{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Rejse-mc? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været en tur i Harzen på min Kawasaki VN 900 2008 Den er udstyret med fremflyttersæt, men ikke kåbe eller vindskærm.
Jeg kan rigtigt godt lide at køre på den og er vild med udseendet. Der er også rigeligt med motorkraft til mit behov. Turen derned og hjem foregik 90% på landevej da jeg synes kørsel på motorvej er en smule kedeligt.
Men den er måske ikke helt optimal at køre så langt på og jeg spekulerer på hvad der kunne være bedre at køre langt på? Skal jo ikke være mere ødelagt i hele kroppen end med min Kawa.
Jeg tænker lidt på V-strom, Africa Twin eller er der andet som kunne være godt at køre langt på? Overvejer nemlig en tur til Østrig næste år og så bliver der jo endnu længere at køre.
Det skal ikke være sådan et autobahn-missil, men skal primært køre landevej og til at styre gennem rundkørsler og sving.
God sommer til alle ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse-mc?
  • #1   18. jul 2017 kan godt se hvor du vil hen med de to maskiner du nævner der men jeg tænker at hvis du ikke har planer om at køre udenfor asfalten så er en god touring maskine måske også en mulighed


  • #2   18. jul 2017 Ole M. Jo tak, Har bare ikke rigtigt nogen anelse om hvad en rigtig god touring maskine skulle være?
    Har ikke nogen ønsker om at køre udenfor asfalten.


  • #3   18. jul 2017 Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud til en forhandler der har mange brugte maskiner, og så fortælle om din problemstilling. Hvis han er en god sælger, så lader han dig prøve alle maskinerne, og så kan du jo danne dig indtryk af, hvilken type du skal kigge efter.

    Men prøv nu lige en tur uden for asfalten, det er altså vanedannende!


  • #4   18. jul 2017 både honda, yamaha, og bmw har en del touring maskiner op deres program så det er da bare ud og prøve dig frem smiley

  • #5   18. jul 2017 Hvad er budgettet og ønske til alder på maskinen? En K75 som min er skide god på langture, og holder 20 km/l. Jeg har komfortsæde og højere styr på min, og det hjælper selvfølgelig også.
    En africa twin med standartsæde er lidt hård at køre rigtig langt på synes jeg, og toptung i langsomme snævre sving.
    Hvis det er til solo-kørsel og til sjov på mindre veje på turen, så er en BMW 800GT eller lignende måske et forslag?


  • #6   18. jul 2017 Jeg tænker 80-100.000 og det er solokørsel hvor den skal være nem at få rundt i sving.
    Prøvede f.eks. en Honda VT(?) 1800 og det var da en lækker maskine ud ad lige vej, men sikke da noget tungt skrammel rundt i en rundkørsel.
    Har haft en Suzuki Bandit 650SA og den var supernem at køre på, men tror også at den vil være lidt træls på langture.


  • #7   18. jul 2017 http://www.123mc.dk/brugt/mc/bmw/r-1100-rt/til-salg/131270

    måske ikke lige en skønhed på hjul men den har abs og masser af plads samt varme i håndtaget smiley


  • #8   18. jul 2017 Tak. Kan se anmeldelser om at det er en tung maskine og så er den måske mere beregnet til autobahn?

  • #9   18. jul 2017 252 kg hhmmm jeg ved det ikke min r1100s vejer 209kg det er en sports maskine men den er ikke så tung at køre på synes jeg.

    min onkel har en k1200rs det er også en lækker cykel som også er rigtig god at køre langt på den vejer dog 285 kg men det synes jeg nu heller ikke jeg mærker

    tror det er bedst du prøver en del cykler og så tar den du har det bedst på:)


  • #10   18. jul 2017 Hvad med vindskærm, sidetasker og komfortsæde/air hawk på din nuværende Kawasaki?

  • #11   18. jul 2017 Jeg valgte min Honda som du kan se under min profil. Perfekt til lange ture, og perfekt til sjove landeveje.

  • #12   18. jul 2017 Blackbird eller Busa evt.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #13   18. jul 2017 Uha - det er altid et trade-off når man gerne vil have lidt af det ene....og lidt af det andet! Og helst skulle en MC kunne ændres dynamisk når man er fremme ved ens destination - hvilket naturligvis ikke er muligt - trods alt! smiley

    Og alt efter dit behov og hvilken adfærd du "ønsker" eller vil have, så kan din retning være mange. Jeg forstår hvorfra du kommer.... jeg har også haft en Fatbob-style-VN1500 til kortere ture, men at trække den til Harzen - not a fat chance in hell & NO WAY!

