{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Rejse mere end 4 uger. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved jeg har lavet et indlæg tidl. men her er et mere udførligt smiley

Jeg har ingen faste planer for ruten, men vil gerne på en lang tur rundt i Europa og se naturen, og besøge historiske steder. Turen skal enten foregå på min gamle CB400F eller også skal den udskiftes med en mere offroadorienteret maskine, f.eks en Honda XL600LM el. lig.

Jeg er en 19 år ung mand fra Als, og jeg regner med at bruge mere end 4 uger på denne tur. Jeg har et budget på ca. 50000kr og lyst til at se så meget som muligt af vores kontinent.
Tempoet bliver roligt, og der køres helst på landeveje (måske grusveje).

En idé er at besøge forskellige racerbaner, og skrive/ringe til nogle mc fabrikker hjemmefra og høre om man kan få lov at kigge ind. F.eks har jeg hørt om folk der har været på BMW's fabrik, Moto Guzzi's eller Aprilias.

Skriv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse mere end 4 uger.
  • #1   21. jul 2008 Det lyder som en rigtig lækker idé, og jeg har faktisk få ikke så lang tid siden luftet en lignende idé for en ven, men vi har besluttet os for der vil gå et årstid før vi drager afsted.. Men det er helt bestemt du vil få en fantastisk tur.. Fed idé smiley

• #2   21. jul 2008 Hej Niels.

Lyder som en god ide du har gang i. Forrige sommer var jeg i Mandello Del Lario ved Como søen i Italien. Det er hjembyen for Moto Guzzi fabrikken. Jeg var der i forbindelse med Moto Guzzi world days, hvor de præsenterede ny model. Fabrikken var åben for besøgende og bestemt et besøg værd. De gamle bygninger som de oprindeligt så ud, moderniseret til en moderne mc fabrik. Desuden udstillingslokaler med alt hvad hjertet kan begære indenfor moto guzzi mc´er. Desuden ligger byen i et smukt område.
    Hvis det er storslået natur du søger, så er Alperne et must.

Rigtig god tur og held og lykke med projektet.

Mvh Rune

• #3   21. jul 2008 glemte lige denne i farten.... Så er der både store naturoplevelser og historiens vingesus:

(link fjernet)

• #4   21. jul 2008 Nu er jeg tilhænger af det norske land, så syntes da du skulle ta en tur forbi den vej også.. Geiranger skulle være så flot.. har desværre ikke været der endnu, men skulle gerne nå det til næste år, og også til nordkapp... smiley

Nogen der skal med? :o)

Synes det er fedt du tager sådan en tur, og ja jeg er sgu misundelig.. *g*

• #6   21. jul 2008 Når du er på vej til Como søen, er du nødt til at prøve ¨Süstenpass, Furkapass og Grimsel pass i knap 3100 meter, inden du kører over Sankt gothard. Altsammen midt i Schweiz. Og en Enduro maskine vil være nummer et her, prøv eventuelt om du kan følge med bjergbetjentene på deres gamle BMWér.

Kommentér på:
Rejse mere end 4 uger.

Annonce