1.259 visninger
|
Oprettet:
MC sikkerhed Kørerkursus weekend {{forumTopicSubject}}
1295,00 plus evt rabat hvis MTTC medlem på 100,00
http://www.mc-sikkerhed.dk/index.php?HeaderText=Kurser&Img=kurser&ContentFile=content/content_0_02.php
Kom frisk
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 629
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Der er stor forskel på hvor erfarne vi er, og lige så stor forskel på hvad vi kører på.
Nogle kurser er geniale for uerfarne, og for folk der kører på store touring og cruiser cykler.
Hvor andre er bedre for de erfarne og dem der kører på lidt mere smidige maskiner.
Et kegle kursus er super sjovt på en HD, hvorimod et grøn klasse sving kursus på jyllandsringen er noget sjovere på en honda CBR
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 117
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Og dit ævl om "hellere en hel dag i himlen på en bane end lege nybegynder i en kravlegård" kræver at man har været gennem FDM-A & FDM-B først!
Det er fint at du er kritisk, men det havde været rart, hvis det havde været på et sagligt grundlag..
Jeg har deltaget på MC-sikkerhed's kursus, dengang jeg skulle til at køre MC (igen) og havde rigtig meget glæde af det - det var vildt hyggeligt, med nogle fede mennesker og rigtig sjovt. Kan kun anbefale det..
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 230
1. 2dages kursus
2. 4 instruktører
3. Banen kan ikke sammenlignes med de fleste kører tekniske anlæg. Hjørring er et ok stort anlæg med en oval bane på 760M og 300m langsider. Okey det er Ingen racer bane, men er det nu også fart det handler om..... NEJ.
4. Kurset er for alle nybegyndere, erfarne, og dem som mig selv Super piloter (det troede jeg ihverte fald sidste år) Men alle kan og vil lære noget på disse udemærkede kurser. Der bliver taget hensyn til alle, og alle lære noget.
5. Bremse og undvige teknik, kontra styring og visuel styring er blot nogle af de ting jeg troede jeg mestrede til fulde... men ak. Der var virkelig noget at suge til sig. Alle lærer på deres egen cykel at kører lige til grænsen af hvad der er muligt. Både med bremsning, nedlægning i sving, og det nok aller vigtigste; At undvige forhindringer. Visuel styring er en virkelig øjen åbner for sikker og hurtig kurve styring.
apr 2008
3 erfarne instruktører heraf en Falck reder, der havde sin gamle kolega med fra falck til lidt genoptræning efter en del år uden mc.
2 hardcore Tøzer med mange år på 2hjul. Wow de kunne kører bike en fryd for øjet, og et stil studie af en meget kort rytter på en 600 hornet og en på en halv stor BMW R1100R . No fear og magt over to bikes havde Tøzerne. Og der hvor de havde døje var med parkering og buksering af cyklerne... Taj der lærte vi andre også lige et par mega gode fif og metoder til og bakke og parkere sikkert uden skrammer... Fedt.
Resten var en broget flok af touring/race og hverdags kører og et par enkelte nybegyndere.
Der var først velkomst og en del grundlæggende teori.. så var det ud og prøve.
Vi startede med en slalom bane på bag langsiden cirka 200m, ingen havde fart og glid på cyklerne i starten. Men det gav hurtigt varmen og føling med dæk og cykelen. Slalom banen blev der hele kurset.... og sikke en forskel der var fra første til sidste tur... Virkelig et sted fremskridt kunne måles.
Så igen teori og alle de ting der skulle læres, og køres igennem.
Og prisen tja billigt specielt med et gavekort via BMW Club Danmark så er man helt nede på 600kr for 2 dage med 2 x mad på anden dagen samt riglige mængder af kaffe. Vand og soda wasser kan tilkøbes eller med bringes...
Et must for mig i år igen, og vil jeg tilføjr bliver det bare halv så godt som sidste år... Tja så tar jeg sørme et år til.
Vi var alle enige om efter kurset at det nok var noget af det bedste og billigste man kunne prøve på 2 hjul. Super med feed back fra andre der observerede typiske fejl og dumme vaner, man helt sikkert får efter 28år med MC kort.
Hver dag man lærer noget nyt er en fantastisk dag.
apr 2008
Falck folkene med tilsammen over 50 års erfaring i ulykker og første hjælp samt beretninger om tåbelige Mc piloter, og vores manglende forståelse for sikkerheds udstyr, vejens forløb og ikke mindst de andre trafikanter.
Et uhyggeligt foredrag heldigvis uden billeder.
De 3 andre instruktører havde set nogle og var på egne og vores vejne glad for de IKKE blev vist.... Jakker der efter en tur hen ad 50m asfaldt sidder som en pølse under armene... der hjælper den desværre ikke meget.. ben, fødder, hænder og arme samt kroppe med mega asfaldt eksemer. I heldigste fald, desværre også en del knoglebrud og folk der desværre ikke står til og redde.
Da uhelds indlæget var færdigt var respekten for et par garvede Falck mænd vokset... Meget for de kørte begge mc så tit som de fik chancen.... i ATGATT.
Stof til efter tanke, Danm når man tænker på hvor tæt på det engang imellem har været på et crash. ! sekundet hvor man ikke er opmærksom kan koste dyrt.