    Min intro til sport/touring (bemærk sidste ord: touring) blev via en herlig Honda VFR800 årg 98' som fragtede mig rundt i hele europa, hvor den lystede at køre landevej, alper, sving.....og endda Autobahn, når vi bare skulle frem i en rasende fart og hurtigst muligt. Men træet vokser som sagt ikke ind i himmelen, så havde en mindre hjerneblødning- underforstået en periode på ca. 3 år, hvor VFR'en skulle erstattes af den nye GEN-2 Hayabusa (det skulle jo gå hurtigt på ferien) - vel skiftet til noget langt mere komfort og stadigt med potens/kræfter....GTR1400 - og levede lykkeligt med komforten og de fantastiske kræfter der blev tilbudt....og nu med den nye K1600GT.

    Og hvad betyder det så for dig? Ikke en mørk-røv-fis, men min pointe er, at du skal finde din indre drengerøv og hvad der giver mest fællesnævner når du færdes på dine lange ferie/touring-ture..... så kan du fint have en caféracer holdende eller en bøsserøvs Virago til korte ture (undskyld mit franske). Ét er sikkert, og det er, at du vil møde kulde, regn....MEGET regn, sol og varme. Og hvilke er nemmest og gør sig bedst på alt? Tja, ikke overraskende, så er SOL og VARME "noget" der håndteres på selv en udpint Velo Solex....hvor imod KULDE og REGN slår igennem enhver regndragt - bare du kører længe nok, så skal "det" nok nå ind til benet - you just wait! Så....vælg med omhu.....og vær loyal overfor dig selv uagtet om det betyder, at du måske ikke kan færdes på Africa "gedebuk", Cruiser eller lignende....

    Ud fra dit budget vil min anbefaling til dig være en FJR1300 med passende årstal/km på bogen - en herlig MC der gir' dig alt det gode fra begge verdener.... om du syns' den er køn? Tja, det betyder mindre..... den vil fragte dig sikkert frem- og retur - og endda på en super måde, hvor du ligeledes holder drifts og vedligeholdelsesomkostninger (langt ord) nede.... Komforten er i top.... og du kan selvfølgelig også vælge en BMW R-model-et-eller-andet-boxer.... og de er da fine, men ZZZzzzzzzz-gab-kedelige når du rammer Alperne - der vil FJR1300 være (også) i sit Es-som-Joker ... hvis du da ikke går ALL-IN og ruller forbi den nærmeste K1600 forhandler - så blir' det ikke bedre.... og pudsigt nok, så vil Autobahn-forholdet du beskriver være væsentligt anderledes - du vil NYDE det!

    (drilsk smil) + held & lykke med dit valg smiley


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #14   18. jul 2017 Det er også et spørgsmål om tilvænning.
    Jeg kører selv standard/naked motorcykel (før Yamaha MT07 og nu Triumph Street Triple). I starten syntes jeg at motorvejskørsel var nærmest uudholdeligt og nu tænker jeg ikke det store over det. Har været i Harzen de sidste to år og de ca. 550km fra KBH. på Autobahn er ikke noget problem for mig nu, og hvis der ikke er kraftig modvind/regn kan jeg sagtens holde en pæn march hastighed. Selvfølgelig er det ikke en fest, men det er helt klart til at udholde. Og når jeg er i Harzen vil jeg ikke bytte min Street Triple for noget andet på de små snoede veje. Sådan er alle cykler et kompromis.
    Det skal dog siges at hvis turen gik til alperne eller anden destination med 1000+ motorvejs kilometer ville jeg ikke syntes det var fedt, men så kan man tage MC-tog eller andre løsninger.


  • #15   18. jul 2017 hvis du anbefale en fjr 1300 man man vel med rette sige at en BMW k1200 GT eller k1200 RS er i samme boldgade ?

  • #16   18. jul 2017 Prøv at undersøge advrider.com, det er et forum der passer præcis på emnet.

  • #17   18. jul 2017 Jeg syntes det er en dum ide at købe mc efter at skulle en tur eller to syd på om året. Du bruger den måske kun 2-3 uger til det formål og resten af året kører du rundt her hjemme !! Jeg har også lige været en tur i Harzen på min bob ....
    Og jo der er helt sikkert noget der er bedre til sådan en tur, men ikke resten af året . Kørte i alt ca 1900 km på 8 dg.. stille og rolig også på lande/ biveje


Kommentér på:
Rejse-mc?

Annonce