ok da hele motoren er 1:1 i ophæng, størrelse osv.
Hvad siger i? Er der noget jeg har overset eller misforstået?
Mvh
Allan
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
men jeg fik at vide at jeg ikke bare må sætte den i og køre, den skal altså synes med konstruktive ændringer og jeg skulle oplyse det til forsikringen.
men der var intet med afgift sagde han, dog hvis jeg skiftede bremserne fra std. 280mm skiver til Gti skiver på 288 mm, så blev det identitest skifte, og derved skulle der betales rest afgift op til en gti
men motoren var intet problem.
så jeg vil skyde på det er samme regler her.
Mvh. Andreas
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Det er fuldstændig det jeg er kommet frem til efter videre læsning ved færdelsstyrelsen. Jeg har også talt emd Skat og de siger alt ok, så længe det er det eneste der ændres og synsfolkene siger ok for sikkerheden. Jeg skal intet anmelde til Skat, kun klare det ved syn.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Har kontaktet et syns sted og de siger at det er ok, jeg skal bare medbringe dokumentation fra et autoriseret kawasaki værksted, forhandler eller aller bedst importør. Det vil importøren selvfølgelig ikke, hvorfor skulle han risikere noget for ingenting, hvorfor overhovedet løfte en finger. Jeg spurgte hvad problemet var, jeg har type godk. på begge typer cykler de står med samme egenvægt og max vægt, 1000'eren kan køre 10 kmt hurtigere på papiret, og effekten er som sagt dokumenteret < 20%
Kort fortalt, man må gerne for SKAT, man må gerne for synsstederne, men ingen vil gøre det............. Hurra for bearukratiet..
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Hvis du kan dokumentere hvor meget ydelsen er på de to motorer og der ved godtgøre at effektforøgelsen ikke er på mere end max 20%. Så skal der ikke bruges dokumentation for egnethed for at ændringen kan godkendes !
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
Hvis du havde købt et opborings kit på 1000 ccm havde du jo heller ikke sagt det.
Jeg kender cykel,det var mig som købte motor til første ejer.
En veninde havde en 1200 shovelhead grisetryne som motor sprang iluften.hun kontaktede skat og fik et stykke papir at hun kun måtte sætte en 14xx ccm i.så købte vi en ny i tyskland på kun 14xx,hun turde ikke at sætte en stører i.
Og der var der ikke noget med at cykel skulle synes med konstruktive ændringer.
Prøv at se alle de cykler der er til salg med andre hjul-bremser-udstødning.de er heller ikke synet ombyggede.
eller hvad med wrenshmonkeys cykler.?
mvh karl k
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
For det første.......så har jeg købt biken, end of discussion, så nu SKAL den sgu synes.
Karl, jeg ved at jeg bare kan køre den igennem og de vil ikke opdage det, men det er jo bevist snyd fra min side, og hvis jeg skal have 1000 motoren i skal det være lovligt (gider ikke at det er mig der får balladen ved en ulykke fordi jeg ikke har synet den og holdt mig til reglerne) Det kan bare ikke være rigtigt at jeg følger alle regler, holder mig under de 20%, har dokumentation via type attester at de er < 20% i effekt forskel, nu har jeg også et papir fra en Kawa forhandler hvor der står at der skal ikke foretages konstruktive ændringer på et Z750 stel for at montere og køre med en en 1000 motor, hmmmmm....
Ud over det har jeg talt med juridisk afdeling i FDM, som mente at jeg havde dok. nok, men foreslog at tale med færdselsstyrelsen da de er højeste instans, og han mente at det var fordi de ikke er hjemme i deres regelsæt at de på synsstedet kræver ekstra dokumentation. Min kommentar var, at det er ok med regler der skal overholdes, men det skal sgu da være ens for alle, og muligt at følge dem, ikk'? Nu vil jeg så prøve at ringe rundt og finde et synssted hvor de siger ok til det jeg har pr. telefon, og så dukke op der, forslag til gode steder i nordsjælland og hovedstaden modtages med kyshånd, er der nogle syns fok her på galleriet
Iøvrigt...Samme ombygning er efter sigende ok i Tyskland, men Z750 stellet er nok også helt andeledes i Tyskland versionerne (not)
Fortsættelse følger.......
Allan
Ps.
Damn den går ellers godt med den bike.................
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Så er den synet med 1000 motoren i no problem MEN nu kommer det sjove. Det bliver ikke skrevet nogen steder i synspapirene, så hvis jeg en dag står og skal dokumentere at den er synet med motoren har jeg intet????? hans argument er at han kan ikke skrive den som en 1000'er for så skal den afgiftes som en 1000'er og som han sagde, det er jo en Z750 som er tunet (hvilket jo ikke er helt løgn) Hvis jeg en dag er indblandet i en ulykke ville det være færdsels styrelsen som skal vurdere cyklen, og den vil jo være lovlig i det tilfælde.
Det er jo egentlig ok, men jeg sidder og føler mig lidt sum og snydt på en måde. Der står i reglerne man skal omkring synshallen ved den ændring jeg laver, men når de ikke skriver noget om det hvorfor så ikke bare gøre det og sige den også sad på ved sidste syn.... det er altså meget underligt i min optik det her. Nogen der har en kommentar til det? Mvh
Allan
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
THE END!
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 65
men fedt det lykkes for dig til sidst,,,
står det så på registre attesten at den er "tunet" eller har du fået et papir ved siden af,,,hvor det står..
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Nogen kommentarer til det?
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Men der er vel også nogen der spørger om hk, skal man så oplyse hvad den har eller hvad den havde?
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Motorskift, syn, Afgift?