Så sidste års kursus kostede efter følgende en udskiftning af bukser til et par der kunne lynes i min tekstil jakke..
apr 2008
så har jeg lige snuset til tradium.dk
Tja deres Basis 1-4 til 2000kr er i store træk det samme som MC sikkerheds 2 dages kursus til 1295,- Så billigere...Noooo bedre I dont know.
og som jeg læser det 1 instruktør pr hold... mod 3 eller 4 per hold... Hmmm
Men som fedet Vendelbo giver jeg ikke 705 kr mere for at komme på en større bane og 300 km og en evt overnatning oven i. Tak men Nej tak
jan 2012
dec 2008
Jeg siger absolut heller ikke det er et dårlig kursus for det ved jeg ikke noget om da jeg ikke har prøvet det skrev bare jeg heller ville kombinere det med lidt sjov/frisk bane kørsel
apr 2008
Jeg er IKKE til frisk bane kørsel eller track days det interessere mig NUL.
Jeg vil måske en tur til Adventure days i Sverige og lærer om Offroad hos Touratech i Sverige
Og heldigvis er der nogen der gider fair nok, så er der mere plads på veje, ved stranden og i skoven.
Jeg er ikke racer kører bliver det hellre aldrig. Har hverken fysik eller reflekser til det.
Havde en CBR900RR og kunne bruge cirka 20% af hvad den kunne (på en god dag 5% på en dårlig) så væk med den. Fed top fart... fed ACC men til hverdag, nogen bag på eller touring No Way. Føltes aldrig som om man havde magten over bæstet. Og nok de værste lav farts manøvrings engenskaber nogensinde.... Men med rullen i bund.....Fuck det var sjovt..og dumt.
Kører en tur engang i mellem har datteren eller konen med, et par ture til Norge, Sverige eller Syd på.
Tøzerne elsker den alt for store BMW lige så meget som jeg gør. Perfekt til hverdag, en tur med klubben eller sommer ferie.
Eller en tur på stranden eller i skoven Super Fedt
Men jeg kan dog læse mig til hvad Tradium tilbyder og det er næsten 100% det samme blot på en stor racer bane.... med færre instruktører pr kursist.
Og så ser jeg lige at man oven i skal ha avvanceret kursus a for at få kontra styring og visul sving teknik til 990 oven i de 2000 for basis 1-4
Så runder vi da lige 2990 og ganske vidst en 3 dage kursus i stedet for 2.
Som sagt det er jeres egen beslutning og penge....
Jeg ville jo bare gerne ha flere med til Hjørring for det er sjovere når kurset er fuldt.
Thats it...
apr 2008
Den gamle Bimmer bliver jo påfyldt ting der gør terreng kørsel til en leg, En chance for at overleve uden de værste knubs og skrammer på geden. Så styrtbøjler cross fodhvilere, og andre goodies læsses på, samt comfort saddler til lang touring. Se uha det er min for for sport.
jan 2012
At lærer et sted hvor underlaget er i orden, svingene er "rigtige" og hastigheden er rigtig landevej...
Det drejer sig i høj grad om at blive et med sin MC.
At nogen skal på kursus for at sande at bukser og jakke skal lynes sammen for at virke optimalt, er helt ok. Jeg vil hellere på et af de kurser hvor vi er ovre børnehaven
apr 2008
Men præcis kunne ikke sige det bedre, på nær den upassende kommentar om børnehaven ...men når det så er sagt go tur i "ikke børnehaven"
jan 2012
Jeg læste "Næe du har ret.
Jeg er IKKE til frisk bane kørsel eller track days det interessere mig NUL. "
Du vil gerne lærer! Og har i den grad brug for det. Medmindre det ikke var dig der skrev" Føltes aldrig som om man havde magten over bæstet. Og nok de værste lav farts manøvrings engenskaber nogensinde"
Jeg vil våge den påstand at et par grønne trackdays på den cbr. Ville have gjort dig en bedre motorcyklist end et MC sikkerheds kursus har gjort omend det bedste ville være at have taget begge
apr 2008
Men over 110 var den fabelagtig, fantastisk til mange ting bare i høj hastighed. Fartvinden gjore at den var let som et blad i høj fart.
Med en bag på et sandt mareridt ved igang sætning og klubkørsel næsten umuligt, Den var for meget race til mig i både motor stel og kører stil.
Ikke noget jeg gad bruge flere penge eller tid på. Jeg ved fra andre at et andet styr i stedet for clip on kunne ændre den totalt, samt rode med affjedring og kørerhøjder...men det kræver forstand dertil og penge. Savner kun motoren og specielt lyden... den var sprøøøøød.
Fandt en anden stil der heldigvis var 100% mig ,Bmw r1200gs måske en gammel skade fra min første cykel som var en lille let XL250R. Noget som styrer som en drøm! sikker ved alle hastigheder og uanset vægt af passagere eller tasker. Altid forudsigelig og stabil. alt det min blade ikke havde. Plus Bimmeren kan man kører overalt, ikke spor sjovt med en CBR på grus...ggg
Jeg er langt mere tilfreds med kører stil, fart(eller mangel på samme) samt jeg har skrabt både bremse pedal og centralben på Bmw'en i asfaldten, noget jeg aldrig turde på bladen simpelthen fordi den var bare ikke mig. Det er sjovere at kører på en cykel man tør gi 100% end en hvor man føler man kan dø ved bare halv gas.
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 297
dec 2008
apr 2008
MC sikkerhed Kørerkursus weekend