Rejse på MC {{forumTopicSubject}}
Hey MCG
Jeg går med tanken om at tage en længere rejse til udlandet (Danmark til Cambodia) på MC...
jeg har prøvet at finde en del info omkring grænseplader..
mit spm lyder så på kan man godt købe en MC i danmark så den kan kan køre på grænseplader da den skal køre uden for danmark under hele perioden ? så man slipper for alt det afgift.. motorcyklen bliver købt kun til formålet med denne tur og efter turen vil den blive solgt igen. så den vil aldrig komme til at køre i danmark som en alm indregistreret mc...
jeg har nemlig hele ruten planlagt alle indrejser visummer er indhentet og alt... det eneste jeg mangler og finde ud af er det her med indregistrering og om det er muligt at få den på grænseplader...
mener lovgivningen siger man kan køre på grænse plader hvis man opholder sig maximalt 6 uger i danmark med køretøjet ud af 52 uger...
er der nogen som har prøvet at tage sådan en længere rejse på MC eller kender til nogen man kan kontakte ?
/David
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 242
MCen skal dog forlade landet indenfor 24 timer efter du har fået pladerne på, hvis du kan dokumentere at du har solgt/udlejet din bolig er fristen 3 uger som jeg kan læse mig til:
(link fjernet)
det er godt nok skrevet omhandlende bil, men går udfra det er det samme til MC.
ellers er der den her gut som også kørte til australien på en MC på grænseplader:
http://www.tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=4959
måske du kunne prøve at kontakte ham??
god tur! bliver helt misundelig!
apr 2013
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 51 Svar: 304
kan du uddybe lidt... for er ikke lige helt med på hvad du mener ?
Rejse på MC